Gewoontjes, - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Gewoontjes, - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Gewoontjes,

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

04 November 2006 | Indonesië, Batavia

Zooowww zie je, daar was ik maaar weer eens met een nieuw verhaal om de lezers van deze buitengewone populaire site over mijn persoonlijke ontwikkelingen te informeeren.

Onderhand is het ruim twee weken teroeg dat ik een verhaal op wist te krijten, en ondertussen heb ik wel weer wat stof om jullie mee te verveelen. Nadat de Ramadan eindelijk was afgelopen ging alles langzaam weer aan de gang, met de nadruk op langzaam!! Gelukkig wist ik aan dit opstart process te ontsnappen door snel naar een offshore platform te vluchten. Eerst weer met het vliegtuig naar Surabaya en vanaf daar met de helikopter naar het platform. Eigenlijk zou iemand anders dit klusje doen, maar die iemand was uiteraard nog steeds niet bereikbaar omdat het suikerfeest hem nog te vers in de maag zat (tja na een maand niet eten en dan maar proppen en proppen voor dagen achter mekaar, daar wordt je ook niet vrolijk van, vooral als je alleen maar suiker eet)Ik dacht dus dat ik niet offshore kon vanwege me werkvisum, maar dat was achteraf nu wel al geregeld en ik kon gewoon te werk. ipv dat ze dat ff melden, maar nee iedereen houdt stug ze waffel totdat er om gevraagt wordt, want wat niet weet wat niet deert. Vervolgens kwam ik offshore waar er vanzelfs weer van alles stuk was, maar met een paar nieuwe zekering was dat in een wip geregeld, al kwam er van wippen niks terecht want offshore zitten er praktisch geen vrouwen en als die er wel zitten hebben ze meestal het postuur van een zeepaard.

Maar het werd een kort ritje want na 6 dagen mocht ik alweer naar huis. Omdat ik al tig keer op dat platform geweest ben was er niks nieuws onder de zon, en ik heb me dan ook maar een beetje verveeld met het internet. voor de mensen in mijn leeftijds cattegorie kan ik trouwens aanraden om op de webpagina www.geenstijl.nl te kijken mischien konden jullie die al lang al, maar ik nog niet en ik heb me dan ook erg vermaakt met alle flauwekul die ze daar opschrijven, man daar ken ik nog wat van leeren.

Gisteren had ik een verjaardag van een jonge uit me voetbal team en dat vierde hij in de kroeg (vanzelfs want we worden als team ook door de kroeg gesponsort)Dus ik raakte optijd naar huis met een strot Margerita achter me kiezen en een zoute smoel van het randje. Waarschijnlijk hebben we een wedstrijd op zondag tegen een zootje Engelse gasten. Die lui komen van de engelse marine en er ligt een schip van hun hier in de haven, ze zijn net 4 weken niet aan de wal geweest, dus dat zal een leuke wedstrijd worden tegen een berg van die gefrustreerde opgeblazen gewichtheffers in matroosen pakken. Eigenlijk snap ik er geen fuck van want als die lui 4 weken geen vrouw gezien hebben verwacht ik dat ze toch alles behalve voetbal in hun hoofd hebben na 4 weken varen, vooral als je in een prostitutie paradijs als Jakarta aankomt (Ja Maarten en Ruud, trek je broeksriem maar een tandje aan als je hier aan komt, anders ben je je ondergoed voor de douane al kwijt met al die gruizige vrouwen) Ik denk dat als we genoeg vrouwelijke suporters meenemen naar deze wedstrijd dat we wel winnen, maar als we die lui niet kunnen afleiden dan wil ik graag dat me ouders weten dat ik van ze hou..... mocht ik het niet overleven ;-)

Op het werk gaat het ook allemaal ze gangetje, ik dacht net bij me eigen dat het allemaal wat terug begon te zakken, toen ik bij me laatste klantenbezoek een briefje meekreeg waar op stond: Lever alstublieft dat en dat af, en dan geven wij jullie een heleboel kwartjes. Dus Bas was weer tevreden met me, en dat kon ie ook wel gebruiken omdat hij na ze vakantie wel een heleboel schade van ze vervanger moest op poetsen.

Ondertussen donderen de mensen hier trouwens bij bosjes ondersteboven, mijn wel gewaardeerde collega Warsono zijn broer parkeerde zijn brommer in de muur en daarmee ging ze ziel de lucht in en ze lijf de grond in. Mijn collega Djoko ze oom had een soortgelijk ding met zijn brommer, hij meende onder een bus te passen. En dan was er nog Pierre een klant van ons die op de terugreis van zijn hotel in Yogyakarta naar het vliegveld een sigaret opstak, zijn lichaam besloot resoluut te stoppen met roken en het hart zei: koop maar een ander pomp wat ik ben uitgewerkt. Pierre was dan wel 60 maarja das toch nog niet helemaal de tijd om een zandfabriek te beginnen. Iemand zij eens tegen mij, de grootste klerelijers leven het langst, maar das niet helemaal waar want dan was zon aardige jongen als ik toch nooit 22 geworden.

Afijn genoeg gelul over dat doodgaan, ik heb ook nog goed nieuws ME MOEDER IS VANDAAG JARIG!!!! dat begint ook al een mooie ouwe tante te worden (maar dan wel met de nadruk op mooie) Mam proficiat, nog vele jaren, van harte, enz enz op naar het volgende jaar en ik bel je straks wel ff lekker uit je nest want het is immers nu toch half 6 smorgens bij jullie......

Onhandig als jullie daar in Nederland nooit met je vlerken van de klok af kennen blijven hebben we nu weer 6 uur tijdsverschil met Jakarta, dus als jullie smorgens op je werk komen heb ik er al 6 uur werken op zitten, naja werken ik weet niet of je internetten en russian mailorder brides bekijken echt werken kan noemen, maar laten we het er maar op houden dat ik gewoon veel eerder begin dan jullie, en daarom stop ik ook altijd veel eerder, en ik begin steeds vaker het idee te krijgen dat ik steeds stommer begin te ouwehoeren (en nee dat hoeven jullie niet in je reacties te bevestigen)

Ook een mooi verhaal van een nederlandse gozer hier die een kind kreeg!! Hij met ze vrouw naar het ziekenhuis, maar het was Idul Fitri (suikerfeest) en alles was dicht, ook de banken. Maar hij moest bij aankomst in het ziekenhuis wel meteen ff 1800euro vooruit betalen voor de dokter en de ziekenhuis kosten. Voor 1800 euro in Roepia heb je een sjovel nodig om het over de bali te tillen en de gemiddelde ATM zal er 5 uur over doen om het gel uit te kotsen. Aangezien alles dicht was kon hij na lang onderhandelen uiteindelijk met 1000 euro door de bocht. Die haalde hij bij vrienden en uit de cafe kas die hij draait. Nou vervolgens kwam het kind er maar niet uit en na 24 uur besloot de dokter om het met de schaar af te handelen en dat moest onmiddelijk gebeuren om complicaties te voorkomen, maar dan moest er wel eerst weer ff betaald worden. Dus Bart (want zo heet hij) met een noodgang naar de ATM om nu 1700 euro dr uit te trekken. Gelukkig vooor hem was het nu de tweede dag en dan is net als bij ons met kerst alles weer open. Nadat hij een uur later terug in het ziekenhuis was, betaalde hij en toen pas ging de dokter aan de slag met de schaar. 30 minuten later was Nicolle Santema geboren. Vervolgens ging vriend Bart naar huis om de woonkamer en slaapkamer klaar te maken voor vrouw en kind, en thuis aangekomen bleek dat ze appartement vol water stond nadat de leiding was gesprongen. Zegt zon vent van de bewaking dat ie wel ff vooruit moet betalen voordat hun ze huiskamer schoon gaan maken (hij huurt het en al het onderhoud moet door de verhuurder worden gedaan dus die moest het eigenlijk betalen, maarja die was er natuurlijk ff niet tijdens Idul Fitri) Ken je nagaan hoe gefrustreerd je dan ben, als je net 2700 euro voor de bevaling heb betaalt en een moddervete debiel van de bewaking vraagt eerst om geld voordat ze je appartement gaan schoonmaken en de leiding repareeren!!

Achja het is Indonesie en heeft ook wel weer iets.

PS hoe vonden jullie Tommy Suharto die wegens moord vast zat en die 38 maanden vervroegt is vrijgelaten hoezo corruptie?? Daar kan Johan V nog wat van leeren.

Tot laterzz,

Teun Sabel Tasman ;-)

  • 04 November 2006 - 08:29

    Elly:

    Ik heb je net gemaild maar toch: Bart had beter een vlucht naar NL kunnen nemen, dan was hij incl. tickets+hotelletje een stuk goedkoper uit geweest.
    Aan je teksten te zien gaat het prima met je, houden zo Teun!
    Dike zoen.

  • 04 November 2006 - 10:02

    Pap:

    Teunemans, volgens mij ben jij wel in staat om een elftal van mooie vrouwen samen te stellen, dit als afleidings taktiek voor die geile Engelsen. Ik vertrouw er op dat jullie winnen, al is het niet met ballen dan wel met zuipen. Die Bart is een mooie ezel voor dat geld had hij de rest van zijn leven kunnen ...... daar.
    Na het weekend word ik ook weer losgelaten in de vrije natuur, kan ik weer effe lekker scheuren door het medium lucht met de B200 aankomende week.
    Over die dooien niets dan goeds natuurlijk, ik heb nog wel ruimte om wat verstrooiwerk te doen tegen een een "vrienden" prijsje. Voor jou en je broer, die in de tijgersluipgang door duitsland kruipt, van harte gefeliciteerd met de verjaring van je moeder.
    ik ga het er weer bij laten, heb klanten aan de balie die weer es genoeg aan bachus hebben gewerkt dus die komen vandaag niet meer.
    Ik wens je sterkte met je wedstrijd en de nasleep er van.
    Dikke Zoen

  • 04 November 2006 - 10:02

    Teunemans:

    Wat een K week, eerst opa, toen het bericht dat Babs longkanker heeft,daarna ome Jan die zijn duim tussen de kluisdeur slaat vrijdag Babs laten inslapen.
    Gelukkig is opa weer thuis zoals je weet en vandaag je moeder jarig.Ik ben helaas nog niet in de hoera stemming, maar misschien komt dat nog.Je moeder en Dirk wel,maar dat heb je ook vast al gehoord.Het beste weer Teun en ik wens mezelf veel sterkte.
    Tante Ank.

  • 04 November 2006 - 17:40

    Rob:

    Yep, is inderdaad weer een mooi verhaal Teun.
    Heb je vandaag nog gesproken, dus veel nieuws heb ik niet te vertellen. Ga straks nog ff bij je moeder een biertje halen en dan morgen weer richting Leeuwarden. Moet weer een hoop gebeuren komende week. Je hoort van me!

    Ciao!

  • 07 November 2006 - 13:04

    Eva:

    heey teuntje, laat ik ook maar weer eens wat van me horen he. jij vermaakt je nog wel dus? dat is heel mooi! bren en yv peren hem donderdag naar aussie.. lekker kut dus voor mij dan.. vrijdag hadden ze een afscheidsfeestje dat zaterdag nog tot in me tenen doordreunde, dus dat hadden ze goed gedaan. wanneer kom jij eigelijk weer eens terug?? zutphen bevalt me nog steeds erg goed, het is leuk dat contrast tussen de mensen hier en daar. totaal verschillend zijn ze. en lekker op mezelf wonen is natuurlijk helemaal geweldig! verder vrij weinig te vertellen eigelijk.. dus ik spreek je kuss eef

  • 07 November 2006 - 20:25

    Pelan.pelan:

    Ja,we ff rustig an nu.Ff bijkomen van alle drukte.En opruimen natuurlijk,w.c.schoonmaken,kadootjes opbergen kortom puinruimen.
    Ga jij ze nog maar ff lekker verdienen voor de baas.Dan ken je het er in Januari mooi van nemen als je vrienden er zijn.Dag jongen,tot leze,MAM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: