Teun uit de olie.......... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Teun uit de olie.......... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Teun uit de olie..........

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

26 April 2006 | Indonesië, Batavia

Zonder nut zin en doel zit ik te draaien op me stoel, voor ik aan dit verhaal begin, zonder nut doel en zin.

Goeiendag mooie slagzin??? Dacht het wel!!!

Duszzz..... na 4 weken offshore gezeten te hebben, en de laatste twee weken tot me nek aan toe in de bagger te hebben gebivakeerd, was het maandag dan eindelijk zo ver. Ik zou weer terug op weg naar Jakarta. Het begon al lekker, ik had me tas ingepakt en gedoucht, me fatsoenlijke vodden aan me kont getrokken, en was in principe klaar om terug naar de bewoonde beschaving te vliegen. Voor de zekerheid keek ik nog even op het manifest van de helikopter, en daar stond ik dus niet op. Dat was vreemd want 5 dagen daarvoor had ik nog een email gezien, waarin het bedrijf een plaats op de helikopter vlucht voor maandag voor mij had geboekt. Afijn op de rig zeiden ze meteen dat de vlucht vol was en dat er geen plek meer in de heli was voor mij (erg fijn stelletje debielen!!) Maar toen ik om half 7 smorgens naar de secetaresse in Jakarta belde, had zij binnen een half uur geregeld dat ik met de heli van 9 uur terug zou vliegen, dat de jongen die mij kwam aflossen op dezelfde vlucht zou zitten, en dat een andere gozer van een ander bedrijf maar een dagje later offshore zou gaan. Nou dat was dus alweer goed voor de nodige frustratie, en het leek er dan ook op dat het weer typisch zon dag zou worden.

Eenmaal aangekomen in Surabaya, na een behoorlijk hobelige helikopter vlucht, boekte ik mijn ticket terug naar Jakarta, en belde ik Yusuf om mij om 12uur op te halen op het vliegveld van Jakarta. De vlucht naar Jakarta verliep vrij rustig, alleen wel een beetje ranzig dat zon vent achter me eventjes een hele Indonesische vogelgriep epidemie in me kraag hoestte, en ook jammer dat op het laatste moment tijdens de landing, het eventjes leek of we keihard op de grond zouden klappen. Maar het viel mee, het vliegtuig zakte de laatste 5 meter heel hard, maar de landing zelf was buitengewoon rustig en zonder rare stuiters.

Nog wel even het vermelden waard is dat ik de laatste drie dagen op de rig, echt de dagen van hel had. Dan denk je bijna naar huis te gaan en nog ff die laatste dagen rustig uit te maken, krijg je juist in die laatste dagen niks anders dan gelul en rommel. 1 machine stopte er mee, en het leek er op dat het probleem electrisch was, dus ik vroeg Bas om een electricien te stuuren. Aangezien ik geen elektrisjijn ben, en de elektrisjijn van de rig ziek was moest er maar ff een prof bij komen kijken. Helaas er werd een hoop gemaild en gebeld, maar er kwam niemand. Dus ik bellen met een jongen in Singapore, en die vertelde me doodleuk, kijk hier, kijk daar, meet hier links, en daar rechts, brandt dat lampje?? Ja dat Brandt, mooi dan is dat het niet. Zie je dat, nee ik zie niks, mooi dan is dat het. Afijn ik verwissel 1 of ander electrisch blok, en vervolgens deed dat ding het weer. Afijn prima dat ook weer geregeld, maar dan draai je je kont nog niet om of er komt weer rotzooi aan de andere machines. Gelukkig ging ik toen terug naar huis en ik zei tegen me collega: Friemel lekker met je piemel, dikke lul drie bier ik ben weg uit dit noorderkwartier!!!

Nou toen was ik dus weer in Jakarta, en het plan was om wakker te blijven tot zo laat mogelijk, zodat ik weer terug kon gaan naar het slapen in de nacht. In de afgelopen drie weken had ik namelijk gewerkt van 12 uur snachts tot 12 uur smiddags, dus om uit dat ritme vandaan te komen begaf ik mij naar de Star Deli. Afijn ik zat met een zooitje bekende wel gezellig te ouwehoeren, maar vanaf de eerste minuut werd ik meteen voorgesteld aan de nieuwe serveerster Putri. Dat gebakkie heeft dus de hele avond naast me barkruk gestaan als een jonge hond op zoek naar een baas, ik werd er doodmoe van, ze sprak ook geen engels dus van conversatie was geen sprake (leuke woordspeling, van conversatie was geen sprake) Op het eind zat ik me eigen af te vragen, zal ik haar nou een bot geven of een wortel?? Aangezien dr tanden wel heel ver vooruit stonden leek de laatste optie de beste, of een zuikerklontje voor dat paard??? JAA OP DE VLAKKE HAND NATUURLIJK ;-) Godsamme als die ooit bij de orthodontist komt, kunnen ze beter de rest van haar lichaam een stuk naar voren zetten, in plaats van de tanden naar achter probeeren te trekken. Ik hoop maar dat die Putri wel een auto zonder airbag heeft gekozen, want ja met zon gebit heb je aan zon airbag ook niks. Sterker nog het zal wel heel erg zeer doen bij haar. Ik weet niet of iemand van jullie wel eens een ballon heeft lek gebeten, maar dat trilt lekker aan je lip. Als bij Putri die airbag in dr gebit slaat zal dat wel hetzelfde effect hebben..........

Nou ik heb ff een vrije dag om weer op krachten te komen, en dan mag ik morgen weer in de papier berg op kantoor duiken, dat zal wel weer dikke pret worden :-) Nou ik weet niet hoe het er uit gaat zien, maar ik zal in ieder geval niet zo smerig worden als dat ik de laatste twee weken op de rig steeds was.

Mooi jullie zijn weer op de hoogte, en lager als dit kan ik niet worden, dus we houden contact.

JOEHHHHHH,

Teun Sabel

  • 26 April 2006 - 06:13

    Pap:

    Nou Teun het is weer een gelikt verhaal over de elekriciën, zie je wel dat het niet moeilijk is!! gewoon je verstand gebruiken en een beetje begeleiding dan komt het toch weer goed. Wat de prut betreft, toen zat je zeker te dutten of liep het niet over de shakers???. nou goed het maakt niet uit, leuk dat je eindelijk een vriendinnetje hebt gevonden die bij je blijft staan, en als ze meekomt in Augustus (pauwepop) vinden je virenden voor dat gebit wel een oplossing, vraag eens aan Mark! Lekker dat je weer in de beschaving bent aangeland en dat je je favoriete bezigheid ook weer heb opgepakt. aankomend weekend is het hier koninginendag (Bea is jarig) dus dat wordt vast gezellig.
    Vandaag weer in de baden en te keuren en dan is de dag weer voorbij.Je broeder moet twee weken in Duitsland geloof ik en dan is dat feessie ook voorbij, mag hij gewoon in nederland komen wonen. Steef zit vreselijk te blokken voor het EXAMEN, en we hopen dat zij straks de tas buiten kan hangen. Groeten vanuit een mistig Nederland

  • 26 April 2006 - 08:03

    Heleen.:

    Eej Teun,

    zo leer je nog 'ns wat! Je bent ongeveer 'multi-inzetbaar' of niet? Maar je hebt 't wel zwaar --> niet functionerende machines, vogelgriep epidemiën (of zo iets), verassende helicopters & dan bij overmaat van ramp nog sjans hebben ook van zo'n mooie meid!

    Jij slaat je er vast wel doorheen!

    Geniet van de 'beschaafde wereld' om je heen!

    Liefs,

  • 26 April 2006 - 09:06

    Rob:

    Na dat was ook het maandje wel weer zo te lezen! Heerlijk toch dat met een simpel telefoontje iemand van de vlucht geknikkerd wordt en jij mee kan...
    Ik maak me nu zo langzamerhand op voor Club Med, ga overmorgen eerst weer een week naar Virton, ben vervolgens 6 dagen thuis en dan ben ik weg. Succes weer met dat kantoorwerk en we mailen weer.

    Mzzls.

  • 28 April 2006 - 12:37

    Holla:

    In de olie, uit de olie.
    Uit de prut,in de pruti(putri)Maar hoe dan ook,je bent er weer ff klaar mee.Ik heb vanmorgen met oma Groot samen een pakketje naar opgestuurd,met een opknapperdje erin en een heel ludiek vertaalboekje.
    Daan was gisteravond ineens toch weer thuis en heeft ook maar een weekje vrij.Het blijft altijd verrassend in het leger.Volgende week hebben wij een weekje vrij voor onze citytrip.Jij vermaak je nog maar ff op de wal en we lezen elkaar weer.Dag jongen,kus mam

  • 28 April 2006 - 13:46

    Tom G:

    Jezus Teun, ik lig echt in een deuk hierzo..! :-D Volgens mij heb je het weer best naar je zin daar!
    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Hier gaat ook alles goed, Kel en ik gaan binnenkort onze kluskleding uit de kast halen en ons toekomstige huisje verbouwen! De bloemendagen komen er weer aan en de eerste busjes met bejaarden zijn jammer genoeg al in zicht... Morgen mooi naar Amsterdam (hopen dat het weer een beetje mee zit),koninginnedag vieren op het museumplein. Verder ben ik nog druk bezig met motorrijden. Ik heb nu een aantal lessen gehad en het eerste deelexamen is al aangevraagd. Gaat best lekker dus!
    Heel veel succes met die putri en mocht ze je achtervolgen naar pauwenpop dan kunnen we met zn alles onder dr gevel staan als het begint te regenen.. ;-)

    Ik spreek je Teun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 138837

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: