Ja joh, zo is het maar net. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Ja joh, zo is het maar net. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Ja joh, zo is het maar net.

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

20 Juli 2006 | Indonesië, Batavia

Wederom zal ik mijn uiterste best doen om weer eens bar verhaal op te hangen.

Allereerst vloog ik maar weer eens naar Balikpapan om een rig inspectie te doen. Dus vlak voordat ik die kant oo ga, bel ik nog ff met het kantoor in Balikpapan met de secetaresse Lilis, om te vragen of er plaats in het staffhouse was. Jahoor zij ze vol overtuiging, alleen Jaap en Nazir (een nieuwe collega) zijn nu in het staffhouse, dus er was nog een kamer voor mij vrij. Dus ik vlieg naar Balikpapan met Lion air (lekkere betrouwbare vlieg maatschappij) en terwijl ik op me bagage wacht wordt ik gebeld door Bas. Ik moest ff een hotel zoeken in Balikpapan wantr het staffhouse was al vol, en dat terwijl er 4 uur geleden nog plek was............ Lilis kreeg daarom ook de volgende uitbrander van Bas: Think before you say something stupid!!!!

Nou ik dus maandag ff met Jaap een drankje gedaan, en dinsdag met Jaap en Bas samen. Woensdag morgen ging ik naar de rig, na 4.5 kwaliteitsuurtjes slaap kon ik er wel weer tegen aan. Ik ging samen met de nieuwe jongen Nazir, zodat die eventueel kon vertalen indien nodig. Nazir had ze eigen voor de gelegenheid uitgedost als een Pino met bril, echt zon bril met Jampot glazen en een montuur dat de gemiddelde hoefsmid niet zou kunnen verbuigen. Het bleek ook dat Nazir dit montuur rechtstreeks van Corus had gekregen, ze had het ontwerp genomen van het dak dat ze op de Arena hebben gezet. Nou Nazir was erg nieuwsgierig, gedurende de 5 uur lange reis van hotel naar de rig, kwam ie om de 10 minuten met een nieuwe vraag!! na 30 vragen kwamen we op de rig aan, en toen begon die jodocus pas echt te ratelen. Nou op de rig die inspectie gedaan, en voor ik weg ging zegt die OIM (baas op de rig) wat ik aanrade om te verbeteren. Dus ik zeg je moet nieuwe machines kopen, nou daar was hij het niet mee eens. Ik dacht bij mezelf: wacht maar tot je me rapport ontvang, dan raad ik je wel aan om voor 100.000dollar aan onderdelen te kopen, kijken wat je dan meer zint............

Nou ik weer terug met Pino, van de rig met de boot, en van de haven naar Balikpapan 2 uur lang in een armoedige taxi zitten. De deur waar ik tegen aan leunde gaf niet veel weerstand en viel open, en dat terwijl we aan het inhalen waren........ Maar ik lazerde dr net niet uit en zodoende lezen jullie dus dit verhaal!!! Voor hetzelfde geld had je de bloemen kunnen bestellen, maar zoveel mazzel had ik ff niet. Ook op de terugreis bleven de vragen komen het was echt ongeloofelijk. Je kan het vergelijken met een schaap die je in het zwembad lazer, die zuigt ze eigen ook helemaal vol.

Eenmaal in Balikpapan aangekomen was de energie er wel eventjes uit, en ik ging mooi optijd te bed. Jaap heeft trouwens nu verkering met 1 van de meiden van kantoor, en voor de gein had hij de aller lelijkste maar uitgekozen: Dewi met het paardengebit!! Dewi heeft een paar tanden daar wordt je echt bang van!!! Jullie kennen vast die strip wel van Joop Klepzeiker, nou zo ziet Dewi er als het ware ook uit. Ik weet niet of ze al sex hebben gehad, maar dr benen beginnen wel steeds krommer te staan, het is nu zeg maar net een kreupele giraffe geworden!!!

Zoals het er nu uitziet, ga ik morgen weer naar Jakarta en dan woensdag naar Singapore voor een paar dagen om vanaf daar aan een Tender te werken met wat andere jongens. George Sharp onze geniale en buitengewoon luie collega komt uit Aberdeen vandaan, dus dat zal wel dikke pret worden daarzo :-(

Ohja ik vergeet zowat te vertellen over de Tsunami!!!!! Het was weer heel verschrikkelijk, duizenden doden en heel Jakarta was onder water gelopen!! alles is verandert in een modderpoel en ook mijn huis is van de heuvel afgespoeld............................... Oh nee wacht zo was het helemaal niet. Ik kreeg weer allemaal smsjes van zenuwachtige mensen of ik nog wel in orde was, bla bla bla. Nou Jakarta en die plek waar het gebeurd was liggen nog steeds net zo ver uit elkaar als tussen Amsterdam en Parijs. Oftewel niks van gemerkt, en waarschijnlijk wisten jullie het nog eerder als wij omdat het nieuws hierzo niet bepaald snel is!!!

Mischien dat jullie de volgende keer eerst eens op de landkaart kunnen kijken als er wat gebeurt ;-) of je kan ook gewoon met een tevreden blik gaan slapen, en denken van die Teun van der Hoek zijn we in ieder geval af!!!!!!!

En dan teleurstel ik jullie later wel weer......

Genoeg geouwehoerd tot zover,

we spreken mekaar weer!!!

Cheers!!!!



Teun Sabel Tasman

  • 20 Juli 2006 - 07:15

    He Ouweneel:

    Gelukkig dus net niet weggespoeld, komt weer best af.
    Hier is het heet, tropisch heet.Dus je kent de problemen, tekort water, frisdrank, blauwalg en botulisme.
    Pieter zit in Griekenland en daar was het niet zo heet als hier.Wij maken ons ook op voor de vakantie net als je moeder en Dirk.Ben benieuwd of je moeders nog herkent.Nou verder gaat alles zijn gangetje zij het in een lagere versnelling vanwege de warmte.
    O ja mocht je gebrek hebben aan een fiets, dan moet je de bril van die knakker ff verbuigen.
    Groetjes Tante Ank.

  • 20 Juli 2006 - 11:35

    Toen Vende Hoek:

    En ook niet door elkaar geschud, terwijl ze dat toch echt zeiden op het nieuws hier.De hoge gebouwen stonden te zwieren in Jakarta op Java,na de aardbeving op midden java.Maar jij hebt er nog geen erg in al zit je op een vulkaan als de Merapi.Ik was vanmorgen met je broer en zijn vriendin naar de westfriese markt.We zaten mooi op het terras op de eerste rij toen de optocht voorbij kwam,SOEPER

  • 20 Juli 2006 - 13:11

    Mussenhof:

    Wat is dat nu voor geouwehoer over een aardbeving Wat voor een oen bedenkt nu weer zoiets Je Oma had de Zenuwen alweer en nu is er dus niks aan de hand Verder is hier alles goed en tot over drie weken Opa en Oma

  • 20 Juli 2006 - 20:50

    Rob:

    Zo dus jij denk de volgende keer wel ff een keer extra na voordat je besluit een taxi te nemen. Heb je die vent niet ff ongelooflijk voor ze harses gepompt of was je gewoon zelf vergeten de deur goed achter je dicht te trekken.
    Het schijnt dat hier in Italie de vulkaan de Etna pogingen doet lava te spuwen maar dat ding licht voorlopig altijd nog op Sicilie dus daar zullen we geen last van krijgen hier.
    Verder weinig nieuws, ik ga hier nog steeds lekker en heb het nog prima naar mijn zin. Ik kom 21 augustus terug naar NL, paar dagen eerder dan verwacht. Ik zie je dan!

    Ciao e a dopo.

  • 22 Juli 2006 - 17:07

    Wieringer Waard:

    Hee teun je hebt het droog weten te houdenmet die toestand wij zijn even naar keulen ge weestvoor negen dagen helpen met ver huizen rene en rosiehebben een flet ge kocht dus werk aan de winkel het was te warm dik 30 graden dus alleen s,morgens verhuizen en s,middags in de tuin lekker bakken en braden en een pilsje er bij Nou totover 3 weken

    opa en oma .W.WAARD

  • 24 Juli 2006 - 11:45

    Zo Teunes:

    wat een stress allemaal weer he mafkezen! ik heb nog steeds vakantie en ik loop me natuurlijk lekker te vervelen vandaag mischien effe naar de polderse kermis maar is nog niet zeker ik ben druk bezig met info over offshore en dat gaat redelijk maar dat hoor je allemaal wel als je hier bent verder gaat het hier best lekker. ik ben gister met ania een dagje naar amsterdam geweest was erg leuk waren alleen een beetje te laat om nog te shoppen maar das dan weer goed voor de knip. later naar de bios geweest het tuschinski was erg leuk pirates of the carribean gezien vanuit onze loveseats met een flesje wijn en een hartige byte was lekker genieten.
    hey ouwe rustig aan en we spreken mekaar weer de groeten

    Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: