Kerst en Nieuwjaar - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Kerst en Nieuwjaar - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Kerst en Nieuwjaar

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

05 Januari 2008 | Saudi Arabië, Riyad

Om het nieuwe jaar maar eens eventjes goed te beginnen dacht ik bij mezelf, laat ik dan eerst me webpagina maar ff bijschaafen. Hier dan maar ff een ingekorte versie van mijn kerst en oud en nieuw voor zover het me dan nog bijstaat tenminste...... Ik was met kerst uitgenodigt bij Martin (me collega die in Bahrein woont) dus daar ging ik heen na een lange dag werken reed ik savonds over de brug door de douane van Saudi in Bahrein waar Martin me opstond te wachten om me naar zijn nieuwe huis te leiden (ik was er immers nog nooit geweest) gelukkig woont ie heel dichtbij de grens dus we waren er met 10 minuten. Nou daar dus op de dag voor kerstavond ff een borreltje gedaan en ff over het werk in Saudi ouwehoeren. De volgende dag zouden we kerstshoppen voor Rachel (vrouw van Martin) en daarna moesten we op tijd naar de Dilman club om met vrienden, kenissen en wildvreemde kerstavond te vieren. Daar aangekomen meteen maar aan het ijskoude amstel bier gecombineerd met champagne en bacardi cola en karaoke werd dat een uitermate geslaagde avond!! Dus wij snachts op onze oren naar huis.

De volgende dag gingen we rustig aan doen, ik moest eerst nog ff emails doen en wat ander werk en om 12 uur smiddags waren we weer in de Dilman club om daar een uitgebreide middag brunch te doen. Begonnen met een frisse bloody marry en daarna champagne met rode wijn en een biertje toe. Ondertussen was het half 8 savonds en werden we verwacht bij Ross en Wendy thuis. Wij daar meteen keihard aan de Mohito’s dus dat begon al goed en daar leerde ik ook Paul en Pauline kennen die vier koters hebben twee meiden 18 en 15 en twee jongens van 13 en 11. Helaas is Martin ook al 54 en om 10 uur ging bij die oelewapper het kaarsje uit en moest ie naar huis (ook omdat rachel stront lazerus was trouwens maar ok) Dus ik zeg ja maar ik ben nog niet klaar hoor waarop Pauline meteen voorstelde dat ik wel bij hun kon blijven slapen. Zo gezegd zo gedaan dus ik grijp nog een mohito en we knallen nog ff lekker door in het oude vertrouwde tempo. Pauline was ondertussen op de bank in slaap gevallen waarop haar lieve kinderen besloten moeders gezicht maar ff onder te kalken met pen..... heel charmant. Nou toen moesten we toch maar ff naar huis (lees Paul en Pauline hun overgrote vila)

De volgende morgen belde iemand me wakker om half 8 smorgens...zeer aangenaam uiteraard op tweede kerstdag. Dus ik optijd me bed uit en Pauline had me om half 10 smorgens bij Martin afgezet zodat ik me eigen kon douchen etc. Smiddags zouden we terug naar Paul en Pauline want daar zouden we dan nog ff stevig aan de champagne dus dat deden we dan ook om 4 uur smiddags en Martin wederom om 10 uur met ze vrouw naar huis maar volgens Pauline zag ik er nog bijzonder dorstig uit dus bleef ik daar maar weer slapen (die schotse hospitality staat me wel aan!!!!) Ik helemaal kapot naar me bed om half drie (niet dat het opviel want al het gezelschap was in dezelfde staat) toen ik om half 8 smorgens door Martin werd opgehaald (moest namelijk weer te werk die dag) toen lag de hele familie daar amper an een uur te bed voor het geval dat je dacht dat ik er geen genoeg van kon krijgen!!!

Nou ik te werk strontloof vanzelfs maar bij nacht een man bij dag een wrak dus niet zeuren. Martin belde smiddags of ik diezelfde dag terug kwam naar Bahrein want het was in principe nu weekend en ze hadden voor vrijdag een boeking gemaakt voor de champagne brunch in The Diplomat. Ik me eigen dus weer over laten halen en naar Bahrein gereden. Na de Diplomat champagne brunch zijn we vervolgens nog een afzakkertje gaan halen in de Dilman Club en toen zijn we terug naar huis gereden (half 8 savonds) De volgende morgen ik weer om half 6 me nest uit zodat ik om 7uur op me werk in Saudi kon zijn. Zaterdag en Zondag gewerkt en Maandag op oudejaars dag je raad het al ik weer op een draf naar Bahrein waar ik bij Paul en Pauline was uitgenodigt om het nieuwejaar uit te luiden. Ik zou het in eerste instantie in Saudi vieren maar die mensen cancelde op het laatste moment omdat ze dachten dat ik beter af was om het in Bahrein te gaan vieren ipv in Saudi. Bij Paul en Pauline was de zus van Pauline op bezoek (Caroline) die was nog geschifter als dat ze me hadden voorgelicht dus dat werd dikke pret. Het bleek nu ineens dat we oud en nieuw nu niet bij P&P vierde maar bij een ander koppel mensen die ik nog nooit gezien had. Wij kwamen daar met 24 man thuis aanzetten om half 8 savonds en toen kwam ik er achter dat van de 24 mensen waarmee we kwamen aanzetten alleen P&P die gozer konden bij wie we uitgenodigt waren.

Andy en ze vrouw vonden het absoluut geen probleem dat er zoveel vreemd volk over de vloer kwam en met het motto hoe meer zielen hoe meer ze vernielen werd het een grote bende. Maakte Andy geen bal uit want hij ging per 3 January met ze vrouw naar Jakarta verhuisen dus hij liet de boel lekker de boel en had ze koffer al ingepakt. Er was helemaal niks stuk ofzo het was alleen behoorlijk smerig geworden maarja dat houd je toch niet tegen als je 35 man over de vloer hebt. Die avond gingen Martin en Rachel om half 1 naar huis en ik ging met Paul naar de rugby club waar we om half 4 uit vandaan rolde. Wederom was ik bij de familie P&P blijven slapen waar ik zo ondertussen een onderdeel van het meubilair begon te worden....... Nou daar zat Pauline nog Paul absoluut niet mee die vonden het allemaal nog mooier als ikzelf. De volgende morgen werd ik wederom wakker gebeld om half 10 en toen ik het bed uitkwam zaten Pauline en Caroline al aan de koffie. Nou zegt Caroline dat komt goed uit dat je wakker ben, ken je mooi ff de champagne en de sinaasappelsap pakken. Dus wij smorgens om half 10 aan de champagne op nieuwjaarsdag. De conversaties die we die dag verder in de achtertuin onder de parasol hadden gehad zijn niet voor herhaling vatbaar maar allemachtig wat heb ik gelachen. Ken je dat liedje Sweet Caroline nou op 100% dat het nummer niet Pauline dr zus gebaseerd was.

Om 3 uur werden we gebeld door Ross en Wendy of we alsjeblieft allemaal wouden langskomen om te blijven eten want ze hadden bij een cateraar bestelt voor 4personen en ze kregen eten voor 10personen afgeleverd dus dat probleem mochten wij ff oplossen. Ross is zon beetje befaamd voor ze Mohito’s dus daar hebben we er nog ff een paar van geslacht tussen 5 en 10. Nou om 10 uur savonds hadden we dan toch allemaal wel het gevoel dat het mooi geweest was en dat we er nu maar eens een einde aan moesten maken. We hadden de feestdagen wel zeer efficient benut en voor het eerst ging ik dan ook maar eens met Martin mee naar huis terwijl we allebei voldaan en gevuld waren.

Ik hoop dat jullie allemaal zulke mooie feestdagen hadden in Nederland al was het er geloof ik wel bok koud. Ik zit op het moment op een rig en kom pas morgen laat weer thuis en dan zal ik dit verhaal ff op me website plakken. Als ik op kantoor of thuis ben heb ik geen tijd of energie om te schrijven maar nu had ik wel een mooie gelegenheid. Ik zou vandaag eigenlijk ff op 1 dag langs twee rigs gaan maar toen ik bij rig nummer 1 was had ik 700km op de klok gereden en besloot ik dat ik er maar ff twee dagen van zou maken.

Jullie lezen me wel weer.

Groeten,

Teun Sabel Tasman ;-)

  • 05 Januari 2008 - 10:47

    Heleen:

    De beste wensen voor 2008 dan maar. Zo te lezen heb jij 't nieuwe jaar wel 10 x ingeluid met je champagne, biertjes, etc. Ik lees meer over lachen, food & beverages dan dat je aan 't werk bent geloof ik, dus genieten doe je wel in 't nieuwe jaar! ;)

    Hier in Leeuwarden was 't bizar mistig, dat we hand in hand naar de stad gelopen zijn. Menig vuurkorfje of vuurpijltje pas op 't laatste moment kunnen ontwijken, zo erg was 't. Maar dat maakt 't ook wel weer spannend! :d

    Maak er 'n mooi jaar van!

    Liefs,

  • 05 Januari 2008 - 14:46

    MAM:

    Nou hou ik zelf ook wel van een feestje,maar dit slaat werkelijk alles.Hoogste tijd om weer eens aan het werk te gaan,met je zatte barst.En een beetje vuurwerk vond je zeker zonde van het geld?Wij horen weer van je,kus mam

  • 05 Januari 2008 - 15:51

    Een Vriend:

    Ha die Teun,
    Zoals je al wist hebben wij het oude jaar uitgeluid in de sneeuw. Kouwe jatten, bulten vuurwerk en een fles rode wijn, en daarna op tijd naar bed om de volgende morgen weer te kunnen skieën.
    Wij zijn nu weer thuis, alles heel gebleven, en hebben verschrikkelijk genoten. Wij gaan er vanuit dat ik je voorblijf als wij de skies gaan kruizen in het afdalings gevecht.
    Geweldig verhaal, ik verwacht nog een aantal foto's van je feestje.
    Ik spreek je deze week.
    Groeten en zet hem op XXXXX

  • 07 Januari 2008 - 11:45

    Heike:

    Waha, op je oren naar huis? Wat is dat nou weer voor utidrukking! Goed, zo te lezen heb je geen oren meer over dus! Nou feestbeest, tot snel maar weer!

    Kus! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 138903

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: