Kopen, Kopen, Kopen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Kopen, Kopen, Kopen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Kopen, Kopen, Kopen

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

26 Juli 2009 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallootjes,

Nou das al weer even geleden en het wil toevallig zo zijn dat ik nu wat tijd over heb om weer een berichtje achter te laten dus bij deze:

Auto is goed en wel ingereden want de eerste 1700km staat op de teller en over de komende dagen zal dat nog wel weer meer worden aangezien Bianca en ik samen naar Oman gaan. Ik moet naar de rig in Oman en verblijf in een hotel in de buurt van het rig omdat er op dit land rig geen kamer ruimte beschikbaar was. Nou dan kan Bianca wel mee want of er nou 1 of twee mensen in die kamer slapen snachts maakt ook niet uit. We rijden vanuit Dubai rechtstreeks naar Ibri en dat is iets van 3 uur rijden geloof ik, we hebben op de kaart gekeken en navigatie in de auto dus dat moet wel goed komen.

We zouden vanmorgen eigenlijk vroeg weg maar ik heb tot nu toe nog steeds niet te horen gekregen hoe het hotel heet dus als ik dat eenmaal weet dan stappen we in de auto en gaan we die kant op. Maargoed door dit veranderde plan had ik nu dus tijd over om ff een berichtje in mekaar te wauwelen voordat ik weer naar Nederland kom. 7 Augustus kom ik de rust weer vernielen met me aanwezigheid tot en met 17 Augustus (de maandag na pauwenpop...... goed georganiseerd dacht ik zo) want dan vlieg ik naar Amerika naar Chigaco. En van Chicago ga ik dan 3 uur met de bus naar West Lafayette in de staat Indiana waar me laatste week van me cursus wordt afgerond. Zie kaart:

http://maps.google.com/maps?sourceid=navclient&hl=nl&rlz=1T4SKPB_nlQA286QA286&q=where+is+west+lafayette%3F&um=1&ie=UTF-8&split=0&ei=UedrSqadC5bSjAextPCyCw&sa=X&oi=geocode_result&ct=image&resnum=1

Deze hele cursus heeft bij dan 9 maanden geduurd en de lol raakt er wel een beetje af aangezien ik er nu wel genoeg tijd aan heb besteed. De CEO van ons bedrijf zal bij de uitreiking van de cursus certificaten aanwezig zijn dus dat is wel weer een hele eer. De laatste cursus week vind plaats op Purdue University campus en ik denk dat het wel lachen wordt aangezien we met een groep vn 40 cursisten zijn en we kunnen mekaar nu al 9 maanden en iedere cursus was dikke pret dus ik denk dat de laatste trip helemaal gekkenhuis gaat worden. Klein nadeel is dat ik waarschijnlijk wel half schor zal arriveeren ivm met pauwenpop maar goed das bijzaak.

Dus dat ligt op het programma voor de komende tijd. Gister waren Bianca en ik te shoppen in Dubai en na ff goed zoeken vonden we een paar leuke winkels die serieus uitverkoop hadden met 50 - 80% korting. Bijna heel Dubai is op het moment in de uitverkoop, maar in veel winkels waar spullen zogenaamd zijn afgeprijsd is het meeste nog steeds veel te duur. Maar wij waren allebei goed geslaagd dus we kwamen met volle tassen thuis. Dat was goed besteed in ieder geval beter dan in de kroeg want een biertje kost gewoon 7 euro hier. Neem aan dat de tarieven voor bier op pauwenpop iets schappelijker liggen.....

Verder hebben Bianca en ik ons in de laatste weken uitstekend vermaakt met aan het zwembad liggen (niet aan het strand want de zee is me veel te heet en het zwembad is gelukkig gekoeld dus daar kan je tenminste van op frissen) de zee is hier gewoon keihard +35 graden dus daar koel je niet echt van af als het 45 graden is buiten! Natuurlijk ga ik nog wel gewoon te werk overdag dus ik slaap gemiddeld 4 uur minder op een dag als Bianca maar tot dusver is het aardig vol te houden.

verder weet ik even weinig te liegen, dus jullie zien me wel weer op pauwenpop denk ik!!

Greetzzzz,

Teun Sabel

  • 26 Juli 2009 - 08:06

    Oma Groot:

    Hallo Teun en Bianca Leuk nieuw bericht van jullie.Een heel goeie reis toegewenst naar Oman en we kijken uit naar de thuiskomst Opa en Oma.

  • 26 Juli 2009 - 17:02

    Pap:

    Ha die Teun, nou zoals besproken heb ik dus waarschijnlijk geen tijd om je slaaphut op het landgoed in elkaar te timmeren, dus als je toch aan het shoppen bent in Dubai kun je gelijk wel een (goedkope) hamer en zaag kopen, want de handen moeten uit de mouwen thuis.
    Werk me te pletter aan dat grote hok van jou dus je kan wel iets terug doen lijkt mij.
    Inieder geval is de planning als volgt voor jou en Bianca:
    7 augustus aankomst schiphol en wieringerwaard, 11:oo koffie met gebak voor wie zich niet geneerd om dat bij ons te doen, en als er voldoende vrienden, kennisen en familie aanwezig zijn zal ik eenieder welkom heten op jullie terug komst. Vervolgens gaan wij over tot het uitreiken van het bouwrooster, en daarna gezamelijk naar het landgoed om met de bouw te beginnen. Helaas hebben de buren geen bezwaar gemaakt deze keer dus wij kunnen direct aan de slag:-)
    De verf ploeg kan gelijk beginnen buitenom(zolang het droog blijft) en wij hopen dan in een dag jouw slaaphut met landelijk uitzicht gereed te hebben. Ondertussen heeft Bianca zich nuttig gemaakt met het inkopen van het nodige bier en vlees voor de aansluitende barbequi, om het geheel in stijl af te sluiten.

    Verder wensen wij juliie nog een gezellige tijd daar in Oman en een goede reis naar Nederland.
    Tot horens Pap

    p.s.
    Ik begrijp niet dat jij drie uur in een bus moet zitten je kan toch ook naar het Purdue University Airport dat is volgens mij drie minuten lopen!!

  • 26 Juli 2009 - 20:26

    Hoi Arab Reizigers :

    Wat fijn dat jullie zo lekker gaan.En nog samen op reis naar Oman,ook heel bijzonder.Ik leef al weer echt naar de pauwepop toe en niet op de laatste plaats omdat jullie dan weer thuis zijn.Bianca doe je voorzichtg in Oman?Teun doe je voorzichtig in het verkeer? En wees voorzichtig met elkaar.Veel plezier en een dikke kus van je mam.

  • 31 Juli 2009 - 11:58

    Hee Teunus:

    Een zeetje van 30 C daar droomt elke toerist toch van? Het water hier is bokkoud aan je knietjes, maar ja ik ben dan ook een watje. Jij maakt je op voor Pauwenpop en de thuisreis en hier zijn ze druk bezig met de opbouw van het popweekend. Dus daar gaan we zondagmiddag maar ff kijken of er nog wat te beleven valt, het zal toch wel? Het is hier mooi weer,ik hoop dat dat nog even zo blijft. We hebben het nog steeds druk net als jij. Blij dat het met Bianca ook goed gaat. Nou de groeten maar weer en o ja hoe duur het bier op Pauwenpop is weet ik niet maar je hebt waarschijnlijk toch geen dorst.
    Tante Ank.

  • 02 Augustus 2009 - 14:20

    Ruud En Karin:

    Hoi die Teun en Bianca. Hardstikke leuk dat jullie naar Oman afreizen, een prachtige ervaring. Gisteren zijn wij terug gekomen uit Oostenrijk na een heerlijk wandelvakantie. Lekker dat de auto is goedgekeurd, misschien mag ik er nog wel eens in sturen. Dan rijd ik ook eens in een echte auto. Heb je al vervoer vanuit Schiphol. Ik lees het wel... Ik heb nog vakantie tot volgende week. Dikke groeten/kus van Ruud en Karin

  • 17 Augustus 2009 - 08:27

    Pap En Elly:

    Teun, vanmorgen alweer vroeg uit de veren om je koffer te pakken voor Amerika, met een lichte kater maar je bent er weer klaar voor! Wij hebben weer genoten van je aanwezigheid hier, ik was natuurlijk hartstikke blij met je hulp afgelopen week bij de bouw van de blokhut.
    Ook Bianca heeft zich uit de spieren gewerkt bij ons,hoop dat de spierpijn een beetje voorbij is nu.
    Je hebt in ieder geval laten zien dat je nog meer kan als slap lullen en bier zuipen!! Onderweg naar de states hoop ik dat je nog wat kan slapen, want je hebt een lange dag voor de boeg.
    Deze week je studie afronden,en een diploma scoren, ben je weer een stap verder.
    Goede reis en tot horens.
    Wij houden van je! dikke kus
    Pap en Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 138796

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: