Schudden en Spuiten!!!! - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Schudden en Spuiten!!!! - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Schudden en Spuiten!!!!

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

06 Juni 2006 | Indonesië, Balikpapan

Wat een geweld, in no time wist iedereen er van af, sommige mensen wisten het eerder dan ikzelf. De grond in Yogyakarta had de kriebbels gekregen en begon onbedaarlijk te schudden, het was nog geen twee weken daarvoor dat de dezelfde grond lava en stof uitkotste!!! Met als gevolg duizenden doden en nog veel meer mensen dakloos.

Godsamme ik lijk de krant wel met dat gewauwel.... het kwam dus hier op neer, dat ik smsjes kreeg of alles nog goed was terwijl ikzelf niet eens wist wat er aan de hand was. Jakarta ligt hemelsbreed iets van 400 km van Jakarta, ik geloof dat dat van Nederland naar oost duitsland is ofzo. al met al een heel end weg en ik had er dus absoluut geen last van. Meteen zie je allemaal mensen langs de weg staan met dozen om geld te collecteeren voor Yogyakarta, iets zegt me dat de meeste mensen daar voor zichzelf staan te collecteeren en dat het geld nooit in Yogyakarta terecht komt. Stelletje slechte honden!!! ik dacht dat ik gemeen was maar zulke acties zou ik toch ook niet in me hoofd halen, naja hoor niks aan te doen.

Afgelopen vrijdag moest ik even naar Battam dat ligt vlak onder Singapore, je kan vanaf Battam met de boot naar Singapore, dat is 15 minuten varen geloof ik met zon vleugel boot. Maar ik ging per vliegtuig naar Battam, en toen met de taxi naar de haven, waar ik met een bootje naar het rig zou gaan. Het rig lag wel in die haven maar het lag niet aan de steiger dus vandaar dat ik een paar minuten met de boot moest. Toen ik in de boot naar de rig zou stappen, kwam ik er ineens achter dat ik geen tas meer had.... Die lag dus nog in de taxi!!! Me laptop camera's etc zaten gelukkig in me rugtas, en die verlies ik ook nooit uit het oog. Maar me werkschoenen en kleren helm etc, die was ik dus nu ff kwijt, dus ik overleggen met 1 van die jongens in de haven wat nu te doen. Gelukkig pakte hij de telefoon belde onmiddelijk naar het vliegveld en 20 minuten later was dezelfde taxi er weer + tas.

Nou toen ging ik dus naar de rig, ff foto's schieten en een paar tekeningen maken (nee niet van een huis of een konijntje of van het mooie uitzicht.... Technische tekeningen moeste we hebbe, met maten en afstanden. Ohjajoh JAjoh OOOHHhhhh........

Nou toen was ik savonds klaar, savonds?? ja want ik ging smorgens om 6uur in de auto naar het vliegveld en het was 1,5 uur vliegen en dan alle tijd er omheen ben je pas om 13:00 op de rig. Nou toen ging ik weer met dat gammele speedbootje terug naar de wal. En toen was het laatste vliegtuig al vertrokken en moest ik dus een hotel zoeken in Battam. Nou dat was geen punt, want Battam heeft een burgemeester, een supermarkt, en tien honderd hotels met een hoge prostitutie graad (zoals 80% van de Indonesische hotels) Dus de volgende morgen ging ik opweg naar het vliegveld om de eerste vlucht naar Jakarta te halen. Toen was het dus zaterdag, en zondag avond ben ik naar Balikpapan gevlogen om hier een installatie klus te doen. Nu zit ik hier, blijkt dat die installatie klus nog ff is uitgesteld, dus nu moet ik mischien eerst ff naar Singapore voor een nieuw visum. Daarna weer terug naar Balikpapan voor die installatie, en dan weet ik het ook ff niet meer.

Afgelopen donderdag, werd er trouwens een nieuwe bar bij mij in de buurt geopend, het heet de Eastern Promise en de manager van die zuipkeet is een Nederlander, dus vandaar dat ik wel ff wou kijken. Diezelfde gozer zit ook bij mij in het voetbal team, en ik had dan ook gehoopt dat er nog meer jongens van mijn voetbal team zouden komen. Helaas die jongens kwamen niet, er kwam alleen wel een hele groep nederlanders binnen. Dit waren dus de jongens die lid zijn van een club, waar alle nederlanders uit Jakarta 1 keer in de twee weken samen komen, om samen naar nederlandse muziek te luisteren, nederlandse moppen te tappen, en lekker op ze Nederlands te gaan zeuren hoe slecht ze het hebben. DUS NIET BEPAALD MIJN TYPE NEDERLANDERS!!!!!!!!

Ik heb dat zooitje omhooggevallen flapdrollen eens een kwartiertje bestudeerd, en toen ben ik maar naar huis gegaan. (ik heb nog wel ff tegen de nederlandse manager aanbevolen om achter de bar een woonwagekamp op te zetten) tja met al die kampers die daar rondlopen moet er wel markt voor zijn dacht ik zo!!! Ook nog wel leuk, al die nederlanders zaten aan de Jack Daniels en dat noemde ze allemaal JD (met een hele heete aardappel in hun keel) terwijl als er 1 soort wishkey zuur en niet te zuipen is, dan is het die goedkope rommel wel.... gatver de gatverdamme wat een razig shit is dat zeg. Doe mij maar een pot bier en frikandellen!!!!

Nou het was evengoed wel een leuke avond geweest, want ik stond daarna nog met 2 jongens van me voetbal team en toen hebben we ons ff populair gemaakt door al die nederlanders uit te lachen ;-) Je mag niet spotten met je eigen soort zeggen ze, maar deze nederlanders zijn toch meer slecht gelukte klonen, dus dat telt niet.

Jongen & meid.

Doeg & en tot de volgende flauwekul uizending.


Sabel Tasman Columbus (vanuit Indaustralie)

  • 06 Juni 2006 - 08:38

    Hee Teun,:

    Mooi dat jij daar nog altijd wat te doen hebt :) Kreeg idd wat telefoontjes thuis, of alles met jou goed ging, maar had al verwacht dat jij t niet gevoeld zou hebben...
    Ik ben EINDELIJK klaar met mn exam,, héérlijk!! krijg de 15e de uitslag, dus dat duurt nog ff.. Maar heb dr wel een goed gevoel bij (wat natuurlijks niks zegt hehe).
    Voor de rest nu ff alles rustig an ;) als t dan ook ff knap weer wordt (en blijft) dan vind ik 't goed =D
    Nou, ik hoor jou weer! xxxjes steef

  • 06 Juni 2006 - 10:03

    Heleen.:

    Nou teun, da's weer een lang verhaal met weinig ihoud!! Haha..neej hoor, je maakt er 't beste van! Ik heb je al kort gesproken maar hierbij nog 'n x: 'veel succes' met je heen & weer gereis & tot 't volgende verhaal!

    xx

  • 06 Juni 2006 - 13:59

    Drs. P:

    Heen en weer. Heen en weer.
    Heen en weer.Heen en weer.
    Het kwam goed af,de titel van de stukje deed mij met angst en beven lezen,maar het was weer de gebruikelijke kul en larie.Misschien kan je zelf een clubje oprichten van "Nederlanders in het buitenland die een hekel hebben aan Nederlanders in het buitenland".Wij gingen afgelopen zondag ff sfeerproeven op de pasar malang in Den Helder,maar dat was niet echt een opwarmertje.De houtsnijwerkjes kostten daar E325.-Dat stellen we dus nog maar ff uit.De eerste kampers zijn al weer gearriveerd in Wieringerwaard(kermis)Ik spreek je later,MAM

  • 06 Juni 2006 - 17:56

    Elly:

    Jij hebt zo nu en dan ook met hotels te maken, ik ook een beetje.
    Onlangs had ik een meningsverschilletje met een "dame" die bij mij door de huishoudelijke dienst werd aangekondigd als "we mogen haar kamer niet schoonmaken maar ze wil wel schone handdoeken en graag wat meer dan normaal". In het systeem sliepen er 2 heren op die kamer, dus maar even kijken. Op mijn vraag: "wie bent u en wat doet u hier?" antwoordde zij "de vriendin van Marlon en ik mag hier van hem slapen". Op mijn: "Wij bepalen wie hier mag slapen en niet Marlon" zei ze: "Marlon komt vanmiddag terug, dus dan kunt u het met hem bespreken"
    "Zeg, vriendin van Marlon, u mag kiezen: u checkt nu in bij de receptie of u vertrekt onmiddellijk terwijl ik op u wacht." Zij verkoos het laatste en vond mij niet klantvriendelijk. Eerlijk is eerlijk, zij kon weten wat dat is. Dus die prostitutie graad komt nog steeds overal voor.
    En dan de echtgenote uit Belgie die s'avonds om 23u alleen incheckte en vroeg om het kamernummer van "vrienden" van haar. Ze was erg dankbaar dat ze dat kreeg en liep rechtstreeks naar die kamer. De deur werd geopend door een dame die zij niet kende waarop zij vroeg naar de heer. Toen deze verscheen zei ze: "zie je wel dat ik gelijk had,"
    Bij de nachtportier checkte ze vervolgens uit, waarop de nachtportier zei: "mevrouw, dat is dan € 80 maar u heeft de kamer niet eens gebruikt, wilt dan misschien nog iets drinken?"
    Zij gaf €100 en zei: "Nee, dank u, ik moet nog een eind rijden en het was het ruimschoots waard, ik kan nu de echtscheiding aanvragen."
    Van hotels kun je boeken schrijven, jij waarschijnlijk ook.

    Ik zal het woord niet noemen, maar het lijkt op Pauwepop, kost veel geld, is erg gezellig, sommigen maken er veel foto's van (meestal als ze wat verder weg wonen) en..... aankomend weekend zulllen wij er een (of twee) op je nemen. Proost!



  • 08 Juni 2006 - 10:13

    He Tasmaanse Duivel:

    Bedankt voor je telefoontje op ome Jan zijn verjaardag, erg attent hoor. Was overigens een mooi feest ,veel te veel te eten en meer dan zat te drinken.Wel druk met 40 man maar heel gezellig.
    Dus op naar het volgende feest, de 16de is Pieter jarig, wordt al weer 23.
    Opa en oma zijn op vakantie en nog niks van gehoord dus zal het wel goed gaan met ze. Blij dat jij ook nog heel bent en niet bent weggebibberd.Geen spectaculair nieuws verder dus laat ik het hier bij.Groetjes Tante Ank

  • 11 Juni 2006 - 18:33

    Rob:

    Ja Teun, moeten wij de kermis dit jaar missen! Ik heb er op zich weinig moeite mee aangezien er hier ook genoeg te gebeurd. Ben alleen wel ziek op het moment, heb een of ander virus opgelopen dat volgens insiders hier heel normaal is. Moest alleen wel direct een injectie en een antibioticakuur van een week maar het gaat een stuk beter nu.

    Veel succes nog daar en we spreken elkaar vast weer.

    Mzzls.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: