Ramadan..................... - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Ramadan..................... - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Ramadan.....................

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

29 September 2006 | Indonesië, Balikpapan

Dus ik zat offshore en dat project zou ongeveer 10 dagen duuren als alles goed zou verlopen. Na dag 5 kregen ze problemen en konden ze niet meer verder boren. Op dag 8 werd daarom besloten om maar te stoppen met boren, de pijp af te knippen op de zeebodem en iedereen kon ze machines gaan inpakken. Het plaform gaat naar Malaysie, en ons contract is afgelopen dus daarom alle machines terug stuuren naar Balikpapan. Dat heb ik nu dus gedaan alles is van het platform, behalve ikzelf en 3 andere collega's van Brandt omdat wij zitten te wachten op die achterlijke boot die weer eens vertraagd is. Als die boot straks komt moet ik eerst naar een ander platform varen en daar 2uur wachten en dan gaan we vanmiddag om 3uur vanaf dat platform terug naar Balikpapan (acht uur varen) dan moet ik nog 1 uur rijden naar het hotel, maar ok.

Het is nu dus Ramadan, en dat betekent dat er in Balikpapan echt geen flikker meer te doen is. De kroegen zijn gewoon een maand lang dicht, en tja golfen doe ik nog steeds niet dus dat wordt hem ook ff niet. Ik ga probeeren om terug te gaan naar Jakarta, daar moet ik namelijk weer heel wat kantoor werk oppakken, en ik moet ook weer voetballen geloof ik.

2 van me collega's gingen ook vasten hier aan boord omdat de ramadan was begonnen, nou dat werd natuurlijk geen onwijs succes. We moesten namelijk alle equipment loshalen, de kabels, de rubber slangen, en dat is echt een hele klus en ontiegelijk veel en zwaar sjouw werk. van al het werk binnen Brandt is dit echt de zwaarste klus die er is, en je zweet je eigen ook helemaal de teering. Probeer dan maar eens niet te eten en ook geen water te drinken geduurende de dag. Nou na dag 1 waren alle twee die jongen ziek (want ja niet vreten en wel heel hard werken gaat niet samen) dus toen meende ze dat ze de komende dagen maar op bed zouden blijven liggen. Nou uit die illusie moest ik ze van Bas toch wel ff onmiddelijk bevrijden, of we jullie gaan werken, of je gaat met de boot naar huis en dan kan je meteen je ontslag brief in ontvangs nemen. Dus ja dan maar weer eten en gewoon te werk. Het klinkt mischien een beetje cru maar als de helft van je personeel 1 maand per jaar ff niet kan werken dan moet je gewoon ander personeel zoeken. Bovendien weet je als je offshore werk, dat er nadelen aan zitten.

Afijn, alles is nu achter de rug en we kunnen er weer met frisse moed tegen aan. Bas is op het moment op vakantie in Nederland en die komt eind oktober weer terug. Hij is net bij de budget meeting's in Dubai geweest en daar zijn weer nieuwe plannen gemaakt. Bas wordt volgend jaar regionaal Sales manager, en zal de activiteiten in Balikpapan aan iemand anders over dragen. Hij gaat voor het hele verre oosten alle grote projecten regelen. Hij heeft aan gegeven dat hij me nog steeds zal blijven ondersteunen omtrent Jakarta zaken dus op zich zal er niet schokkend veel veranderen denk ik.

Ik had hier gedurende me offshore rit me collega Nizar weer aan boord, allemachtig wat een debiel. Hij is pas 3 maanden een werknemer van Brandt maar hij is wel zo gigantisch onhandig met gereedschap. Daarnaast is hij ook alles behalve snel, en hij zal nog niet in paniek raken zelfs als het hele platform zou zinken. Hij vraagt 100 dingen per dag, waarvan ik op 70 vragen onmogelijk het antwoord kan weten. En als je dan antwoord geeft dan herhaalt hij het antwoord met een vraag zodat je altijd weer met JA moet bevestigen. Nou teering zeg dat is me daar ook niet een beetje vermoeiend, ik werd echt helemaal geschift van die gozer (en dan ben ik al niet goed bij me hoofd, dus moet je nagaan in wat voor zombie ik veranderde na 5 dagen met hem op 1 platform)

Ja dan denk je dat dit het ergste was, maar als klap op de vuurpijl ging hij me nog ff probeeren te overtuigen dat ik lid van de Islam moest worden en in Allah moest geloven en de heilige koran moest gaan lezen, en me vriendin moest besnijden......oh nee dat laatstse verzon ik alleen. Maar stel je voor het is hetzelfde als de Jehova getuigen aan de deur, alleen flikker je dan de deur dicht. Nu heb je op zon platform zat deuren, maar geen 1 ken er op slot, dus die mongool bleef achter me aan lopen met ze hokuspokus verhaal. Ging ie zeggen dat ik hem moest volgen en de islam, nou hij ken beter achter mij aanlopen want als hij ze bril afdoet kan hij nog geen olifant van een konijn onderscheiden.

FF heel iets anders trouwens, ik was laatst in Jakarta op een familie dag van de zaak, dan mochten alle werknemers hun naaste familie meenemen om een dag in een pretpark rond te hangen, en savonds was er een barbeque. Nou ging ik alleen naar die barbeque want die indonesische pretparken zijn niet KEMA gekeurd zal ik maar zeggen. Dus ik zat daar tussen 200 man als enige blanke, lekker me eigen oncomfortabel te voelen. Stuurt Bas een smsje, hoe het ging op de familie dag. Dus ik stuur terug: I feel like a nigger on a KKK party. Wat ik niet wist was dat Bas in de kroeg in Balikpapan stond, en die liet dat aan iedereen lezen. Dus ik kwam laatst in Balikpapan aan, vlak voordat ik naar dit offshore platform ging, en toen bleef iedereen me steeds vragen: how are you feeling today Teun?? Are you feeling like a nigger on a KKK party? Het had nogal indruk gemaakt dus.

Maargoed ik hou er ff mee op, jullie horen wel weer van me als ik een tijdje in Jakarta zit, en weer wat nieuws heb te melden.

Greetz,

Teun Sabel Tasman ;-)

ps. Ik zeg maar zo, beter 1o Jehova's aan je deur dan 1 Moslim Nizar naast je nest........................................

  • 29 September 2006 - 10:01

    Rob:

    Ik vindt eigenlijk dat die Nizar wel gelijk heeft. Waarom zou je je niet bekeren tot de Islam? Alleen maar voordelen dacht ik zo: Je mag een maand per jaar niet eten dus goed voor de lijn, je moet vijf keer per dag bidden dus excuus voor extra pauze, je mag je baard laten staan dus geen gekloot met scheren elke ochtend en je hoeft niet te douchen want 'body-odor' zien zij als een verlenging van de persoon. Ja Teun, zo gek is die Islam nog niet hoor. Enig nadeel zal het ochtend gebed (om 5 uur) zijn, maar dan zeg je gewoon dat je niet zo'n ochtendmens bent. Vind Allah vast niet erg.

  • 29 September 2006 - 13:26

    Nee Joh:

    Er zijn weer bierfeesten in Duitsland.En 4 Oktober dierendag.Dat zijn de dingen die tot onze verbeelding spreken.Keuvelen en sinterklaas dat is jouw geloof.Je voelt je zelfs al eens zwarte Piet las ik net.Sint Maarten,Sint Nicolaas de paashaas en de kerstman ZE BESTAAN ECHT want je kunt ze zien.
    mam

  • 29 September 2006 - 14:37

    Mooislim:

    En ook Sinterklaas islam als hij niet nuchter is.
    Leuk gevonden vind ik zelf. Is lam ,was lam wat maakt het uit,agge maar leut heb niewaar?
    Over leut gesproken wij gaan 7 okt naar Parijs met zijn vieren, dan zal ik mijn zus ff in de Eifeltoren hijsen.Aangezien ze hoogtevrees heeft zal dat wel een hele toer worden.
    Met jou gaat alles ook goed lees ik, beetje jammer dat je lid bent geworden van de KKK.
    Zoals ik zei agge maar leut heb,tot lezens.
    Tante Ank

  • 01 Oktober 2006 - 10:30

    Rosi Uit Keulen:

    hi lieve schat, hoe gaat het met jou? wij zitten hier lekker samen met je vader en ellie te eten en natuurlijk en beetje te drinken. wij wensen jouw alles goede groetjes, rosi (je beste tante)

  • 01 Oktober 2006 - 13:27

    Mussenhof:

    Hoi Teun Mooi verhaal weer Fijn dat je zo plezierig met je Moslim broeders omgaat
    jE OMA ZIT AL TE BREIEN AAN EEN WITTE PUNTMUTS DAN LIJKT HET TEMINSTE ECHT ALLES GAAT HIER VERDER GOED GROETJES DUS
    VAN OPA EN OMA

  • 09 Oktober 2006 - 06:34

    Mike:

    Jij lijkt ook altijd wel weer bizarre dingen mee te maken, volgens mij zoek je ze gewoon op. En dat doe je goed, nix mis met een beetje avontuur op zijn tijd. Leest lekker weg!

  • 09 Oktober 2006 - 15:35

    Je Broeder:

    zo chef das weer een hele story kon je die trouwe islam aanbidder niet in mijn naam van dat rig afpleuren?? dat had vast een hoop gekte bespaard enne waarom was ik niet bij die familiedag aanwezig? toch hartstikke leuk in zo'n COMA gekeurd pretpark;)
    Hey tijger zet 'm op en jij blijf wel gewoon eten he ken je mooi die biefstukjes van die jongens die willen lekker opnassen.

    Ik zeg de groeten we spreken mekaar snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: