Heej tuig!!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Heej tuig!!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Heej tuig!!!!

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

17 Februari 2005 | Indonesië, Batavia

Hier nog maar ff een berichtje van mij want ja ik zit ver weg en julie willen natuurlijk alles weten, en ik moet me pauze ook opvullen. Ik kan ook met al die rare apen in dat stinkhok gaan zitten eten maar daar bedank ik dus ff voor als jullie dat besnappen. Ik heb vanmiddag nog ff gegeten met de chef werkplaats Andy, we hebben ff een soort afhaal menu gehaald nou ik heb geen idee wat er in zat maar het was allemaal best lekker. Gister ben ik met een nederlandse collega wezen eten in het hart van Singapore, en dat was dus wel een succes. Ik heb een computer besteld en het is de bedoeling dat ik die vanavond ff ga ophalen, als ik tenminste zoveel geld bij elkaar kan krijgen want door een samenloop van omstandigheden kan ik niet zo snel bij me rekening. Maar ervan uitgaand dat het toch wel goed komt hoop ik dat ik hem toch vanavond meekrijg. Ik ben gister ook in een bar geweest waar omwijs veel troep op de grond lag, wat bleek nou dat waren allemaal schillen van de pel pinda's die op tafel stonden. De mensen hier zijn gek op dat cafe omdat het de enige plek in Singapore is waar je ongestrafd dingen op de grond kan gooien. Ik heb ook bij het Raffels hotel gekeken dat is het grootste en duurste hotel van Singapore, als je het gezien heb snap je wel waarom. In het midden van Singapore staan echt een eneorme berg grote flats, waartussen je jezelf net een mier voelt. Het eten hier is meestal zeer zoet maar ook nooit heet, en het stomme is dat als het koud wordt het nog steeds heel lekker is (ik weet het dat is voor jullie onbegrijpelijk maar het is wel zo) Verder werk ik in een werkplaats met vier anderen Andy en Prideed een aardige vent die altijd bereid is te helpen en dit zijn ook de enige twee die engels praten en fris ruiken. Die andere twee wandelende shoarma bakken die stinken zo erg dat er zelfs geen vliegen te zien zijn. Maar verder red ik me aardig en verveel ik me niet. Bedankt voor al julie reacties en ik laat wel weer van me horen!!!!

EEN GELUKKIGE BLOEDSOMLOOP TOEGEWENST!!!


Groeten Teun

  • 17 Februari 2005 - 11:54

    Rob:

    Haha, mooi man. Je bent nu dus volop aan het werk. Dat schiet ook op als er maar twee anderen zijn die engels praten. Doe je goed zo'n computer kopen. Hoef je niet steeds naar internetcafé's toe of anderen achter de computer vandaan te trappen. Je hebt het zo te lezen erg naar je zin, dus ik hoop dat je dat de komende 6 maanden nog ff volhoudt zo. Hier in Nederland gebeurd niet zo veel, het is kloteweer, koud en zoals gewoonlijk weining te doen. Hoe vondt je het kadootje trouwens? Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Nou, ik zou zeggen hou je taai en heel erg veel succes daarzo.

    Mzzls.

  • 17 Februari 2005 - 12:53

    Marjolein:

    hey vriend
    je heb al even rond gekeken dus!! mooi!!
    en als ik het zo lees heb je het wel naar je zin. ondanks de shoarma bakken (dat kan idd erg vervelend zijn)
    nog aan de schijt van de verandering van het voedsel??of heb je en sterke maag.
    hier en prettige bloedsomloop gaande.
    have fun t is je toegewenst!!
    kus mar

  • 17 Februari 2005 - 13:09

    Opa En Oma Groot:

    Ha die Teun Een berichtje uit Schagen gister zijn wij in w.waard in de tuin wezen snoeien vanmorgen was het markt in schagen Je moeder kwam vertellen dat Daan op 2Maart alweer 2 weken naar huis komt Hij schijnt te veel van die vette hamburgers te kanen zodat ze hem weer kwijt willen Je neef Pieter loopt met een kaakontsteking rond alsof hij de bof heeft. Hij loopt nu stage op het ECN. Voor vandaag is dat het welweer. Hou je haaks en tot lezen.

  • 17 Februari 2005 - 13:11

    Mam:

    Ja ik weet wel dat het bovenstaande niet aan mij gericht is want je moeder is geen TUIG maar ik moet je toch even tot de orde roepen.Niet zo discrimineren Teun,nu ben jij de buitenlander daar. Als je nog vaak zo heerlijk gaat eten daar dan ga je zelf waarschijnlijk ook zo ruiken. Ik hoop dat je goed geslaagd ben voor een computer,en nog leuk hebt weten af te dingen.Oma was onwijs blij met je belletje,dat doe jij goed.Als je een postadres hebt moet je dat maar ff mailen,dan kan ik ook je mp3 speler opsturen.Mooi dat je tijd hebt om iets van Singapore te zien EEN SAPPIGE RAMBUTAN TOEGEWENST kus mam

  • 17 Februari 2005 - 13:35

    Tante Ank:

    He kruikeduiker, fijn dat alles goed met je gaat.Met onze bloedsomloop gaat het inmiddels ook weer beter,was wel even schrikken maandag met Pieter.We hebben alle wachtkamers gezien tandarts,kaakchirurg en huisarts.Maar ach zo kom je nog eens ergens.Hij heeft een drain in zijn kaak en die moet er morgen weer uit.Dan horen we wel hoe het verder moet er schijnt een verdwaalde kies in zijn kaak te zitten.Ben je 21 raak je nog aan het wisselen.
    Nou Teun doe je wel een beetje voorzichtig,ook met eten ,niet alles in je mik steken ,zeker niet als het nog beweegt.Goetjes.

  • 17 Februari 2005 - 15:06

    Jensen:

    Hé Teuntje Sabel, ik ben blij dat je het een beetje naar je zin hebt daar, die shoarmabakken moet je gewoon een enkele reis met die speciale trein geven. Hier is het ook nog steeds fantastisch hoor bij de firma (er is dus gewoon geen moer aan zonder jou), dus we gaan gewoon lekker door! Veel plezier nog en ik stuur m'n postduif gauw weereens op pad met een nieuwe tegel. Groeten van Jet en Jul!!!

  • 17 Februari 2005 - 15:21

    De Tillies:

    Hiephiephoera, voor de pelpinda, fijn dat je al zo snel vrienden heb gevonden die jou overal mee naar toenemen.
    Maar let op, mensen in de buurt waarop geen vlieg wil zitten geeft jou wel de gelegenheid om even lekker ongestoord een paar uurtjes te pitten.
    Verder lees ik dat je lekker gaat en denk af en toe maar aan 14 Augustus wanneer je weer terug bent vlak voor de Pauwepop, want bij ons in de tuin zijn de Hollandse vaten bier dan helemaal voor nop.


    Groeten van ons.

  • 17 Februari 2005 - 16:00

    Marit VR:

    Hej teunemans,
    Ik denk zet me achternaam er maar bij, want ik las toenstraks een bericht waar mijn naam stond, maar dat was toch je nicht.. ze schreef het er gelukkig bij.,want kon me niet herinneren dat ik al wat geschreven had.
    Ben net als ieder blij dat je heel bent aangekomen en het is inderdaad wel weer een actie voor jou om te vroeg op het vliegveld te staan, maar ja je bent er en je hebt het naar je zin.Rob en ik hebben gister tegen JanDirk en Joke geslagen en dat was dus gewoon 1-1.. dus ja of rob was slecht of ik.. of hun waren gewoon goed. nee hoor we hebben lekker getennisd.. nou verder is hier niet veel te beleven.. ik denk dat jij meer mee maakt. veel plezier nog enne rustig an xx marit

  • 17 Februari 2005 - 16:41

    Nadjesda:

    Jaja, je zal wel denken weer een berichtje van Nadjesda. Ik vind het echt super leuk om al je verhalen zo even in het kort te lezen vandaar dat ik je ook op de voet volg..whahahahaha. Ik verheug me nu al op alle verhalen die je vast wel gaat vertellen als je terug bent. Ik vind het voor jou echt een succes dat het daar zo lekker weer is maar ik baal er van dat wij hier in het koude Nederland daar niet van mee kunnen genieten!

    Dikke knuffels en kusjes van mij.......

  • 17 Februari 2005 - 18:08

    Neef Thys:

    Ha die Teun,Gaat et wat daarow? Ik lees grote verhalen haha nou hopenlijk beleef je nog veel meer.Maar nog ff wat anders,sorry dak niet gebeld had toen je wegging hoor! maar ja...Nou ehhh veel plezier daarow en werkse he! Muhaha DagDag en een Kus van Thijs

  • 17 Februari 2005 - 18:14

    Djemba Djemba:

    Eej Tony. Het maakt ook niet uit waar jij zit. Jij kan volgens mij overal een enorm verhaal over vertellen. Zoals ik in het bovenstaande verhaaltje lees pas je precies tussen al die aparte mensen. Tja de één stinkt en de ander schreeuwd. Prima combinatie, hier is het wel even wennen aan die stilte, maar voordat we echt gewent zullen zijn ben je allang weer terug. Vanavond zitten we met z'n allen weer in de kantine. En zullen de plannen voor het weekend weer besproken worden enne van de week zal ik je even op de hoogte houden over de lotto. Wie weet komen we allemaal wel ff over als de ballen goed vallen.... De groente en tot sinas. Rakirakida

  • 17 Februari 2005 - 20:15

    Hans E.:

    Beste Teun, we missen je wel hoor zo'n harde werker en je gezelligheid.
    nou ja gezellig............ wel toch ,(grapje) oh ja? ja !
    Teun ik vind het heel stoer en dapper van je ,dat je zolang en ver weg ben van al het vertrouwde om je heen, kik ,dat bewijst je goede sterke karakter toch maar weer eens.
    Nou genoeg je r.........t gelikt.
    Teun ik weet wel veel maar daar heb je nu niet zoveel aan en ik moet dan ook nog langer tikken ,en ja ik weet het zeg het maar, met een vinger zeker.
    Ja inderdaad ,weinig bijgebracht vroeger ,ik was nl net als jij altijd aan het werk of in iedergeval bezig, vandaar m'n enorme snelheid van 5 aanslagen per minuut.
    He ,kijk hoe zet je nu een 'op de e ,ik weet het niet ,maar ik wilde zeggen heeeeeee teun het gaat je heeeeeeeel goed en we gaan eerdaags ff chatten, oh ja teun ook nog de groetjes van holkason (je weet wel NIELS) doei vriend ( leef de tijd is kort en prettige paardenmarkt.Groetje Hans E.

  • 17 Februari 2005 - 22:11

    Lex En Riny:

    Hoi teun.Ik lees dat je al veel eetgelegenheden op gezocht hebt.Toch is dat niet het belangrijkste van je stage dacht ik.Of wel soms?Ik hoop dat het werk je ook goed bevalt en dat je lekker in je vel zit.Hier is niet zo veel te beleven, het is koud en guur weer.Verder heeft iedereen het op zijn manier druk, druk, druk.
    Groetjes en heb een leuke, leerzame tijd.
    Alex, Riny, Michael en Jeffrey

  • 17 Februari 2005 - 22:14

    Dirk:

    Dit is wel een prima uitvinding, dat inter net ik heb absoluut geen spijt van de nieuwe investering.He is goed om te lezen dat je het er naar je zin heb,ik ga me nu toch een beetje zorgen maken hoe dat moet als je over een maand of 6 weer deze kant op kom.ik ben bang dat er dan weer geïnvesteerd moet worden want door al dat vreemde eten ben ik bang dat jij net zo zal meuren als die lui daar, dus er moet in iedere kamer een afzuig systeem komen of alle ramen moeten er uit om moeten de stank af te voeren.Hier in de WW is alles rustig, geen rare gebeurtenissen of zo.Waar ik nieuwsgierig naar ben is wat voor werk of je doe
    of is dat moelijk uit te leggen,probeer in ieder geval wat van de cultuur daar op te snuiven en vergeet geen foto's te maken want ik ben heel benieuwd hoe het er daar uit ziet,wij zouden je graag een keer opzoeken maar dat zit er wel niet in.Hou je haaks denk aan je bloedsomloop en de groeten aan je kippen.

    We horen of zien weer zien weer wat van je.

  • 18 Februari 2005 - 11:05

    Patries:

    hey teunie,

    alles goed daar, we missen je hier hoor, hihi, nou jongen hou je taai en have fun
    kussies en tot snellie xx

  • 18 Februari 2005 - 11:12

    Jo:

    zo teun, alles gaat dus goed met je, gelukkig maar. hier is niet veel bijzonders gebeurd, het weekend komt er weer aan, kijken wat het ons nu weer zal brengen. straks even werken en morgen ook zoals gewoonlijk, dan is mijn vakantie al weer om. maar gelukkig vind ik school erg leuk en heb ik er nu al weer zin in. denk je wel even om het eten, want je weet het, een hap vlees met zeempjes en vet er aan en je lig meteen de hele avond voor pampus of met je zit de hele avond op de wc. nou de wapper en de groente,
    kus jo

  • 18 Februari 2005 - 21:08

    Neef Pieter:

    Ha die Teun! Hoe ist nou, Schijt je al pinda's? Leuk dat je het zo naar je zin hebt! Ik begon deze week niet zo goed, had een kaakontsteking en zag er uit als een hamster. Kon niet naar me eerste stagedag. Maar ik ben inmiddels weer opgeknapt, en heb het ook naar me zin op stage! Mag volgende week mischien mee met Jan Secker. Veel succes nog daar, en de pinda's wel pellen voor je ze op eet!

    Fijne spijsvertering toegewenst!

    Piet



    Piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: