Wat moet ik nou weer schrijven........??? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Wat moet ik nou weer schrijven........??? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Wat moet ik nou weer schrijven........???

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

23 November 2006 | Indonesië, Batavia

Lief dagboek,

Ja das nou weer eens een lastige vraag, wat moet ik nou weer schrijven?? Op het end weet ik het ook niet meer, wat moet je nou weer schrijven? ik moet schrijven blijven want wie schrijft die blijft, en wie niet schrijft tja die blijft niet en als je niet ben, dan kom ik in Maart thuis voor vakantie en ja dan ben ik er dus eigenlijk niet...... Ik schrijf al bijna twee jaar, ja tijd vliegt maar in Februarie zit ik hier toch al weer twee jaar. Het is nu november zullen sommige denken, maar dat is dus nog maar 3 maanden. En dat is eigenlijk heel kort want jullie hebben Sinterklaas en de kerstboom ook al bijna de kamer staan terwijl dat ook nog een maand gaat duuren. Maargoed wat zal ik nou eens schrijven?? Ik heb echt geen idee..... Ik voel me eigen net Bridget Jones, maar dan zonder die bolle wangen hapsnoet en Michellene uiterlijk en ik ben ook niet hopeloos opzoek naar liefde. Ik ben wel hopeloos maar niet qua liefde ik heb er ff geen gebrek aan, maar ja moet ik dat nou aan jullie schrijven?? Ik weet het niet.... Als ik jullie was wou ik een spannend verhaal horen over grote vulkaan uitbarstingen en rampzuchtige rellen in Jakarta. Nou de eerste de beste vulkaan zit hier honderden kilometers vandaan en die rellen in Jakarta die hier waren vanwege de komst van Bush, die heb ik niet gezien. Het was ook maar 15000 man die aan het demonstreeren waren, en met de 18 miljoen mensen die hier wonen is dat 0,008%

Ik weet niet of ik daar nou zonodig jullie mee moet lastig vallen met zulke duffe cijfers, die cijfers krijgen de meeste van jullie waarschijnlijk wel op hun werk te horen. Laat ik daar dus maar niet over schrijven. Afgelopen zondag moest ik voetballen tegen Duitsers, maar dr zaten maar 6 duitsers in het team en de rest was toch echt Indonesier of Negeriaans......schrijf ik dat goed zo?? Naja het waren negers dus ik zit in ieder geval voor de helft goed qua spelling. Het verkeer tussen kantoor en de zaak lijkt wel steeds erger te worden, het is maar 3 minuten rijden smorgen (ja toch wel stug met de auto gaan) vanmorgen reed Yussuf iemand klem met de auto, de beste jongen zat vast tussen onze bumper en de bus. Verbazingwekkend werd die jongen niet boos maar gebaarde vriendelijk dat we een stukje achteruit moesten omdat hij dus klem zat.

Wat moet ik nou eens schrijven?? Ik weet het echt zowat ff niet meer, het is net alsof de inkt die normaal altijd zo makkelijk uit me mouw vloeit een beetje op is. Ik heb al geprobeerd om de inkt uit me duim te zuigen want daar zit ook meestal zat in, maar zelfs dat werkt vandaag ff niet. Ik las in de krant dat Expats (een Nederlander in het buitenland heet geen alochtoon maar Expat) Het meeste de frikandellen en kroketten missen, nou ze worden bij ons hier om de hoek verkocht tegenwoordig dus daar heb ik geen last van. Maarja dat is ook weer informatie waar jullie geen bal aan hebben..... bij jullie staat op iedere hoek van de straat een febo, en dat is aan de gaten in jullie dijbenen te zien!!! Als ik daar belsag op zou leggen ken ik iedereen hier op poffertjes trakteeren. Maar ik neem aan dat jullie er niet op zitten te wachten tot ik zulke informatie begin op te schrijven.

Aankomende zaterdag is er een feest in een bar hier vlakbij die dan 1 jaar bestaat, daar kunnen we tafelvoetbal in het groot spelen, je weet wel dat je met ze allen op zon groot luchtkussen staat..... hoe kinderachtig is dat, allemaal volwasse Expats met van die hele domme vrouwen die hun vanaf de zijkant staan aan te moedigen. Als je die lui ziet dan lach je je vroek aan flarden!! Het is net alsof je dan in Wadinxveen ben aangekomen tussen al die kakkers. Dochter genaamd Skye en zoonlief Jan Wouter mogen niet mee naar zon buitengewoon festijn, dus die blijven thuis bij de maid........ (de fulltime oppas voor 30 euro per maand) En maar opscheppen hoe rijk ze zijn. Man als ik ooit zo wordt doe mij en iedereen om mij heen dan een grote dienst, en stuur me op een nudisten vakantie naar Nigeria, dan weet je tenminste zeker dat ik na drie weken rammelend van de Aids weer thuis kom.

Maar goed ik zal hier maar verder niet meer over schrijven, want stel je voor dat Bill Clinton het leest of de paus?? die gaan zich samen deze dagen sterk maken om dat aids tegen te gaan..... En als ze dat probleem hebben opgelost gaan ze eens een keihard en doeltreffende oplossing zoeken voor de overbevolking, dat noem ik nou nog eens werk op de hals halen!! als ze het nou rustig zouden afwachten dan regelt die natuur de rest wel.

Maar wat zal ik nou toch in godsnaam een schrijven? Jullie komen ook altijd weer met lekker veel suggesties als het om onderwerpen gaat....... Voorbeeld: Heej Teun hier alles goed dr was niks aan het afgelopen jaar. Blijf maar weg Gr fritsie. Das nou niet bepaald goed voor de inspiratie moet ik toch zegge maarja jullie waren ook niet zo drollig om uberhaupt (ja het duits zit er nog in van afgelopen weekend) een webpagina te beginnen waar je al je rijst verhalen op ken schrijven. Ondertussen heb ik al zoveel verhalen geschreven dat me toetsenbord is versleten, me vingertoppen geen profiel meer hebben (makkelijk voor asl ik weer eens een kraak ga zetten met haagse Joop) en het ergste is dat het moederbord in me hoofd alle data ook niet meer kan verwerken. Ik heb zoveel meegemaakt en opgeschreven dat ik niet meer weer wat ik nou moet schrijven.

Dus zoals ik al eerder zei, wat moet ik nou in godsnaam een schrijven? Oh wacht ff ik weet al wel weer iets leuks. In Indonesie is Prostitutie VERBODEN, meeste expats noemen het daarom ook geen prostitutie maar: neuken voor geld (heel charmant) Nu was er laatst een inval geweest in het red light district van Jakarta allemaal politie de straten afgezet en alles geblokeerd niemand kon nog blok M in of uit. Maar alle dames van goede wille waren vanzelfs door 1 van de 10.000 corrupte agenten in jakarta getipt. Dus al die meiden gauw zichzelf wassen in de goot, en smeerde hun haar onder de gras en prut en vuil (gewoon ff snel met wat er in de goot lag) dus toen de politie aankwam stonden daar ruim 200 ongewassen vuile stinkende maar buitengewoon pikant geklede vrouwen. Tja dat was wel ff een foto voor de telegraaf waard geweest!!! maar ik was er niet bij, en ik heb dit verhaal ook van een vriend vernomen.

Nou omdat ik verder toch ook echt niks meer te schrijven weet stop ik dan nu ook maar eens met schrijven, want ik weet echt niks zinnigs meer te melden.

Dag lief dagboek, tot de volgende keer....

Dikke Kus,


Teun Sabel Tasman ;-)

  • 22 November 2006 - 11:37

    Heleen.:

    Voor iemand die niks weet te schrijven heb je me toch 'n aardig verhaal geschreven. (In grootte dan!! :))

    Heb jij ook net als 'Anne Frank' zo'n boom in de achtertuin waar je naar kijkt als je je 'lief dagboek' schrijft? Raak er niet teveel aan gehecht in ieder geval, want die boom van Anne wordt gekortwiekt, of naar beneden gehaald aangezien hij heel erg ziek is! (Er zijn al 'tig' vaccins, pilletjes, spuitjes & meer onzin geprobeerd, maar tevergeefs...en dan te bedenken dat ze jou arme 'NEGERiaantjes' kunnen helpen met dat geld!

    Nou veel succes met 't verzinnen van nieuwe verhalen & andere zaken die je nog in je tijd daar doet!

    Liefs heleen.

  • 22 November 2006 - 13:11

    Rijmpiet:

    Jezus Teun,wat een flauwe kul
    De sint word niet goed van zulk slap gelul

    In dit verhaal zit totaal geen lijn
    En het is ook zeker niet op rijm

    Terwijl die tijd weer is aangekomen
    Sint komt deze kant op stomen

    Wat zeg ik?Hij is er zelfs al
    Met een schare kinderen is hij met Nelis op de kar naar het pietenbal

    Wij mochten vandaag weer stemmen op ons kabinet
    Dus heb ik snel voor Daan en mij de stemming neer gezet

    Dat was het weer van deze kant,ik wens je veel plezier
    De groeten van je moeder,dag lekker dier

  • 22 November 2006 - 14:20

    Heej..! ;):

    Ik denk dat je een schrijversblok hebt ;) Balen! Nu kunnen al die 100.000de mensen niet meer van je prachtige verhalen genieten..

    Bij mij gaat het prima, hoorde dat ik 3 weken ipv 2 weken kerstvakantie heb, dus dat is lkkr! :) Ga donderdag naar de Düsseldorf, en daarna door naar Groningen om te stappen. Verder eigenlijk weinig te melden..

    Ik hoor weer van je! xxx steef

  • 22 November 2006 - 18:45

    He Lulhannes:

    Hannes weet alleen niks meer te lullen. Wat rottig nou,ik ook niet.Dus om een lang verhaal kort te houden,"DE GROETEN"
    van tante Ank.

  • 23 November 2006 - 10:21

    Rob:

    Wat moet ik nou in godsnaam schrijven... Als ik niks schrijf, dan schrijf jij dat ik ik niks geschreven heb en aangezien ik niets weet te schrijven schrijf ik bij deze maar wat op. Heb ik in ieder geval wat geschreven.

    Heb een baan bij jou vroegere werkgever in Huisduinen, dus na 2 maanden van niks doen kan ik nu mooi weer aan de bak. Nadeel is wel dat ik nu niet naar Club Med kan met de kerst, maar dat is nog te overzien.

    Veel succes met het te boven komen van je writers block en hoop dat je volgende verhaal meer inhoud zal hebben :p

    Ciao!

  • 23 November 2006 - 11:07

    Mam:

    Hoi Teun, had je nog iets meegekregen van die helicopternoodlanding op zee?Vlak voor Den Helder heeft die Piloot met 17 personen aan boord een noodlanding op zee gemaakt zoals jullie altijd oefenen.Alle personen zijn gered.Dus is die oefening toch minder zinloos dan hij lijkt.

  • 23 November 2006 - 15:02

    Mussenhof:

    Hoi TEUN Jonge jij hebt talent. Je kunt zelfs al een beetje stom lullun Nou dat hoor je hier toch weinig We hebben hier nog wel een schrijversclub. Ik zal je voordragen dan kun je er misschien nog geld mee verdienen. Maar even zogoed blij weer wat van je te horen.En nog prettige Kerstdagen. Opa en Oma

  • 23 November 2006 - 16:59

    Joke:

    Nou Teun als slap lullen zeer deed wat heb jij dan een pijn.Wat een verhaal weer en dat allemaal over niks .groetjes Joke

  • 23 November 2006 - 22:07

    De Tillies:

    Ik dacht vanmorgen wat zal ik nu eens lezen want ik wilde graag wat lezen maar ja wat moest ik nu toch lezen, ik had alles al gelezen (nou ja alles)Tot mijn grote vreugde wist jij een heel verhaal te schrijven zodat ik weer wat te lezen had dus ik heb een heel poosje kunnen lezen. Wat ben ik toch blij dat jij zo'n grote duim heb, ik moet er niet aan denken dat ik niks meer te lezen zou hebben. Nou Teunemans, bedankt dat ik weer wat heb kunnen lezen en tot lezens maar weer.
    Groetjes van de Tillies

  • 24 November 2006 - 10:28

    G'day Mate!:

    Goh best leuk dat je onze site ook nog even bekijkt af en toe! Kerst in de zomer best raar eigenlijk! geen Sinterklaas.. wat een domme nederlanders zijn we toch! Wat een kanon lange stories heb jij man, tijd over ofzo? wij zitten nu een half uurtje gratis op Internet in het hostel! tja je bent een backpacker of niet he.. Dikke kus bren en von!

  • 24 November 2006 - 18:20

    :

    Met zulke lulverhalen doen wij hier geen Zaken!!

    Groeten Daan en Ania

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: