Verjaadags Burger - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Verjaadags Burger - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Verjaadags Burger

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

14 September 2006 | Indonesië, Balikpapan

Aldus, tijd vliegt gewoon door en zodoende werd ik ook afgelopen woensdag een jaartje ouder. Aangezien ik deze dag naar Balikpapan vloog (waar ik nu dus ben) begon de dag als volgt. Het eerste smsje waardoor ik tijdelijk ontwaakte uit een hele diepe slaap kwam om 2uur snachts binnen. Om stipt 5 uur smorgens belde me broer me wakker om mij even hartelijk te feliciteeren met mijn verjaardag. Na 20 minuten ouwehoeren, kon ik de slaap niet meer vatten, en heb in nog anderhalf uur in bed liggen draaien voordat ik er uit moest. Nou toen opweg naar het vliegveld, en aangezien ik twee uur in de file stond, had ik uitgebreid de tijd om weer eens met Yusuf een toekomst plan te verzinnen. Yusuf is er van overtuigt dat hij beter een baan in Nederland kan gaan zoeken als Chauffeur. Want ja dan verdient hij immers veel meer als nu, opnieuw heb ik hem uitgelegd dat een huis huren in Nederland ook heel erg duur is, en dat eten ook niet net zo goedkoop is als in Indonesie. Nu heeft hij daar het volgende op verzonnen, hij neemt een baan in nederland en dan gaat hij bij me moeder in de garage wonen zodat hij goed kan sparen. Nou dus dat was inderdaad een geweldig plan, dan kan hij samen met de kat op een luchtbed slapen (zij hij zelf) Dus mam, als hij eenmaal de 1500Euro bij elkaar gespaard heeft voor de heenreis naar Nederland dan komt ie gezellig bij jullie logeeren voor een jaar of 4. Het kan alleen wel 5 jaar duren voordat hij die 1500 bij elkaar heeft dus er is nog geen reden tot paniek.......

Dus eenmaal aangekomen in Balikpapan, werd ik gebeld door me vader en later me moeder om me te feliciteeren. Ik had niet aan Bas of andere mensen verteld dat ik jarig was dus de dag ging gewoon langzaam aan door. Savonds in de bar zat Bas ze eigen ineens af te vragen wie van de meiden (die in de bar werkte) nou eigenlijk jarig was, en of het nou vandaag was of gisteren. Hij kijkt mij bedenkelijk aan en zegt, wie was het nou ook alweer. Dus toen antwoorde ik laconiek: Ik ben vandaag jarig....... nou hij keek me ff aan dacht een moment na en zij vervolgens: Ik weet wie vanavond de rekening betaalt!!! Dus ik met me grote bek, ja we gaan probeeren om op 5 miljoen roepia te komen (das 500 euro) en Bas natuurlijk lachen. Nadat Bas aan de meiden in de bar vertelde dat het mijn verjaardag was, gingen de meiden wel ff snel naar de keuken en kwamen ze 5 minuten later met een cheese burger met een brandende kaars er in. Bas beweerde meteen dat dit een typische Balikpapan birthday cake was, nou het leek nergens op maar het gebaar was leuk. Gelukkig liep de rekening niet zo ver op tot 500Euro, maar we raakte wel dronken en we gingen als laatste naar huis. Nu zou het ook een behoorlijke prestatie zijn om voor 500Euro op te drinken want ik Balikpapan kost een biertje maar 1.20Euro.

Afgelopen week was ik op vrijdagavond naar de Eastern Promise (bar) geweest. En daar trof ik ineens me hele voetbal team aan. Dat werd dus een behoorlijke zware avond met tequila en margarita's. Ik was om half drie thuis, al kon ik me dat niet meer herrineren. En de volgende dag hoefde ik ook niet meer naar kantoor want alle energie was er wel ff vanaf.

Nu zit ik in Balikpapan, en ik ben eigenlijk gewoon aan het wachten totdat ze bellen vanaf de rig dat we van start gaan. We gaan een gat boren, en alles wat er aan boorgruis uit het gat komt dat gaan we in boxen stoppen. Wij hebben die boxen daar speciaal voor laten maken en op het moment hebben we er 77. We hebben nu ook te horen gekregen dat ze op dezelfde locatie nog een keer gaan boren begin oktober en dan hebben ze 117 boxen nodig. Ik dacht dat is mooi we hebben er al 77 maar die zijn dan nog niet terug van het schoonmaak bedrijf. Dus Bas heeft nog even 117 Boxen besteld gisteren bij het metaal bedrijf die deze boxen voor ons bouwt. Nu zullen jullie wel denken wat maakt ons dat uit of jullie straks 194 boxen hebben, maar die boxen zijn 2m X 2m X 1.8m oftewel als je er daar 194 van heb staan dan heb je swerelds grootste blokkendoos. We kunnen er ook 4 op elkaar stapelen als ze leeg zijn, dus Bas heeft al voorgesteld dat we een zondagje met blokken gaan spelen zodra alle boxen terug zijn gekeerd naar onze werkplaats, uiteraard met behulp van de heftruck want ze wegen 4000kilo per stuk. Ik zal destijds wel ff foto's schieten om ff een beetje betere indruk te geven.

Al met al staat er hier weer van alles te gebeuren, dus het wordt echt wel weer een leerzame tijd hierzo. Bas gaat binnenkort op vakantie, dus dan wordt het helemaal een mooi hectisch zootje. Afijn we zallen het zien hierzo.

Ik heb jullie nu wel genoeg lastig gevallen met flauwekul van me werk.

Bedankt voor iedereen ze felicitaties gisteren. En voor iedereen die het vergeten was, maak je niet druk ik ben heus niet BOOS of TELEURGESTELD hoor........ Ik neem het diegen ook helemaal NIET kwalijk ofzo!!!!! ;-)


Greetz,

Teun Sabel Tasman vanuit een regenachtig Balikpompom :-)

  • 14 September 2006 - 07:14

    Mam:

    Alsnog gefeliciteerd,onze computer is stuk dus zit ik op lokatie.Dirk had gister een gezellige dag met toch nog heel wat visite.Zaterdag vieren wij het feestje nog eens.Oma Groot moest verstek laten want die is ziek,maar gelukkig knapt ze al weer een beetje op.Met 40gr.koorts worden we wel een beetje ongerust.Ik zal een stukje appeltaart voor je bewaren,dat is lekkerder dan een cheeseburger met kaars.Dikke kus mam

  • 14 September 2006 - 08:44

    Eva:

    heey teuntje, ik wist niet eens dat je jarig was maar gefeliciteerd. ik zit intussen in zutphen. is erg leuk!! verder weinig te melden. kus eef

  • 14 September 2006 - 09:21

    Tom:

    Haha, hoe konden we dat nou vergeten Teun, je staat toch op de verjaardagskalender.. ;-)

  • 14 September 2006 - 09:32

    Geen Feest:

    Wij moesten op Daan zijn feest verstek laten gaan, en ook op de Schagerbrugse kermis moesten ze het zonder ons stellen want ome Jan was niet zo tof. Rottig he?
    Nou hadden we graag jou feest bijgewoond,maar helaas ,we misten het vliegtuig.Dus zit er niets anders op dan zaterdagavond bij je moeder er maar een neut op te nemen.Hopenlijk staat iedereen dan weer overeind.
    Groetjes tante Ank.

  • 14 September 2006 - 12:11

    Eigen Feessie:

    Wij hebben, na je zoveel mogelijk mobiel te hebben lastig gevallen op de meest onmogelijke tijden, gewoon ons eigen feessie gevierd met gebak, bier en de hele ratteplan. We blijven dat in het vervolg ook zo doen, elke reden is er tenslotte een.
    Stefanie is inmiddels helemaal gesetteld in Lw. en heeft het wel erg naar haar zin.
    Haar rooster van 5 dgn is i.s.m. de docenten inmiddels teruggebracht naar 2 (volle) dgn, wat volgens mij met gemak vanuit WW te doen zou zijn geweest. 2 dagen met de taxi heen en weer is nog voordeliger dan wonen in Lw, maar ja, dit is weer heel gezellig. Zo gaat je broer het daar vanavond verkennen en dan komen ze morgen gezamelijk terug. Lw is leuk!
    Nou Teun, veel plezier off.
    Bay, bay, zwaai, zwaai,
    Elly

  • 14 September 2006 - 17:25

    Joke:

    Hoi Teun nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Een beetje laat maar beter laat dan nooit.Woensdag moest Mike afstuderen wat hij even cum laude heeft gedaan en donderdag hebben wij hem om zes uur smorgens naar Schiphol gebracht waar hij begonnen is aan zijn wereldreis van een half jaar.Dus vandaar dat jij er even bij ingeschoten was.Ik hoop dat je evengoed een leuke dag gehad hebt en voor de rest werk ze maar weer en de groeten van ons. Joke en Piet

  • 14 September 2006 - 20:54

    Hey Teunes:

    Ik heb eigenlijk niks meer te melden want elly heeft alles al verteld.
    whahaha mooi verhaal weer we houden contact over mijn verloop maar dat wist je ook al de groenten en de mazzel

    Daan & Stefanie

  • 16 September 2006 - 19:07

    Rob:

    Ha die Teunes!
    Gelukkig maar dat je verjaardag niet helemaal ongemerkt is voorbij gegaan daar. Ik kwam je broer en Steef afgelopen donderdag tegen in Leeuwarden op het terras, dus was nog weer ff erg gezellig! Ze zijn vrijdag ook meteen maar ff om de koffie geweest, om het huis ook ff te zien.

    Mooi dat je weer nieuwe dingen an de hand heb, kun je ook weer eens wat anders doen!

    Teun, wij spreken elkaar ook weer! Mzzls.

  • 18 September 2006 - 16:28

    Dirk:

    De computer is weer heel dus ik zal ff verslag doen van het feest van zaterdag.Steffan kwam zaterdagmiddag de computer brengen,het probleem was smerig binnen in nu heeft hij er een ventilatortje bijgezet die het stof eruit slurpt.Zo nu ff over zaterdag avond er waren 10 mensen die wat anders hadden maar evengoed zat er 22 man,ook opa en oma groot waren er ff oma was toch weer op de been.Naast de nodige financiële bijdrage had ik over de drank ook niet te klagen Je broertje dacht ik zal die Dekker ff van de drank af helpen met een flesje bacardi lemon van 3 liter,van Secker kreeg het broertje van 1 ltr en Piet en Joke met witte bacardi dus als het mee zit is er nog wat over als je weer terug kom in maart.Al met al een gezellige avond om 3 uur hadden je moeder en ik de meeste puinhoop weer aan kant.Zo nu ben je weer een beetje op de hoogte,oh ja het wapen is in andere handen over gegaan Ton de Kleine gaat het nu overnemen Jaap Zwaan is gesignaleerd in het zwanewater.Ze gaan het spul van binnen een beetje opknappen en de bar aanpassen ze willen wat fleessen boven de bar kwijt dus daar gaat broer Cor zich over buigen .Nou ga ik ff eten Teunes het ga je goed daar we mailen wel weer een keer.

    Groeten Dirk

  • 20 September 2006 - 19:54

    Mike:

    Ha die voorbeeld wereldreiziger. Ik moest toch maar eens even een berichtje plaatsen bij je, want dat doe je bij mij ook altijd zo braaf! Eigenlijk heb ik niet veel meer te vertellen dan wat al op www.stubby.nl/travel staat maar het is natuurlijk wel zo leuk om iets van je te laten horen. Ik zag dat je in Maart terug kwam. Das toevallig, ik ook! Misschien kunnen we een biertje drinken (ofzo) op de goeie afloop!

    Nou succes daar, ik kom je kant vanzelf op (ongeveer).
    Adios!

  • 27 September 2006 - 14:07

    Rob:

    Tijd voor een nieuw bericht Teun!

  • 27 September 2006 - 14:47

    Hey Joh:

    Heb je zo'n saai werk dat er niks meer over te vertellen is?Het is toch vast met lekker veel prut en korte nachtenen luie collegea.De groeten hier van alweer een nieuwe moeder(foto's volgen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: