Was ik weer........... - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Was ik weer........... - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Was ik weer...........

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

09 April 2008 | Saudi Arabië, Riyad

Zo nu heb ik wel een record gevestigd qua stilte denk ik zomaar op deze pagina is al een behoorlijke tijd niks meer gezegd dus is het de hoogste tijd om de boel een beetje wakker te schudden zeg maar!! Aangezien ik daar nog al goed in ben zal ik maar eens een extra lange editie in mekaar liegen.

Het begon natuurlijk allemaal met de welverdiende......kuch kuch, ik bedoel lang verwachte vakantie. Na 4 maanden in deze asbak te hebben gebivakeerd (waar het overigens niet bepaald warm was geweest in de laatste weken) leek het me wel lekker om een tijdje te gaan skieen in Tsjechie. Die afspraak had ik al een tijdje ervoor gezet met me vader en Elly omdat die eigenlijk in December naar Jakarta zouden komen maar dat ging nu natuurlijk niet meer door dus hadden we maar wat anders bedacht. Nou ik op die lange latten en we hadden ook een lange lat mee (Stefanie) ;-) en wij gingen dus samen op les. Man man man wat een feest was me dat zeg!!! Het begon eigenlijk de avond er voor toen we nog ff met de jongens een borreltje in de Gevel zouden gaan halen. Het bleef er niet bij 1 en om half 4 was ik dan ook eindelijk thuis terwijl we om 5 uur zouden gaan rijden richting Tsjechie. Me vader dacht dat ik de eerste 400km wel zou gaan rijden maar dat leek toch niet zon bijzonder goed plan (achteraf gezien) tenzij we de eerste 400km met de taxi wilden doen!! Dus ik was zo brak als een aap maarja dan maar op karakter dacht ik bij me eigen en na een half uurtje slapen in de auto was ik weer net zo verveelend als normaal...... Eenmaal in Tsjechie ff skies geregeld en skielessen voor steef en mij en de volgende ochtend konden we er vol tegen aan. Na de twee uurtjes les op een hele kleine piste hadden we genoeg arrogantie in ons lijf om naar de grote piste te rijden en daar het een en ander te probeeren. Ging opzich wel goed moet ik zeggen en dus de volgende dag lessen geregeld voor op de gewone piste.

De tweede lessen gingen wat minder goed omdat de skieleraar meer oog had voor ze telefoon en de kont van steef ipv onze skiekunsten en we waren er dan ook precies niks van opgestoken. Nou je ben Nederlander of niet dus wij klagen en de dag er op hadden we de eigenaar van de skieschool om ons les te geven. Dit was
natuurlijk vele malen beter dan die kwast van de dag ervoor en steef gleed als een skiwi van de rode piste af alsof de duivel op dr hielen zat. De rest van de week ging het ook lekker op ongeveer iedere foto staat ik met een half liter bier voor me neus dus het ging echt lekkah (nu is dat ook niet zo vreemd want tijdens het skieen heb je te weinig tijd om foto's te maken daar denk je altijd pas aan als je in de kantine zit)

Nou de volgende dagen hebben we ook nog wat sneeuw gehad en zon en helaas een beetje regen maar verder hadden we wel een schitterende week. De laatste dag was erg slecht en besloten we dan ook eerder naar Nederland te rijden. We zijn door duitsland bijna gevlogen en snachts om 2uur waren we thuis. NOu toen had ik nog twee hele weken om me samen met Maart Piraat te misdragen in wieringerwaard en omstreken. Dat was wel pittig gelukt zeg maar!! Verjaardag van Maarten was een daverend suczeven al eindigde die schreeuwer wel te bed voordat de visite weg was!! Zaterdag van twee uur smiddags tot twee uur savonds in het Wapen om de achterstand in te halen....... Zondag Paasbrunch bij Ruud Groot en savonds Paaspop in t'Veld, Na-Pasen in de gevel twee dagen lang wel te verstaan want je hebt karakter of niet!!! En toen had ik nog maar 1 weekje over en die heb ik besteed met Bianca die jullie waarschijnlijk niet kennen maarja jullie hoeven ook niet alles te weten vanzelfs.

Toen zat de vakantie er weer op en ging ik dus opweg naar Amerika voor de Global Handshake Meeting :-) Dat was wel weer een hele reis opzich naar Houston Texas. Het was 9uur vliegen en het tijdsverschil was ook nog eens 7uur eerder dan in Nederland. Ik ging smorgens om 10uur weg vanaf schiphol en ik was diezelfde dag in de namiddag aangekomen in Houston op George Bush International Airport. Nou toen met de taxi naar het Hotel dat hete Woodland Resorts en ik moet zeggen dat het hotel echt prachtig was!! Groter dan groots en een golfbaan en meerdere zwembaden met veel groen en eekhoorns etc etc het was echt wel een mooi resort. De eerste nacht geslapen als een blok want ik was natuurlijk gebroken van de lange reis hoewel ik evengoed wel redelijk had kunnen slapen omdat ik 4 stoelen voor mezelf had. Nou de dagen erop hadden lange vergaderingen van smorgen half 8 tot savonds 6 en daarna hadden we ook altijd wel een druk avond programma. Er was 130 man aanwezig en ik was bij verre weer de jongste vanzelfs. Er was maar 1 andere jongen die dan 28 was maar verder was iedereen in de 40 of ouder. Ik ben ook wel zon 23 keer naar me leeftijd gevraagd door jan en alleman!! Ik moest nog een presentatie geven voor de hele groep van 130 man en dat kwam erg onverwachts moet ik zeggen. We moesten het ook met een groepje doen maar de mensen in mijn groepje hadden er allemaal geen zin in dus moest ik het doen! Nou dat kwam achteraf gezien goed uit want nadat ik die presentatie had gedaan kreeg ik achteraf allemaal goeie complimenten van alle grote bazen die er aanwezig waren dus ik heb me naam wel weer goed op de kaart gezet dankzij dat waardeloze groepje waarmee ik was ingedeeld.

We hebben nog gegolfd maar dat lukte me eigenlijk voor geen meter maar het was wel lachen, en op 1 avond hadden we Casino Night dat was ook erg leuk geweest!! Als ik de woorden van Mark Lapeyrouse (President van Brandt) moet geloven dan wordt me volgende locatie in Amerika want die vond dat ik me presentatie zo goed gedaan had dat hij me daar wel kon gebruiken. Ik denk niet dat het overnacht zal gebeuren maar ik wacht het wel rustig af ondertussen heb ik hier nog genoeg werk te doen!

Toen moest ik dus weer terug naar Saudi vanuit Houston via Amsterdam waar ik 5 uur lang moest wachten op de aansluitende vlucht naar Bahrein. Gelukkig heb ik mezelf niet verveeld omdat Bianca wederom lief genoeg was om met de trein vanuit Heerhugowaard langs te komen. Ik was wel kaasverot omdat ik helemaal niet had kunnen slapen op de vlucht naar Amsterdam maar dat mocht onze pret niet drukken. Het was voor Bianca en mij natuurlijk wel raar om twee keer van elkaar afscheid te nemen in zon korte tijd maarja wat doe je dr aan.... op de volgende vlucht had ik ook niet kunnen slapen dus ik kwam naar 36uur wakker te zijn geweest helemaal gebroken in Saudi aan.

Nu is alles weer als vanouds en we zijn hier bezig met verhuizen naar het nieuwe pand dus dan krijg ik in ieder geval wel een mooi kantoor wat ik in principe behoor te delen met Martin maar die gast is er toch helemaal nooit dus ik denk niet dat ik veel van hem zal zien.

Nou ik zal wel foto's van me nieuwe kantoor doorstuuren zodra ik ze heb.

Jullie lezen me wel weer!!!

De Groeten en tot sinas en een zoen voor degene die er behoefte aan hebben ;-)

• 09 April 2008 - 12:35

Rob:

Nou dat record qua stilte op je website valt ook wel mee, die van mij staat op 23 Nov 2006 :p Moet em maar eens opzeggen denk ik, zoveel heb ik daar niet meer te vertellen.

Klinkt als een geslaagde week daar in de states, mooi ook dat je ff de gelegenheid hebt gehad jezelf te promoten, bied toch weer leuke kansen voor de toekomst mss.

Veel succes weer in die zandbak en we mailen weer!

Ciao!

• 09 April 2008 - 13:23

Heike:

Lap tekst weer gelezen hoor! :) Whoehoe, van der Hoek zat dus lekker in de spagaat met die skies! Lache hoor, stiekem wel een beetje jaloers, in geen jaren meer geskied ;) Zet jij even een mooie naam neer met je presentatie, gaaf hoor, toch een mooie kans :) Bianca? Chickie? Nieuwe scharrel? Cool! Wanneer ga jij weer terug naar de Nederlandse bodem? Mamza heeft een nieuwe 'Tom Tom' dus kan Wieringerwaards vast wel vinden, hehe ;) Goed Teun, veel plezier nog daar in die asbak, werkze, al het goed en tot horens maar weer!

Liefs, Heike xxx

• 09 April 2008 - 15:28

Praatjesmaker!:

Je was gewoon poepeloere bij vertrek naar Tsjechië.....enne geen woord, niet eens een letter over je conditie. De conditie van Koos Alberts zullen we maar zeggen en de Joling-teksten als "ik heb er de kracht niet meer voor" waren ook niet van de lucht. Zo rond 12u (AM) was het dan toch wel tijd voor een biertje (1/2lt)en die wil nou eenmaal graag in de benen gaan zitten.
    Maar toch, het moet gezegd, je raast bergafwaarts in een adembenemend tempo, zoals je de 3 weken die je had wel meer dingen in een adembenemend tempo hebt gedaan. Alé, tijd is kostbaar, niet?
    Gaaf dat je er weer was, man!

Dikke zoen, Elly

• 09 April 2008 - 18:35

Bianca:

Heey mop!,

Tijd niks van je gehoord:P
    gelukkig gaat het nog goed met je daaro!
    Heb je zulke drukke weken gehad en toch noem je het vakantie ;)

ik spreek je snel weer!
    die zoen daar heb ik wel behoefte aan;)

Dikke zoen terug!!

• 11 April 2008 - 12:44

Mussenhof:

Hoi Teun Mooie sterke verhalen Veel beleefd de laatste weken We volgen je met plezier Groetjes opa en Oma

• 14 April 2008 - 15:37

He Yankee Doodle:

Duuuuus,jij lonkt een beetje naar de states? Ik hoop het voor je, lijkt me leuker dan die zandbak waar je nu zit.
    Laten we eerlijk zijn, een kameel heeft er 2 en een dromedaris maar 1 bult, dat heb je nu wel gezien,lijkt me.
    In Schagerbrug is de aanbouw inmiddels klaar,want serre kun je het niet meer noemen. Ze hebben er alleen het verkeerde glas ingezet zeker bij Rai Ban besteld, er komt geen zonlicht meer doorheen. Maar ook dat wordt opgelost.
    Teun de mazzel, hoop je de volgende keer te kunnen melden dat de boel plat ligt.
    Tante Ank

• 15 April 2008 - 18:37

Mam:

Wij zijn op reis geweest.Hebben de 50e verjaardag van tante Gerda op de veluwe gevierd met z'n achten.Het was weer leuk,maar koud.Je broer heeft zijn emigratie nog twee dagen uitgesteld,dan konden we nog ff bijpraten.Maar nu is hij toch echt weg;tot dinsdag.Woensdag moet hij weer te prutten in de Noordzee.Ik heb wat lekkers met twee van die kruikenduikers.Nou, zo zal mijn volgende weekendje weg wel naar Litouwen voeren.Wel gezellig want ze kunnen heel goed zingen die leetowers?Nou jongen ik ga je snel weer spreken,dus tot horens,en een dikke kus van je mam

• 06 Mei 2008 - 00:40

Anja:

Teun!
    wanneer kom je weer terug?? :D
    Ik kom net terug van 5mei feest in Winkel, tis weer mooi weest, ik ga slapen.
    Morgen ff naar t strand, want het is er weer weer voor!! eindelijk!
    tot cola!