Op een onbewoond EILAND!!!!! - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Op een onbewoond EILAND!!!!! - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond EILAND!!!!!

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

18 December 2005 | Indonesië, Surabaya

Nou ja onbewoond kan je het hier niet noemen er zit namelijk plus minus 100 man aan boord.

Ik neem aan dat iedereen alweer stront verwent is met de Sinterklaas, en dat jullie allemaal niet kunnen wachten om je met de kerst vol te proppen. Kaas, koek, worst, chips, kalkoen, kaviaar, champagne, croisants, gebakken eieren, en honderden liters bier. En dat terwijl het meerendeel van de wereld bevolking omkomt van de honger. ZO DIE ZIT!!!! Ja ik weet wel hoe ik jullie moet raken.

Goeiemiddag allemaal, althans voor jullie ik werk namelijk in de nacht en het is bij mij al bijna 12uur snachts. Het is alweer eventjes geleden dat ik iets van me heb laten horen, maar ja ik zit nog steeds offshore (al 3 weken) en dan maak ik nou niet bepaald veel dingen mee die voor jullie het vermelden waard zijn. Ik moet na vanacht nog 9 dagen werken en dan mag ik eindelijk weer terug naar Jakarta, dit is de eerste keer dat ik 4 weken offshore zit en ik kan wel zeggen dat het erg lang is.

Ik zit zelfs iets langer dan 4weken, omdat ik precies op eerste kerstdag afgelost zou moeten worden. Uiteraard is er op deze dag geen helikopter die heen en weer vliegt (de piloten zitten dan ook thuis) en dus word ik drie dagen later afgelost, tenminste dat denk ik want ik heb dat nog niet officieel bevestigt gekregen. Maar goed of je nu 28 dagen of 31 dagen moet werken dat maakt dan ook niet meer al te veel verschil.

In de eerste twee weken heb ik steeds in de dagshift gewerkt, maar nu is er een andere jongen aan boord gekomen en die heeft afgedwongen dat hij in de dag moest werken (meneer kon in de dag namelijk niet slapen) Nou ik zal jullie de details besparen maar die klote pinda heeft het bloed onder me nagels vandaan getrokken, en op een zeker ogenblik was ik dan ook in staat om hem met ze smoelwerk door het bureau te rammen. Na een uurtje douchen was ik wel afgekoeld, maar als Bas eenmaal terug is van vakantie zal ik hem er wel even van overtuigen dat me collega hier een waardeloze liegende arrogante slape zak stront is. (dit is ie ook echt het is niet zo dat ik hem op niks af zwart maak, nee deze man is het typische voorbeeld van een waardeloze zak hooi.

Het is de bedoeling dat ik twee weken in Jakarta verblijf, maar ik weet nog niet 100% zeker of ik in de tussentijd nog naar Singapore raak. Na die twee weken Jakarta ga ik dan weer offshore (waarschijnlijk weer 28 dagen maar dat is nog niet zeker) en dan is het alweer half Februarie en ga ik mezelf klaarmaken voor me vakantie naar Nederland. In plaats van vorige keer opeens thuis te staan, kan ik jullie nu allemaal alvast mededeelen dat ik op 4 of 5 maart thuis kom. Me vader komt me opzoeken in Jakarta en dan neem ik nog een week vakantie hierzo, vervolgens vlieg ik samen met me vader terug naar Nederland zodat ik jullie twee weken met mijn aanwezigheid kan verveelen.

Dit is dus een beetje de planning en verder heb ik helaas niks te melden.

Ik houd het daarom dus maar kort, en als ik weer in Jakarta zit dan krijgen jullie vast wel weer een mooier verhaal om je oren.

Ik kan de jongens en meiden in Wieringerwaard alvast aanraden zich voor te bereiden op de twee weken dat ik thuis kom, want dan moet er namelijk eventjes SERIEUS keihard gefeest worden.

Groeten en een zoen voor iedereen die daar behoefte aan heeft.

Teun Sabel ;-)

  • 18 December 2005 - 19:13

    Rob:

    Zo Teun,
    Jij loop daar zeg maar ff al die pinda's af te kraken en verrot te schelden he. Ze zullen het wel verdienen want zo zachtaardig als jij bent, normaal ben je altijd heel mild en heb je nooit commentaar op je collega's daarzo in het verre oosten.....
    Nou sorry slaat absoluut nergens op, kan nog beter gaan vertellen over de intocht van de Kerstman want het gaat ff nergens over. Gebrek aan inspiratie denk.
    Zo ik gisteren toch maar van 10.00 tot 16.00 uur in een fluoriserend groen jack in Amsterdam rondgelopen denk. Moest voor de ABN-AMRO mensen gaan werven voor een het Young Proffesionals Pakket. Weer wat nieuws om geld af te troggelen. Dat doe ik dus ff nooit meer he. Iedereen vanzelf chagrijnig en meteen het hoofd wegdraaide als ik ook maar enig aanstalte maakt hen aan te spreken. Beetje jammer, al kan ik het goed begrijpen want zelf heb ik ook een pestpokkehekel aan mensen die je tijdens het winkelen of weet ik veel wat graan vragen of je misschien ff NU een bankrekening wil openen.
    Goed, ik ben weer uitgeluld, zal je van de week nog wel ff een mail sturen met nog meer onzin. Hoorde btw van Jolien dat jullie weer een geweldig gesprek hebben gehad over België met Wilke die naar jouw mening tegen de wazemkap was gelopen en de biefstuk die uitermate goed smaakte. Geweldig.
    Teun, zet em op daar, maark er een leuke kerst van op dat booreiland met die pinda's en we kijken ernaar uit je weer te zien.

    Mzzls.

  • 18 December 2005 - 22:45

    Hoi Teun:

    Na wat keukengeknoei nog ff achter de computer en zowaar daar was weer een eiland-bewoner-bericht.

    Voor mijn vriendin, wiens oven niet geschikt is, probeerde ik een gerecht uit waarbij je eiwitten moet kloppen tot je stijve pieken krijgt. Voor mezelf wilde ik een soepje maken en toch vooral dat schuimachtige van de eiwitten met slagroom en aardbeien proeven. Halverwege het kloppen begaf mijn mixer het en dan weet je dat het een flop wordt. De soep die inmiddels bijna gaar was moest gedeeltelijk ook gepureerd....inderdaad ook met de mixer. Het schuim was alleen aan de kanten lekker en met de slagroom zou dat toch wel smaken. Maar ja, slagroom moet..jawel ook geklopt. Slagroom met de hand daar begin ik niet meer aan en de soep smaakte geprakt ook verrukkelijk. Je snapt 't niet, soms komt zo'n apparaat tijden de kast niet uit dus. Een verademing als de computer het dan toch gewoon maar weer doet. Maar ja, jij begon over al dat eten duzz. De hoeveelheden zullen door jouw afwezigheid niet anders worden denk.
    Vandaag kreeg ik van iemand in een vrij doorzichtige draagtas een enorme hoeveelheid gevulde bonbons. Het zag er prachtig uit, maar wij vinden het echt niet lekker en voor je vader is het ook beter van niet. Nog voordat ik de sleutel thuis in het slot had was buur Jaap buiten en vroeg wat ik daar nou toch had. Je begrijpt de bonbonnen prijken nu bij Jaap op tafel. Hij kan het hebben, dat weer wel.
    Die pinda daar die 's-nachts niet werken wil moet gewoon een nacht, een dag en weer een nacht werken, moet je zien hoe snel hij slaapt overdag.
    Nou Teunis, zodra Jodokus in de lucht komt hoor je weer van ons.
    Groetjes en hou je taai, Elly

  • 19 December 2005 - 15:56

    Hoi Nachtbraker:

    Ja ik heb er erg behoefte aan,maar dan een echte in plaats van een digitale.Een echte kerstzoen.Wil ik nog een lekkere dikke zoen van Teun?JA,nou denk er dan maar goed aan.Ik heb natuurlijk niet veel nieuws want je mail staat al vol en met die nachtdienst verveel jij je de tering dus zijn we lekker bijgepraat enzo.Ik heb opa er nog ff van verwittigd dat jij nog recht heb op een kerstpak.Nou oma stond al bijna in de stad maar opa meende toch geen water naar de zee te moeten brengen.Het komt natuurlijk goed als je maar met je opa en oma te winkelen gaat.Je broer was gelukkig ook weerboven water. Ik moet mijn pools nog ff ophalen voor oud en nieuw,maar dat heb ik er graag voor over.Nou jongen dat was hem weer ff,ik ga het avondmaal wokken dus met mijn smaak ben ik bij je.
    Toedeledoki

  • 19 December 2005 - 15:58

    JA:

    Dat was mam

  • 19 December 2005 - 19:25

    He Rigstampertje:

    Nou je gaat weer lekker he als ik dat zo lees.Tjonge jonge, niet tekort wat jij allemaal op het kerstmenu hebt staan. Het is hier iets eenvoudiger hoor,ik heb van mijn leven nog geen kaviaar gegeten en dat wou ik graag zo houden.
    En 100 liter bier lijkt me ook wat rijkelijk, met 2 wijntjes heb ik hem al leuk zitten hoor, dan wordt je tante al heel gezellig. Nou,gezellig?
    Nou meutemeteut, een fijne nachtwacht nog en de kerstballe.
    Tante Ank.

  • 22 December 2005 - 13:20

    Mark:

    Teunes!
    hier is alles lekker..
    ik zal ff vertellen wat wij van de week allemaal gaan doen..
    kerstavond gaan we denk ik weinig doen..
    1e kerstdag ga ik eten met de familie
    2e kerstdag gaan we met daan andre tom niels gert robbert en ik uit eten bij markt 15..
    dus dat wordt mooi.. daarna gaan we met zn alle uit..
    met oud en nieuw hebben we eerst een feessie bij roy.. daarna gaan we denk ik naar de igesz of de vernes..
    en nieuwjaarsdag eerst voetballen, de drank eruit zweten, daarna naar schagen uit..
    je mist wel een hoop teun... moet je maar ff zootje indo vrienden zoeken die op ons lijken.. kan je je daarmee vermaken!
    He Hou je taai en een Olijk Kerstfeest!
    Laterr!

  • 22 December 2005 - 15:46

    Mussenhof 24:

    HoiTeun hier weer een berichtje uit Schagen Wij zijn ons hier aan het oppoetsen voor de Kerst vannavond krijgen we Jan met gezin te eten want die hebben vanavond winkeldiensr Daan schijnt vandaag even thuis te komen om zijn wasgoed te brengen Hij gaat morgen naar Polen om de kerst te vieren met vriendin Lekker om de hoek Tweede Kerstdag is Oma jarig dus moeten wij het een en ander inslaan Je moeder had het er al even over dat je bij terugkomst nog een paar sokken tegoed bent nou dat komt goed hoor Verder wensen we jou veel sterkte met de kerst en laat je niet te veel opnaaien door die ploppers Groetjes je Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: