Terug op aarde. - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Terug op aarde. - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Terug op aarde.

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

03 November 2005 | Indonesië, Balikpapan

Kijk er eens aan, ik was er weer. Deze keer ben ik alleen, dat Teun 2 verhaal heb ik gelukkig achter de rug!!!

Ik heb er al weer heel wat reiskilometers opzitten de laatste 6 dagen, en daarom leek het mij vrijwel genoodzaakt om jullie weer eens tot last te zijn met een vreselijk interresant en vooral sterk verhaal????

Afgelopen donderdag zou ik eigenlijk al terugkomen aan het vaste land, maar een half uur voordat ik in de helikopter zou stappen werd me verteld dat ik toch maar tot zaterdag moest blijven omdat alle stoelen in de helikoper al bezet waren. Ik had kunnen voorstellen om aan het landingsgestel te gaan hangen, maar aangezien het 1 uur en 30min vliegen was leek me dit iets te veel van het goede. Nou toen ging ik dus zaterdag ochtend terug naar de aarde, Ik stap uit op het vliegveld, ik loop ff naar de ticket balie van Garuda Airlines (Dit betekent in Indonesie VEEL STERKTE) en kocht voor 50euro een ticket naar Jakarta. Nou dat verliep allemaal wel aardig geen gekigheid in het vliegtuig en aangezien er amper 50 man inzat had ik lekker de ruimte. Aangekomen in Jakarta moest ik ff een taxi naar kantoor nemen want Yusuf (me chauffeur) die was een motor aan het wegbrengen aan de andere kant van Jakarta. Dus ik neem een taxi (dit blijft spelen met je leven) en in een tijd van 2 en een half uur arriveerde ik na lang zoeken op het kantoor in zuid Jakrta. Normaal is het 3kwartier naar het vliegveld, maar ik had de mazzel dat ik mocht genieten van de echte orginele Jakarta files. Ik moet eerlijk zeggen ik heb tijdens die file wel vreselijk gelachen!!!! Echt al die brommertjes die om de haverklap NET NIET aangereden worden, dat houd je toch gefocusd.

Nou zaterdag avond ff een drankje gedaan in de Star Deli dat is een cafe dat dicht bij de zaak zit. Dat was wel gezellig en ik was om 8uur thuis (was er al om 5 uur en inclusief eten betaalde ik de vette rekening van 15euro)

Zondag kwam Bas in Jakarta aan en toen hebben we nog ff wat gedronken in BLOK M ook wel bekend als de SOS (Street Of Shame) Was gezellig maar vanwege de Ramadan was het er ook nog erg rustig, beetje poolen met kenissen van Bas en zo was het toch weer half 12 voor we thuis waren. Ik had in de tussentijd met Bas nog ff kans gezien om een berg illegale dvd's te scooren en voor 20 euro had ik dan ook een tas vol met leuke films en muziek DVD's. Bas had voor mij nog ff een dvd set achtergelaten in het staffhouse (voor me verjaardag) en dus konden we die ff lekker probeeren met behulp van me nieuwe collectie, hiermee hebben alle buuren ook meteen kennis mogen maken met mijn muziek voorkeur.

Nou Maandag en dinsdag zijn Bas en ik ff allemaal klanten afgeweest, dat was erg leuk alleen ben je veel langer onderweg dan gepland door alle files en het toch vrij trage verkeer en gister middag zijn Bas en ik terug gevlogen naar Balikpapan. Nu de Ramadan voorbij is, gaan alle kantoren enz dicht (ook ons kantoor in Jakarta) je kan het zeg maar zien als kerst. Alle indonesiers gaan terug naar de Kampong (waar de familie woont) en Jakarta is dan ook angstaanjagen leeg. Het altijd zo drukke verkeer is volledig dood en de straten zijn net zo stil als in New York twee dagen na 11/09. Afijn dan was er voor mij dus geen bal te doen in Jakarta en aangezien Bas bang was voor problemen in Balikpapan leek het hem beter dat ik samen met hem mee zou gaan. Dus nu zit ik in Balikpapan en volgende week ga ik weer naar Jakarta, nu kan het zijn dat ik eerst nog ff naar Singapore ga voor een nieuw visum maar dat bekijken we nog eventjes.

Ik heb nog steeds geen vast woon visum voor Indonesie, omdat ik dan me Diploma nodig heb. Dit diploma heb ik dus nog steeds niet dankzij de geweldige medewerking van school en dus wacht ik het allemaal nog maar tot grote frustratie aan toe af.

Nou dat was het dan wel weer een beetje over waar ik zoal uithang deze dagen. Ik ga jullie niet lastig vallen met verhalen over hoe ontiegelijk dom me collega Warsono in Jakarta is, ook vertel ik niet over de helikopter vlucht vanaf de rig naar Surabya, waarin iedere seconde telt (omdat het de laatste kan zijn) Ik zeg niks over de schoonmaakster in Balikpapan die volgens mij de kakkerlakken expres in dat huis niet opruimt. Maar ik zeg vooral niks over het werktempo van de Indonesiers in het algemeen want dat is echt buitengewoon Subliem.

Ondertussen zeg ik maar PETER R DE VRIES for President, en waneer gaat Beatrix nou eens naar de kaper????????

Jongens en meiden, we ruiken mekaar weer.

Teun Sabel

  • 03 November 2005 - 09:32

    Rob:

    Ha Sabel!

    Het werd inderdaad wel weer eens tijd dat je weer wat van je zou laten horen. Werd een beetje stil op de site zo.
    Jij vliegt daar dus een beetje heel Azie door met Air Op Goed Geluk zeg maar.
    Hier in Wieringerwaard is de laatste tijd niet veel bijzonders gebeurd (ja sorry kan er niks aan doen) dus naast dat Kristel en Melissa Bemelmans bevallen zijn weet ik je daar verder weinig over te melden.
    Ik zal je vandaag of morgen nog ff mailen via hotmail dus dat lees je nog wel.

    Hou je taai daar en we spreken elkaar weer.

    Rob.

  • 03 November 2005 - 13:23

    Hoi Zwerver:

    Dat was weer een sterk verhaal van de overzeese gebiedsdelen.Lekker dat je weer met Bas herenigd bent,ook al is dat natuurlijk tijdelijk.Je moeder heeft vanmiddag een optreden in Molenweid.Ze zijn van idols op zoek naar talent dus die kans kan ik niet laten liggen.Ondertussen moet ik nog de keukenprinses uithangen omdat ik morgen verjaar.En ondanks dat, toch nog steeds fris en fruitig.Ja,ik weet het sommige mensen hebben nou eenmaal alles mee!!hi hiNu ga ik nog ff snel een schoon kleedje aan trekken,frisdrank in huis halen(voor morgen)en de requisieten voor mijn optreden bijelkaar zoeken.Die Henkjan Smits zal nog raar staan te kijken.Dag jongen,en om nog ff bij de duitsers te blijven, wunsche ich dich viel hals und beinbruch.MAM

  • 03 November 2005 - 14:15

    Mussenhof 24:

    hallo Teun Eindelijk weer bericht uit Schagen Wij hebben een nieuwe computer zodat we weer moeten wennen. morgen is je moeder jarig dus dat word wel weer een feestje De dames hebben gisteren een pakketje naar je opgestuurd. ben benieuwd of dat terecht komt.verder alles hier in orde dus maar weer tot horen. Opa en Oma

  • 04 November 2005 - 21:34

    Tante Ank:

    Dus jij bent weer terug op aarde? Nou ik ben inmiddels ook weer terug onder de levenden.Ik ben toch ziek geweest, daar lusten de honden geen brood van.Ik zal je de smeuige details besparen maar ik kan je wel zeggen dat er momenten in je leven zijn dat je blij bent dat er niet nog meer gaten in je lichaam zitten.Een zuiveringskuur van Patty Brard is er niks bij. Ik ben 2 kilo afgevallen. Kan dat?
    Ja dat kan! Mag ik met harde wind nog wel loslopen buiten?
    Ja, maar dan moet ik wel speciale schoenen aan.
    Ome Jan is dus nu alleen naar je moeders
    verjaardag,jammer maar helaas.Ik kruip vroeg onder de wol en zeg pas goed op jezelf.

  • 05 November 2005 - 00:03

    He Broersk:

    Goed om te "lezen" dat het goed met je gaat!! gefeliciteerd met Mams. we zitten nu met de firma woudenberg en Dekker effe lekker an een potje pils is wel weer ff gezellie. Ik ben net terug uit Duitsland we hedden schietserie in Bergen Hohne en hebben nu het laatste tankschot van 101 Tankbat afgevuurd. de hoogste Baas heeft het laatste schot gevuurd maar ons eskadron had mooi de laatste treffer want de overste schoot mis hehe!!
    verder ga ik volgende week alweer op oef dus ik heb t er weer druk mee!
    hoe het in de Wieringerwaard gaat weet ik dus ook niet precies want ik heb nog niemand gesproken maar ik ga dit weekend weer effe wat info ophalen en dan laat ik je dat wel weten
    verder heb ik effe geen nieuws ik zeg
    Auf Tuti en de wapser

  • 06 November 2005 - 12:49

    Marit:

    hej teun,
    Nou net als iedereen ben ik blij dat je weer veilig geland bent, hier is het ook niet echt rustig, want sommige(belangrijke mensen)worden beschoten en dan vinden ze weer een raar pakje in de trein, waardoor je 3 uur op een trein staat te wachten.. maar verders is het hier allemaal wel in orde..ben net terug uit alkmaar..dacht laat ik maar weer eens tegen andere gezichten aankijken in de kroeg en zometeen ww1 maar weer eens aanmoedigen..ze moeten tegen jou favo dorp waarland..misschien komen ze ook lopend??? maar goed succes nog maar met alles en gedraag je dan doen wij dat hier ook...!! Groetjes Marit

  • 07 November 2005 - 16:45

    Ha, Teun!:

    Ik denk ik check je site maar weer ens... Zo te horen gaat t bij jou weer beter, geen idee hoe t in ww gaat, weet alleen dat ze zijn begonnen met t bouwen van de nieuwbouw (ze waren iig bomen aant kappen enzo)dus ik geloof dat opa zn tuin inmiddels kwijt is, jammer.. Dit weekend was Chris jarig, was wel gezellig, daarna nog met zn allen naar schagen. K hoorde van je vader trouwens wel iets over je diploma toch? een kopie ofzo? naja,, als dat zo is dan wordt t allemaal een stuk makkelijker daaro denk.. ben je ook weer van die frustratie af ghehe ;) De feestdagen komen dr ook weer aan, eerst sintmaarten,, moet dan werken dus mag vast bij de deur gaan staan ofzo 8-) Ga aankomende weekenden ook ff naar opendagen, eerst naar leeuwarden, en daarna nog Adam en Utrecht.. ben benieuwd... kus steef

  • 07 November 2005 - 16:54

    Thijs:

    Hey Neef.Nou het zijn barre verhalen allemaal wel mooi om te lezen haha.Hou Je taai he Groeten Thijs

  • 10 November 2005 - 18:18

    AnnGeeAnn:

    Ha die teun!
    hier gaat alles, naar omstandigheden, goed! vandeweek ziek gweest. dikke keelontsteking, maar dat krijg je dr van als je zonder jas te stappen gaat! DOMM! morge (vr.) ff feestje! van mar&bren, die vieren nog ff hun verjaardag! en zondag moet ww1 uit naar BKC. schijnt dat daar een band komt ofzo.. dus blijven we vast nog ff hangen! voorderest regent het hier.. schijt weer! maargoed!
    succes daar& hou j haaks!
    ik ruik je later! kus An!

  • 11 November 2005 - 14:37

    Sint Maarten:

    sinte maarten keuveltje met je rooie reuveltje met je rooie rokje aan daar komt sinte maarten aan.SINTE MAARTEN KEUVELTJE MET JE ROOD ROOD REUVELTJE MET JE ROOD ROOD ROKJE AAN DAAR KOMT SINTERMAARTEN AAN !!!sinte maarten de deur is vast geef die gozer op z'n barst geef hem dan een dikke zoen dan zal hij de deur wel open doen

  • 13 November 2005 - 15:34

    B2:

    watzeggie!!!!!!!!!!!!!!!!owwww dat zal de baas niet leuk vinden.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: