Doe es ff lekker dubbel op - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Doe es ff lekker dubbel op - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Doe es ff lekker dubbel op

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

20 Juli 2008 | Saudi Arabië, Riyad

Zoow en me avontuur van 4 weken in Doha is even onderbroken om weer terug te reisen naar het altijd onstabiele Saudi om daar me ouwe baan nog een beetje op de rit te houden. Aangezien er geen vervanging voor mij is gekomen vallen er een paar dingen in de vergetelheid en das natuurlijk niet de bedoeling!! Eric heeft ze eigen tijdens mijn 4 weken van afwezigheid helemaal kapot gewerkt en ging nu lekker op vakantie zoals ie dat iedere 3 maanden doet. Maarja dr staat zoveel te gebeuren in Saudi dat er eigenlijk wel iemand aanwezig moet zijn om de boel een beetje in de gaten te houden dus ging ik maar weer terug voor een week of twee. Als het goed is komt Eric over 3 weken weer terug en 1 week zonder manager overleven ze hier wel (hopen we tenminste)

Ik ben druk op zoek naar een verhuisbedrijf dat me spullen naar Doha kan verschepen en dat valt niet mee want er zijn een hoop van die bedrijven maar het meerendeel is behoorlijk klungelig bezig en aangezien ik geen 6 weken wil wachten tot me spullen uit de douane komen moet ik dus een goeie vinden en dat valt niet mee!!

Ondertussen moet ik nog druk houden op degene waar ik het huis van huur in Doha want de wasmachine is stuk en het matras moet vervangen worden en als ik die vogel niet dagelijks bel dan komt er allemaal niks van terecht. Al met al heb ik het dus weer waanzinnig druk maar ik probeer me eigen maar niet druk te maken want dat helpt allerminst. Nu dus maar ff gauw een verhaaltje op me site plakken zodat jullie wel weten dat ik nog leef. Ik was vrijdag middag in Doha naar de Bioscoop geweest (in me eentje welliswaar) maar het was evengoed wel leuk want in Saudi heb je namelijk geen bioscopen en in Jakarta had je illegale dvd's voor 40 cent per stuk dus ik kom zeg maar zelden tot nooit in de bios. Maar nu ik in Doha zit zie je 3 keer per dag voorstukjes over wat er in de bioscoop komt of draait dus ik was wel blij dat ik dan daar ook daadwerkelijk naar de bios kon. In Saudi laten ze je ook voorstukjes zien maar dan wordt je dus eigenlijk blij gemaakt met een dode kameel want vervolgens ken je niet naar die film toe totdat ie op dvd komt.......

Nu ik in Saudi ben ga ik nog ff snel en goedkoop wat rotzooi kopen dat je in het dagelijks leven nodig hebt zoals borden, bestek, lampen, lakens, vloerkleden etc want dat is in Saudi heel goedkoop en in Doha is het toch wel ff wat prijziger allemaal. Gelukkig heb je tegenwoordig wereldwijd Carefour en al die winkels zien er precies hetzelfde uit dus of je nu in Saudi of in frankrijk de weg weet in carefour is het overal hetzelfde en de mayonaise staat overal op dezelfde plank in hetzelfde schap dus je hoef niet al te lang te zoeken!!

Ik was met Joe naar Maersk vorige week voor een bespreking en we zaten beneden in dat gebouw te wachten tot ze ons omhoog zouden roepen. Maar in de lobby daar hing een vreemdig schilderij zogenaamd abstract ofzo en ik kon dr weinig chocola van maken. Maar Joe zat er ook naar te kijken en vroeg wat ik er in zag? Dus ik zeg; ik denk dat het 3 schilderijen in 1 moet voorstellen en de eerste is een vogel met hele kromme vleugels, de tweede is een flatgebouw met een beetje een onhandige fundering want het staat allemaal wat scheef en schots of andersom net hoe je het bekijkt. De derde moet denk ik een automobiel voorstellen nadat ze een crashtest in een wigwam hebben gedaan. En vervolgens vraag ik, wat denk jij Joe??


.............I think the guy who painted it is on drugsssss!!!! He seems to be pretty far out there.....

Nou ik dacht dat ik verging van het lachen. zat ik een heel verhaal op te ratelen komt hij met zon lekkere simpele verklaring!!

Naja het verder lijkt het allemaal wel wat vorm aan te gaan nemen in Qatar het gaat allemaal stukje bij beetje maar het begint wel iets beter op ze plek te vallen en ik begin me hoofd er al aardig in te krijgen als het gaat om het werk wat we hebben en wat er allemaal nog aan zit te komen dit jaar.

Nou ik houd het ff kort want ik hebbe nog meer te doen zie je!!

Auftoeter!!

Teun Sabel

  • 26 Juni 2008 - 18:27

    Pap:

    Ha die Teun, zo jongen je hebt je keuzes al weer gemaakt!! nooit meer terug naar Saudi?? IK hoop dat je het waarmaakt allemaal,heb er een grenzeloos vertrouwen in hoor dat het goed komt. Maar die Alco ga jij die ontslaan straks??? of zit je straks met hem aan de zelfde bar???? Ik hoop van het eerste.
    Knakker Veel succes daar en miscchien kan jij een caravan huren of kopen voor dat geld, is een stuk voordeliger. Ik spreek je snel.

  • 26 Juni 2008 - 20:03

    Www.maintuin.nl:

    Nou jongen dan blijf je toch lekker in dat gemeubileerde hotel wonen.Is je ontbijt en diner ook elke dag goed geregeld en ze houden die toko wel schoon voor je.Je moet alleen een filmpje op je laptop bekijken,maar daar heb je toch nog geen tijd voor.
    Ik zal morgen weer eens een paar plaatjes van je huis maken,misschien kan je op zoek gaan naar een huurder in Doha.Als ze daar zulke prijzen voor een drie kamer appartement betalen kan jij wel met de vut gaan in nederland.Veel succes en ik hoop van een leuke tijd.Dkke kus van je mam

  • 27 Juni 2008 - 11:00

    Verhuizen:

    Ja hoor het is zover, ook wij gaan eindelijk verhuizen met de toko.
    Het pakhuis is al leeg en het tussenhok ook, nu zijn we de stellingen in de winkel aan het slopen.
    Maandag gaan we de rest inpakken en dinsdag met man en macht verslepen naar de tijdelijke lokatie nl. Herenbosstraat 18.
    Nou is dat 100 meter verderop dus dat zal allemaal wel lukken.Vanaf 21-06 zijn we daar open.
    Je snapt wel dat er enorm veel op ons afkomt nu,en ons hoofd loopt dan ook om.
    O ja, ik moet Dirk ook nog vragen of hij de cilinder sloten er wil uithalen.
    Nog een ander nieuwtje, heb je waarschijnlijk al van je moeder gehoord, Thijs is weer thuis.
    Nou jongen ik ga weer aan de gang, veel succes daar in je nieuwe job.
    Groetjes Tante Ank.

  • 27 Juni 2008 - 19:03

    Eef:

    Ha die teun!
    Gaat goed met die carriere van je! lekker hoor! Wij stonden gisteren lekker aan de rosebier op de kermis. was weer een leuk daggie, vanmorgen iets minder maar dat weet je van tevoren! Ik wens je heel veel succes met het zoeken van een woning en met je nieuwe job! Groetjes!

  • 28 Juni 2008 - 15:32

    Rob:

    Klinkt allemaal weer goed Teun. Ze lijken wel vertrouwen in je te hebben, verbaas ik me toch weer iedere keer over :p
    Lekker dat je nu ook in je vrije tijd ff wat meer kanten op kunt. Telkens met de auto naar Bahrein is ook niet alles. Ik zal je binnenkort weer es ff mailen met een uitgebreider verhaal!

    Ciao!

  • 02 Juli 2008 - 21:05

    Hey Broeder:

    nou jah we hebben mekaar natuurlijk al sproken maar evengoed nog weer suc7 en de groeten... oh jah lopen er nog een beetje mooie meiden daar of is dat ook allemaal van dat slabben volk???

    Groetjes...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 138790

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: