Wat te doen...... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Wat te doen...... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Wat te doen......

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

02 December 2006 | Indonesië, Batavia

Tja wat te doen..... Stel, je denk dat je weet hoe je een gat moet boren om olie of gas te gaan produceeren. Maar achteraf ben je alleen maar een eigenwijse zak hooi en met je corrupte gedrag en je goedkope methodes die je eigen spaarvarken hebben doen barsten loopt het toch iets minder goed af dan verwacht. Het al wel vaker genoemde Lapindo Brantas verhaal!! Deze jongens hebben nu dus nog steeds een open boorgat hier op Java en dat stroomt al 7 maanden lang met 50,000 kubieke meter per dag. Ondertussen zijn 11,000 mensen geevacueerd en ik weet niet hoeveel hectare grond is veroverd door deze mud. Gelukkig had Lapindo nog wel een paar Gas putjes die tezamen voor 30 miljoen dollar per dag produceerde. Lapindo kwam op het geweldige idee om het bedrijf dan maar te verkopen want dan ben je van de hele tyfus bende af en is het niet meer jouw pakkie an. En dat hebben ze gedaan voor 1 miljoen dollar, das geen slechte koop voor een bedrijf dat 30 miljoen per dag produceert. Helaas 5 dagen na de verkoop knalde de productie pijp lijn aan stukken waarbij 11 mensen omkwamen. Deze pijplijn was aangetast omdat die (ohja vergeten te melden, die pijp liep dwars door het met mud overspoelde land) mud toch ietwat zuur en vrij heet is, ongeveer 60 graden. Tja das weer een typisch Indonesische actie, en ik wacht dan ook geduldig af hoe deze bedrijven hun kont gaan keren om vervolgens onder alle opruimkosten vandaan te komen. OP het moment worden die geschat op een luttle 1 miljard dollar, en das vrij veel als er geen inkomend geld meer is van je gasputten. Het omleggen van die pijplijn gaat minstens 3 maanden duren, en tegen die tijd zal het spaarvarken van Lapindo er wel uitzien als Vanessa strak en leeggezogen....

Maar gelukkig geen zorgen voor jullie want het is toch een ver van je stapelbed show, en voor mij ook wel trouwens het is ongeveer 1200km hier vandaan dus voordat ik natte voeten krijg duurt zal ik het wel ruimtelijk zien aankomen. Het is immers geen Tsunamiiiiiiii.

Ook errug fijn....ik werk nu al bijna twee jaar bij dit bedrijf en nog steeds krijgen die debielen het niet voor mekaar om mijn naam fatsoenlijk te schrijven. Ik wordt nog steeds uitegmaakt voor Tun Toen Tuen Twan en weet ik veel wat voor klinkers die gasten nog wel niet meer verkopen. zo moeilijk is het toch niet zou je denken om vier letter in de goede volgorde te onthouden, maar schijnbaar is het nog een hele opgave. Ik ga voortaan ook maar iedereen ze naam foutspellen eens kijken hoe lang het duurt voordat ik commentaar krijg. Ik zal de namen van mijn collega's voortaan als volgt spellen:
-Tini = viTrini
-Warsono = Watson
-Anella = Salmanella
-Andy = Andy lullig genoeg als je heet
-Gus = Flush
-Henry = Hengrie
-Dewi = Dewishkey
-Ranti = Kranti

Je snapt dat ik zo nog wel ff een tijdje door kan gaan met stooken, man ik ben zo goed in het stooken dat ik eigenlijk een ophaard had moeten zijn, maarja dan was me broer een zwarte kookpot geweest en dat gun ik hem nou ook weer niet.

Over ZWART gesproken........ Ik begrijp uit de Televaag dat de pieten in Nederland tegenwoordig groen zijn om dat Sinterklaas door een regenboog is gevaren met ze stoomboot, ohja en sinterklaas zelf is natuuurlijk nog lekker blank om maar ff goed te benadrukken wie hier het sterke en het zwakke ras zijn......... Pieten mogen niet langer zwart omdat het te rasistisch is, tja wat willen ze nou bij NOS dat we het verleden ff terugdraaien en doen of we nooit slaven hebben gedreven?? Wij nederlanders doen ook alsof we nooit Indonesiers hebben vermoord en Piet Heijn was de goudeerlijke kapitein. Nou me zolen Nederlanders waren in het verleden stuk voor stuk criminele en zo zit het gewoon en ik ben er trots op ook!!! zo die zit

Ondertussen ben ik hier ff bezig om me vakantie naar Bali te boeken samen met Ruud G. en de beruchte Maarten K. we doen niet voor minder dan een 4 sterren hotel, en nee die sterren zitten niet in de spiegel van de badkamer. Maar mischien dat wij er tijdens onze vakantie wel een paar sterren bij ken scoren.........

Nou verder weet ik niet heel veel meer te melden, en aangezien ik geen 112 meldpunt ben komen er ook weinig meldingen binnen, en als er al een melding binnenkomt luister ik toch niet dus het maakt allemaal geen enkel verskil!!!

Ik moet volgende week zondag weer naar Sumatra voor een dag of 3 dus dat wordt weer met gevaar voor eigen lever alle kroegen af euhhhh ik bedoel met gevaar voor eigen leven over de onbereidbare wegen van Sumatra naar de locatie. Het zal qua werk wel interresantig worden maar met de details zal ik jullie niet lastig vallen, anders gaat iedereen weer zo ontzettend positief en geintreseerd reageeren......NOT!!! Maar een reisje is altijd wel leuk opzich het is gewoon wat anders dan in de file naar Den Bosch ;-) zooo die zit ook.

Nou ik zal zometeen ff me skoen zetten voor de schoorsteen of de barbeque want ik heb nou net geen openhaard in me huis en ik zal er een wortel in rammen met de tekst voor het paard anders eet die groene Piet hem straks nog op, en natuurlijk een bak water voor de Sint die ouwe grijze slavendrijver.

Mooi de groenten en tot Sinas, en een prettige Kerst, Gelukkig nieuwjaar, een ontiegelijk armoedig en lelijk uiteinden, groete aan de Pint en zijn Sieten, en een prettig Paasen en Haasen.

Teun Sabel Tasman ;-)

• 01 December 2006 - 10:00

Mam:

Jaaah ,daarrr istieee weeeeerrr !!!En sterk terug gekomen ,na zijn schrijversblock.The one and only.....TEUN!!
    Hier is alles weer okee,je ene opa fietst weer als een ouwe neut en die ander zoekt zijn eigen niet meer lens.
    Op mijn werk is het rustig,ik moet het momenteel hebben van de zieken.Kevin gaat vanmiddag naar de kapper en dan ga ik ff met Alice bijkletsen.Vanavond gaan we met een koppel naar de nieuwe bioscoop in schagen.oo7 casino royale.Ik verwacht herrie en spektakel.Morgen op verjaardag bij Frans en Anja en dan moeten we zondag maar eens aan die surprises beginnen.

Ik denk dat het verstandig is als jij je volgende baan bij Noorwegen zoekt.Dat is het andere uiterste op millieu gebied heb ik eens begrepen.En de ergernissen ben je nu al goed gewend.En je ziet eens een ander stukje van de wereld,en last but not least,Je bent weer een stukje dichter bij huis.
    Maar in die tussentijd vermaak je je nog maar een beetje ,kus mam

• 01 December 2006 - 14:57

Rob:

Heb jij je Rubberen Robbie cd's weer uit het stof getrokken ofzo met je sterren in de badkamerspiegel.
    Ik ben op moment erg druk met school, en in de weekenden werk ik ook vaak twee dagen in het hotel. Druk, het gaat allemaal goed.

Succes op Sumatra en pas op voor de wilde dieren in de bush!

Ciao!

• 01 December 2006 - 19:06

Rare Jongens,:

die lui van Leipodo Prutgas.Dat dat allemaal zo maar kan he?
    En inderdaad wij maken ons op voor Snieklaas die groen schijnt te zijn dit jaar,d.w.z. de Sint is lichtgroen en de Pieten zijn donkergroen. Onderscheid moet er tenslotte wel zijn. Jammer dat je er niet bij bent, altijd leuk om een fijne rijm te bedenken waarin al je stunten van het jaar nog eens fijntjes de revue passeren.Maar ja je zit daar,dus ik weet niks van je behalve dan dat je een goddeloze ouwehoer bent.Jammer dat ik je moeder niet heb getrokken, daar had ik wel wat leuks voor geweten.
    nou Teun,Taan of Tien,de groeten maar weer.
    Tante ank.

• 09 December 2006 - 15:52

Dirk:

Hé Teunemans,
    Ik denk ik zal maar ff reageren op je site want ik zie dat de meeste het af laten weten,zelfs je beste vrienden nemen niet de moeite om ff te reageren.Morgen is er een kerst fair in het wapen,we gaan ff kijken als het niks is kunnen we altijd een biertje aan de bar pakken. Maar ik denk dat het wel gezellig en leuk wordt,ze doen er toch een hoop moeite voor om de gezelligheid weer terug te krijgen in het dorp.Nog een paar weken dan krijg je Ruud en Maarten op bezoek, daar kan je naar uitkijken want ik denk dat dat een soort wieringerwaarder kermis wordt op Bali.Wij gaan vanavond sinterklaas nog ff in z'n hemd zetten met de hele familie jammer dat jij en Thijs er niet bij zijn.Als het goed is zitten Peter en Alice nu op Bali.Nou stop ik ermee de groeten uit de Wieringerwaard