Voor een ieders informatie......... - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Voor een ieders informatie......... - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Voor een ieders informatie.........

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

17 Mei 2005 | Indonesië, Balikpapan

Heej Nozems....

Alweer een bericht van Teun? ja die knul die schrijft gewoon door joh... alsof ie het zo uit ze mouw schud. Nou dan heb ik nieuws voor jullie dat doe ik ook ik hoef er geen twee seconde over na te denken.

Om maar eens bij de rand van het verhaal te beginnen in plaats van in het midden, ik zit dus nog in Singapore maar ik zal hier niet zo heel lang meer blijven hoogstens 2 weken en dan weer terug naar Balikpapan. Daar heb ik wel zin in want ik vermaak me hier wel in Singapore, maar in Balikpapan is het toch wel ff gezelliger dan in SP, met Bas en al ze vrienden en lekker stappen. Ik heb nog een etentje in het vooruitzicht met de serveerster van de discotheek dat word ook nog wel ff interesant, en ja ook nog ff lekker goedkoop zuipen want drinken is in SP echt te duur met 4.5euro voor een biertje in een goedkoop cafe. Nou in de werkplaats in SP is het erg druk en al die jongens daar werken zon 14 uur per dag, nou daar doe ik dus ff niet aan mee!! Er is namelijk gewoon een tekort aan personeel dus dat gaan ze eerst maar oplossen want daar kun je niet tegen opwerken. Ik wil best overwerken als het nodig is maar het moet wel zin hebben, en dit slaat nergens op dus ik ga gewoon om 5uur lekker naar huis, bovendien is er ook nooit gevraagd of ik eens zou willen overwerken. Nou zondag was ik maar ff te shoppen aan Orchard road in het centrum van Singapore, dat is dus de kalverstraat van Amsterdam godallemachtig wat liepen daar een berg lekkere wijven zeg ik wil niet in detail treden maar me tong hing op me knieen!!! Nou daar heb ik me eigen even tegoed gedaan aan een nieuwe camera en nieuwe kleren, daarvan heb ik foto's bijgesloten by the way. (die kleren natuurlijk want die camera ken je niet fotograferen, ook niet in de spiegel???? NEE WANT EEN CAMERA FLITST IN DE REGEL snappen jullie dat?????) Nou ik was om 10uur op orchard road aan het rondstruinen, en toen ik om 2uur al heel wat tasjes om me arm had hangen en me portemenee wat maagkrampen kreeg besloot ik dat ik wel een kopje koffie verdiend had. Dus ik bestel koffie een Muffin (die deed ze naam eer aan, echt een muf ding) en een ijsthee tegen de droogte, zegt die mevrouw wat is uw naam dan komen we het brengen, Teun antwoorde ik met volle trots. Ik zoek een hoekje op het terras en bekijk eens de labielle mensen en lekkere vrouwen die voorbij komen, op het end denk ik wat lopen die mafketels van dat koffiehuis nou in de ronte te brullen???? Die waren dus op zoek naar Mister Twen (dat verstond ik tenminste) die meneer had namelijk een koffie een muffin en jawel een ijsthee net als ik besteld maar ze konden hem nergens vinden, toevalligerwijs was ik dus maar meneer Twen. Nou daarna nog ff wat foto's geschoten en weer naar het saaie staffhouse en daar heb ik me zondag beeindigd met msnen en internetten, ja dat ken hier namelijk wel en in Balikpapan zeer moeizaam. Nu gewoon weer te werk, tussen de middag met Andy Haggard de manager van SP lunchen, lekker lokaal eten rijst met gefrituurde kip en ei en geen idee wat de rest is maar het smaakt aldoor weer uitstekend!!!! De wasmachine in het staffhouse is stukgegaan, vrijdag komt de monteur maar ja nu was ik me overalls dus maar op de hand en dat is nog puur zon klus!!!! Bel ik een half uur later met Bas om eens te horen hoe het met hem gaat zegt die doodleuk ahjoh dan ga je toch gewoon naar een lokaale wasserette..........Ja goeie tip Bas volgende raad!!!!!!! Nou dan heb ik ook nog een stukje nieuws om het verhaal eens af te sluiten, Ik ben bezig om hier een baan te regelen in Azie bij het bedrijf waar ik nu stageloop. Sommigen zullen het al gehoord hebben maar bij deze dus ff oficieel van mij zwart op wit, er is nog niks rond en er is nog niks zeker mischien wordt het wel niks maar ga er maar van uit van wel dan kan het alleen maar meevallenvoor jullie misschien. Ik heb het hier al 3 maanden ontzettend naar me zin ik maak van alles mee de cultuur, het werk, en het prachtige land hebben mij dusdanig beinvloed dat ik voor mezelf besloten heb dat ik hier wel voor vast zou willen werken. Met een baan hier neem ik heus geen definitief afscheid van alles en iedereen thuis in Wieringerwaard dat is namelijk wel het laatste wat ik wil, maar iedere dag is hier voor mij gewoon fantastisch en dat maakt toch een verschil met Nederland waar veel dagen op elkaar lijken, bovendien heb ik nu de leeftijd om dingen als dit te doen, want als je van plan ben op je 30e te gaan backpacken dan kan ik je nu wel zeggen dat je er dan geen tijd geld of te veel verplichtingen (zoals relaties enz bla bla bla) voor hebt. In de komende 3 maanden zal duidelijk worden dat als ik hier een baan kan krijgen, onder wat voor voorwaarden en ik ga er zowiezo voor om 1 maand per jaar naar huis te komen. Maar zoals ik al zei er is nog nis zeker en over 3maanden weten jullie de definitieve uitslag, net als ik.

Ik hou van jullie allemaal!!!! en hoop dat jullie me steunen in mijn beslissing om dit te gaan probeeren, ik zal jullie ook heus wel missen, en mis jullie nu ook wel eens maar er zijn hier zoveel ontzettend leuk mooie en interresante dingen, dat ik dat toch boven het gemis verkies dat ik af en toe voel.

Hopend op een evengoed leuke reactie van jullie en geen sippe berichten waar ik toch geen moer aan heb, kan ik alleen maar zeggen als ik hier ga werken kunnen jullie weer een vakantie adres toevoegen!!!!

Jongens, meiden, vrouwen, mannen, moeder, broer, vader, opa's, en oma's, tante's, en ooms, neven, nichten, huidieren, buuren, kennisen, vaag verleden tijd types.

Teun zegt: JOEHHHHHH!!!!!!!!!!!


P.S. Rob Tilstra gedraag je eigen eens joh op die camping KAMPER!!!! (Rob deed de school toerisme, wat wil je worden Rob toerist???? ;-)

  • 17 Mei 2005 - 15:33

    Hallo Wereldverkenner:

    Het is een geweldige tijd voor zulke plannen.Natuurlijk zal ik je missen maar ik zal ook vreselijk trots op je zijn.Ik hoop voor je dat het allemaal lukt zoals je het hebben wilt en daar heb ik wel vertrouwen in.Leuke fotos Teun en goed geslaagd hoor met je nieuwe kleren.Jolien en Niels hebben net een paar dvds van friends opgehaald,die gaan ff lui voor de bak hangen.Ons weekend op de camping was ook heel gezellig maar wel een zootje prut weer.Jij hebt de opleiding gas en boren gedaan,wat wil je worden Teun??? gasboor!!Je zit op de helft van je stage en je hebt al zoveel geleerd zeg je steeds.Ik begin zo zoetjes aan een beetje af te tellen,en ik denk dat jij dat zelf over een poosje ook ga doen.Dat betekend niet dat je het niet naar je zin hebt of dat je heimwee krijgt.Maar dan vinden we het allemaal fijn om elkaar weer echt te zien en te spreken.Veel succes nog met al je plannen,en nog ff doorzetten met je stageverslag.Ik spreek of lees je weer.Dikke Kus Mam

  • 17 Mei 2005 - 17:32

    KOUS:

    Eej Teun, we vinden het allemaal mooi om je verhalen weer te lezen en zijn ook blij te horen dat je het naar je zin hebt. Natuurlijk vind ik het jammer als we je straks echt moeten missen. Nu is het nog stage maar het is straks vast anders als je er vast gaat werken. Maar uiteraard gun ik het je van harte en als je het echt wilt moet je het vooral niet laten. Het is een kans die je niet vaak zal krijgen inderdaad. Tenslotte ben je in 1 maand net zo aanwezig hier als wij in een heel jaar. Dus jij bent vast wel in staat om de gemiste tijd in te halen. (kom dan wel in de kermis maand)Nou jonge ik kijk er naar uit om weer eens een biertje met je te gaan drinken, hij haaks of recht, nou ja zal wel scheef worden hehe ;-) enne ik spreek je snel. Later....

  • 18 Mei 2005 - 07:51

    Rob:

    Zo, jij begint zo langzamerhand al aardig in te burgeren daar in Indobakpan denk. Mooie verhalen Teun.
    Zou echt super zijn als je daar een mooie baan zou kunnen krijgen en de maand in Nederland wordt dan een mooi feessie!
    Reken trouwens maar dat ik je dan op kom zoeken hoor, komt helemaal goed.
    Je bent mooi geslaagd voor met je kleren en natuurlijk met je cameraatje.
    Ik ga morgenavond weer richting Wieringerwaard om ook nog het één en ander van de kermis mee te pakken. Je krijgt vanzelfsprekend verslag.
    Ik zou zeggen: Hou je taai daar en we spreken elkaar weer.

    Mzzls.

  • 18 Mei 2005 - 08:48

    Heleen:

    Eey teun, hardstikke tof joh! Als je de kans hebt, moet je 'm grijpen ook! Ik ken in ieder geval 2 personen hier in België, die toch wel 'n beetje heel erg jaloers zijn! Ik hoop voor je dat het allemaal goed mag aflopen, en nogmaals, geniet ervan!

    grtn uit Virton.

  • 18 Mei 2005 - 16:30

    Marit:

    Hej teun,
    Nou dat klinkt allemaal weer best al die verhalen.. en tuurlijk steunen wij je als je daar gaat wonen. Hoop voor je dat het lukt, je bent er inmiddels al ingeburgerd. hier staat de kermis alweer voor de deur..en ik moet zeggen dat we het dit jaar voor het eerst zonder een of ander persoon met toeter voor het raam bij kouseband moeten doen..ff denken wie die rol dit jaar op zich mag nemen!!misschien dat we allemaal maar een stukje van je over moeten nemen..:) nou ik zou zeggen geniet lekker verder en we proosten van t weekend vast ff meerdere malen op je!!
    kus marit

  • 18 Mei 2005 - 20:14

    Opa En Oma V D Hoek.:

    teun je heb een goeie koop ge daan met je kleding maar wat we verder lezen dat je daar een plaats kan krygen met de mogelykheid daar je leven verder op te bouwen dan wensen wy jouw alle geluk van de wereld toe wy blyfen je volgen op het net als jy het daar zo naar je zin heb dan werkt het licht in geburgert ben je al en feesten gaat je ook goed af het gaad je goed tot de volgende keer groeten van ons beiden en hou je haaks.

  • 19 Mei 2005 - 09:13

    Marit:

    Hi Teun!Zo te zien gaat alles goed daar. Super leuk als je daar kan blijven werken voor vast!Hier gaat alles goed, ik ben nu bezig met afstuderen.
    Liefs van je nichtje

  • 19 Mei 2005 - 11:30

    WIJ ZIJN HIER NIET BLIJ MEE!!!:

    Namens alle uitbaters en kermisexploitanten van W.Waard en omstreken.

  • 19 Mei 2005 - 15:02

    Jensen En Klagiemodo:

    Hé Sabeltje, wat een barre verhalen weer joh, we zijn erg blij te horen dat je daar blijft want we waren al bang dat je weer hier zou komen werken en dan zitten wij binnen de kortst mogelijke tijd in een inrichting. Maar effe zonder dollen we zijn trots op je!!! Ik zou zeggen de groenten van Hak en flink olie blijven peilen bij die meiden daar, dan kan je gauw je eigen champignonkwekerij beginnen!

  • 19 Mei 2005 - 18:09

    Afine:

    He teun alles goed daar? Ik hoorde van Jolien dat je daar wilde blijven werken, want dat had ze op je site gelezen. Dus ik denk nou daar moet ik ook maar eens ff kijken. Want ja ik blijf natuurlijk graag op de hoogte. Ik vind het echt toppie dat je daar gaat werken. Zo'n kans moet je echt niet laten lopen. Je zie er trouwens goed uit hoor met je nieuwe kleren en je bruine kop haha : Nou teunes ga vooral door met mooie verhalen schrijven dan blijf ik ze lezen. De massol x afine

  • 21 Mei 2005 - 11:48

    Daan:

    He poedie zo te horen gaat alles nog prima daar. Ik zou zeker voor een baan gaan daar in het verre oosten want dat is voor de maagkramp in je portemonee wel erg goed. (Rennie is er nix bij).
    dus zet hem op en probeer ze wel een poot uit te draaien daar he je ben nu nog in de onderhandel fase en ze willen je graag hebben uitbuiten die spleetogen!!
    he hou je skeef en ik spreek je snel wel weer eens groeten Daan.

  • 22 Mei 2005 - 12:22

    Smeer:

    KERMUS! KERMUS! KERMUS! KERMUS! Je broer is een uistekende plaatsvervanger!!! de baco"s gillen er in!! LATERSZzZzZz....

  • 24 Mei 2005 - 08:40

    Thirza:

    hej hallo,
    zo dat is nog eens nieuws teun!! Had al een tijd niet op juh site gekeken :S (dat is fout natuurlijk) maar dit had ik nog niet gehoord! Vind het egt heel leuk voor je als je een baan daar kan krijgen, dat is gewoon een hele mooie uitdaging. Tuurlijk zal ik, en iedreen je gaan missen maar dan zien we elkaar weer als juh thuis (w.waard) komt.
    De kermis was erg gezellig en ik heb ook voor jou ff een biertje gedronken. Spreek juh snel weer, liefs kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: