Terug naar de werkvloer - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Terug naar de werkvloer - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Terug naar de werkvloer

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

28 Maart 2006 | Indonesië, Surabaya

Hey Hey,

Nou een beetje zoals voorspeld zit ik dus weer offshore. Ik dacht dat ik weer naar Balikpapan moest voor een installatie klus, maar dat ging niet door dus zit ik nu weer op hetzelfde platform als voorheen. De Sedco 601(orginele naam he) van het bedrijf Transocean. Dit heeft als voordeel dat ik hier goede internet mogelijkheden heb, maar als nadeel dat ik niet zo onwijs veel nieuwe dingen meemaak of leer, ik heb dit rig namelijk al van achter tot voor en van onder tot boven gezien. Daarom zal het de komende tijden ook wel wat stil zijn op me webpagina, aangezien de belevenissen hierzo niet echt het vermelden waard zijn.

Gister had ik op dag 1 al een goede beginner, me hand bleef haken achter een metalen strip, dus ik brak bijna me middelvinger. Gelukkig is het alleen zwaar gekneusd (wat wel bij me past want ik ben immers ook zowaar een kneus) Ik zit weer in de nachtdienst wat ook als voordeel heeft dat ik wakker ben als het bij jullie avond is, dus dan spreek ik sommige van jullie wat vaker via ons geheime informatie netwerk (oftewel MSN). Jullie hadden dit weekend weer een trap tegen de klok gegeven begreep ik, das mooi want dan is er nog 5uur tijdsverschil met Jakarta, en dan kunnen jullie me nog langer blijven bellen voor het bij mij bedtijd is. Dus als het bij jullie 6uur savonds is dan is het bij mij 11uur, dan mogen jullie me dus altijd bellen zolang het voor zessen is!!!! Nu alleen nog ff uitvinden naar welk nummer jullie moeten bellen...... Postduiven, telegrams, brieven, en morse seinen mag echter op alle tijden van de dag. Of je dan antwoord krijg is weer een heel ander verhaal ;-)

Uit buitengewoon vertrouwelijke bron heb ik begrepen dat Mark Knopfeler tijdens de pauwepop komt optreden, na een kort overleg met deze bron heb ik besloten dat ik daarom maar niet naar de pauwepop ga, ik ga immers geen Money for Nothing betalen!!!! Mijn bron bracht me nog wel enigzins in twijfel want door het grote aantal vrouwen dat meestal op pauwepop komt, zal er een grote kans zijn dat je in de Tunnel of Love mag komen:-)

Tja vanuit dat standpunt is het dan mischien toch wel slim om naar de pauwepop te gaan, want een kaartje kost geloof ik 12,50euro en Indonesie is wel goedkoop maar voor 12,50euro kan je toch echt geen vrouw krijgen. Die beginnen vanaf 35euro excl belasting etc........... Jullie zien het wel weer ik sta weer voor een buitengewoon lastige beslissing!!!!! Mischien dat jullie nog kunnen adviseeren????

Afgelopen weekend was ik nog wel eventjes naar de Star Deli (slechts enkele onder jullie kennen de plek, maar het is dus een kroeg bij mij om de hoek) en de dames achter de bar hadden nog herhaaldelijke verzoeken en vragen omtrent mijn broertje.................................... Dus Daan heb je al vakantie plannen voor volgend seizoen?? Ohja in de Star Deli had ik evengoed een hele leuke avond gehad, terwijl ik dus helemaal in me uppie heen moest, terwijl ik dat natuurlijk niet meer gewend was na twee weken in het stervens koude Nederland!!!

Nou ik heb voor deze week wel weer genoeg geschreven. Ik laat de reacties weer aan jullie over.

Tot de volgende keer,


Teun Sabel ;-)


NB: Als ik terug kom hoop ik wel dat jullie voor wat warmer weer gezorgd hebben, ik heb namelijk geen ruimte in me koffer om dat ook nog eens mee te slepen

  • 28 Maart 2006 - 16:23

    Mark:

    Teun ik begrijp volkomen dat je twijfelt aan pauwenpop, deed ik eerst ook maar toen dacht ik aan het volgende:

    - 150 liter bier in 3 dagen
    - 300 euro lichter in 3 dagen
    - 5 vrouwen rijker in 3 dagen
    - 80 herinneringen rijker in 3 dagen
    - zuipen met je ouders.. das altijd legendarisch
    - je ziet mensen die je nog nooit hebt gezien

    Nou dit zijn wel genoeg redenen om te zeggen: Pauwenpop, we zetten heel Wieringerwaard op zn kop!

  • 28 Maart 2006 - 16:31

    Je Pa:

    Hallo Teun, nou das goed afgekomen met die middelvinger, nou ja je kan inieder geval tijdelijk geen misbruik van het instrument maken!! het is goed te horen dat je het naar je zin hebt gehad hier in dit kikkerland. Wij hebben in ieder geval genoten bij jou daar in Jakarta en omgeving. de temperatuur was daar beter dan hier voor jou. Ik ben weer in "Full swing" thuis en ben dus weer druk. Als ik de keus mocht maken tussen pauwepop of niet dan is de keus gauw gemaakt, maar ja voor € 12,50 een lefdes tunnel dat kunnen ze hier niet. ik denk dat jij zelf je beslissingen wel kan maken daar heb jij geen advies in nodig. ik gaat weer eten en spreek je nog groeten en hoe je taai daar.
    Papa

  • 28 Maart 2006 - 18:30

    Marjolein:

    hey teun,
    hier bezig met me laatste stage dagen, die erg lachen zijn. gister was het weer bijna raak. jij ook goed bezig met je vinger... auwts!
    nou met pauwepop kom je natuurlijk wel. dat lijkt me duidelijk. mark heeft in principe gelijk natuurlijk.. over dat bier dus. haha.. dus we zien je verschijnen. chau!!

  • 29 Maart 2006 - 06:50

    Rob:

    Ja Teun... advies over Pauwenpop kan ik je niet geven, ik kom namelijk zelf ook niet. Ik wil verzekerd zijn van mooi weer en aangezien die garantie in Nederland niet te geven is, zoek ik het dus ergens anders.

    Denk dat je vader gelijk heeft, die beslissing moet je gewoon zelf maken.

    Ik heb hier ook weinig te melden, ben van het weekend trouwens terug naar Virton geweest voor Trynke en Alex maar die hele godganse camp licht op z'n kop. Peter en Margreet gescheiden en een heleboel rotzooi, maar je hoort het wel eens.

    Gaat er vandoor, moet een presentatie voorbereiden.

    Ariverdeci

  • 29 Maart 2006 - 14:04

    Mam:

    Mark Knopfler, m'n neus. We krijgen dit jaar Gorden en Joling over de vloer,samen met LUV en la Brard.Laatst vertelde je trouwens nog dat jij nooit oplet wie er op het toneel staat en dat je er ook niet naar luistert.Daar waren wij nog zo verbaasd over omdat je meestal naast die artiest op het toneel staat mee te bleren.Maar ja met 150 liter bier in je kraag zal je wel eens iets ontgaan.Zorg jij maar dat je de weg niet kwijt raakt in de tunnel of love,en als je het erg benauwd krijg dan vraag je Elvis maar om hulp.

  • 31 Maart 2006 - 14:01

    Je Broertje:

    nou Teunes dat is een mooi plan om volgend zeisoen weer naar Jakarta te komen heb t er namelijk wel naar me zin gehad in de Star Delli!!
    verder heb ik uit een betrouwbare bron begrepen dat op zaterdag Crazy Eef komt mee-trommelen met een cd'tje en dat zondag uit geldgebrek bij de vereniging Pauwenpop Papa komt spelen op ze orgel.
    dus je begrijpt absoluut de moeite moeite om te komen kijken;)

    nou ik spreek je wel weer de groeten

  • 31 Maart 2006 - 14:25

    Tante Ank:

    Ja jongens ,ik heb dus even contact gehad met de gene zijde, maar zowel Elvis als Crazy Eeef moeten helaas verstek laten gaan. Maar ik kan jullie mededelen dat de Hr.H.Hazes de honneurs zal waarnemen.Dus veel plezier hoor en denken jullie erom het is zaterdag 1 April.
    Groetjes.

  • 01 April 2006 - 16:06

    Glassies Jennifer:

    hoi teun alles goed jongen lekker warm denk ga maar lekker naar pauwepopis erg gezellig ik ga woensdag naar de paasvee is ook gezellig het hoort er gewoon bij en nog sterkte met je middelvinger zorg maar dat het gauw over is het staat zo lullig je vinger om hoog groetjes jennifer zie je wel weer

  • 01 April 2006 - 21:42

    Mick En Tineke:

    Heej Krullebol,
    Tis geen grap, eg niet, gewoon FF de groetjes doen, en zeggen dat je veters los zitten en dat je een vlek op je shirt heb......1 APRILLLLLLLLLL kikker in je billllll....
    Alles gaat weer goei met je zo te lezen, mooi zo!
    Ff over Pauwenpop, als dat mokkel van Brard eg komt, dan zou ik het wel wetennnnn,wegwezen dus, brrrr.
    Straks wil ze je nog ff ontslakken met een zalige klisma in je ster hahahaha
    Heb nog een pracht moppie van Mick voor je;
    Wat zegt een smurf als hij zijn been keihard stoot?
    (Moet ik nu het antwoord erbij zetten of zal ik ut niet doen ghe ghe......)
    Okay dan, hij zegt;"gofferdomme wéér een blauwe plek erbij"!!
    Hahahaha (typisch Mick mopje)
    Teunus, volop genieten maar weer van al dat moois daar, en pas goed op jezelf.
    Mazzelzz van Tineke en Mick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: