Punt uit . - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Punt uit . - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Punt uit .

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

22 Februari 2006 | Indonesië, Batavia

Dus ik zal jullie allen nog een van mijn laatste avontuuren beschrijven en dan stop ik er mee voor de komende tijd, ik ga namelijk op vakantie naar een heel ver land van hier!!!! Het is slechts een klein land en ik denk niet dat jullie er ooit van gehoord hebben, het heet Nederland en ik kom daar volgens me paspoort oorspronkelijk vandaan.

Ik was dus na 3 dagen in Singapore op me visa gewacht te hebben, klaar om terug te gaan naar Jakarta. Ik arriveerde uiteindelijk om 1uur snachts thuis in Jakarta, en de volgende morgen kon ik meteen weer naar het vliegveld om naar Jambi te vliegen (zuid Sumatera) Ik vertrok om 5uur van huis, na een hele korte nacht te hebben gemaakt, en om 9uur arriveerde ik na 55 min vliegen op Jambi. Toen moesten Zul en ik 2uur wachten op de chauffeur, en in die twee uur had ik last van me maag en misselijk en ik raakte dus drie keer naar de wc. Nu zal ik jullie van deze buitengewoon lachwekkende en beschaamende wc avonturen besparen, maar ik zal de harde kern van Wieringerwaard er ooit nog wel eens over vertellen..... Nou om 11uur kwam die chauffeur en met een rit van pakweg 4uur voor de boeg begonnen we aan onze reis. Die chauffeur had net als alle Indonesiers met een rijbewijs, zijn rijbewijs gekregen in de oorlog met Japan (het zogenaamde kamikaze certificaat) Gelukkig na anderhalf uur over een weg met meer gaten dan asfalt te hebben gereden, arriveerde we op een weg die was gemaakt van losliggende keien, grind, en modder. Na weer een uur rijden belande we toen op een weg die net aangelegd was door een sjofel, maar gelukkig remde dit de chauffeur niet af en met 80 kilometer per uur raasde deze vierwiel aangedreven toyota over de bokharde roodkleurige en buitegewoon gladde kleiweg.

Na wederom weer een uur kwamen we aan op het boorplatform (ja dat had ik ook nog nooit gezien, een platform op het vaste land en midden in de jungle) ik moet zeggen dat ik nu voor het eerst de onaangetaste bossen van Sumatera heb kunnen zien, al heb ik ook bijna een uur langs de palmboom plantages gereden. Volgens de chauffeur was de geschatte oppervlakte van die plantage 1000 hectare, nu leek me dat wel wat veel, maar ik reed er met gemiddeld 70 kilometer per uur ruim een uur doorheen, en zo ver als ik kijken kon zag je deze rijen met palmbomen. AFijn het was dus wel gigantisch GROOT.........

Aangekomen op het platform begon ik met het opnieuw aanleggen van de elektra, ik had niet zon goed idee wat ik nou aan het doen was, maar toen ik de volgende dag eindelijk klaar was, werkte alles tot mijn verbazing toch wel!!!!! Ze hadden daar gewoon met een stuk magnetron snoer, 3 van onze machines van elektra voorzien. Ik kan wel gaan zeggen hoe ik het gedaan heb, maar dat zal jullie roesten en ik wil jullie niet van nutteloze informatie voorzien op deze buitengewoon leerzame en informatieve pagina ;-)

Nou de volgende dag gingen we smorgens om 11 uur weer terug naar het vliegveld, waar we om half drie aankwamen. Om 5uur ging mijn vlucht terug naar Jakarta en om 08:30 kwam ik helemaal afgepeigerd thuis. Ik moet er nog ff bijvermelden dat tijdens die rit van en naar het platform het maar goed was dat we vierwiel aandrijving hadden!!!! 1 keer kwam het water tot de motorkap aan toe (we reden eventjes door een plas/vijver) en ook de kleiweg zorgde voor spectaculaire glibberige slips.

Zoals jullie kunnen zien heb ik er ff een paar fototjes bijgeplakt om het allemaal iets duidelijker te maken.

Ik stop er mee, ik bivakeer deze week nog op kantoor en volgende week houd ik vakantie in Jakarta. Het is hier nu rainseason (dat schijf ik in het engels omdat ik de Nederlandse spelling niet zeker weet) dus iedere avond regent het wel en ook onweer komt er meestal wel bij kijken. Dat onweer is dan altijd weer leuk om wetenschappelijk in de gaten te houden!!!! Als je namelijk de flits ziet en dan begint te tellen tot het gedonder komt, dan deel je het aantal tellen door de afstand van het onweer, en dan weet je precies hoe snel je geteld hebt ;-(

Onweer is eigenlijk net als verkering krijgen, het begint heel flitsend maar in no time krijg je het gedonder.........

Gunst dit verhaal begint alweer een typische wending te krijgen dus ik houd het voor gezien!!!!

Jongens tot 5 Maart, koffie en gebak vanaf 10 uur bij me moeder aan de sportlaan 17, mits ik geen vertraging heb.


Mam haal jij ff slagroom taart bij bakker Zander????


Teun Sabel ;-)

p.s. nu kijken wie er komt voor die heerlijke taart.............

  • 22 Februari 2006 - 07:19

    Je Kent Ze Wel Maar....:

    He konijn, hoe denk jij die gebak te krijgen van Klaas Zander, die doet tegenwoordig alleen in folders bezorgen, en volgens mij is die al een tijdje gestopt met gebak bakken. en wat dacht je van "REGENSEIZOEN"!!
    Verder zien wij je gauw
    greetz van het geflipte zooitje vanuit Singapore

  • 22 Februari 2006 - 07:20

    24674:

    wij zijn de eerste wij zijn de eerste

  • 22 Februari 2006 - 07:25

    24679:

    hi smart guy(snelle jongens voor diegene die het niet weten) wij houden de site gewoon bij voor jou en niet uit het hotel de ballen tot vanavond

  • 22 Februari 2006 - 09:28

    Rob:

    Mooi verhaal weer Teun. Nou die gebak van bakker Zander willen we natuurlijk niet missen he, dat begrijp je wel. Heb weinig te vertellen, lees me mail anders nog maar een keer. Ik ga straks naar Amsterdam, vanavond stappen en blijf daar slapen dus wordt een leuke avond. Zo te lezen is the family gearriveerd in Singapore dus dat is allemaal goed gegaan. Heel veel plezier allemaal de komende week en tot horens!!!

    Marco Borsato heeft trouwens een nieuwe hit, ijzersterke tekst! Komt ie:

    Rozen, rumbonen en rode wijn,
    Goed ik mag dan achtenveertig zijn
    Maar ik weet heus nog wel waar de meisjes vol van zijn
    Dat zijn rozen, rumbonen en rode wijn.

  • 22 Februari 2006 - 13:28

    Heleen:

    Eej Teun,
    Leuke foto's! Fijne vakantie gewenst. Laat je a.u.b het 'regenseizoen' wel in Azie...we hebben hier wel genoeg nattigheid gehad!

  • 22 Februari 2006 - 18:51

    De Tillies:

    He mafkees, nou wij zijn er hoor op 5 maart, ik wil dat wonderlijke hoofd van jouw wel weer eens zien. Nog even een kleine tip: Ga eerst even langs de kapper, dan schrikken we niet zo, en vergeet niet een visum aan te vragen voor dat kleine landje waar je naar toe gaat. Prettige vakantie nog en tot de 5de
    Je surrogaat familie.

  • 23 Februari 2006 - 17:21

    Klaas Zander:

    Ja, nu heb je natuurlijk spijt, maar voor een zo'n rot taart ga ik die oven niet opstarten.Ik heb wel iemand anders gevonden om de honneurs waar te nemen,alleen ben ik bang dat het appeltaart wordt i.p.v. slagroom taart, maar nou moet ik snel aan m'n folders, tot kijk.

  • 26 Februari 2006 - 12:22

    Jennifer:

    weer wat leuks mee gemaakt .hoop je snel weer wat van je te horen zijn net terug van skien en alles heel gehouden hoop snel weer wat van je telezen groetjes de glassies jennifer grootes die rot familie die bij opa en oma groot komen met kerst ha ha ha
    tot gauw

  • 26 Februari 2006 - 14:35

    Tante Anja En De Kooters:

    we komen allemaal de taart op vreten de rommerse de glassies en de grootesies

    p.s anja en frans zijn op vakantie bewaar een stukje voor ze!!!! met de groeten tante anja

  • 27 Februari 2006 - 10:32

    Nou Klaas:

    Bak die taart maar op de bakplaat want de springvorm die ik je laatst gegeven heb, is niet groot genoeg vrees ik.
    En wij willen ook nog een stukkie.Ik zie het al weer aankomen, net als die bitterballen zeker, toen moesten we ook genoegen nemen met alleen de geur.
    Begin alvast maar en stop ze maar in de vriezer.
    Tot etens, tante Ank.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: