Tijd vliegt, en ik ook.......... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Tijd vliegt, en ik ook.......... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt, en ik ook..........

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

13 November 2006 | Indonesië, Batavia

Heej mafketels, hier is alles goed althans ik neem aan dat het bij jullie ook allemaal nog steeds op rolletjes loopt dus ik zal maar ff skrijfen wat ik zoal heb uitgevreten de laatste tijd.

Twee weken terug had ik dus die verjaardag op vrijdag, en zaterdag smorgens had ik toen me verhaal op deze site geklad. Savonds ging ik naar Bugils bar en daar hoorde ik dat diezelfde jongen weer ze verjaardag vierde. Afijn prima, ik was al om half 9 in bugils en om 10 uur kwam de jarige en al dat andere tuig binnen gewaggelt. Dus wij ff gezellig gezeten tot 12 uur en toen naar Blok M, daar gingen we tot 3 uur snachts in een of andere klote bar zitten, waar helemaal niet zoveel aan was totdat we op de bar eigenaar gingen lopen zeiken dat het een klote tent was, dat was wel lachen!! Nou om 3uur gingen we naar Red Light District (zo heet die bar, geloof mij je zal er geen Red Light girls tegekomen) nou dat was lachen want we waren er om kwart over drie en om 4 uur gingen de lichten aan. Dus toen gingen wij weer naar op doorreis naar een plek ganaamd Stadium, allemachtig wat een gigantische brute disco was dat zeg, iedereen stond stijf van de xtc en de mensen daar dronken ook voornamelijk water. Wat een zooitje was het daar zeg, 1 van de meiden die met ons meewas ging ff vol over haar nek op de dansvloer dus dat is ook altijd wel reclame. Maar om 6uur ging ik dan toch met een voldaan gevoel naar huis. Dat was me het nachtje wel weer!!!

De volgende dag voetballen tegen de engelse Navy, dat was ook wel leuk en we verloren weliswaar met 4-1 het was toch zeker geen slechte wedstrijd, helemaal omdat we ons team niet compleet hadden en van de tegenstander een keeper te leen kregen. Daarna gingen die matroosen nog ff op stap, maar daar had ik geen fut meer voor en ik was mooi op tijd thuis. Ik hoorde er wel van op dat die jongens gewoon drank aan boord van dat schip hadden, en die kunnen zichzelf in hun vrije tijd aan boord gewoon ff laveloos gaan zitten zuipen. Lekker als dat zootje bezopen apen je land moet verdedigen, maar goed dat is niet mijn zorg.

Deze week was ik woensdag en donderdag naar Sumatra met 2 collega's voor een paar inspecties (4 om precies te zijn) we gingen vanaf Jakarta naar Pekanbaru, en vanaf daar 3 uur in de auto naar de locatie. We vlogen eerste klas want alle vluchten zaten vol dus dat was wel luxe, maar vlak na het opstijgen bleef de piloot ineens heel laag vliegen en trok hij de motoren half dicht, nou toen werk ik toch wel ff nerveus, ik dacht dat hij om zou keeren omdat er iets mis was, maar meneer bleek besloten te hebben om ff onder een regenbui door te vliegen voordat hij verder omhoog zou gaan. Als die eikel dat nou ff zegt ofzo!!! Altijd ga je met het opstijgen met een bloedgang regelrecht omhoog en hij trok gewoon 1 minuut nadat we van de grond waren de motoren half dicht. Ja dat is voor mij wel reden om zenuwelappig te worden ja.

Nou op Sumatra stikt het van de vrachtwagens die af en aan rijden met schitterend gekapte stammen van het ozo waardevolle regenwoud. Ik betwijfel dan ook ten zeerste dat het geld wat iedereen via greenpeace en het WNF doneert ook daadwerkelijk verschil maakt of niet. De wegen op het tripje dat ik maakte waren echt vreselijk slecht, en gaten van 40cm diep waren geen uitzondering in het asfalt. We zijn ook zeker wel 20 vrachtwagens tegengekomen die vast stonden langs de weg of die het niet meer deden. Op die weg gebeuren ook ik weet niet hoeveel ongelukken per dag, dus ik denk dat ik weer blij mag zijn dat ik dit verhaal nog zelf kan typen.

Eenmaal terug in Jakarta kwam Bas langs met ze ouders. en Bas en ik hadden vrijdagg een meeting bij Santos (een van onze klanten) die meeting duurde van 10 tot 4 en toen gingen we rechtstreeks door naar de Star Deli.

De volgende avond hadden we het Shrimp Boil festival en daar was dus echt geen kloot aan!! kaartjes kosten 50 euro en dan kon je ongelimiteerd garnalen eten en bier drinken, nou het begon om 7uur en om half negen waren de garnalen op en om half 10 was het bier op dus dat was wel ff pure schande!! wat een klote feestje zeg, daar ga ik volgend jaar dus echt niet meer heen.

gisteravond heb ik gezaalvoetbalt en 2uur is toch wel iets te veel voor mijn ongetrainde lichaam, dus nu zit ik dit verhaal te schrijve met me smoel op half 11.

Ik houd jullie op de hoogte als er weer niks gebeurt!!!

Greetzzz Teun Sabel Tasman

  • 13 November 2006 - 08:36

    Tom G:

    Haha, klinkt lekker. Zo'n weekend had ik ook afgelopen week.. Ik zal je nog wel ff een mailtje sturen! Groetjes Tom

  • 13 November 2006 - 10:32

    He Zenuwpees:

    Daar kijk ik toch wel van op hoor, ik dacht dat jij stalen zenuwen had.
    Ook wij hebben een fijn weekend achter de rug,dagje Amsterdam,altijd leuk, belanden in een klein kroegie op de Zeedijk aan de borrel.Je begrijpt, dikke pret in de trein op de terugweg.
    Buiten waai je uit je hemd vandaan en met een beetje mazzel krijg je een flinke hagelbui op je treiter,dus je begrijpt, ik blijf binnen.
    Teun de groeten.
    Tante Ank.

  • 13 November 2006 - 16:16

    Joke:

    Hoi Teun.
    Nou dat is me weer een verhaal das inderdaad een duur feessie geweest maar ja dat weet je ook niet van te voren he.Wij hadden van het weekend keuvelen onder stormachtige omstandigheden, weinig kinderen geweest, dus dan is het een voordeel dat je iets koopt wat je zelf lekker vind blijf je niet zitten met al dat snoepgoed.Al hoewel de tandarts daar wel weer blij mee is, maar die hebben we pas al gespekt dus dat moest maar weer ff wachten. Nou Teun ik wil het hier maar weer ff bij laten,ga me maar weer eens op het eten storten, me favoriete hobby. Groetjes Joke

  • 13 November 2006 - 16:43

    Ha Teun:

    das inderdaad een duur feesie geweest je hebt toch wel max lopen klagen he?!
    en wat die engelse drankorgels betreft Welkom in mijn wereld wij hebben dat ook zelfs als we op oefening zijn gaat de bar gewoon mee. Dus ook Nederland beveiligd zijn land met een stuk in z'n kraag.
    verder heb ik weinig te melden het weer is inderdaad een beetje vreemd erg warm en op het moment dus op zijn minst winderig te noemen.
    Ik ga 15 december samen met Ania naar Holiday on Ice in amsterdam dat was mijn kadootje voor haar verjaardag ik hoop dat het leuk wordt Jodie Bernal doet ook mee dus ik ben benieuwd.
    Hey dibbes het ga je goed en tot gauw!!

  • 14 November 2006 - 07:59

    Hoi Teunemans:

    Hier weer eens een berichtje van de molenweg.Tsjonge wat heb jij het toch druk om alles wat je moet en wil in 24 uur te proppen, je lijkt wel een student in Leeuwarden (????) met die kroegentochten van je. Veel heb ik eigenlijk niet te vertellen, hier gaat alles zijn gangetje. Het word hier nu echt herfst met veel wind en regen. Koen moet nu weer veel werken i.v.m. die ouwe baas en zijn Pieten. Hij moet verschillende dagen om 7 uur (!!) 's morgens vakken vullen dus om 20 over 6 op de fiets. Ach ja, je bent jong en je wil wat. Zaterdag was hij uit in Schagen en kwam thuis met een mooi verhaal dat er regelmatig politiemensen in gewone auto's staan te posten op de markt. Koen liep buiten met o.a. T.vanB uit W. die nodig moest plassen. Gaat die gek precies bij die auto staan te plassen, agent eruit, "meneer u staat te wildplassen" "nee hoor zegt hij, ik doe het toch rustig ,ik zwaai toch niet met mijn jongeheer" Helaas, 75 euro boete om al dat bier er weer uit te gooien, dus zijn avond was nog duurder dan jouwe !! Nou Teun, ik ga een uurtje ballen slaan dus tot het volgende verhaal maar weer.
    Groetjes tante Gerda.

  • 14 November 2006 - 18:55

    Hoi Teun:

    Over vliegen gesproken,dan moet je eens bij stubby kijken.Whouw!!Wij gaan voorbereidingen treffen voor Sinterklaas.We gaan het weer eens ouderwets vieren,nu met Ania.Die heeft nog geen idee wat er van haar verwacht wordt,dat moet je broer maar uitleggen.Morgen lootjes trekken en dan het rijmwoordenboek maar weer ff zoeken.We gaan het heerlijk avondje vieren met Jan en Ank,Pieter en Ben,Opa en Oma,Daan en Ania en ondergetekende met Dirk.Het word vast gezellig,jammer dat je het missen moet(als kiespijn) Dikke kus mam

  • 16 November 2006 - 22:30

    Jo :

    hoi teun!!
    ik zit op aruba en het is hier warm. ik lig op het strand.. onder palmbomen. en zoals jij al is zei.. ja de kokos valt nooit ver van de noot.
    nou ik wilde je deze informatie gunnen.. daar heb je echt wat aan dacht ik zo!

    de bats kus jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: