En we gaan nog niet naar huis!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis!!!

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

16 Juli 2007 | Indonesië, Batavia

Daar was ik weer,

mooi verhaal?

Mischien.

Ik zit weer in Jakarta en daar raak ik voorlopig ook niet meer vandaan. Ik heb een nieuw contract gekregen voor Jakarta waar ik dus nog wel een tijdje zal blijven. Mijn taken in Singapore zijn definitief van de baan en ik hoef daar in principe ook niet meer naartoe. Het Sales department is opnieuw gestructureerd (schrijf je dat zo?) Bas was daar ook heel goed uitvandaan gekomen want die gaat nu alleen nog maar reizen en klanten zien. Niet meer op kantoor zitten alleen maar weg weg en onderweg. Ik ben zelf meteen begonnen met een nieuwe sales strategie te maken voor Jakarta en ga me eigen specialiseeren in een van de meest verkochte producten uit onze productlijn dus ik heb voorlopig weer een nieuwe missie!!

Ik vind het wel prima ook dat Singapore daar heb ik een hele hoop geleerd maar het was wel heel erg stress vol dus ik weet niet hoe lang ik dat vol had kunnen houden. Bovendien zat ik daar evengoed boven op de lip van een aantal andere jongens en had ik errug weinig privacy en nu zit ik weer in Jakarta in me eigen huis met zwembad en maid en nachtwaker en chauffeur dus dan ben je van dat gelul van die taxi's iedere dag ook meteen klaar mee. Ook loonsverhoging gehad dus mij hoor je niet meer klagen voorlopig. Bijna aan vakantie toe morgen nog een gewone werkdag en woensdag donderdag en vrijdag zit ik op cursus voor offshore safety training dus dan is de week praktisch ook al weer voorbij. de 28e vlieg ik weer naar Singapore voor een nieuw visum en dan heb ik mischien 31 tot en met 2 augustus nog een andere cursus nou en dan is het nog een weekie en dan ben ik alweer in Nederland, niet geheel onwaarschijnlijk dat ik die week verder in Singapore uitzit. kan ik meteen nog wat extra werk overhevelen wat gedaan moet worden als ik op vakantie ben.

Van het weekend weer bar gelachen in de Eastern Promise 1 van me vrienden van het voetbal team viel op kruk in slaap in het voor cafe en vervolgens gingen ze vrouw en dochter nog ff met mekaar op de vuist! Wat toch een volk is dat joh die engelse das echt niet normaal meer die koters hebben een grote bek maar die ouders die zeggen gewoon tgen hun kind in een dronken bui dat ze hun kinderen nooit meer hoeven te zien en dat ze willen dat ze uit hun leven verdwijnen, ik stond wel ff raar te kijken!! Stel je voor dat je moeder dat tegen je zegt, nou ik zweer het je voor me ogen gebeurde dat dus gewoon....

Ik was me telefoon kwijtgeraakt die was ik voor de verandering maar ff in de taxi vergeten toen Yussuf vrijdagmiddag vrij was. Ibu was van de week ziek die had oorpijn dus ik had er naar de dokter gestuurd met Yussuf en 200euro en die kwam drie uur later terug met 180 euro en een antibiotica kuur waardoor ze savonds weer fluitend in de ronte liep. Dat moest ik bekopen met een bedankje van 5 koppen thee die mij dezelfde avond werden geserveerd, het is wel zon lief mens!!

Collega Warsono doet er tegenwoordig echt helemaal niks meer aan! Sinds ik naar Singapore ging viel echt binnen twee weken de verkoop terug naar nul en de paar dingen die ik hem dan vanaf de email probeerde aan te stuuren deed ie ook niet. Het enigste wat ie op een dag doet is de telefoon opnemen en aangezien ie altijd met een smile aan de telefoon zit zijn het of ze neefjes nichtjes en vrienden of hij doet net alsof zodat het nog lijkt alsof ie iets doet, wat een hopeloze bos uien echt onvoorstelbaar die nozem!!

Hebben we ook nog Yussuf 1 achter in de containers lopen die is ook met de fut op het salaris van Brandt, nou krijgt ie niet onwijs veel betaald maar zelfs dat verdient ie niet, dus ik heb nu voorgesteld hem te ontslaan en dan kan Warsono dat niksen van hem overnemen dan doet Warsono tenminste twee keer niks op een dag en toch bovenop die ultraslome collega's of nog maar niet te noemen me nieuwe baas die gewoon nooit vraagt wat ik doe en laat in een week!!! ben ik wel zo ontzettend blij om weer terug te zijn in Indonesie......... Wat een land!!!

Me nieuwe baas dat is echt hilarisch joh als ik een week naar Bali ga heb hij het niet eens door joh en als ik die rekening dan aan hem geef tekent ie het waarschijnlijk nog wel af ook want hij kijkt helemaal nergens naar!!! Als ik hem bel dan vind ie altijd alles prima hij antwoord ja op alles, ik zou bijna vragen zal ik ff over je dochter heen kijken of ie dan ook ja zegt? Ik heb echt de indruk dat hij ja zegt terwijl op het internet porno zit te downloaden ofzo, lekker afwezig typje!!

Ik ben nog wel steeds bezig met dit hele grote project voor Sumatra, de presentatie was ook goed verlopen afgelopen woensdag.

Verder heb ik niks te melden dus ik zou zeggen gegroet

Je moet maar zo denken: Als een vis in het water zwemt en Jezus loopt over dat water heen, zal Jezus dan denken: sta ik soms op een aquarium? Of zal die vis denken: Jezus wat staat er nou op de zee?

En als je daar dan een scheutje boter bij doet heb je zoute vis die alleJezus smerig kan smaken

Aufwiederschnitzel!!!

Teun Sabel Tasman

• 16 Juli 2007 - 11:58

Gefeliciteerd!!:

Want ondanks dat je voorlopig nog niet dichter bij huis komt, is deze promotie wel een felicitatie waard.Gelukkig gaan we elkaar in Augustus weer zien.Ik zou bijna wensen dat mijn vakantie al voorbij was,terwijl die nog moet beginnen.Alles op zijn tijd.Voor jouw gaat het nu ook vast heel snel.Ik zal je slaapkamer weer ruim en schoon maken ,dan kan je er eventueel zo in.
    Houd je haaks,kus mam

• 16 Juli 2007 - 15:42

Eva:

hey teun!
    gaat goed daarzo dus, mooi! lekker voor je ffies een eigen zwembad enz enz! aankomend weekend dik feesten hier met polderse kermis en natuurlijk bren en yv die terug komen!! echt zin in! ik spreek je vast wel weers over de mail! kus eef

• 17 Juli 2007 - 04:40

Daan:

Hey ouwe gek ik begrijp dat jij je vere oosten toekomst nog maar eens even verlengt heb je moet aan die baas gewoon elke maand salarisverhoging vragen als hij toch alles goed vind en nergens naar kijkt, hoewel mischien kan je zijn dochter ook wel als een salarisverhoging zien als je er dan elke maand effe op mag natuurlijk;) hey pik bijna weer effe thuis kunnen we mooi effe bijpraten dus de wapper en hou je rustig.

• 19 Juli 2007 - 10:16

Best Gaan:

Een promotie en een vette loonsverhoging dat is best gaan Teun. Je blijft daar nog wel een tijdje als ik het goed begrijp.Lekker dat je Ibu van der oorpijn afhielp, kan me voorstellen dat ze je dankbaar was.
    Hier gaat alles zijn gangetje alleen vertraagt alles door de vacantietijd.
    We moeten nog even geduld hebben.
    Groetjes Tante Ank

• 19 Juli 2007 - 14:12

Mussenhof:

Gefelisiteerd Teun met je nieuwe kontract voorlopig blijf je dus nog wel even in Jacarta Over een paar weken zien wij je weer thuis Dus hou je haaks en tot ziens Opa en Oma

• 20 Juli 2007 - 15:17

Dirk:

Teunus,
    Ik mag nog om precies te zijn 8 dagen werken,en dan gaan we met vakantie.We gaan vrijdag 3 augustus rond 4.30 weg en hopen dan rond een uur of drie achter munchen te zijn, daar een hotelletje zoeken voor de nacht en dan de volgende dag het laatste stuk naar Windisch-Bleiberg ( Oostenrijk ).Daar blijven we een week en dan reizen we nog 350 km verder naar Istrië.Nu is het er bloedje tering heet maar ik hoop dat het iets koeler word, want als het zo heet is doe je ook niet zoveel.Ja op terras onder een sol met een emmer bier.We gaan het wel zien,helaas ben je nog maar een week in nederland als we terug komen , maar nu je nog voor 2 jaar in Jakarta zit komen we nog een keer aanwaaien.Willen we wat meer van Java zien, je zou alvast de ramen van die trein kunnen wassen voor ons.Nou hou je haaks en de groeten aan Ibu en Yousouf van ons. Tot 19 augustus

• 23 Juli 2007 - 15:11

Pietje Pelle:

Je heb een knap hijgijzer tot je collectie toegevoegd als je zo door gaat dan mag je de firma Brandt wel een container schip laten charteren ipv een enkele container. Je mag er wel om denken dat die pinda pellers hem niet van je "lenen", ik zou hem onder stroom zetten als je hem parkeer bij een van je stamkroegen.met een beetje mazzel komen we mekaar op de pauwepop tegen en dan zullen we er ff een stuk of wat naar binnen slingeren.Doe vooral rustig aan en kijk uit dat je niet met voorwiel in de tramrails beland want dan leg je zo met je klus op dek.

• 25 Juli 2007 - 21:57

Opa En Oma .hoek:

teun even wat vanons dan ben je weer bij oma is weer geholpen in het ziekenhuis vaneen paar grote knikkersvan galstenen ze mag 26juli weer naar huis om bij te komen ,dan gaan we als het gaat weer naar de caravan in hulshorst ,en dan hopen wejeweertegen te komen in de wieringerwaard tot ziens

groeten van ons bijden.