Eindelijk is het dan zo ver JOEPIE DE POEPIE!!!!!! - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Eindelijk is het dan zo ver JOEPIE DE POEPIE!!!!!! - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Eindelijk is het dan zo ver JOEPIE DE POEPIE!!!!!!

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

06 Oktober 2005 | Indonesië, Balikpapan

Na lang wachten en veel geduld is het hier eindelijk RAMADAN, tjonge jonge wat een pret zeg. Nu gaan we lekker met ze alle niet eten, niet omdat we zo het voedsel tekort in Afrika kunnen opvullen (wat kan het die lompe Indonesiers verotten wat er buiten hun land gebeurt) ook niet zodat we op deze manier de winkeliers naar de klote kunnen helpen door ze een maand omzet door de neus te booren. Nee zodat we na een maand van geen luxe een beter begrip hebben over hoe we god kunnen dienen. Nou ik hoop dat diezelfde god dan wel ff begrijpt dat de mannen hier niet een dag zonder roken kunnen, laat staan een maand, ook de sexuele bezigheden kunnen niet aan de kant gelegd worden. De hele niet eten is toch ook wel iets te zwaar als je aan het werk bent, en ook geen water drinken is haast onmogelijk. Als je water drink maakt het natuurlijk ook niet meer uit of je dan Cola of 7up drink, zelfs een biertje na het werk (tja god snapt best wel dat wij tijdens het "vasten" niet zonder drank kunnen) Nu mag je je eigen ook een maand lang niet tegoed doen aan nieuwe kleeren of andere materiele goederen. Maar die uitverkoop in het plaatselijke Makado centrum die breekt vanzelfs alle wetten. Het mag duidelijk zijn dat geen van de drie Kentucky Fried Chicken panden verlies lijdt tijdens deze maand. Al met al het is Ramedan, alle cafe's zijn wel dicht, alle bedrijven sluiten om half vier vanwege het "vasten" Maar het echte niet eten of ook maar iets van luxe laten zit er niet tussen!!!!! Wees dan gewoon eerlijk net als ik en zeg: Opflikkeren met die onzin, er is geen god, wij zijn te verwend en te druk om in god te geloven!!!

Zooo dat verhaal hebben jullie alvast maar ff mooi achter je kiezen hehe.... In de tussentijd ben ik nog steeds in het nu helemaal oersaaie Balikpapan, er is nu echt helemaal geen flikker meer te doen hier. Bas zit in Dhubai, maar die zou morgen ergens weer terug komen geloof ik, dat is mooi want aangezien die knaap een bar in ze eigen huis heeft kunnen we daar nog eens gaan zitten. Ik zit namelijk hier in dat staffhouse helemaal alleen me eigen te verveelen, zit ik tv te kijken, nou joh ik dacht dat ik blind werd. Ik zag die tv amper zo klein is dat lel, Het viel me al mee dat het in kleur was joh, ik denk als die stuk gaat dan zou ik naar Malle Pietje moeten voor onderdeelen. Helaas heb ik hier ook geen lueke films om de tijd mee te doden, en dan zit ik verder maar een beetje te niksen in dat staffhouse na werktijd. Voorlopig ga ik ook nog niet offshore, want die OERDOMME secetaresse uit Singapore had voor de verandering maar ff het verkeerde visum aangevraagd. Nou dan moesten ze me paspoort weer opstuuren naar Jakarta voor een nieuw visum, die is nou gisteren terug gekomen, en nu moeten ze nog de papieren regelen dat ik her daadwerkelijk ook mag werken en voor wie dan wel. Dan hoor ik iedere dag nog van iedereen dat flauwekul verhaal dat er een spook in het staffhouse zou zitten, 5 mensen staan individueel tegen me te beweeren dat ze het spook gezien hebben of er mee gevochten hebben of weet ik veel wat nog meer. Nou ik zal je zeggen, er lopen van die zwerfkatten rond het huis en ie maken dus een behoorlijke herrie met ze allen, dan lekt de wc nog die hoor je dus druppen en ook de airco maakt een wat vaag zoemend geluid. Dit alles tezamen zal dan wel de combinatie hebben geleverd voor het zogenaamde SPOOK.... Als je dan ook nog met je dronken harses thuis kom en tegen de koelkast aanloopt (die staat midden in de woonkamer HEEL LOGISCH) dan moet je die grote opgezwollen neus toch verklaaren de volgende morgen tegen je collega’s. Als je dan zeg dat je met het SPOOK gevochten heb vind iedereen je een top vent, gezichts verlies lijden is hier het ergste en daarom zeg je niet dat je over de koelkast struikelde met je lamme kop.

Ook wel vrij relaxt, ze sluiten hier steeds 2 dagen lang het water af, ze hebben namelijk op het momment een pobleem bij de water centrale (niemand weet wat voor probleem en iedereen wil het schijnbaar ook niet weten behalve ik) Nou daarom sluiten ze steeds een bepaald gedeelte van Balikpapan, van het water net af. Je krijg dan 1 dag water en dan weer 2 dagen niet. Nu ben ik ze echter voor want ik heb gisteravond me badkuip, en alle gootstenen in huis vol laten lopen hehe.... Oprotten een Teun is niet voor 1 gat te vangen (het duurde ook maar een week voordat ik op dit geweldige idee kwam)

Hoe is het verder in Wieringerwaard??? Ankomende maandag ben ik al weer een maand weg, ga me nou niet vertellen dat er in die maand niks gebeurt is!!!! Als jullie na een maand nog niks te vertellen hebben zou ik persoonlijk toch maar eens gaan instemmen met een ritueele zelfmoordactie. Het klinkt wat abrupt maar in een maand moet er toch wel het een en ander gebeuren dacht ik zo.

Afgelopen zaterdag was ik samen met Bas en vrienden van hem uit Nederland naar Bukit Bancara, dat is een plek waar (voordat ze hout gingen kappen) van die gigantische hoge bomen stonden (tezamen zouden die dan zeg maar een tropisch regenwoud gevormd hebben) Nou daar was nog weinig van over maar dat plekje waar wij heen gingen was beschermd, en daar was het dus nog wel heel mooi en ongerept. Ik heb er geen uitgestorven diersoorten gezien, maar tussen een paar van die hoge bomen hadden ze loopbruggen gespannen, en daar zijn we even overheen gebanjerd. Op de terugweg van dit schitterende natuuurgeweld hadden we ook nog ff een avontuur appart. Ik zit net te ouwehoeren hoor ik ineens onwijze gillende banden, dus ik kijk uit het raam (heel verstandig) maar zag niks, ik draai me m en kijk door het achteraam, zie ik net een autotje dat uitwijkt voo ons KEIHARD zon tjap toy tent naar binnen rijden. Alles aan puin de hele boel naar ze galle miese die tent aan stront, de schade aan de auto leek wel mee te vallen zoals ik dat nog net kon zien. We waren echter niet gestopt want dan is het hier meteen jou schuld omdat je blank ben, en dan mag je je portemenee weer gaan trekken voor dat stelletje leeglopers. Dus verstandelijke wijs zijn we maar gewoon doorgereden. Savonds hebben we gegeten in het Grand Cenior, dat was lekker en nog luxe ook en dat voor 15euro pp.

Zondag hadden we het feestje van Basdat was een groot succes, ik ging nog ff zwemmen met kleeren en al, en iedereen maakte zich zenuwachti vanwege de Ramadan, omdat dan alle kroegen zouden sluiten, daarom deden ze ook hun uitertste best om zoveel mogelijk te drinken in de hoop dat ze dan voor een maand dronken zouden zijn. Ik denk niet dat het ze gelukt is maar het was wel een mooi feessie!!!

Nou ik zal jullie wel weer eens schrijven als de Ramadan voorbij is ofzo.

Jongens en meiden het beste

Teun Sabel zegt JOEHHHHHH

;-)

  • 06 Oktober 2005 - 09:39

    Rob:

    Ha die Teun,

    Mooie berichten weer. Je kan net zo goed wat winkels plunderen man. Ze hebben het zo druk met niet vreten dat ze dat vast niet merken. Dit keer ff een kort bericht, zit namelijk op school. Ik mail je van de week nog ff.

    Succes met de Ramadan.

  • 06 Oktober 2005 - 10:42

    Joey:

    eten zal je... your a tribianie and this is what we do!!!

  • 06 Oktober 2005 - 11:50

    Mark:

    Hoi Teun!
    hier gaat het toch wel zo onwijs goed joh.. je gelooft het zowat niet!
    af en toe naar school af en toe werken en af en toe kermissen bezoeken.. wat een leven hebben wij toch!
    aankomende zondag en maandag naar de kermis in het zand met al die gasten
    zaterdag is jimmink jarig dus dan moeten we weer daarheen!
    ik zal je trouwens nog ff een zootje foto's mailen van het feessie bij daan die vind jij vast en zeker heel erg lachen!
    Later

  • 06 Oktober 2005 - 12:46

    Elly:

    Hoi Teun,
    Klinkt allemaal weer helemaal niet naar. Dat regenwoud zit trouwens voorlopig weer ff gebeiteld want afgelopen week zijn de olifantenbeelden van Bernhard geveild. Vooraf was de waarde van de collectie getaxeerd op 14.000 euri. De veiling bracht ietsje meer op: 380.000. Het geld wordt gebruikt voor het beschermen van jullie regenwouden. Die Benno toch.
    Verder is de Burrie van Den Helder gisteren, een paar maanden voor het eind, van zijn troon gestoten door de Raad. Een en al negativiteit waar ik verder niet over uit zal wijden. Ze hadden zich beter met z'n allen zo kort voor het einde in de Apenheul -net als die apen- kunnen beraden over "hoe nu verder" en over een paar maanden met een goed plan verder kunnen gaan in plaats van alle ellende nu. Het houdt daar iedereen bezig, maar voor jou is het ver van je bed. Jij wilt graag alles weten over Wieringerwaard. Iemand vroeg mij vanmorgen of ik uit Den Helder kwam. "Nee, uit Wieringerwaard". Zegt hij: "Geeft niet hoor."
    De beloofde foto komt nog hoor maar nu het fototoestel terug is, is de Apple weer weg. Nog even geduld duzz.
    Zeg Moslim, tijdens de Ramadan mag jij echt wel schrijven hoor, zo makkelijk kom je er niet van af. Echte Moslims gebruiken het ook te pas en te onpas om dingen die ze niet willen.... nou ja , ik hoef jou niks te vertellen. Hier gaat alles verder uitstekend, hoop bij jou ook !
    Groetjes en tot je volgende bericht !

  • 06 Oktober 2005 - 15:01

    Papsie:

    Ha die Teun, Ik ben nog steeds Offshore en de hele ganze bende zit hier potdicht van de fucking fog. wij zitten nu met 18 man aan boord en maar 16 bedden beschikbaar dat wordt dus stapelen vanavond als het niet beter wordt. Ik hoop wel dat je een paar mooie foto's hebt geschoten voor je nageslacht of roots van je uitstapje op Borneo. Ik weet effe niet of er nog wat gebeurd is in "het wieringerwaard en omstreken" maar ik zal je per omgaande informeren zodra ik weer voet aan de vaste wal heb gezet. Met je broer gaat het erg goed mmmmmmmm maar dat verteld hij je zelf wel denk ik.
    Wat de rammelaar betreft jij kan gewoon je gang gaan met water drinken en eten, jij bent volgens mijn laatste info toch geen moslim geworden of heb ik wat gemist???? Ik hoop dat je geen last krijgt van door al dat rambam gedonder wat je visum betreft van jij weet inmiddels ook dat als die lui niks mogen ...... dan werken zij ook bijna niet meer. ik ga je groeten heb verder geen (hot)nieuws meer te melden. Een goede groet van een foggie northsea.

  • 06 Oktober 2005 - 18:15

    Hai Knijn,:

    Hier in wieringerwaard is natuurlijk spektaculair veel loos.De Trambaan ligt nog steeds open,het houd wat, zo'n nieuw stukje straat.Het is er wel heel druk met kinderen.Ze rijden met hun skelters door grote bergen zand,zoals ik zei,SPEKTACULAIR.Vanmiddag viel er een mevrouw ondersteboven,dat vertelde Mees en Ties.Maar die straatemaker raapte haar weer netjes op.Ik was eerst tot drie uur in Molenweid aan het werk dus toen die jongens uit school kwamen was ik nog ZUSTER.Volgens Ties was dit het goede moment voor een ongelukje maar toen hij hoorde dat ik keukenzuster ben wilde hij liever een koekje.Jimmy was met zijn baasje mee te werk,dat gaat heel goed.Ik heb ook mijn werkrooster voor de kerst al binnen dat is mooi op tijd dan hebben de meeste mensen nog geen afspraken staan.Dag jongen houd je knappies.KUS MAM

  • 07 Oktober 2005 - 07:46

    Hey Teun:

    wat weer een prachtige verhalen. die chauf in dat autotje die de tjaptoy tent in reed. dat had ik ook zo kunnen zijn of nie.. dus je heb niet zoveel te doen. nou hier is genoeg te doen en als er niets is verzin ik wel wat. en dat gaat me meestal wel goed af aangezien ik in me auto kan stappen en weg kan rijden. deze zaterdag naar von. en dan ws nog naar de kermis zand. evenals zondag en maandag. dus dat word wel leuk. je hoor de verhalen wel. ik moet vanavond eerst werken. ook afsluiten dus dat is wel leuk.
    je hoor van me
    joe!! mar

  • 07 Oktober 2005 - 07:49

    He Rammelkont:

    Ik kan natuurlijk een patatje oorlog opsturen of een berehap, maar ja die is koud voor hij aankomt,zonde he.
    Die Bourka staat je moeder enig trouwens,zo komt hij toch nog van pas.Ja wij hebben wel een vooruitziende blik hoor.
    Nou veel sterkte hoor en weet je nog hoe een hamburger smaakt? NOU DENK ER DAN MAAR GOED AAN.
    Tante Ank

  • 09 Oktober 2005 - 10:48

    Daan:

    He ouwe sorry dat ik al effe niks van me heb laten horen maar ik heb een vrij druk oefenprogramma en een nieuwe vriendin dus dan weet jij wel genoeg het begint met een P en het eindigt met olen gnagnagna!!
    anyways hier gaat alles gewoon ze gangetje, Ik was afgelopen maandag naar het CMH in Utrecht hebben ze eindelijk die moedervlekapparaat van me rug gehakt dus ik zit nu met een partijtje hechtingen in me rugmaar t geneest goed. verder was ik vorig weekend op verjaardag bij Danny van der Velde dat was wel weer super gezellig we zaten om 22:30 al mety de verkleedkleren van Jordi (ze kleine broertje) in de woonkamer ik was eerst met zo'n millitaire helm op de kanes en later was ik opeens piraat dus dat was weer een gekkehuis Ferry Bijpost meende de vorige keer te moeten gaan vissen in de goudvissenkom dus na een paar snelle aanvallen had hij dan eindelijk die goudvis gevangen en zegt Janine tegen hem "Ja bijpost die vis terug want anders gaat ie dood!" dat vond ferry ook en na de vis terug gegooit te hebben meende hij dat mond op mond beademing nodig was. Nou Ferry was natuurlijk niet te beroerd om effe die dikke harses in de kom te stampen om vervolgens onder water te gaan blazen. gevolg hetzelfde alsof je met je rietje in een glas chokomelk blaast.
    verder heb ik gister me nieuwe auto dan eindelijk opgehaalt dus mijn weekend kan niet meer stuk die dolby surround sound is echt te gek maar dat hoor je nog wel!
    he ik ga naar Poolse les ja ja ik doe er effe een Taal bij zie je. Ik zal nu wel weer voor 4 weekenden uit het net zijn maar ik zal proberen weer wat vaker te schrijven.
    He hou je goed en ik spreek je laterz.

  • 09 Oktober 2005 - 17:00

    Opa En Oma Hoek.:

    Heu teun het gaat aardig goed met je verhalen schrijven de vingers ffeen reactie op daan zijn troetel kind een plaatje hij kwam even langs om het te laten zien prachtig en het liep tegen twaaluur dus heeft hij geleik mee gegeten bij onshij heeft weinig tijd want je broer heeft het Barrrrr Drrruuuk met van alles en met de Dames on der andere maar voor lopig moet hij oevenen bij zijn baasje . groeten van ons bijden ,het ga je goed . dag Vrind .·

  • 11 Oktober 2005 - 10:00

    Jolien:

    zo teun, wat heb ik een prima weekend gehad.. beetje te kermis en dat soort ongein, je kent het wel, drankje hier muziekje daar en gaan.. zondag eerst even en maandag nog maar een dagje in t zand geweest, ik denk meteen weer aan jou goeie oude grap op een kerstdag was dat volgens mij, we moesten met de taxi en het is natuurlijk druk met kerst, nou pakten we de eerste de beste die er was, en riep hang do, he man wij moeten naar t zand, waarop jij riep ja en wij naar t water. nou ik lachte me korm, op de manier waarop dat ging, maar die grap had ik pas de volgende dag door. nou dit jaar was het weer mooi, dus het was een aanzienlijk goed weekend. nou makker, jij ben weer even offshore. ik zal je nog mailen buiten dit verhaal van me, dan zal ik even meer uitleg geven, over t weekend. maar nu heb ik wat minder tijd zit op school en ga zo naar de les.. heb vandaag tot vijf uur, dus ik kan nog even.. lekker daggie dacht ik zo. maar dat maakt mij allemaal nie uit, school is namelijk geweldig. zo gezellig met al je klasgenoten, lekker leren!! nou ken, ik zou zeggen, hou je taai taai, en we horen mekaar..
    joe x

  • 11 Oktober 2005 - 23:07

    Tineke:

    Ha die Teunes,
    Je zit alweer effies in Verweggiestan, en dan ook nog midden in de Ramadan, pfffffffff heb jij gelukkig geen last van toch?
    Dus in dat staffhouse zijn spoken..hmmm kijken ze daar niet naar Bassie en Adriaan?
    Die zeggen toch heel duidelijk dat spoken niet bestaan....
    En dan ga jij ze nog ff voeren ook met je klap-AUW-koelkast-dikke-neus. hahahahaha lekker joch ben je toch.......
    Teunes,tot kiekus
    Groetjes van Tineke
    ps; hot news uit ww->de trambaan is klaar met bestraten...

  • 12 Oktober 2005 - 15:56

    Steef:

    hee teunes, jij wint toch egt wel de 1e prijs voor slap lullen... maar de foto's komen dr aan geloof ik, want je vader is dr weer ;) ik ga op chris zn kamer slapen, dus daar zijn 'we' druk mee bezig,, wordt leuk =D kus steef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: