Terug van weggeweest - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

25 Maart 2005 | Indonesië, Balikpapan

Ha die ouwe leuter trekkers!!!!!

Ja ik ging zomaar vanuit Balikpapan halsoverkop zondag smorgens offshore en had dus geen tijd om een email of bericht op me pagina achter te laten. Sms kon ook niet want ik heb me oplader in Singapore vergeten en kon dus niet bellen!! Ik ga nu snel een nieuwe mobiel halen dan ben ik tenminste weer te bereiken via sms, ik heb al een nieuw nummer en dat is het volgende +62 813 471 789 31

Nou sorry dus maar nu maar weer ff een update van hoe het hierzo gaat!!! Ik was dus naar een offshore rig van Total en daar heb ik me dus 12 dagen tegen een goed salaris stierlijk verveeld!!! Ik heb er wel het een en ander geleerd (al ging dat soms met moeite want me collega was niet zo welwillend) Maar echt productief heb ik me niet kunnen maken. Het was wel interesant daar en ik was dus aan het leren hoe je proefen enzo moest nemen van de boorspoeling!! Ik zat daar dus iedere dag een paar uur in het labratorium een beetje de Semafoor uit te hangen terwijl die volgevreten Dommel (me luie collega) achter me een beetje zat te niksen. Naja maargoed he, ik zit dus om 8uur savonds in het lab (alla Piet Kaan) En dan komt er zon vent binnen die (zon beetje zijn halve leven in dat lab zit proefjes te nemen) Hij komt binnen met een groot stuk karton, en ik zeg dat ik met een kwartier klaar ben. Hij zegt ok no problem, en ik ga door met me proefen. Draai ik me 20sec later om zit die gast te bidden met ze neus naar het oosten (dacht hij want ze neus wees mooi naar het noorden) of de zon moet hier uit een andere richting opkomen dan kan ik me vergissen???? Naja he dat was dus wel ff raar opkijken toen die saddam achte me op ze knieen zat.... Nou verder is het hier nog steeds lekker warm, en begin ik steeds meer inzicht te krijgen in wat er hier allemaal goed en fout gaat, en wanneer de engineers hier je de waarheid vertellen of gewoon maar wat zeggen (daar zijn ze vrij goed in om gewoon wat te verzinnen) Op de rig was er een kerel die heette Trevor, en ik vroeg aan hem hoe het kon dat er hier zon groot verschil was tussen donkere mensen en blanke. De blanke slapen op het boven deck, hebben een betere accomodatie, en eten in een apparte ruimte waar het eten speciaal geserveerd wordt ipv zelf opscheppen. Zegt die Trevor doodsimpel: ja we willen toch ook geen olie in ons drinkwater!!! Maar ik ben er achter gekomen dat het meerendeels de bevolking zelf is die dat status verschil creeeren, en ik vind het wel best ook eigenlijk!!! Nou ik ben vandaag dus weer eens aan het vastenland en dat is wel lekker want ik was wel eens moe om me weer ieder dag offshore op te laden, voor een dag met niks doen!!!! Ik heb ook nog wel gelachen offshore toen me luie collega werd afgelost door een andere engineer!!! Dat waren wel aardige lui, jammer dat ze maar 3 dingen als onderwerp hadden!!! Pussy, Brommers, Telefoons, Bas heeft me al verteld dat een Indonesier maar 2 doelen in ze leven heeft 1 een brommer kopen 2 een telefoon kopen. Als ze dat bereikt hebben worden ze automatisch ongeschikt voor alles, tenzij 1 van de twee stuk gaat!!!! dan hebben ze ineens weer tijd voor hun werk. Nou jongens ik kan nog wel een miljoen dingen gaan vertellen, maar daar komt nu ff niks van want ik heb al zere armen en vingers van het typen. ik laat gauw weer wat van me horen, maar als het stil word zit ik dus offshore!!!! Ik hoor dat de paasvee weer goed was verlopen, jammer voor degene die niet heen konden dat ze het moesten missen. Ik deel jullie verdriet!!!! Verder heb ik geen tijd meer voor persoonlijke mails maar ik lees die van jullie met liefde, en wordt allemaal vooral niet ongerust want ik kan wel eens een maand offshore raken (maar dan mailt Bas dat wel naar me vader en die zet het dan wel weer op me site. Mam ik heb je boek ontvangen bedankt, het is wel lekker voor offshore..... Als iemand een aardigheidje op wil sturen doe dan een cabaret cd of dvd want hier koop je in het winkelcentrum alle nieuwe dvd's en cd's (amerikaanse artiesten only) voor 1 euro gekopieerd en anders iets om te lezen!!!!!!!!!!!

Veel liefs en voor zij die er behoefte aan hebben dikke kussies van jullie 1nigste eigenste

Teun Sabel



P.S. zeg niet wat heeft die Olivier toch een last van transpareerende voeten zeg. Maar zeg: Teering die Olivier stinkt door ze schoenen heen!!!!!!!!!



KUS KUS

  • 25 Maart 2005 - 08:56

    Rob:

    Ha die Teun,
    Goed man, om eindelijk weer es wat van je te horen. We hadden natuurlijk al zo'n vermoeden dat je off-shore zou zitten, maar goed. Zo te lezen heb je het daar nog prima naar je zin en dat is goed om te horen. Hier gaat alles ook z'n gangetje, ik ben over 3 weken klaar met m'n stage en ga dan naar Centerparcs voor 70% korting (omdat ik op een reisbureau werk). Hahaha.
    Ik heb trouwens je oude fiets ff geleend want de mijne is vorige week gejat, gewoon bij Toerkoop voor. Dat is gewoon al de tweede in een jaar.
    Nou nog ff en dan smeer ik em ook lekker uit Nederland. Daar ben ik ook weer aant toe. Als je er tijd voor hebt kun jij mijn verhalen dan ook lezen op mijn site:
    www.robbieontour.waarbenjij.nu, maar die wist je nog wel van vorig jaar denk ik.
    Goed, ik zou zeggen: zet em op en we horen weer van je.

    Mzzls.

    Ps. En onthoudt: Als de vliegende vliegen vliegen, vliegen de vliegende vliegen het vlugst.

  • 25 Maart 2005 - 09:02

    Bob Marley:

    There's a rat in me kitchen what am I gonna do, there's a rat in me kitchen what am I gonna do.
    I'm gonna fix that raaat, I'm gonna fix that rat.

  • 25 Maart 2005 - 09:05

    Rob:

    Teun, ff bye the way:
    We willen foto's!
    Als het ff kan, probeer dan weer wat kiekjes op je site te zetten.

    Ariverdeci.

  • 25 Maart 2005 - 09:54

    He Tony Macaronie:

    Blij dat je weer een "verse" site hebt, want van die vorige was de uiterste houdbaarheids datum wel verstreken.
    Fijn dat alles goed gaat met je, alleen jammer dat je zo weinig te doen hebt.
    Gelukkig heb je je gevoel voor humor niet verloren.
    Hier ook alles kits, weinig nieuws te melden, dus toereledoki en tot lezens maar weer.
    Tante Ank.
    P.S. ik heb een mandje postduiven opgestuurd,
    leek me wel handig.

  • 25 Maart 2005 - 10:38

    Je Pa:

    Ha die Teun, leuk om van je te lezen en horen. ik lees dat je het erg naar je zin hebt daar, vooral in het lab. maar goed ik bel je straks wel even om bij te praten en ik wens je verder vooral een goede en leerzame stage. prettige paas en laat niet de haas de eieren zoeken want dan komt het niet goed.
    groeten en een zoen van je vader ik ben trots op je.

    o ja vanaf morgen kan Opa vander Hoek zelf zijn berichten plaatsen want hij beschikt dan over Kabel om Teun Sabel te mailen
    Tot mails.

  • 25 Maart 2005 - 11:07

    Dirk:

    Ha die Teun,
    Gelukkig weer terug in de bewoonde wereld,het werd ook wel weer eens tijd dachten wij.Het is goed om te lezen dat je je vermaak daar,en dat de boog niet constant onder spanning staat.Ik wist niet dat er offshore zo,n grote intersse voor katten is,het zal wel ff wennen zijn om de luxe van Singapore om te ruilen voor het leven op zo'n platform.Hier in dorp zijn er geen schokkende gebeurtenissen te melden dus de groeten uit een langzaam op temperatuur komend nederland en we hopen snel wat van je te horen of lezen.

    PS: KEEP "YOUR" SAFTY ON TOP

  • 25 Maart 2005 - 11:13

    Je Pa:

    Voor de fans van Teun: ik heb hem gesproken, het gaat heel goed met hem. Ons Teun loopt niet in 7 sloten tegelijk. (niet eens in 2) Hij gaat onmiddellijk om een mobieltje uit zodat hij weer in de lucht is. Nogmaals, het gaat hem heel goed!

  • 25 Maart 2005 - 12:13

    Mussenhof:

    Heerlijk dat we weer wat van je te horen en nog mooier dat alles goed gaat wij gaan nu een paar weken op vakantie dus van ons dan geen antwoord groetjes en veel plezier opa en oma

  • 25 Maart 2005 - 13:01

    Hoi Hoi:

    Ja hoor,je moeder is helemaal weer gelukkig.Weer zo'n prachtig verhaal zodat ik weer precies weet hoe het zit.Dat niks doen is vervelend voor je, gelukkig dat het wel goed betaald word. Ga dan ook maar snel voor die camera kijken waar je zin aan had,want wij willen hier alles weten en zien.Met je broer gaat het ook lekker maar dat kan je ook op zijn site bekijken,als je er tijd voor hebt.Dag krullebol veel succes verder en tot lezen,of horen?? kus mam

  • 25 Maart 2005 - 15:53

    Je Pa:

    alweer een reactie van je vader om de computer te proberen nou het lukt dus tot ziens maar weer

  • 26 Maart 2005 - 16:21

    0ma En Opa .v.d.Hoek.:

    hoi kletsmajoor alles is hier goed, mooi weer en met de Paas zeggen ze af en toe ee bui Het meeste nieuws heb je al gehoord ,dus gauw klaar Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: