Hoezo Loempia's????? - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Hoezo Loempia's????? - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Hoezo Loempia's?????

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

31 Mei 2005 | Vietnam, Hanoi

Hee stelletje lelijke Nederlanders!!!

Ik bevind me op het momment in Vietnam, op een offshore rig in de zuid chineese zee. Die zee is nog blauwer als het water waar de Titanic in zonk en dus echt prachtig om te zien!!! Het tijdsverschil met Nederland is hier een uur minder en dus 5uur met Jullie daarzo.

Ik ging dus vorige week dinsdag naar me werk (maandag was een officiele feestdag dus toen werd er niet gewerkt) en ik was in de veronderstelling dat ik in de loop van de week naar Vietnam zou gaan, nou dat pakte dus eventjes iets anders uit. Om half negen kwam Andy de mannager naar me toe om me te vertellen dat ik diezelfde dag nog naar Ho Chi Minh zou vliegen (de hoofdstad van Vietnam) dus ik ging om 10 uur smorgens al weer naar huis om even me tas te pakken, daar werd om 12uur me paspoort met visa voor Vietnam bezorgd (dat paspoort had ik smorgens mee naar kantoor genomen dus een visa voor Vietnam is blijkbaar heel gemakkelijk) Nou om 1uur stapte ik in de taxi naar het vliegveld en om 3uur ging ik de lucht in naar Ho Chi Minh. Ik kwam om 5minuten over 4 in Ho Chi Minh aan na twee uur vliegen (1uur terug in de tijd wel opletten he!!!) en vervolgens mocht ik 3 en een half uur in de taxi zitten naar Vuang Tau, kijk maar even op de landkaart van mijn pagina waar dat is. Nou ik was gewaarschuwd dat die taxi rit wel wat link zou kunnen zijn, maar in vergelijking met Indonesie viel dat dus alles mee!!! Bovendien hebben ze hier overal lantaarns langs de weg en ook een fatsoenlijk geasfalteerde weg. In Ho Chi Minh ging we eerst onwijs langzaam met de taxi want ja er rijden echt zo ongeloofelijk veel brommers, daar is Indonesie dus helemaal niks bij!!! echt je moet het zien wil je het kunnen geloven en daarom heb ik er maar ff een video filmpje van gemaakt met me camera, dan krijgen jullie die nog wel eens te zien!! Nou de taxi chauffeur had nogal moeite om het hotel te vinden waar ik die nacht zou verblijfen, maar we vonden het toch en om 8uur checkte ik in. In de tussentijd had ik wel al heel wat van Vietnam gezien, nou dat is dus niet de armoedige plek die je zou verwacht bij het horen van de naam, maar een welvarend land met een mooie omgeving. Het hotel was netjes en ik heb gegeten in het restaurant er naast, ik kon niet naar buiten op verkenning gaan want ik arriveerde dus om 8uur en de volgende morgen moest ik er om 5uur uit, aangezien ik wel een beetje fit op het offshore rig aan wou komen ging ik om 10uur verstandig te bed. De volgende morgen werd ik wakker omdat er een of ander mokkel in het hotel zo hard genaaid werd dat ze er helemaal van moest schreeuwen, en dat mokkel lag natuurlijk in de kamer pal naast me!!!! gelukkig was het toen 10 minuten voor 5 (dr man had zeker late dienst ofzo???) dus ik kon precies me bed uit om na een onbijtje met de taxi naar het helicopter airport te gaan. Nou gelukkig weer eens met de helicopter offshore ipv 2uur in zon saaie boot te zitten, met 40 minuten waren we op de rig dat eigendom is van Global Santafe. Een Amerikaanse maatschappij, en ja je raad het al dan zitten er ook allemaal domme echt buitengewoon domme Amerikanen op, naja het eten is daar in tegen wel onwijs goed en ze hebben de hele dag taart en cake voor het avond eten grillburgers, en grote lappen vlees, en natuurlijk lokale Vietnameese gerechten. Nou dan ga ik maar weer op dieet (of tenminste gematigd eten en geen taart enz) want de weegschaal vertelde mij dat hij tegenwoordig 2 kilo meer tilt als ik op ze kop ga staan. En ja het begint bij een kilo en voor je het weet ben je zo dik dat je niet meer met je jatten bij de knoppen van de fruitautomaat kan!!!!!! Nou het werk gaat hier gestaag want we wachten nog op onderdeelen, vandaag hebben we echt alles wat we kunnen doen tot zo ver gedaan, en aangezien de andere onderdeelen ergens donderdag komen ga ik de komende twee dagen maar tv kijken!!! Ohja tussen de middag legt er hier gewoon 21 man te zonnen op het helicopter dek, als je dat zie dan neem je deze baan ook niet serieus meer maar ok, maakt niet uit. Verder vewacht ik dat we begin volgende week hier klaar zijn met het werk, dan gaan we terug naar het vaste land en waarschijnlijk blijf ik dan samen met Allan (de elektroman) 1 nacht over in Ho Chi Minh om es ff te feesten en het Vietnameese vrouwenvolk te keuren. Nu zag ik al tijdens mijn taxi rit dat er hier zat van die mooie meiden te vinden zijn dus ik heb goeie hoop, ik zal wel weer wat foto's schieten voor later!!!

Nou dat was het wel weer ff ik kan geen emails beantwoorden hier want hotmail is afgesloten op deze computer, ik lees jullie kermis verslagen dus ergens volgende week wel.

Ik zou zeggen: Laat je niet bedotten want als je om 5uur smorgens word wakker gekreund door een mooie dame, dan moet je, je in Nederland afvragen of je wel in het goede bed ligt of dat je droomt!! BETER 1 LOEMPIA IN DE HAND DAN DE GEUR VAN EEN LEKKE FIETSBAND.

Tot de volgende fabeltjes krant!!!!


P.S. Als ik een kort bericht schrijf wil dat niet zeggen dat jullie ook een kort, of zelfs erger HELEMAAL NIET reageeren. Mijn motto wie leest moet ook reageeren, is vanaf nu van kracht!!!!!

Groeten Teun Sabel (de landverader)

  • 31 Mei 2005 - 10:26

    Mark:

    Hee Beun!
    Ik heb je al een vette mail gestuurd.. die lees je volgende week wel dan..
    De feesten zijn nu een beetje over.. dus dan moet je er zelf maar wat van maken..
    Ik ben nu op school, gaat ook allemaal goed.. dus weinig problemen!
    Verder is er in Wwaard geen reet te doen, het zwembad is open maar het water is nog 12 graden.. dus dat wordt voorlopig ook niks.. eerst moet die blauwalg eroverheen zijn geweest dan ga ik pas zwemmen!
    Teun ik zeg LATERR!

  • 31 Mei 2005 - 10:28

    He Kruikeduiker:

    Alles kits daar zo te lezen,je maakt toch wel de
    trip van je leven zo.
    Maar ik wil toch niet met je ruilen hoor,ik ben niet zo'n wereldreiziger.
    Van de kermis weet ik niets te melden als alleen dat Thijs thuis kwam met een zwarte broek aan terwijl hij toch echt wit was toen hij erheen ging.Ik stond nog te twijfelen of ik hem zou wassen of toch maar ritueel verbranden, maar ja hij was net nieuw dus dat vond ik zonde want ons ben zunig.Wat moet Thijs op de W.Waardse kermis vraag je je misschien af en wat moet jij met deze info?
    Ik heb werkelijk geen idee, dus stop ik maar met lullen want hier heb je ook niks aan.
    Groetjes van Tante Ank en de rest vd Schoolstraat.

  • 31 Mei 2005 - 10:56

    He Verloren Zoon:

    Man wat een mooie berichten weer.En wat is de wereld verschrikkelijk mooi he.Op de kermis heb ik erg genoten,ik was alleen maandag naar de deun.Dat was echt een enorm groot feest,gezellige muziek en alleen maar lachen.Wel jammer dat het zo lang duurde voor ik weer helemaal de oude was.Je moeder word echt oud.Het feest van ome Jan en tante Ank was ook een succes in de vijverhut.Er was een heerlijk warm en koud buffet,en het was goed van drinken.Al met al een vochtige week dus,misschien dat het herstel daarom zo lang duurde.Maar nu ben ik er weer helemaal en met die berichten van jou voel ik me weer toppie.Wij zien Vietnam hier steeds op t.v. in spots van het wereld natuurfonds.Schitterende beelden en jij zie dat in het echt,mazzelpik.Vandaag heb ik lekker een dagje vrij en het weer zit ook best wel mee.Nou Teun leef je uit daar en haal het onderste uit de kan.We wachten met smart op de fotos,dikke kus mam

  • 31 Mei 2005 - 11:09

    Ha Die Teun:

    ik baal zo dat ik jeniet gesproken heb. maar ik heb wel een mooie voice mail van je haha.
    ik mail je van de week nog even over de hoed en zijn rand. o.t.w alles wat er gaande is in airport w'waard. we zullen er een paar foto's bij zenden.
    ps jij zij ook dat je nederlandse pagina's kon bezoeken. probeer eens www.uitzendinggemist.nl misschien kun je dan nog tv kijken. als je daar tijd voor heb.
    jehoort snel van me. ik ga je mailen.
    liefs mar

  • 31 Mei 2005 - 15:59

    J & F:

    Hoi Teun,

    Nou bij deze zal ik ook maar eens reageren,ik lees ook trouw je berichten (mocht je ooit tijd over hebben,kan je altijd nog schrijver worden), wat een verhalen. Maar voorlopig eerst maar even genieten daar in verweggiestan. Teun veel succes met je werk en geniet er van.


    groetjes uit schagen

  • 31 Mei 2005 - 16:25

    Dirk:

    Ha die teun,
    Nog ff en ze gaan je de Marco Polo van de wieringerwaard noemen.Man wat zullen jou hersenen een moeite hebben om dit allemaal te verhapstukken zoveel als jij meemaakt,we zijn zeer benieuwd naar wat plaatjes van Vietnam.Zo te lezen heb je het alweer naar je zin,ik geloof je direct dat het daar mooi is, en probber je ogen ook de andere eens op te kijken als er zo'n vietnamese schone voorbij schrijd want de natuur kan soms nog mooier zijn.De vrouwen in vietnam verschillen niet veel van die uit Indonesië ze zijn ook op je geld uit en hopen dat je ze meeneemt het land uit voor een beter leven, dus voor je weer terug ga kijk goed in je koffer.Ik ga nu ff stoppen want tante Gerda en Koen vreten mijn ijs op,de groeten uit de Wieringerwaard

  • 01 Juni 2005 - 08:03

    Rob:

    Ha die Teunis,
    Mooi verhaal weer, ben deze keer minder snel met reageren want ik was mooi ff vrij.
    Goed te horen dat je nog steeds naar je zin hebt daar en dat je praatjes het ook nog steeds goed doen.
    Wij hebben hier een paar (lange) klotedagen achter de rug maar dat heb je allemaal al gelezen op me site.
    Pas op dat je kamelen niet geschoten worden want dan ben je verder van huis.
    Mzzls.

  • 01 Juni 2005 - 10:25

    Heleen:

    Nou ik reageer maar, want ik hoor dat het nu verplicht is tegenwoordig!

    Trouwens, lijnen hoeft niet hoor! Dat is pas weer nodig wanneer je thuis bent. We zien je nu toch niet!

    Veel plezier......!

  • 01 Juni 2005 - 14:04

    Jolien:

    hey hallo, ik heb je al een mail gestuurd, met verhalen. dus hier hoef ik niet nog eens hetzelfde te gaan opschrijven. heb vandaag lekker een dagje vrij. maar zoveel bijzonders doe ik niet hoor. gister even met mar naar het strand geweest, even wandelen met de hond, altijd gezellig.. afgelopen weekend, was het ook vrij rustig. ben zaterdag bij mar geweest, qourmetten en lekker gezeten. zondag naar jasper gegaan, even op terras in alkmaar gezeten. was op zich nog redelijk lekker weer. savonds ging de barbeque niet door, want toen begon het ineens te regenen, dus dan het vlees maar op de gril. lekker hoor!! maandag even de stad in gegaan. winkelen is niet mijn favoriete bezigheid, dus het werd meer ergens zitten in een restaurantje. verder maak je hier niet veel mee, het is allemaal nog een beetje hetzelfde. kijken of het van de zomer een beetje leuk word. nu nog zes weken en dan ben ik ook voor negen weken weg. waarheen is nog een raadsel, het land weet ik zelfs nog niet. maar goed dat kan ik elk moment horen. ben erg benieuwd, hoe het zal zijn en of ik me daar een beetje kan vermaken. waarschijnlijk wel maar je weet maar nooit. als ik wat over de plaats weet dan hoor je het van me.. vermaak jij je nog even daar bij die chinezen.. wat is de gemiddelde lengte daar eigenlijk? ben jij daar een beetje de GVR? goed ik hoor het van je..
    later X jo

  • 02 Juni 2005 - 19:27

    Afine:

    he teun ik heb ook je berichtje weer gelezen jij kan het zo mooi vertellen dat ik nu gewoon af en toe maar even gaan kijke. De kermis was echt lachen jolien,mar,arjen en ik gingen op zondag avond het wereld record wild plassen verbreken. dat was wel lachen maandag's was het ook heel leuk met tjoe en jeroen dat moet je echt een keer me maken. kijk anders even op hun site dan kan je de foto's ook zien www.triotjoeenjeroen.nl nou veel plezier nog daar he groeten uit wieringerwaard

  • 03 Juni 2005 - 06:36

    Mussenhof:

    hallo badaap Prachtig verhaal Misschien wordt je nog wel eens een schrijver Ga zo door en pas goed op jezelf Groetjes het ouwe zootje

  • 03 Juni 2005 - 08:08

    Hey Spleetoog:

    Jij maak toch ook wat mee hoor daar aan de andere kant van de wereld. Jij hebt in die paar maanden meer van de wereld gezien dan ik in mijn hele leven.Dat is trouwens niet verwonderlijk want ik durf niet te vliegen en dan kom je niet zo ver he. De kermis is bij ons vrij rustig voorbij gegleden want ome Douwe moest dinsdag weer voor 6 weken weg dus die moest een beetje fit zijn om die ouwe mensies de trip van hun leven te bezorgen daar op de Rijn en de Moezel. Koen en Rob hebben een super kermis gehad, en op woensdag is Rob weer vertrokken met de Panda. Zondag 5 juni komt Rob weer even naar huis want maandagavond is de diplomauitreiking in Zaandam. Koen is afgelopen zondag met Rick,Stefan en Tim naar de wedstrijd om de Amselcup geweest in Rotterdam. Tim Slijkhuis had VIP kaartjes dus ze zaten vlak achter de dug-out 3 rijen van voor. De wedstrijd ging tussen PSV en Willem II (4-0) Nou kerel, hou je ogen open en je portomonee dicht dan komt het allemaal wel goed met jouw. P.S. we hebben het ijs van Dirk allemaal opgevroten want hij ging zitten roken terwijl we nog niet klaar mer eten waren. ASO he. Groetjes van tante Gerda en Koen

  • 03 Juni 2005 - 10:32

    He Ezelsveulen:

    Zo te horen gaat alles goed daar en wat die vrouwen betreft Pakken wat je pakken kan en onthoud je moet ze gebruiken en niet mee naar huis nemen want daar heb je toch nix aan.
    verder gaat het hier best goed ik ben druk an 't skarrelen met verschillende meiden is leuk maar je moet niet de berichtjes voor de een naar de ander sturen want dan krijg je berichtjes terug in de vorm van "He???"
    maar dat komt wel weer goed.
    he doe je een beetje rustig aan met die kilo's want ik wordt steeds lichter en dan zijn straks de rollen omgedraaid ik ben dan de adonis en jij de dikke loempia!
    nou ik spreek je wel weer en oh ja je krijgt de groeten van Marjolein.
    de mazelen en ik hoor weer van je.
    P.S heb je al een datum 1 tot 14 Aug. zou mooi zijn.
    greetz je broer.

  • 05 Juni 2005 - 14:34

    Thirza:

    heej teun,
    egt wat een verhaal weer!
    Ben ook een beetje laat met reageren maar ik heb net me examens achter de rug... en het ging niet denderend goed of iets! Heb het ook niet na gekeken op internet want dan kan het aleen maar mee vallen, tog?! Hier in w.waard is (zoals je van vele hoor) niet veel bijzonders aan de hand. bij jou is het in ieder geval elke dag weer een feest, en elke dag is daar weer anders! En dat is het mooie natuurlijk!! Het volgende feest is volgens mij de schagen kermis... Maar je hoort nog eerder van me!! in ieder geval of ik geslaagd ben of niet... als ik geslaagd ben dan stuur ik een sms en een mailtje, haha! nou teun ik ga je spreken, liefs kus

  • 06 Juni 2005 - 11:35

    Niels:

    hey teun, het was wel een gezellig weekendje, rustig dat wel. Zaterdag ff oranje kijken, en zondag vaten legen bij de buurman van kous, bierspel doen, eten bij de boogbrug en vervolgens met je fiets op je bek gaan (dit kwam door tom), met je linkerarm in een plas modder eindigen en met schaafplekken op je linkerarm,bortkas en de palm van je hand en een zere pols, mooier kan het weekend niet zou ik zeggen. maar ik spreek je weer. de mazzel

  • 07 Juni 2005 - 12:40

    Tom Vb:

    teun ouwepeer gaat het wat? hier gaat het wel goed rustig weekend gehad maar dat schrijft niels ook al..alleen kan niels gewoon niet fietsen en daarom ging hij op ze bek teun ik neem aan dat je onze mail heb gehad met wat foto's van de kermis ik ga je spreken en zien later en tot sinas

  • 07 Juni 2005 - 14:11

    Daans Luit:

    he pik! wel wer een behoorlijk avontuur beleeft daaro in ver weg! Goed om te lezen dat ut goed gaat en nog veel succes! P.S. Doen ze daar ook aan snelheidscontroles...?

  • 07 Juni 2005 - 14:13

    Daans Luit:

    he pik! wel wer een behoorlijk avontuur beleeft daaro in ver weg! Goed om te lezen dat ut goed gaat en nog veel succes! P.S. Doen ze daar ook aan snelheidscontroles...?

  • 28 Mei 2006 - 17:55

    Ik Ruik Verse Vis......:

    GVD het meurt hier naar rotte karper.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: