Over Sabel gesproken............ - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Over Sabel gesproken............ - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Over Sabel gesproken............

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

25 April 2005 | Indonesië, Balikpapan

Zo mannen en vrouwen met hoepels en touwen, dan zal ik jullie weer eens een verhaal voor kauwen!!!!

Ik was dus afglopen week in de workshop, Bas was vanaf dinsdag tot zondag in Singapore. Ik heb in de eerste dagen een beetje op het kantoor achter de computer gehangen om een logbook op te zetten voor de rig’s. Op donderdag avond kwam er een unit van de rig voor onderhoud aan in onze workshop. Vrijdag zijn we intensief begonnen met het repareeren en schoonmaken van deze unit, ook bleek op vrijdag al dat we het hele weekend moesten werken om er voor te zorgen dat de unit op tijd klaar zou zijn. Dus vrijdag ging ik niet te stappen maar bleef thuis om zaterdag weer fris te zijn. Vrijdag was tevens ook een feestdag, en het brult hier echt van de feestdagen!!!! Ze vieren hier volgens mij ook de eerste scheet van Jezus Christus en de laatste hik aanval van prins Mallesander. Naja vanwege de drukte hadden we vrijdag dus geen vrij, ook al was het een feestdag. Zaterdag besloot ik dan toch maar om me eigen aan de goude San Miquels over te geven dus dat beloofde een mooie avond te worden. Ik bel een taxi en een kwartier later stond er een voor me deur. Ik stap in en breek bijna een fles Jack Daniels die op de bijrijders stoel lag...... die was dus van de chauffeur!!! (ze hebben in alle taxi’s van die onwijs stinkende geurtjes hierzo, je weet wel zon denneboom aan je achteruitkijk spiegel) Nou die denneboom hing er maar ik rook wat anders, dat was de drank uit de mond van de taxi chauffeur!!!!!!! Helaas rook ik dat pas na een halve kilometer en ja toen stond ik al bijna voor de kroeg. Gelukkig was er weinig verkeer, want die taxi chauffeur was ook nog heel druk in gesprek met de mevrouw (denk ik of het was Michael Jackson met ze vrouwen stem) van de controle kamer. Die chauffeur te lachen en ik mocht ook wel ff in dat ding praten, dus ik zeg HALLO HIER B100 WAAR IS BASSIE.... Nou daar snapte natuurlijk niemand wat van maar ik kon er wel om lachen, en ja daar ging het natuurlijk ook wel om want als je je eigen grappen al niet meer leuk vind dan is het einde zoek (als je teminste al een begin had anders kan er ook geen eind zijn..... Vandaag was ik met Bas en een andere man uit eten, en toen heb ik ff een levende krab uitgezocht die daarna voor me gekookt werd. Dat was wel ff geinig natuurlijk, hoe groot de macht van een simpele vinger voor zon krab wel niet kon betekenen!!!! Verder verwacht ik aankomende week weer offshore te gaan (donderdag ofzo iets) en dan kom ik rond 9 mei weer terug. 10 Mei ga ik dan het land uit voor me visum trip want dan zit ik alweer 2 Maanden in Balikpapan, ja de tijd gaat hard als het leuk is!!!!!!! Verder leer ik nog steeds een hoop vooral van Bas, die vent is net een wandelende encyclopedie. Als er iets te weten valt dan weet hij het meestal wel en anders weet hij wel iemand die het weet. Afgelopen zaterag had ik twee engelsen leren kennen!!! (ja ik ging alleen naar de kroeg en ik heet geen Ab Schook dus dan moet je ff een paar vrienden maken) was Lars Borst daar niet behoorlijk goed in????? Moet je maar eens aan Rene Kousenband vragen. Nou met die engelsen was wel ff lachen, en voor ik het wist zat ik met hun in de auto (zij hadden een eigen chauffeur mee, en die stond dus gewoon stanby voor de kroeg) naar het Grand Senior Hotel. Onder dat Hotel zit een discotheek en daar gingen we heen, het was erg gezellig maar ik ging om 2uur zo lam als plastic van de Carlsberg naar huis want ik moest de volgende dag weer werken. Gelukkig was zondag maar een halve dag dus dat was een meevaller. Morgen is het alweer dinsdag en ik zal kijken of ik nog een keer kan schrijven voor ik weer offshore ga en dan meteen doorvlieg naar Singapore. 11 Mei ben ik zeker in Singapore dus dan kan ik waarschijnlijk weer snel internetten msnen en skypen, als de eigenaar van het draadloze Bamboozle netwerk tenminste geen beveiliging heeft aangeschaft!!!!
Nou ik hou het weer ff voor bekeeken, voordat alle andere door mijn aanwezigheid verbleeken!!!!!

Ik heb ff geen slogan deze keer om af te sluiten, maar ik sluit me grote mond wel een uurtje dat helpt dan vast ook wel tegen de tocht en die zure lucht die jullie daar in Holland insnuifen!!!!!

Teun zegt JOEHHHH!!!!!!!

  • 25 April 2005 - 19:37

    Ha Die Teun:

    Ja,wij zijn weer thuis.En we hadden een prachtig weekend met heerlijk weer.Met een fluisterbootje hebben wij een paar uur door de weerribben gevaren.Maar we hebben geen "wild" gezien. Misschien omdat ons bootje de enige was die fluisterde.Maar wel lachen natuurlijk en dat is ook wat waard.We gingen bijna om,want tante Gerda zag een slang (ja echt waar)niet zo groot ,maar een meter of vijf.En Dirk G.is omgedoopt tot roodkapje.Die had toch zo allemachtig zijn kop verbrand daar werd je niet blij van.Ome Douwe misschien ook wel maar dat konden wij niet zien want hij was op zijn werk.Ja verschil moet er zijn,werkpaarden en luxepaarden weet je wel.Wij zijn maandagmorgen thuis gekomen omdat we nog naar Daan en Nick wilden.Heel druk en indrukwekkend.Die jongens hebben beide een enorm vriendenkoppel en ze waren er allemaal met hun eigen verhaal.Nou jongen, zo weet je weer wat.Van de hoed en de rand.Oh ja we hebben ook nog het snelheidsrecord gourmetten gevestigd.Zeven personen binnen 1 uur drie kilo vlees en de afwas wegwerken.Ben je nou trots op ons? kus mam

  • 26 April 2005 - 13:51

    Zo Teunemans...:

    Jij gaat daar dus weer mooi zie ik, das goed om te weten.
    Het gaat in het dorp zoals je weet ff wat minder goed maar daar komen we weer bovenop.
    Me midweek Centerparcs gezien de omstandigheden wel leuk. Ik ben in ieder geval goed uitgerust en klaar om donderdag weer naar Virton te gaan voor 4 maanden.
    Jawel, 4 maanden. De hoofdreceptionist heeft ontslag genomen of is ontslagen (hangt er een beetje tussenin ofzo) en nu vroegen ze of ik weer kon komen. Ik ben ook de beroerdste niet dus ik raak weer heen. Ik ga trouwens met de auto dit keer. Is wel ff mooi dacht ik.
    Goed Teun, ik zal de films die ik van je geleend heb zo ff terugbrengen naar je moeder en we spreken mekaar snel weer denk.

    Doe ze daar de groeten van me en tot in de pruimentijd.

    Rob.

  • 27 April 2005 - 11:32

    Jolien:

    hey teun, ik heb je net een mail gestuurd met een twee bijlages. nu krijg ik een mail dat het mischien niet gelukt is.als je tijd heb wil je dan even mailen of je hem wel of niet heb gehad.

    xx jo

  • 27 April 2005 - 13:48

    Mar:

    zo dus daarom is de drank zo duur in nederland>> de kwestie van vraag&aanbod!! omdat jij daar alles opzuipt word het hier duurder. net als met de zeetong/ en de krap.
    dus je neemt het er lekker van, en gelijk heb je. het zonnentje werk hier wel mee dus op school lekker buiten zitten en vooral niks doen. en verder heb ik niet zulke barre verhalen. dus ik zeg; teun beste maat maak het morgen niet te laat.. (of zoiets) have fun offshore!!

  • 27 April 2005 - 15:09

    Hee Die Teun,:

    Hier op de molenweg zitten we druk in de verf en de stof. De schilder heeft deze week net zijn werk afgerond, en al het hout in de gang ziet er weer als nieuw uit -> wit, heel mooi, en de gang is nu een stuk lichter ( tja.. je ziet het wel whaha ;) maar we zijn nu druk opzoek naar lampen, spiegels, kapstokken, en iets voor op de muur en op de vloer, maar het ziet er zo ook al een stuk beter uit! Daarna is de keuken aan de beurt, dus als je trug bent, herken je het niet meer! haha... Zo te horen beleef jij ook steeds weer wat, en kom je er gelukkig steeds zonder kleerscheuren van af! Of, jou kennende overdrijf je het gewoon 'een beetje' =p Nou, veel plezier nog, en we horen nog van je! Steef, en de rest.

  • 28 April 2005 - 13:17

    Heej Hallo:

    Het is al een tijd terug dat ik wat van me heb laten horen... dusz hier een reactie van mij!Altijd leuk om te horen dat je het naar je zin hebt in Indonesie!! Drinken de taxi chauffeurs daar gewoon alcohol als ze moeten rijden?? lekker gevaarlijk! Je gaat zeker elk weekend wel te stappen daar? Zal denk ook wel erg lachuh zijn met zulke mensen... Mijn vakantie gaat vandaag voor een week in, en dat betekent dus leren leren en leren voor me examens! Hoop dat ik dat ook egt ga doen!! Maar veel plezier op je volgende bestemming! Liefs thirza

  • 29 April 2005 - 08:22

    Jef:

    best wel leuk verhaal

  • 29 April 2005 - 11:22

    Daan:

    Kijk zie je ik begin me zolangzamerhand een beetje af te vragen hoe jij er straks uitziet als ik bij je kom. Ik verwacht nu eigenlijk een hele dikke harses van de drank en mischien zelfs wel een san miquels pens!!
    nou jah ik zie het wel je vermaakt je in ieder geval opperbest.
    Suc6 nog effe en ik ruik je later Mzzzls

  • 29 April 2005 - 12:12

    Rob:

    Wat een verhalen weer joh, ik zit nu in Virton, na een heel end te hebben gereden. Door de wegwerkzaamheden in Antwerpen hadden we de verkeerde afslag te pakken en eindigden vervolgens in de binnenstad van Brussel. Erg gezellig allemaal.
    Het is hier goed weer, blauwe lucht en 25 graden. Gaat de goede kant op.
    We spreken mekaar weer want moet nu weer aan het werk.

    Mzzl

  • 29 April 2005 - 13:06

    Jolien:

    kijk teun dat deden wij beter dan rob, wij reden er gewoon meteen recht op af, of niet soms? jammer dat die razendsnelle caravan voor ons reed want als je langzaam rijd kan je nog van die schitterende omgeving genieten!! maar gelukkig is rob er heel aangekomen.
    kus jo

  • 01 Mei 2005 - 14:13

    Rob:

    Ha die Teun,
    Hier gaat alles lekker.
    Het is hier gewoon 29 graden, hoeven we dus niet voor naar Balikpapan.
    Ik moet nu 12 dagen achter elkaar werken om de achterstanden bij te werken en de drukte van komende dagen op te vangen. Wordt ff bikkelen, maar gaat me wel lukken denk ik.

    De groeten daar en we horen weer van elkaar.

    A Bientot

  • 02 Mei 2005 - 18:58

    Dirk:

    Hoi Teun Sabel,
    na enige tijd van toetsenbord stilte kruip ik ook maar weer eens achter de pc om ff wat te melden.Ik heb nu twee weken als "leermeester"
    achter de rug en het is best wel wennen wel leuk maar toch vreemd en zoals ik je al in mijn email aan je schreef zijn ze allemaal verschillend, er zijn erbij die willen wel en er zitten er tussen die willen niks. Nou ik ga me daar niet over opwinden want dan zou je nog overspannen raken,en dat moeten we niet hebben.Er lopen 20 van die badgasten in de rondte, en er zijn er misschien 4 of 6 die wat willen leren en de rest is er meester in om hun snor te drukken.Maar ik denk wel dat ik dit vol kan houden.Als ze het niet goed doen of zoiets en je spreekt ze daar op aan gaan ze gelijk in de verdediging van "ja maar ik",maar ik kan het tot nog toe wel aardig met ze plooien, als ze bij mij in het lokaal komen geef ik ze een hand "je weet wel" en dat werkt perfect.Nu hebben ze een week vakantie dus kan ik gewoon aan het werk en dat is ook wel weer lekker ff in mijn eigen tempo.Bij jou volgende verhaal hoor je weer hoe het verder gaat.Houd je voeten droog en je keel vochtig niet "te" nat want dat werkt erg zwaar in die warmte en geniet nog maar de resterende tijd.Groetjes Dirk.

    PS die Jef die op je site staat is een jongen van die school toedracht volgt.

  • 03 Mei 2005 - 15:42

    Jolien:

    ha die teun, het is al weer dinsdag eind van de middag en kom net terug van werken, deze week heb ik vakantie. altijd leuk. afgelopen weekend was het koninginnedag, vrijdag ben ik samen met jasper en afine en andere mensen uit mn klas naar alkmaar gegaan. eerst een tijd op het waagplein tot twaalf uur toen brachten ze geen drank meer rond, hierna zijn we naar een klein kroegie toe gegaan, de entree heette die. daar was het niet zo stampvol maar wel super gezellige muziek. dus dat kwam goed uit. de volgende dag ben ik weer samen met jasper en vrienden naar alkmaar gegaan. rond 1 uur waren we er weer. heb de hele dag buiten gestaan, was lekker weer, helemaal niet koud en ook niet te warm. dat ik savonds even wat met hang ging eten, zaten er twee onwijse kneuzen in die snackbar. maar naast hun was alleen nog plek vrij. dus gingen we er evengoed maar zitten, nou die gasten hebben we zo erg plat geluld, dat ze op een gegeven moment niks meer te zeggen hadden. echt ongelooklijk wat een mensen! verder de hele dag lekker gedronken en gebabbeld met iedereen. heb me uitstekend vermaakt. het was niet al te laat geworden. want de volgende dag, hadden we een gezellige familie dag van jasper. dat ik sochtends wakker werd, dacht ik was ik maar ziek dan mocht ik thuisblijven. maar dat was niet zo, maar ik moet zeggen dat ik het best nog wel gezellig vond. viel me alles mee, heb wel de hele dag in de zon gelopen en had een driekwart shirt aan, nou me armen zijn verbrand en het lijkt nu dus net of ik nog steeds een driekwart wit shirt aan heb. dat is dan weer jammer. verder is het donderdag al weer hemelvaart, hoe dat allemaal weer is gegaan hoor je weer van me. klasse aap , jolien groet u.

  • 04 Mei 2005 - 08:32

    Oma En Opa V. D. Hoek.:

    hoi teun hier eindelyk wat van ons na ziekte zyn we achtdagen met vacantie geweest . ,mooi weer ,alleen ,snachts regen .ben daar goed opgeknapt en het gaat nu weer aardig. opaheeft heel goed voor me gezorgd ,wel eens te goed . we gaan 10 mei voor 5 dagen naarOostenryk met een bus. we zyn echt A.O W ers.altyd onder weg. teun tot de volgende keer . jeweet nu weer wat van ons . Groetjes en een zoen van oma en Hand van Opa v .d.Hoek. 4 mei tien uur veertig .

  • 04 Mei 2005 - 16:16

    Tom Vb:

    ha die teun gaat het wat ik heb je kaart ontvangen en zal hem aan de rest laten lezen komt goed. vanavond vier ik me verjaardag met kous en jolien wordt wel weer lachen dacht ik zo er is pils en gezelligheid duss ,balen dat jij er niet bij bent maar dat komt volgendjaar wel weer
    . geniet jij daar nog maar ff ik spreek je snel weer later.. en goeten tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: