T'is maar dat je het weet.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu T'is maar dat je het weet.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

T'is maar dat je het weet....

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

03 Februari 2007 | Indonesië, Batavia

Zooo en terwijl iedereen in Nederland zwaar in paniek om ze eigen as heen rennend op een 17 meter hoge vloedgolf zit te wachten (heb ik gelezen in de azijnbode alias de telegraaf) Zijn we hier in Jakarta alvast begonnen met verzuipen.... Het regent namelijk gigantisch hard de laatste dagen, en daar was het riool in Jakarta niet helemaal op voorbereid!! Overal vallen bomen spontaan om, doordat de grond doorweekt is en de wortels niet diep genoeg in de grond zitten. Enkele werknemers zijn niet op komen dagen omdat ze simpel weg niet hun huis uit konden. de marine rijdt door de stad met rubberboten om mensen te evacueeren. De voor Ruud Maarten en Dirk wel bekende Eastern promise staat ook blank, het water staat een meter hoog in het restaurant. Bij Ibu haar zoon is het water al tot aan het plafond gestegen en haar zoon met vrouw en twee kinderen wonen nu dan ook tijdelijk maar ff bij mij in de garage..... Ik moest vandaag eigenlijk voetballen maar dat is ff afgelast. De telefoon lijnen werken niet en de mobiele telfoon en het internet doen het bij vlagen.

Mijn eigen huis is gelukkig behoorlijk goed gelegen en ik heb dan ook geen last van overstrooming en ik heb ook geen lekkage, alleen het zwembad is tot de rand aan toe gevuld op het moment. Ik zou voetballen vanmiddag maar dat is afgelast vanzelfs....

Verder gaat het hierzo allemaal wel ok, ik heb niet veel bijzonders te melden behalve dat ik weer een tripje naar Sumatra heb voor dinsdag en woensdag. Donderdag ga ik naar Singapore voor een visa trip. De week er op komen de "Big Boys" uit de States langs. Vice President en de President van Brandt NOV en ergens rond de tweede week van Maart kom ikzelf weer eens terug in Waterland. Dan zal ik me neef er ff van langs geven, want die zit namelijk in de boeien die golfslag metingen doen en zoals iedereen wel weet heb dat bedrijf behoorlijk geblunderd..... Dus ik zal hem wel ff ter verantwoording roepen ;-)

Il see you guys around

Cheers,

Teun Sabel

• 03 Februari 2007 - 08:37

Boeiend?:

De Telegraaf, is dat niet dat dubbeldikke porno advertentieblad?
    Er was wel degelijk een hele hoge golf, maar geen 20 meter zoals de data aangaf.Er gaat nu ook geen boei de deur meer uit zonder dat Pietje Groot hem heeft gecontroleerd.Stelletje prutsers.
    Nou wij zijn hier verder grieperig en moe.Oma mag morgen even naar huis om te kijken hoe dat gaat.
    Zal ik maar een snorkeltje voor je opsturen? Wel een beetje van de hak op de tak dit verhaal.Nou ja toe maar.
    Groetjes Tante Ank

• 03 Februari 2007 - 09:56

He Papagaaienduiker:

Als het water je tot aan de lippen staat moet je zorgen dat je een goed heenkomen zoekt.Sumatra ,Singapore het maakt niet uit,als het meer hoger en droger is dan Jakarta.Die bui is lang onderweg geweest als het tenminste dezelfde is die we hier hebben gehad.De hele nieuwbouw stond blank,maar ik hoefde nog niet bij mijn moeder in de garage gelukkig.Hoe moet je nou je vochtgehalte op peil houden?Die kroeg is natuurlijk gesloten.Je kan natuurlijk ook water drinken of vind je dat zonde van je dorst?Nou jongen je zet je zuidwester maar op en je lieslaarsen aanen in geval van nood bedenk je INTREKKEN SPREID SLUIT ENZ. ENZ. mam

• 03 Februari 2007 - 18:07

Rob:

Eej lullo!

Dat wordt zwemmen joh, als dat zo doorgaat daar!!!
    Succes met de onderduikers in je garage en als je huis onderloopt... het is toch jouw huis niet, dus wat zou het!

Ciao!

• 04 Februari 2007 - 13:33

Robin:

Hallo Teun,

Ik kom toevallig via google op je website uit en zie dat je in Jakarta werkt. Ik wil begin mei richting jakarta vertrekken en jzou e graag wat vragen willen stellen. Mocht dit voor jou geen probleem zijn heb je misschien een e-mail adres waar ik je op kan bereiken?

mvgr,

vraag maar raak

• 05 Februari 2007 - 20:54

Dirk :

Hey Teunemans,
    Ken je je voeten nog droog houden of sta je al tot je kruis in het water.FF alle gekheid op het bekende stokje, het is wel een toestand daar lazen we in de zondagse azijnbode.Je stamkroeg haalde zelfs een vermelding het leek de baas van de Eastern Promise verstandig om de deuren te sluiten toen er een 6 meter lange python voorbij kwam zwemmen.Het is voor de lokale bevolking wel weer een toestand, wij hebben veel van die blikke hutjes gezien in de stad en bij de oude haven maar die zijn er nu waarschijnlijk niet meer.De kranten schrijven al over 20.000 daklozen en ze voorspellen nog meer zware regenval, ik hoop dat jouw huis hoog genoeg staat.Zodat Ibu en haar familie het droog houden,jij zit nu waarschijnlijk al op Sumatra en daarna ga je door naar Singapore voor je visum,laten we hopen dat als je terug komt het water weer gaat zakken en dat de weer voorspellers het verkeerd hebben.
    Hou je taai en see you.

• 06 Februari 2007 - 10:36

Maart Piraat:

Hey teunis , niet zo mooi allemaal daaro! je bent toch wel zo verstandig geweest om icha onderdak te verlenen tegen een goede prijs haha....Nou houd je taai anders moet ik maar ff met me bootje langskomen om een reddingsboei uit te gooien gr vanuit het koude Wwaard ...ps gelukkig kunnen ze direct wel verbouwen als de EP is leeggepompt want dat moet haast wel lukken met de omzet die ze daar gedraaid hebben in Januari haha....

• 10 Februari 2007 - 13:35

Pieter:

Nou mag ik ook eens een foutje maken!10 of 20 meter hoog dat scheelt toch niet zo veel, als ze daar nou ook al over gaan lopen zeuren! En pas op hoor want ik stop je zo in een boei en ik stuur je op naar terschelling. Of ik rij over je heen met me peugotje!!
    Nou tot gauw, groetjres van je neef.