Valentijnsdag @ Saudi - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Valentijnsdag @ Saudi - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Valentijnsdag @ Saudi

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

16 Februari 2008 | Saudi Arabië, Riyad

HAJETO,

Das alweer een mooie tijd geleden zou je zeggen nietwaar.... Ik ben er nu weer helemaal bovenop gelukkig dus nu maar weer eens ff een mooi verhaal schrijven. Es ff denken waar was ik ook al weer. Ohja nadat ik na me ziekte verzuim net twee dagen terug op kantoor was belt die klojo van Human Recourses om te vragen tot wanneer mijn visum geldig was, dus ik zeg ja dat weet ik niet man, das jouw baan om dat te regelen. Dus hij haalt me paspoort op en belt 20 minuten later dat ik nog dezelfde avond naar Bahrein moet omdat dit de laatste dag is dat mijn visum geldig was......dat kwam heel erg gelegen aangezien ik al lekker op achter liep qua werk. Nou ik savonds in de auto op weg naar Bahrein waar ik vervolgens twee dagen moest wachten op me visum en toen was het weekend. Donderdag zat Martin ze eigen helemaal gek te maken achter de emails dus Rachel en ik zijn toen maar ff gaan boodschappen doen voordat de nietmachines om onze oren zouden vliegen met die gefrustreerde Jodokus. Toen heb ik nog een nieuw dressoir gekocht en Rachel kocht ook een dressoir want de korting was meer dan 50% dus we konden het niet laten staan. Ik had er ook weer typisch diep over nagedacht toen ik het kocht want ik realiseerde me pas op de terugweg dat ik niet in Bahrein woonde en dat ik het dus nog mee terug in Saudi moest zien te krijgen terwijl het niet eens in me auto paste........Het dressoir staat nu twee weken later dus nog steeds bij Martin in de kamer totdat ik uitvind hoe ik het kan importeeren. Martin zijn vrouw werd 50 datzelfde weekend dus dat vierde we in The Diplomat met een champagne brunch en daarna nog ff door naar de kroeg die onder het hotel zit en om 8uur savonds ging ik behoorlijk voldaan en scheef me bed in. De volgende morgen moest ik om 6 uur dr uit om weer te werk te gaan samen met Eric me baas die ook bij Martin was blijven slapen.

Met Eric kan ik het wel goed vinden want dat is een eersteklas komiek met alle mensen die hij continue nadoet en al ze grove rasistische uitspraken zijn aan mij wel besteed. Nu is rasisme opzich niet goed maarja als je 30 jaar overzee werk tussen allemaal indiers en omani's die alles van je jatte en oplichten waar je bijstaat dan kan ik me wel voorstellen dat je na 30 jaar een beetje bevoroordeeld bent over de donkere medemens niet dat ik het goed wil praten maar allemachtig wat ken je lachen met die gek.

Nou de eerste 4 dagen nadat ik terug was van Bahrein ging het allemaal wel lekker het was druk maar redelijk productief bezig tot en met dinsdag middag toen ging ik met Eric te eten tussen de middag en ik had ineens geen zin meer.....gelukkig hij ok niet dus we hadden van twee tot 3 gegeten en verder rustig aan gedaan, ff bij het nieuwe pand weze kijken en om 5 uur op tijd naar huis. Woensdag de dag voor het weekend zoude we van alles en nog wat ondernemen qua werk maar dr kwam geen fuck van terecht. Om 12 uur was ik het spuugzat en ging ik met Eric te eten we kwamen na een uur terug en om twee uur waren we allebei meer dan uitgewerkt en hebben we de rest van de middag bij de starbucks op het terras zitten niksen. De regio manager uit Dubai (Brad Wood) belde me nog op me mobiel op om te vragen waar Eric was want hij kon hem niet bereiken op de zaak, dus ik zeg: Je stoort want Eric en ik zitten in een meeting bij Aramco en heb toen gauw opgehangen zodat ie niet het verkeer op de achtergrond zou horen. Eric vroeg vervolgens: was dat Brad? Ja zeg ik tegen hem. Eric: Tell that motherfucker to piss of were freeking busy. oftewel het kon hem allemaal gestolen worden op dat moment net als ik trouwens. Het is best wel raar maar opeens staat alles je tegen in dit land en dan doe je ook helemaal niks meer die dag, moelijk uit te leggen als je dr nog nooit geweest bent.

Nou dit weekend ff me mountainbike in mekaar geschroeft aangezien ie uit elkaar gehaald was voor het transport vanuit Jakarta, en ik heb ff een klein rondje geprobeerd maar dat was geen succes want al die stof troep die ik in no-time inademde daarmee was ik het fietsen gauw zat. De volgende keer ga ik wel naar het strand met de auto en de fiets achterin dan heb je wat meer frisse lucht dicht aan zee. Ik zei altijd tegen Eric: Saudi is as close as you can get to hell..... Maar Eric antwoorde lackoniek dat saudi pas na de hel komt want het is net 1 grote asbak waar alles verschroeid is.... :-)

Gister hebben we ff een bbq gedaan bij Eric thuis want als je het weekend in Saudi blijft moet je er toch iets van probeeren te maken voor zover als dat lukt. Gelukkig was er een zandstorm beter bekend als Shamal of hoe je dat ook behoort te spellen. het was 1 grote stof bende, het is zeg maar een soort giftige mist echt heel bijzonder om mee te maken..... ;-) Daarna hadden we nog een filmpie gekeken (American Gangster) en mooi op tijd naar huis om vandaag weer met frisse moed te beginnen ofzoiets. Valentijnsdag was natuurlijk ook een daverend succes met alle vrouwen in Boerka en we hadden cactussen ipv tulpen of rozen. Uiteraard waren alle brieven met liefdesverklaringen die op de mat lagen afgetekend met anoniem omdat het verboden is om hier contact te hebben met mannen tenzij je met zon muffe zweetkist getrouwd ben.

Gelukkig belde Maarten Kind me nog ff wakker donderdag snachts om 12 uur om te vragen hoe het was, want die asbak zat in Ierland aan de wal te peeren dus die dacht laat ik dan Teun maar ff bellen om die slappe zak lastig te vallen midden in de nacht. Of ik al voorbereid was om zijn huis straks te gaan schilderen.....:-) hij ken bij mij wel ff de heipalen komen schilderen die scheeuwer!!

Nou verder weet ik ff niks meer dus ik stopt er ff mee.

Jullie zien me wel verschijnen in February.

Greetzzzz

Teun Sabel Tasman

  • 17 Februari 2008 - 13:45

    Mussenhof:

    Mooi verhaal Teun Tot spoedig zienz

  • 19 Februari 2008 - 18:49

    Hoi Kerel:

    Nog ff volhouden,wij komen je halen in Maart.Ik heb er zin an.See you soon!!
    Mam

  • 21 Februari 2008 - 17:33

    Eef:

    hey teun
    mail je wel eens terug hmm?!
    nee hoor grapje.
    x eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 138806

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: