Zowaar werken - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Zowaar werken - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Zowaar werken

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

10 Mei 2006 | Indonesië, Batavia

Om maar meteen de kat bij de horens te vatten, zal ik jullie ff vertellen hoe het de laatste weken met mij vergaan is. Ja ik hoef niet te vertellen hoe het met jullie de laatste weken vergaan is, dat slaat nergens op.

Eenmaal gesetteld in Jakarta, kwam Bas meteen de donderdag er op aangekakt om mij het leven weer zuur en als het ff kon nog veel onaangenamer te maken. Ergens was het wel lekker dat hij er was, want de avond er voor stond ik in me eentje tegenover 5 jongens van onze concurent. Niet ruzie te maken, maar hun stonden ons bedrijf af te kraken, en ja dan heb je in je eentje toch weinig in te brengen. Uiteindelijk heb ik ze wel ff op de ziel geraakt (het waren allemaal van die pennenlikkers) door te zeggen, dat ik me geld weer verdient had met offshore werken, en vervolgens heb ik ze meteen gevraagd hoe hun salaris verdient werd!!! Nou toen was de lol er wel ff vanaf om mij af te kraken (althans voor tenminste 30 seconden) Dus ik ging samen met Bas naar de kroeg, om vervolgens met ze tweeen tegen hun vijfen aan te gaan zeiken. Jezus wat een gezeik zeg, gelukkig was het aan mij wel besteed ik heb me prima vermaakt en veel gelachen, alleen denk ik dat het personeel van die kroeg nog wel ff bezig is geweest met dweilen, om al die zeik op te dweilen.....

Nou op maandag kwam er 1 of ander genie uit Aberdeen aan, en die vent bleef hier voor 6 dagen. In die 6 dagen stond hij ongeveer 500 keer aan me bureau te zanikken dat wij ons werk niet op de officiele manier deden en bla bla bla. Dus ik leg hem steeds uit dat dit het verre oosten is en dat je dingen hier ruim moet zien. Als je 100 kilo cement bestel wil dat niet zeggen dat het ook daadwerkelijk komt. En als je zeg dat je iets binnen drie weken kom brengen, betekent dat eigenlijk dat je mazzel heb als het er over een 6 maanden al is. Nou toen hij dat eenmaal snapte, ging ie weer naar huis, hij had zogezegt genoeg informatie verzamelt om het werk thuis af te maken. Mijn tip voor de volgende keer: Blijf dan weg.........

Nou ondertussen ben ik bar druk met een nieuw project dat ze hier gaan opzetten op Papua. Dat is nog steeds Indonesie, kijk maar op me landkaart dan zie je wel zon beetje waar het ligt. Daar gaan ze ook boren, en met een beetje mazzel krijgen wij een tweejarig contract aangewezen met goei mogelijkheid voor verlenging. Al met al zou het om een project van een paar miljoen gaan ;-) als je het snel zegt lijkt het niks.

In de kroeg om de hoek, gaan ze ook met sprongen vooruit. De nieuwe serveerster Putri waar ik jullie laatst van vertelde, daar leek ik vanaf te zijn de afgelopen tijd. Helaas schijn bedriegt, gisteren stond Bonfire opnieuw met de wortelenkop naast me..... Naja naast me ze probeerde volgens mij in me te staan, ik heb me er maar bij neergelegd dat dit dan 1 van de mindere kanten van deze baan is. Aangezien ze nog steeds geen woord engels spreekt, en stug in het lokale Bahasa tegen je aan begint te praten, kan ik er ook niet vertellen dat ze op moet roesten.

Nou verder bleek vandaag dat het genie uit Aberdeen terug was in Aberdeen, en daar even het nodige commentaar over onze manier van zaken doen heeft verspreid. Dus Bas kreeg vandaag op ze flikker van Singapore, het is maar goed dat Bas een olifanten huid heeft (ook het model maar das tussen ons gezegd en gezweegen) en liet ze eigen niet al te erg van de wijs brengen. Ik denk dat we de vrouw van het genie uit Aberdeen maar ff de foto's toe gaan sturen van afgelopen weekend, dan kan er nog een lelijk wind door Aberdeen heen waaien denk ik zo maar. Of hij moet wel hele ruime huwlijkse voorwaarden hebben........... Eerst de vruchten plukken en dan pokkon strooien als je naar huis ga he!!! misselijke idioot.

Gelukkig gaat me salaris met sprongen om laag dus daar ben ik ook echt blij mee, de wisselkoers dollar euro wordt er niet beter op voor mij, maar ja he wie wou er nou zo nodig ver van huis werken. Gisteren stelde ik me eigen voor aan een vent, en die verstond me naam niet (ook na 5 keer zeggen keek hij me aan alsof hij de Twin Towers zag herrijzen) Afijn ik geef hem een kaartje met me naam er op, zegt hij waarom hebben je ouders niet gewoon John genoemd bij de geboorte. Ik zeg, ik denk niet dat me moeder had ingecalculeert bij de geboorte, dat die lelijke roze vervelende hard huilende mini Bart de Graaf 21 jaar later ze tas zou pakken om in het verre oosten te gaan werken. Hmmmmmm ja daar had ik dan toch wel een zuiver argument bij de staart gevat.

Maar goed om een slap verhaal nog stommer te laten worden, mijn dag zit er wel weer op voor vandaag hierzo. Ik ga heel verrassend ff afkoelen in de Star Deli, want anders dan lig ik vanavond in me bed en dan springen nog de emails in me ooghoeken, komen de faxen in mijn dromen uit me oren, en zodra ik nies valt er een telefoon uit me neus, die telefoon gaat dan af, ik neem op en dan hoor ik. Teun met Bas hier, zou jij ff bla bla bla bla bla.

Nee je kan beter ff een biertje nemen en afkoelen, en dan ga je de volgende dag weer met een frisse start aan de gang.

Jongens meiden, de Bats en tot laterz,


P.S. begreep dat de summer ;-) bij jullie ook weer begonnen is........


Aufwiedersnitschelssss Teun Sabel ;-)

  • 09 Mei 2006 - 10:26

    Mark:

    Teun als ik jou was zou ik 30 bier nemen en heel snel onder de bar gaan liggen..
    Doen wij ook wel eens..
    Maar hier gaat alles lekker.. de hele week mooi weer.. werd wel eens tijd ook trouwens!
    Nog 10 weken dan kom je wel weer es een x terug denk.. zullen we die pauwenpop tent ff onveilig maken!
    Plezier!
    Joe

  • 09 Mei 2006 - 12:21

    Rob:

    Ik zou inderdaad die foto's direct opsturen. Gezien het dalen van je salaris ten opzichte van de koers is het misschien handig om die vent eerst wat te chanteren om je tekort aan te vullen. Succes verzekerd.
    Verder was het weer een mooi verhaald Teun, ik ben nu bezig me koffers te pakken (moet er eerst nog een kopen) en dan smeer ik em zondag ook. Mail me ff de exacte datum dat je terugkomt, dan kan ik zien of we elkaar mislopen of niet. Afkoelse daar en geef Putri maar een wortel en een zak hooi van me.

    Mzzls.

  • 09 Mei 2006 - 12:22

    Rob:

    Oh Teun... Als je naar Papua gaat, kijk dan uit voor de Kasuarissen. De zitten daar namelijk bij de vleet.

  • 09 Mei 2006 - 18:02

    Mam:

    Papua nieuw guinea,daar zou je ook wel eens willen kijken.Wij hebben van opa een reisgidsje van Bali gehad,dus daar gaan wij ons eens in verdiepen.Rob heeft zijn site ook weer geopend ,dan kun je weer eens bij hem kijken.Wij hebben een lekker weekend achter de rug, met mooi weer ,barbeque,en rose.De zomer is in het land.Met als enig nadeel ,die tuin die schreeuwt om aandacht.Mooi schreeuwen laten,had hij maar geen tuin moeten worden.
    Dag kerel,hou je haaks,kus mam

  • 09 Mei 2006 - 18:48

    Jahoor:

    Daar ben ik ook weer een keer.Je dacht natuurlijk ,daar ben ik mooi van af, maar nee hoor ze moet weer zo nodig.
    Nou kwam ik dus ff melden dat het zo fijn is dat jij
    weer een feesje misloopt hier in Schagerbrug, o ja? Ja. Ome Jan wordt nl 3 juni een beetje abraham of mosselman of zo. Ben ik ff blij dat ik er niet ben, hoor ik je denken, nou anders wij wel kan ik je vertellen.
    Dat is dus een heel geregel, statafels,hangbarren mobiele pisbakken de hele zantekraam.Duuuuuuuuus.
    We aan zondag eerst nog te vissen op de Noordzee dwz de rest gaat vissen ik persoonlijk zal de hele dag wel overboord hangen om de vis te voeren.
    Ach ge maar leut het niewaar?
    Nou Teunemans jij ook veel plezier daar met het vangen van de kat zijn horens.
    Tante Ank

  • 12 Mei 2006 - 11:26

    Rob:

    Merci voor de tips Teun, zal eraan denken bij het inpakken.

  • 14 Mei 2006 - 20:36

    Hoi Teun:

    Heel erg bedankt voor je geweldige moederdag kado.We hebben echt heerlijk gegeten bij TOV.
    HA HA HA kus mam

  • 15 Mei 2006 - 10:54

    Mussenhof:

    Hoi Teun In Schagen gaat alles nog naar wens. gister Zondag 14 Mei mocht ik dus mee te vissen op de Noordzee. prachtig weer en weinig wind. Maar het had de vorige avond wel wat gwaaid waardoor toch wel wat golven. Er waren ongeveer 40 man aan boord waarvan 38 vissers en twee personen die zorgden voor het voeren. Jammergenoeg was er van die twee een van ons gezelschap. ik zal maar geen namen noemen want het was al erg genoeg. Maar ondanks dat hadden wij een prachtdag Ik heb 5 vissen gevangen waarvan ik de namen vergeten ben Thijs had de grootste gevangen s àvonds hebben wij de vis via de barbeque weggewerkt Dat was zo ongeveer het laatste nieuws uit Schagen Wij wensen jou weer het allerbeste en tot Horen Opa

  • 17 Mei 2006 - 19:20

    Jennifer:

    zeg teun je kan bonfire ook een suiker klontje geven word ze misschien rustig van we hebben weer gelachen om je verhaal groetjes jennifer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: