EEN VALSE START............ - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu EEN VALSE START............ - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

EEN VALSE START............

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

04 Januari 2006 | Indonesië, Batavia

Nou het is alweer een tijdje terug dat ik jullie allemaal op de hoogte hield van mijn barre belevenissen (welke??) en daarom leek vandaag mij wel een mooie dag om het eerste verhaal van 2006 te lanceeren.

Maandag 26 December kwam ik vanuit Surabaya van het platform, ik ging in vliegende vaart met de helikopter om 10uur van het platform af, en lande om 10:30 op Surabaya. Om 11uur had ik me tas in handen die van de helikopter moest worden geladen, en om 11 uur had ik me baggage ingecheckt voor me vlucht naar Jakarta. Om half 12 trok het vliegtuig zijn wielen in en om half 1 sloeg het zijn poten weer uit om neer te strijken op Jakarta airport. Nou om half 3 kwam ik op kantoor en om half 5 ging ik na wat emails gedaan te hebben naar huis toe. Me tas uitpakken en even douchen, nog ff tv kijken en om half 7 zette ik mijn razende snelheid door naar mijn einddoel voor deze tweede kerstdag DE KROEG!!!!

Nu moet ik er even bijvertellen dat ik dus offshore in de nacht werkte en na die nacht werken was ik dus van de rig gegaan zonder 1 minuut te slapen, vervolgens dan naar Jakarta en bij de tijd dat ik de bar bereikte had ik precies 26 uur niet geslapen, maar nog wel een hele avond te gaan. Na een paar biertjes en gezellig zitten besloot ik het in een andere bar te gaan zoeken en daar belande ik in Bugels. Daar zat ik met een zooitje lui van mijn leeftijd, wel aardige gasten vergezeld van 1 dame (zat dames in de kroeg daar is nooit gebrek aan) Ze kwamen ergens uit Europa en spraken een taal die op Noors leek, maar dat was het niet en ze kwamen ook niet uit Noorwegen. Ik heb daar wel gezellig gezeten maar on 12uur brak de drank de vermoeidheid en het tekort aan eten voor die dag me toch wel op. Ik strompelde terug naar de auto waar Mr Yusuf (chauffeur) me op wachte en me naar huis bracht. Van die terugrit kon ik mij de volgende dag niks meer herinneren, helaas wist ik me wel te herrineren dat ik de nodige bende in de badkamer had veroorzaakt, echter toen ik aanstalte maakte om de badkamer vol afgrijzen te betreden bleek deze wonderschoon te zijn (ohja we hadden een schoonmaakster in dienst, opruimen hoeft niet meer)

Nou toen was het dinsdag en die dag heb ik gebruikt om op de bank bij te komen. Woensdag donderdag en vrijdag zat ik op kantoor. Vrijdag avond nog even naar de kroeg geweest om te kijken of er wat te doen was!!, en daar stond nog 50 man te kijken of er wat te doen was!! Zaterdag ochtend was ik eventjes naar kantoor geweest voor emails te regelen, en daarna was ik tot 3uur in touw geweest om jacht te maken op een nieuwe eettafel. Ik heb namelijk alleen banken en een lage tafel en dat vind ik niet altijd even gemakkelijk.

Eetafel ben ik niet voor geslaagd, maar wel voor een smal dressoir waar ik de telefoon enzo op kan stallen, en me dvd's in kan proppen. Nou en toen ging ik naar huis op de bank liggen, en toen kreeg ik koorts en kramp in me sodemieter. Dat ging van waardeloos tot nog slechter en zo raakte ik helemaal nergens heen met nieuwjaar, behalve dan naar de lakenstraat waar ik lag te baden in het sweet. Zondag zelfde laken en pak, de hele dag op de bank. Maandag leek het wat beter te worden, maar maandag nacht kon helemaal niet meer slapen van de maagkramp. Dinsdag ochtend naar de dokter, daar ff een berg pillen enzovoorts gehaald, de dokter had een of andere bacterie gevonden. En zodoende zit ik nu aan een antibiotica kuur, daarbij mag je geen alchohol dus dat is wat je noemt IDEAAL....

Zodoende begon mijn 2006 dus met een hele sombere valse start!!

Vandaag is het woensdag en ben ik dus weer aan de beterende hand, vandaar dat ik even naar kantoor ben gegaan om jullie allemaal een berichtje te schrijven en om al me emails door te spitten. Ik heb net te horen gekregen dat ik zondag weer naar Surabaya moet om offshore te gaan, ik weet niet voor hoe lang ik offshore moet maar ik ben er vrij zeker van dat het booren daar niet zo heel lang meer kan duuren. Dus dat zou betekenen dat ik deze keer geen maand heen hoef zoals de vorige keer. Beetje irritant vind ik wel dat het de bedoeling was dat ik me eigen ook zou storten op de verkoop in Jakarta, maar daar komt alleen geen bal van terecht want in twee weken kun je namelijk geen moer ondernemen, vooral niet als je ook nog ziek wordt tussendoor!!

Nou verder heb ik niks schokkends meer te schreeuwen, ik zou zeggen houd jullie taai daar met dat koude weer, nog twee maanden dan kom ik weer naar Nederland en voor mij is het nog 6 weken voor me broer vader Elly en Steefanie me komen opzoeken hierzo.

Ik ga jullie spreke,

Laat de sambal je smaken!!!

Teun Sabel


------------U P D A T E--------------

Sinds vandaag heb ik een nieuw mobiel nummer gekregen.

+62811934923


Teun Sabel

  • 04 Januari 2006 - 08:12

    Mark:

    Haa Teun!
    Wij hebben ook mooie feessies gehad..
    met oud en nieuw waren we savonds eerst naar roy.. daar mooi lopen kutten! paar tapbiertjes erbij en het feest is compleet.. daar zaten we tot half 1 ofzo.. en toen gingen we naar de igesz.. daar was het ongeveer 400 graden.. niet echt dat je zeg van ideaal! maar het was wel behoorlijk gezellig.. mooi schreeuwen en biertjes drinken
    1 januari moesten we voetballen tegen de oude garde.. daarna receptie in de kantine.. daar tot half 7 gezeten en toen naar de gevel.. daar was het echt onwijs lachen.. tot nu toe de mooiste avond van het jaar!
    maar Teun ik ga weer verder.. ben op school.. later!

  • 04 Januari 2006 - 13:13

    Rob:

    Niet zo best dat je ziek bent, als je de vogelgriep maar bij je vandaan houdt. Mooi dat je weer beter bent, kun je weer aan het werk. Ben zelf ook niet helemaal top, al meer dan een week niet, maar gaat ook wel weer over.
    Ben btw ff langs me vader geweest op de boot, die had ik ondertussen ook al 6 weken niet gezien en was meegevaren van Nijmegen naar Dordrecht. Was lachen alleen jammer dat iedereen bekaf was daar en om 23.00 uur in z'n nest lag. Ben de wel opgegaan en wat kroegjes gezocht wat gezelliger was als op de boot. Verder niks bijzonders, alles gaat zo z'n gangetje.
    Succes straks weer op dat platform.

    Mzzls.

  • 04 Januari 2006 - 16:07

    Jolien:

    eey teun, daar zit je dan, ziek op de bank. dat is idd vrij minder. helemaal balen dat die ubergave friends dvds thuis liggen. jammer dus dat je nieuwjaar niet zo heb kunnen vieren, maar jou kennende haal jij het aanstaand weekend wel in. het enige aparte aan zon avond is dat je jan en alleman de beste jaren toewenst. zelfs de personen, die je normaal met een flinke snelheid voorbij loop. maar goed, dit weekend gingen we volgens mij met de meiden bij elkaar. nog niet zeker. we zullen het allemaal wel weer zien. ik ga denk maar niet uit, maar dat ken bij mij altijd nog veranderen. plannen worden pas op zaterdagavond gemaakt. morgen ga ik even werken, is de laatste tijd al gezelliger op werk, voornamelijk in het weekend, met die meiden van me leeftijd. dus dan gaat de tijd ook nog weer wat sneller. laatst moest ik op vrijdagavond en toen lag er een baal sneeuw, was dus ook geen klant te bekennen. dus toen waren we gezellig buiten sneeuwballen aan het gooien en binnen warm chocomel aan het drinken. ideaal dacht ik zo.
    teunes ik spreek je weer..
    de bats jo

  • 04 Januari 2006 - 16:29

    Gelukkig Maar,:

    Dat de medicijnen aanslaan en dat je je weer wat beter voelt.Wat een rot begin van een nieuw jaar.Maar aan de andere kant heb je dat dan maar alvast gehad en dan kan de rest van het jaar optimaal verwerkt worden.Hier in huis stinkt het inmiddels flink van verf,maar het word wel steeds lichter.De enorme sneeuwballen in de voortuin beginnen ook al wat te slinken al moeten wij nog wel met laarsen de deur uit.Ik neem aan dat je de fotos al gezien hebt.Met het zicht op die twee enorme ballen waren er mensen die dachten dat je al weer thuis was ???Maar er lopen nog meer van die vrolijke fransen rond.By the way ,mijn engels gaat met sprongen vooruit en mijn pools is ook al DJENDOBRE.We hebben weer een NOVY ROK en we gaan er wat moois van maken.Nu moet ik ff aan de spruitjes ,dus de groenten maar weer van je moeder.En een dikke kus.

  • 05 Januari 2006 - 11:20

    Tante Ank:

    Hoi Teun, de beste wensen nog hoor en jammer dat je het nieuwe jaar zo waardeloos bent begonnen.
    Wij konden ons Engels ophalen met je nieuwe schoonzus op oudejaarsavond want ons Pools is niet zo best.Oma hield stug vol in het Nederlands dus dat begreep ze ook niet.Ja je kunt je Engels wel ophalen maar dan ben je nog niet metteen verstaanbaar. Grapje, het ging best wel goed en was erg gezellig.Ze zijn nog wezen stappen daarna en ik begreep van de jongens dat het een uur of 5 werd.Nou Teunemans het beste er maar mee en tot lezens.

  • 05 Januari 2006 - 17:43

    Daan:

    He Teuneklep nou jou nieuwjaar begon in ieder geval anders als het mijne ik begrijp dat je dus met totaal onthouding bent begonnen dit jaar Geen drank Geen sigaretten Geen sex Geen late avondjes enz. Ik wel we waren met oud jaar naar de kroeg met Pieter en Ben en Ania was dus echt super gezellig en nou ben ik al de hele week met haar aan e laan en we vermaken ons prima beetje uitslapen etc. je kent het wel. he Ik ga je snel spreken als ik in Indonesie kom want daar heb ik wel behoorlijk zin in ben al weer bijna toe aan vakantie, duszzz!
    Ik zeg de groeten en hou vol met die goede voornemens van dat onthouden
    mzzl

  • 05 Januari 2006 - 17:49

    Ania:

    czesc Teun poznalismy sie jakies cztery albo piec miesiecy temu hm moze mnie nie pamietasz ale ja napewno mam nadzisje ze zobaczymy sie w krotce a wtedy sie poznamy lepiej korzystajac z okazji chcialam cipowiedziec szczesliwego nowego roku serdecznie pozdrawiam pa pa Ania

    sukces

  • 06 Januari 2006 - 01:14

    Teun:

    Daan, can you let Michael Chilinsky translate the message below? Ania my English is more then perfect so do me a favour and keep it by that. Appreciate your respons on my story (which is hard to understand for you too) but the chance I will understand the below, is just as big as Stevie Wonder getting his sight back!!!

    Regards,

    Teun ;-)

  • 14 Januari 2006 - 19:34

    Sick:

    hey teunis!!!!!!!!groeten uit ned

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: