Stoffig Saudi - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Stoffig Saudi - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Stoffig Saudi

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

24 Maart 2007 | Singapore, Singapore

Hoi Hallo,

Jullie kunnen weer opgelucht ademhalen en smorgens rustig de krant uit de brievenbus pakken zonder het gevaar dat ik ineens ongevraagd om de koffie kom, ik zit namelijk weer veilig een ruime 12000Km van jullie verwijdert in Singapore. Ik begon zoals voorgenomen in Saudi Arabie met een vlucht van Schiphol direct naar Damam waar ik met 1 uur vertraging savonds om kwart over 10 arriveerde, de douane is daar wel behoorlijk kribbig kan ik jullie op ze zachts gezegd vertellen en ik kan op dat punt dan ook niemand aanraden om hier op vakantie te gaan. Ik werd opgehaald en toen was het nog 45min rijden naar het hotel.

Ik zat in het Tulip In hotel waarvan de keuken in mijn suite nog groter was dan de meeste hotel kamers (lekker luxe dus) Geen alcohol aanwezig in dat land dus dat was een hele verademing voor mijn lichaam en geest ;-) De volgende ochtend ging ik direct naar de zaak (werd wel opgehaald) en om 9uur stond ik naast de unit die ik moest inspecteeren. Het viel alles mee en stelde niet veel voor opzichzelf maar het was wel interresant om te zien hoe mijn bedrijf in een ander land aan de gang is en hoe hun de dingen op de rit hebben staan. Het was ook grappig dat ik jongens leerde kennen die ik al veel via de email of telefoon had gesproken maar nooit in het echt had gezien.

Nou de volgende dag was het vrijdag (das een zondag voor de mooislims in Saudi) dus toen was er bijna niemand op kantoor behalve ik, want ik wou ff gauw dat rapport in mekaar flansen. Savonds op het vliegtuig naar Dubai en vandaar een aansluitende vlucht naar Singapore. Ik moest alleen overstappen en die miste ik bijna omdat er 1 uur tijdsverschil was tussen Dubai en Saudi dacht ik dat ik nog zeeen van tijd had voor Boarding, maar opeens hoorde ik Final Call voor me vlucht nummer en moest ik dus nog op een draf het vliegveld over.

Afijn ik ben goed en wel in Singapore en ik zit in het hotel te internetten. Ik heb nog 3 minuten voordat me 1uurs abbonoment verloopt, dus ik ga er per direct mee stoppen.

Ik spreek jullie wel weer, ik zal weer wat van me laten hooren als ik weer in jakarta zit.


Greetz,

Teun Sabel Tasman

  • 24 Maart 2007 - 10:50

    Sabeltje:

    Wij hebben genoten hier van jou aanwezigheid, leuke dingen gedaan en lekker bijgepraat. Wij hopen je over 4 maanden weer bij ons te hebben om je voor te bereiden op PAUWEPOP. Heb vernomen van de organisatie dat ze een speciaal contract hebben afgesloten met de bierbrouwer, omdat jij met je kameraden aanwezig zult zijn.

    Goed te weten dat je weer veilig bent aangekomen in Indonesie.
    Wij groeten je met een dikke zoen en tot gauw.

    Pap, Elly, Daan, Stefanie en Chris.

  • 24 Maart 2007 - 11:16

    Mam:

    Goeie berichten weer.Hier gaat de klok vanacht een uur vooruit.Het word zomer.Oma moet dinsdag in het ziekenhuis het ijzer uit haar arm laten halen.En woensdag is het weer paasveetentoonstelling.Dag Teun tot leze.Dikke kus Mam

  • 24 Maart 2007 - 13:14

    Heleen:

    ...zo, dus jij hebt weer even op adem kunnen komen? En nu alweer de helft van de wereld verkent...! 't is wat met die tijden he...? Bij ons gaan ze er ook weer 'n uurtje wegsnoepen...vanacht mag de klok een uur naar voren...! :( Een uurtje weekend minder dus...!

    Nou teun, veel succes weer met alles & laat je niet gek maken! :p

    xx

  • 26 Maart 2007 - 19:23

    He Stoffe Jongen:

    Blij dat je weer veilig op je stek bent aangekomen.
    Hier is het eindelijk mooi weer, maar dat
    komt waarschijnlijk omdat jij weg bent.
    Nou heb ik zelf nog niet zo veel genoten van het zonnetje want ik was druk doende de binnenkant van het toillet te inspekteren. Ik had namelijk Influenza, oftewel de griep,in de volksmond ook wel slingerschijt geheten.
    Daardoor miste ik het dorpsuitje van het jaar nl de laatste toneelavond en de wandeling met de club.
    Wat rottig he?
    Het goeie nieuws is dat het waarschijnlijk tot en met de paasveetentoonstelling mooi weer blijft.
    Ome Jan is druk aan het onderhandelen met de jongens van bouwfonds dus het blijft allemaal nog een verrassing hoe het uitpakt.
    Teun het beste maar weer.
    Groetjes van de kampioen slingerschijten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: