Smalle Straaten Snelle - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Smalle Straaten Snelle - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Smalle Straaten Snelle

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

26 Juli 2007 | Indonesië, Batavia

Zo dit wordt mijn laatste verhaal!! Ik ga er namelijk mee stoppen per 8 Augustus. Het leek me een goeie tijd na ruim twee en een half jaar om de details van mijn ietwat losbandige leven wat meer binnen de stadsmuuren van Jakarta te houden. Ik wil namelijk later de politiek in en dan moet er zo min mogelijk bewijs van schandalen te vinden zijn..........Ha ha ha neejoh ik in de politiek stel je voor dan zitten we aan het einde van het jaar aan Balkenende kabinet nummer 94, met mijn grote waffel blijven ze ontslag nemen daarzo ik ben namelijk niet politiek correct genoeg ;-) Bovendien waar moet ik anders al me onzin gaan uitkramen voordat ik de politiek in ga? Zolang ik het vanaf hier doe (op veilige afstand) ken er niet zo veel gebeuren maar als je dit midden op straat gaat staan te vertellen dan leg ik straks met een briefje op me buik op de stoep.....Bovendien als ik alles binnen hous zit ik straks aan de anti depresieva omdat ik me eigen gewauwel niet meer aan kan horen.

Maargoed dat dus allemaal terzijde nu weer even waar het echt om draait........nee sorry geen idee waar deze pagina nou daadwerkelijk om draait!! Het idee was altijd dat je iedereen makkelijk op de hoogte kan houden maar stom ouwehoeren daar worden jullie niet heel veel wijzer van denk ik. Dus ik heb een nieuwe fiets gekocht, want van al dat niksdoen na werktijden wordt je niet bepaald energiek sterker nog afslanken doe je ook heel anders dat gaat niet vanzelfs als je ipv van bacardi cola bacardi cola light gaat drinken ik heb het lang geprobeerd maar het zetten echt geen soda aan de dijk (wel vet op me heupen) Dus ik met me nieuwe mountainbike zondag middag op pad naar de eastern promise (nee niet om te gaan zuipen want met drank op achter het stuur in JKT dat bekoop je dus echt gegarandeerd met de dood!!! Nee het feit wou dat het 1 van de weinige rondjes is die ik zonder yusuf kan maken want verder zou ik overal verdwaalen.....GEEN COMMENTAAR!!!

Dus ik kom een uur later bruut bezweet en na even af te koelen in het zwembad (nog nooit zo heerlijk gezwommen) kon ik nog een uur nazweten en het de volgende dag met stijve poten en een zere reet bekopen. Nu ga ik smiddags na het eten met de fiets te werk en savonds terug en dan rijd ik savond nog een uurtje rond in de buurt voordat het donker wordt. Ik zal je zeggen dat het wel fatastisch mooi is want het barts hier van die piepkleine steegjes waar dus wel nog allemaal winkeltjes zitten en van die koters naakt over straat lopen net lokale Kampongs als het ware!! Je zweet je eigen echt de tyfus en het zweet loopt ook in je ogen enzo maar daarna ben je wel weer helemaal als nieuw!!! Dus dat doe ik nu al een paar dagen op rij. Vanavond ook weer en morgen maar weer eens naar Singapore voor een visum trip. (ken ik ook meteen me Xbox meeneemen die daar nog stond) Dan vlieg ik maandag weer terug naar JKT tot en met de 8e Augustus en dan savonds 8 Augustus vanaf Singapore Naar huis waar ik dus donderdag ochtend gruwlijk vroeg zal arriveren.

Ik heb er ruim twee weken voor uitgetrokken om iedereen weer mateloos te irriteeren met mijn verschijning dus dat wordt dikke pret..... Ik heb toch wel zon zin in pauwepop heeft iemand al een idee wat het thema voor dit jaar is? of wordt het zitten en dom kijken??? Wie komen er eigenlijk allemaal qua artiesten? Naja maakt niet zo heel veel uit, zolang clown Jopie een konijn voor me vouwt uit een ballon dan ken mijn dag niet meer stuk!!! Mooi de hele dag rondjes lopen op de braderie JOTTUM ken ik nog ff de nieuwste cd van Martin Gaus scooren.

FF heel wat anders ik lees trouwens gewoon nog dagelijks de telegraaf (lekker betrouwbaar nieuws) op het internet, maar die criminele herfst is in Nederland nog steeds niet helemaal over begrijp ik. Alledagen wordt er nog wel iemand van de stoep geschoten en ik begrijp dat een boer in hoogwoud ook een poging had gedaan om de overbevolking in te dimmen??? Behoorlijk rigoreuse acties als je het mij vraagt maar ok ik neem aan dat de details me nog wel toefluisterd worden als ik straks weer thuis ben.

Ik moest hier trouwens ook weer op T-BOSIET cursus (Tropical Basic Offshore Survival Introduction Emergency Training) voor als ik offshore ga en ik was gelukkig weer de enige blanke in een groep van 50 dus dan ben je meteen populair en kan je weer 300 keer vertellen waar je vandaan komt en hoe je heet enzo. Ken iedereen jouw bij naam en voor mij heet iedereen: Mate. Dr was ook 1 gozer en die heete (echt waar) Osama, ik zei ook meteen: Dat is wel een heel onhandige naam op het moment en hij kwam uit Pakistan!! Maar die gast woonde al 8 jaar in Canada en sprak vloeiend Engels en na drie dagen op mekaars lip kom je dan toch het een en ander aan de weet.

Hij vertelde dus dat de reden waarom ze in Pakistan de doodstraf hebben voor het beledigen van Allah of de Koran maar ook voor het beledigen van Jezus is omdat ze er zoveel verschillende geloofs overtuigingen hebben. Osama zegt dus tegen me, als we die straffen niet heel hoog leggen dan loopt het binnen no time uit op een burgeroorlog want ze kunnen anders helemaal niet met elkaar door 1 deur. Maar aangezien het dus verboden is om in het openbaar over geloof een discussie te beginnen en daar staat bijvoorbeeld meteen 10 jaar cel op weten een hoop mensen niet wat de ander gelooft en daardoor kunnen ze met mekaar door de bocht!!

Nou vind ik die pakistanen zo stom nog niet!!! Was een aardige gozer trouwens hoor mankeerde niks an.

Afijn dat soort dingen vind ik dan altijd wel interresant want die lees je niet in de telegraaf :-|

Heej ik heb ff genoeg geschreven, ik gaat weer lekker aan het werk en jullie horen wel weer van me na me vakantie denk ik dat het wordt!


JOEHHH tot snel

Teun Sabel

  • 26 Juli 2007 - 09:21

    Rob:

    Doe je idd goed om een fiets te kopen. Beetje beweging kan geen kwaad en aangezien jouw voornaamste vorm van beweging bestond uit het naar je mond brengen van een glas bier, kan ik me voorstellen dat dit je lichaam absoluut ten goede zal komen!

    We zien je over 2 weken!
    Succes nog ff.

  • 26 Juli 2007 - 11:50

    Laatste Bericht:

    Ha die Teun, Ik heb weer genoten van je verhalen het laatste halfjaar, we hebben elkaar regelmatig gesproken per telefoon. Wij wachten met grote spanning op je komst, en vraag me af of ik maar een bier pomp aan moet laten rukken voor de tijd dat jij hier bent?? Zal het wel effe overleggen met de kroegbaas van de hoek.
    Er is genoeg bij te praten en te vieren in je vrijetijd hier.
    Ben wel blij dat je ook een helm hebt gekocht voor die mountainbike, want in Jakarta wordt het snel een Auteunbike. Want met een paar gebrokken poten of gekneusde ribben is het slecht biken. Heb je dan ook zo'n smoelkapje voor tegen de roet en de uitlaatgassen?? die foto heb ik gemist, lijkt me wel leuk om die te zien:-)Neem je die all terrainbike effe mee naar huis dan kan je hier nog wat trainen voor de pauwepop.
    begreep dat je al aardig op Bas begin te lijken:-)

    Tot gauw en groeten vanaf de L8P4

    Ik zie je snel Pap

  • 26 Juli 2007 - 12:26

    Elly:

    Kijk op www.pauwenpop.nl dan weet je alles. Om ook hier in conditie te blijven, hebben we alvast een soortgelijke fiets klaar staan met trainingschema, want vet past nou eenmaal niet bij jou.
    Tot snel!

  • 27 Juli 2007 - 14:47

    Expeditie K/W:

    Expeditie K/W staat voor Kruijff / Wink. heb vernomen dat ze onderweg zijn vanaf Omsk Rusland,waar de Kamaz gebouwd is,naar Kazachstan. Alleen de truck heeft een kapote tussenbak opgelopen, dus er treed wat vertraging op. Moesten door een pieperland om de kortste route te rijden naar Nederland:-) heb je beeld??? Houd je op de hoogte

  • 27 Juli 2007 - 18:15

    Heleen:

    Jij...verdwalen? Je heb toch wel genoeg praatjes (die je eigenlijk in de politiek zou moeten gebruiken) om weer op de 'goede weg' te komen??

    ...en 't is natuurlijk bar gezond om 'n extra rondje te fietsen, resultaat --> strakke billen!! :-d

    ...enne..kijk je wel uit met 'Osama', want die is volgens mij nog steeds 'on the run..' & hij heeft dan mss z'n naam wel aangehouden, maar is hij incognito! (Nog geen tulbanden & baarden ontdekt?)...zo'n figuur lijkt me niet prettig bij 'n 'oliemaatschappij'..!? :s

    Hou je taai!

    xx

  • 31 Juli 2007 - 19:34

    Tom Met De G:

    Ik ga je cker tegenkomen op pauwenpop!

    Wist je trouwens ook al dat Arianne Rezelman en Michel vd Vlist een kind hebben of krijg je daar geen polderbode? :-D ;-)

    Ik ga je spreken!

    Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: