Ondertussen in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Ondertussen in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Ondertussen in Dubai

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

05 Juni 2009 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hoi allemaal, ik heb na bijna een maand weer genoeg gezien en meegemaakt om weer eens een A4tje vol te zwetsen dus hier gaat ie dan:

Het begon allemaal toen ik terug kwam in Dubai uit het overheerlijke Houston. In Dubai was het intussen blafheet geworden dus met 45 graden was de aankomst al echt aangenaam. De totale reis die me een goeie 26 uur koste was natuurlijk alles behalve comfortabel dus toen ik hier snachts aankwam donderde ik dan ook erg makkelijk in slaap. Net als op de heenweg naar Amerika had ik geen directe vlucht dus ik reisde via Frankfurth waar ik sochtens in de stad op het terras heb gezeten alvorens ik aan de volgende vlucht begon. Nou eenmaal terug op me werk eerst een berg gezeik van me baas omdat er ik weet niet wat niet goed was vanwege mijn afwezigheid maarja ik kan ook maar op 1 plek tegelijkertijd zijn, en ik ben niet van plan om eerst de hele dag op cursus te zitten en dan tot savonds half 1 emails te gaan doen. Sommige collega's deden dit wel tijdens de cursus in Amerika maar dat had weinig verschil gemaakt want diezelfde collega's kregen evengoed ook een hoop commentaar van hun baas bij thuiskomst. Achteraf gezien ben ik dus blij dat ik savonds lekker met andere cursisten aan de bar heb gehangen en lopen kloten want het had geen verschil gemaakt.

Nou toen weer aan de slag met goede moed en ondertussen loopt nu alles eigenlijk wel weer zoals het hoort. Het is lekker druk en ik heb gewoon genoeg te doen op een dag. Ondertussen heb ik nog wel een hoop huiswerk te maken voor school maar dat komt eigenlijk allemaal wel goed zolang ik de zaterdag een beetje vrij weet te houden.

Ongeveer vlak na mijn aankomst in Dubai ruim 2 maanden terug ben ik meteen opzoek gegaan naar een auto omdat ze me hadden verzocht me eigen auto te kopen (ipv een lease auto krijg je dan een vergoeding) dus daar ben ik nu al een tijdje mee bezig en uiteindelijk heb ik dan toch me keuze kunnen maken met de Volkswagen Passat. Ik ga morgen een testrit doen en als het een beetje meezit heb ik dat dan bij het einde van deze maand wel eens geregeld en kan ik dan in me eigen waggie rondkarren. Het wordt me allereerste eigen auto dus ik kijk er wel naar uit en foto's zullen dan nog volgen. Ohja het wordt er wel een met 300PK want gang is natuurlijk alles!!!!

Ook zie ik steeds duidelijker de gevolgen van de financiele crissis in Dubai want het ene na het andere restaurant en/of winkel die hier beneden zijn gevestigt sluiten hun deuren. Iedere winkel heeft ook continue uitverkoop en me brievenbus puilt de hele dag uit van de flyers over allerlei aanbiedingen en weet ik veel wat nog meer maar het mag schijnbaar niet baten want er gaat steeds van alles weg. Er komt ook wel weer nieuw bij maar over het algemeen verdwijnt er meer als dat er bijkomt dus het zal mij benieuwen hoe het er over een jaar uitziet hier maar de wegen worden wel lekker ruim nu en er staan een stuk minder files. De populatie is volgens vele met 20% afgenomen en een hoop hotels zeggen dat ze voor 90% volgeboekt zijn maar de werkelijkheid is dat ze de bovenste 5 verdiepingen hebben afgesloten om maar te doen alsof het hotel vol is......schijn bedriegt huh!! De huizenprijzen vallen hier als baksteenen naar beneden en de huur prijzen zijn met 40-50% gedaald over de laatste 6 maanden (behalve mijn huis dan maarja ik zit dan ook op de allermooiste plek in Dubai met het meest geweldige uitzicht ooit!!

Ik was vandaag opzoek gegaan naar een hifi winkel omdat ik op internet een muziek installatie gezien had die ik graag wou horen dus ik op de kaart gekeken en het bleek dat HIFI city in Deira ligt (das zeg maar het oude centrum van Dubai) dus ik daar naartoe met de auto. Nadat ik uiteraard eerst online op de kaart had gekeken voor een straatnaam. Nou ik onderweg en uiteindelijk zit ik dus in dat centrum (waar het een onwijze oude tyfus bende was by the way) en ik draai een beetje rondjes opzoek naar een parkeerplek tot het ineens tot me doordrong dat er geen plek was omdat het bijna 12 uur was. alle moskeeen loeide er op los en de hele straat was bezaaid met baarden die met haast onderweg waren naar de moskee (Want dat moet op vrijdag). Iedereen huppelde maar blindelings de straat over zonder te kijken terwijl ik in de auto rond reed op zoek naar die ene winkel. Je begrijpt dat het niet lukt om en de straatnamen te lezen, en de winkel namen te lezen en op de straat te letten om er zeker van te zijn dat er geen kamikaze moslim onder me bumper liep. Na anderhalf uur rondjes gedraaid te hebben was ik zo bezweten door alle schrik reacties dat me auto wel een aquarium leek en me banden waren ondertussen ook tot op de draad versleten dus toen heb ik het maar eens opgegeven en ben ik naar huis gegaan om te eten.

Ook nog mooi, van de week had ik me verslapen dus ik was een half uur later dan normaal. Daardoor kwam ik onderweg in de auto een collega tegen aangezien ik normaal altijd de eerste ben op kantoor zie ik nooit iemand maar nu kwamen we mekaar tegen op de afslag van de snelweg en vanaf daar is het nog 5 minuten naar de zaak. Dus wij allebei probeeren om als eerste op de zaak te zijn. Ook al was mijn auto veel sneller ik kwam per ongeluk vast te zitten tussen twee bussen die hij echter via de parkeervakken naast de weg wist in te halen. Daardoor had ik nog weinig kans en hij bleef me de rest van de route afsnijden en zo was hij dus als eerste op de zaak. Mooi balen voor hem want hij parkeerde zijn auto en ik zette de mijne er naast maar wel zo dat mijn spiegel tegen de zijne aanstond dus toen kon ie niet uit ze auto en moest hij via de passagierstoel er uit.

Nou als het goed is komen ze van de week me appartement inspecteeren om te kijken of ik de boel niet verniel dus dan kan ik ze meteen ff vragen om een afzuigkap te installeeren want die heb ik niet. Dat is niet echt gemakkelijk want ik heb een 1 kamer appartement dus zodra ik begin te kooken ruikt alles naar bloemkool of bacon. Dus daarom eet ik de laatste tijd gewoon op bestelling maar voor de vitamines zou het wel lekker zijn als ik gewoon af en toe thuis kon koken.

Nou ik weet verder ff niks meer maar ik kom wel weer in de lucht!!!

Greetzzzz,

Teun Sabel




  • 05 Juni 2009 - 16:48

    Bianca:

    Nou maar hopen dat er straks nog wat winkeltjes over blijven als ik ooit nog langs kom ;)

    dikke kus lieverd!!

  • 05 Juni 2009 - 17:09

    Steef:

    Die vriendin van jou heeft het shoppen ontdekt hoor, ze heeft zich gister behoorlijk misdragen in leeuwarden (wel heel leuk trouwens!) en maakt zich zo te lezen nu ook al zorgen over de winkels in dubai :P haha

    Zal het toch nog gebeuren dat jij eerder een eigen auto bezit dan ik!? ;) Moet je niet eens zo'n monsterbak als speeltje tussen al dat zand?

    Je moet trouwens wel goed voor jezelf zorgen meneer en niet allemaal van die afhaalmaaltijden bestellen he!! Vraag maar snel om een afzuigkap, dat hoort toch wel bij een appartement op toplocatie in dubai dacht ik zo..

    Ik heb nog een week les en dan ein-de-lijk vakantie, eerste twee weken van juli naar kreta dus ik heb iets om naar uit te kijken! De dag erna gelijk mn eerste rijles, dus dat wordt nog wat.. ;)

    Xxx

  • 06 Juni 2009 - 08:49

    He Teun:

    Je bent weer lekker bezig lees ik, je vermaakt je prima daar of toch niet? Hier is het wel wat stilletjes nu opa en oma op vakantie zijn en zoals je weet zit je moeder in Thailand. Wij merken weinig van de crisis, ondanks dat de markt 10 tot 20% minder is, draaien wij als een jekko. Ook veel nieuwe klanten, zal wel in de nieuwe winkel zitten.
    Ik wens je veel plezier met je nieuwe auto en zoals Dirk altijd zegt,hou de glimmende kant boven.
    Groetjes Tante Ank.

  • 07 Juni 2009 - 12:56

    Pap:

    Hoi Kerel, wij hebben zojuist het feestje gehad van Opa en Oma, zie je ineens een hoop oude knakkers( ons voorland) weer terug. de een met een stok de ander met een rollator, maar er was feest dus we zijn er allemaal.
    Jonne heeft een prive optreden gegeven als kado aan de oudjes, en ik was zwaar onder de indruk, een tweede Anouk is ontdekt, dat alles onder de bezielende begeleiding van haar vader op de gitaar. Ik heb alweer op mijn kop in een jacuzzi gestaan, garantie gevalletje, en gaat morgen weer naar hotel zeezicht. De kermis slaan wij over dit jaar, dit halen wij in met pauwenpop, dus weer een feest om naar uit te kijken.
    Je hut is gearriveerd nu moet hij nog in elkaar gezet worden anders heb je een openlucht theater, dit hopen wij te realiseren voor je weer hier bent.
    Wij gaan nog effe een terrasje pakken in Bergen, want het weer is hier top.
    De groenten uit luilekkerland:Holland


  • 21 Juni 2009 - 13:16

    Mam:

    Hoi Teun, wij zijn ook weer thuis.Met een koffer vol thaise souveniers mochten wij dat ff laten zien aan de douane op schiphol.Zij vond het gelukkig ook leuk en zo wenstte wij elkaar een goede dag. Inmiddels duurt onze dag al zo'n 40uur.We hebben in het vliegtuig wel geslapen maar toch... Nog ff volhouden om weer het nederlandse ritme te komen.Het was een prachtige vakantie,veel gelachen met de van Ooytjes en heel veel moois gezien.Wij hebben op een Olifant gereden en Dirk heeft er zefs een gewassen in de rivier.In Bangkok hebben we gefietst en gevaren.Nu ook weer ff wennen aan de nederlandse themperatuur.Inmiddels zit jij dus in Oman en wacht ik maar tot je weer wat van je kan laten horen.Veel succes daar en pas op overstekende musselmannen. Dikke kus

  • 25 Juni 2009 - 15:32

    Daan!!!:

    Hey broertje!! Ik zat in de trein opweg naar Schiphol en dacht laat ik dat verhaal van teun eens lezen;)

    moest toch wel weer lachen om je vrijdagmiddag capriolen met de auto tussen al die baarden dus nu zit de hele coupe geïrriteerd naar me te kijken en zich af te vragen wat er dan zo grappig is, opzich leuk hoor web'nwalk maar voortaan jouw site toch maar weer thuis lezen:-p

    ik ben benieuwd naar je foto's van je nieuwe gebakkie;) hèhè maar die komen vast wel ergens online! Ik zeg de groeten maar weer!!!!

  • 06 Juli 2009 - 12:31

    Mussenhof:

    hallo TEUN Ook wij zijn terug van 3 weken vakantie en hebben met plezier weer een nieuw verhaal van jou gelezen Zo te horen ga jij wel weer lekker en dat vinden wij erg belangrijk Hier gaat ook alles naar wens voor zover wij nog meer wensen hebben 3 weken vakantie in Nederland met redelijk goed weer. 4 mooie plekken in de Betue .Noord Brabant en Zeeland en dat na lange tijd weer met ons tweetjes wat toch goed is bevallen Nog een maand en zien we jou weer in nederland Tot ziens en groetjes van Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 138790

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: