Saai en Stil tijdens Ramadan - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Saai en Stil tijdens Ramadan - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Saai en Stil tijdens Ramadan

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

14 Augustus 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hoi Hoi,

Hier maar weer eens een verhaaltje vanuit Dubai. Ik zit momenteel in me ouwe appartement en dr staan heel veel dozen om me heen en drie jongens zijn alles aan het inpakken. Voor de 5e keer in 5 jaar tijd verhuis ik wederom weer en deze keer naar Libie. Ook al hoef ik er weinig aan te doen het blijft altijd een gedoe dat gesleep met al je spullen. Er beschadigt altijd wel wat tijdens het verhuizen. Heb al vaak waterschade gehad en dan baal je als een stekker want meestal zijn de dingen niet vervangbaar maarja het hoort er bij.

Zoals de meesten van jullie nu wel weten ga ik dus op rotatie werken vanuit Libie. Ik ga 10 weken werken en dan heb ik 3 weken vrij in Nederland dus ik krijg meer vrije tijd en dat kan ik dan gezellig thuis besteden. In Libie heb ik net een nieuw huis gehuurd dat lekker compleet met zwembad en 4 slaapkamers en 3 badkamers ruimte bij ruimte bied voor Karim en ik. Karim is de sales manager en die werkt ook op rotatie dus veel zullen we elkaar niet zien in het huis maar als ie dr wel is, is het evengoed wel gezellig! Het huis was nog niet helemaal af dus het wordt allemaal geschilderd en ingericht naar onze zin. Uiteraard zit er wel een limiet op het budget voor de inrichting maar we hebben in ieder geval de optie om keuzes te maken en dat is altijd beter als wanneer je in een ingericht huis kom en de helft van het meubilair heeft bijvoorbeeld een heel arabisch uiterlijk, daar wordt je echt niet vrolijk van! Om het iets beter uit te leggen, je wil ook niet op de zwarte markt wonen toch?? Inderdaad nu begrijpen we mekaar weer :-)

Nou het is momenteel ook Ramadan en gelukkig zijn de jongens die de boel inpakken phillipijns en Christen dus die mogen gewoon door eten maar verder is er nu heel veel dicht in Dubai. Meeste restaurants zijn de hele dag gesloten of brengen alleen aan huis. Bij Starbucks kun je alleen ophalen en de vitrine geeft de indruk dat je aan het shoppen ben in de sovjet unie. Op straat mag je niet eten en drinken want het is de bedoeling dat je rekening houdt met de cultuur. In Dubai is het opzich nog wel te doen maar in Libie mag je niet eens op je werk aan je bureau drinken of eten. Je moet er ten alle tijden voor zorgen dat niemand die moslim is je toevallig ziet eten. Karim is wel aan het vasten maar die maakt het niet uit dus dat scheelt. Werk uren zijn nu van 9 tot 2 in Libie dus op een dag wordt er precies geen flikker uitgevoerd! Alles wordt aldoor naar morgen doorgeschoven. Gelukkig heeft iedereen hier mee te maken dus ook bij je klanten gaat de productieviteit ineens naar 20%. Het rijden wordt wel wat gevaarlijker want er zijn heel veel zwaar gefrustreerde hongerige halve zolen achter het stuur maarja na Iritrea en Egypte is Libie het derde land in de wereld waar de meeste auto ongelukken gebeuren dus het is nooit echt veilig om er rond te rijden.

In Libie werken we voornamelijk met Shell en met vele nederlanders daar is het enerzijds wel leuk omdat je sneller de voledige waarheid hoort maar anderzijds heeft het soms ook wel nadelen want dr zitten een hoop ballen tussen.

Nou laatst werd ik in Libie nog aangehouden door de politie. Ik werd staande gehouden op basis van DWW (Driving While White) en ik dacht ik ga het eens een keer anders aanpakken. Dus ik met een grote bek in het engels van: Ja wat moet je nou en wat wil je en waarom. Die gasten spreken vaak geen engels dus hij stond een beetje besluitloos en twijfelachtig in gebroken engels uit te leggen dat ie me papieren moest zien. Meestal verzinnen ze dan wel iets dat er een stempel fout is ofzo en dat je hun dan meteen contant dien te betalen. Maar vervolgens kwam er nog zon andere schlemiel bijstaan om te vertellen dat ik wat spullen op de achterbank had liggen en dat mocht niet want het was gevaarlijk...... In Libie heb ik nog nooit een kind met een gordel om gezien in de auto en vaak staan ze rechtop of hangen ze uit het raam en baby's kruipen meestal over het dashboard of de hoedenplank maar dan is dit ineens gevaarlijk. Afijn dus ik zeg geef maar een boete, maarja dat was niet de bedoeling dus vervolgens gingen ze zich maar met andere auto's bezighouden en twee minuten later kreeg ik me papieren terug en mocht ik door rijden. De politie in Libie daar heb je dus bijzonder weinig aan.

Nou verder hou ik het weer ff voor gezien, zodra me huis af is zal ik wat foto's online zetten.

Greetzz,

Teun

  • 20 Augustus 2010 - 17:32

    Steef:

    Het is op jou site ook erg rustig en stil zie ik... Weet onderhand ook hoe het is om steeds te verhuizen, ik doe ook aardig mn best de laatste tijd :p Ik ben in ongeveer een jaar tijd nu voor de derde keer verhuisd, maar de afstanden zijn dan wat anders... ;)
    Ben idd benieuwd naar de foto's van je nieuwe optrek en de omgeving waarin het staat! (zal ook wel even een plaatje schieten van mijn optrekje als het ingericht is)

    Succes nog even in Dubai en tot snel, liefs steef

  • 22 Augustus 2010 - 09:39

    De Tillies:

    Hoi Globetrotter,

    Heb weer met veel plezier je verhaal gelezen, het is daar lang niet saai !!! Vorig weekend hebben we hier Pauwepop gehad (ging evengoed door ondanks dat jij er niet was) was weer heel gezellig.
    Maandagavond komt Rob voor 3 dagen naar Nederland, kunnen we weer even "face to face" bijpraten. Daarna zal hij wel meer richting Praag gaan ipv Wieringerwaard want Mitch gaat 26 aug. voor 10 maanden stagelopen in het Hilton in Praag. Ben blij dat Koen nog een beetje in de buurt blijft !!! Die had afgelopen weekend 3 nachtdiensten met "Sail Amsterdam", nou die weet nu ook wat de term "Noodhulp" inhoud !!! Verder dobbert Douwe nog vrolijk op de Rijn en Donau en ben ik nog steeds aan het "hobbyen" met kettingen en glas. Hoorde van je moeder dat je 6 september "even" naar de Wieringerwaard kom en daarna weer naar Amerika, ze kunnen je op Schiphol zo langzamerhand wel uittekenen !! Nou Teun, ik hoop je 6 september nog even te zien en voor nu de groetjes uit het O zo wonderschone Wieringerwaard.
    Je surrogaat "tante" Gerda

  • 22 Augustus 2010 - 17:57

    Hoi Mop:

    Nou hier is het niet saai en stil, Wieringerwaard heeft het!!
    Pauwepop,braderie,Sportweek,en vandaag ringsteken.Dan vergeet ik nog de agrarische dag en de culturele avond die we eerder dit jaar ook al gehad hebben.Het staat hier bol van de aktiviteiten.Het ringsteken van vandaag was erg leuk om te zien,maar er had wel wat meer publiek op de been mogen zijn.
    Wij maken ons op voor twee dagen Rotterdam en dan al snel jouw thuiskomst.Dag jongen tot gauw,dikke kus van je mam

  • 26 Augustus 2010 - 11:26

    Mussenhof:

    Hoi Teun Mooi verhaal Blij weer eens wat te horen groetjes en tot spoedig kus van oma

  • 30 Augustus 2010 - 13:41

    Ha Die Teun:

    Gefeliciteerd met je nieuwe contract, goed gegaan,ik hoop dat het je bevalt,denk het wel.
    Wij zijn net terug van vakantie,hebben in Zuid Frankrijk de Napoleonroute gereden en belanden vlak bij St.Tropez op een Camping met de sleurhut.Hele reis, veel gezien, blij dat we weer heel thuis zijn, al is het hier op dit moment wel wat frisjes, het lijkt wel herfst.
    Groetjes maar weer. Tante Ank

  • 13 September 2010 - 16:54

    De Tillies:

    Hoi Tijger,

    Ik weet niet of je op je site kijkt in "the States" maar wil je toch even feliciteren met je 26ste verjaardag. Neem maar een borrel (ééntje) op mijn kosten, bonnetje bewaren dan kun je het declareren als je weer in de Wieringerwaard bent.
    Groetjes Tante Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 771
Totaal aantal bezoekers 138806

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: