Hoiii Stelletje versleten tuinbroek trutten!!!! - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Hoiii Stelletje versleten tuinbroek trutten!!!! - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Hoiii Stelletje versleten tuinbroek trutten!!!!

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

13 Oktober 2005 | Indonesië, Surabaya

Ik dacht kom ik breng jullie weer eens op de hoogte van hoe saai mijn baan wel niet kan zijn!!!

Ik ben op het momment offshore op een rig dat genaamd is: Sedco 601 (goh wat orgineel daar heb een of andere mastermind vast jaren in het diepste geheim aan gewerkt!!!) Dit rig ligt vlakbij het eiland Surabaya en waar dat eiland ligt weet ik niet precies, maar het ligt in ieder geval in het water. Afijn het was met de helikopter anderhalf uur vliegen naar dit platform, en aangezien het in die helikopter nog heeter was dan in de gemiddelde oven was het dus niet bepaald een plezier vlucht!! Ik vertrok vanaf de luchthaven van Surabaya met drie uur vertraging dus dat zat ook al lekker mee, ik was om 7uur uit me hotel gegaan maar was pas om half 1 op het platform. De dag er voor vloog ik vanaf Balikpapan rechtstreeks naar Surabaya, ik zou eerst via Jakarta zodat ik daar de meeste van me kleren en spullen kon dumpen maar dat ging wegens tijdnood ff niet door. Nu neemt Bas de eerst volgende keer dat hij naar Jakarta gaat mijn tas met kleren etc etc mee. Nu zit ik dus hier sinds afgelopen dinsdag en ik draai nachtdiensten. GODSAMME WAT IS DAT SAAI!!!! Als die machines draaien hoef je er niks aan te doen en als ze uitstaan ook niet, alleen het aan en uitzetten kost je een kwartier en dan is je taak wel weer gedaan voor een paar dagen. Nou gelukkig gaan we hier nu een extra machine installeeren, dan heb ik in ieder geval wat te doen, want geloof me nachtdiensten van twaalf uur geen klap uitvoeren zijn heel erg saai!!! Nu heeft de lokale Indonesier absoluut geen hekel aan niks doen dus die vermaaken zich wel hier met niks doen. Kijk ik houd ook wel van niks doen maar dan moet ik er wel wat bij te zuipen hebben. Mensen denken vaak dat doen we wel ff, NIKS!!! Maar dat valt dus nog lang niet mee kan ik je vertellen. Ik denk dat als ik hier aldoor zo weinig te doen heb dat ik toch nog maar eens met Bas moet praten, maar voorlopig wacht ik het maar eens ff af en zal ik hier eerst eens een beetje administratie bij gaan houden. Dat klinkt interresant maar niks is minder waar, en voor me gevoel ben ik ook nog nooit zo nutteloos geweest terwijl ik zo goed betaald werd.

Maar om jullie maar ff verder te informeeren over de kerk en de krant. Ik zal hier wel zon 4 weken zitten denk ik en daarna ga ik ff een tijdje op kantoor in Jakarta. daar heb ik wel zin in, want dan ga ik verschillende onshorre (voor de mavo'ers dat is een boorplatform op het land) rig's bezoeken. Dit betekent met de auto of Helikopter om Jakarta heen reizen en dan een beetje rapporten maken over de verschillende installaties. Tijdens die tripjes zie ik tenminste nog het een en ander van Jakarta en omstreeken en dat is natuurlijk wel een hele grote plus punt. Helaas heb ik van Surabaya namelijk geen moer gezien maar mischien dat dat op de terugweg iets beter uitpakt, ik zat nu namelijk in een hotel 10 minuten vanaf het vliegveld en heb maar 1 straat gezien op het hele Surabaya. Ik zat trouwens in het meest waardeloze en vieze hotel ooit. Er was geen warm water in de douche en de vloerbedekking en het plafond waren hartsikke goor (nu zijn dat natuurlijk allemaal maar luxe problemen waar ik eigenlijk niet over mag zeuren, het bed sliep namelijk prima) Wat wel gaaf aan dat hotel was was dat me raam uitzicht had op een vuilnisbelt!!! Volgens mij was het er koop avond want het krioelde er van de mensen (mischien was de rijst in de aanbieding??)

Ik begreep dat het Nederlands elftal de wk kwalificatie heeft doorstaan, nou nou knap hoor van die jongens ik had eigenlijk weinig anders verwacht. Ze krijgen zon 40 miljoen per jaar betaald dan mag je toch verwachten dat ze wel kunnen winnen van bijvoorbeeld Macedonie of weet ik veel welke andere tegenstander. Nu mogen we naar Duitsland Jippie!!! we hebben die duitsers koudweg Nederland uit gaan we nu naar hun toe. Met een beetje mazzel blijft het Nederlands elftal daar 5 jaar, wij hadden in 1940 namelijk ook 5 jaar nodig om die Duisters weer het land uit te krijgen. Ik heb ook gelezen dat de spelers van Gahna 10.000 Dollar krijgen als ze door de kwalificatie heen komen ofzo (heb het niet zo heel precies gelezen) Nou als ik die lui was zou ik zon fooi afslaan. Je ken dan beter tijdens het WK ff langs de kleedkamer van Oranje gaan en daar je salaris bij elkaar steelen. die Rolex van davids is alleen al meer dan een ton waard.

Maar goed om te voorkomen dat ik afdwaal zal ik maar weer eens verder gaan met mijn ozo zware werkplicht HET GROTE NIKS DOEN.

Ik was blij dat ik mij even los heb weten te rukken van al mijn werkzaamheden, zodat ik jullie weer een beetje op de hoogte kon houden van mijn zinloze bestaan (heerlijk)

Nou ik zou zeggen tot de volgende keer, en ik hoop maar dat die vogelgriep ook jullie kantop vliegt. Dan hebben jullie er straks tenminste weer een kopzorg bij!!!

DIKKE ZOEN VOOR IEDEREEN.

Teun Sabel

  • 13 Oktober 2005 - 13:53

    Hoi Mekkerende Mafketel:

    Nu heb je eindelijk je doel bereikt,offshore werk voor een dik loon,en nog ben je niet tevreden.Wel jammer dat het zo saai is,ik hoopte juist voor je dat het wat gezelligheid zou brengen die vaste collegas.Maar nu heb je wel tijd om iedereen ellenlange persoonlijke emails te sturen.LEUK!!Ik ben de kozijnen aan het schuren,dat moest er toch een keer van komen.Voor het aankomende weekend staat de achtertuin op het programma.Die word ff te hoog en te dicht begroeid.Het is een soort regenwoud maar dan nutteloos.En de buren beginnen te klagen dat het zonnetje zo snel ondergaat(onder onze bomen en struiken dus)Dus we gaan met kapmessen en kettingzagen aan de slag.Wel lekker dat het nog steeds zo heerlijk weer is hier,zo slaan we de herfst gewoon over.Gaan we van de winter barbequen op de ijsbaan.Apart hoor schaatsen met een biertje i.p.v.warme chocomelk.Je hoort er wel weer wat van,dag kerel,laat je niet gek maken.kus mam

  • 13 Oktober 2005 - 13:57

    Elly:

    Jij bent helemaal een lekkertje, die vogelgriep is namelijk al vrij dichtbij. Ze zijn bijna EU-lid, maar het voelt nog niet echt als "buren" zeg maar. Die vogelgriep blijkt ook meteen de gevaarlijke variant te zijn, dus als wij niet meer schrijven weet jij hoe het komt.
    Nog ff over Surabaya, dat is toch geen eiland. Ik heb van Anneke Grönloh (ja, hééél ver voor jouw tijd) altijd begrepen dat het een plaats op het eiland Java was, maar misschien is dat na de Tsunami allemaal wel weer veranderd.
    Hier hebben we minstens nog net zo mooi weer als bij jou, iedereen loopt nog buiten in hemdjes enzo. Gisteren is Engeland zowat verdronken geloof ik, maar wij hadden wederom mazzel. De brandstof rijst nog steeds de pan uit, Chris heeft er daarom een (snor)brom bij genomen voor de korte afstanden want die GTI is drankverslaafd. Check ook ff je mail, als het er vandaag niet is dan toch zeker morgen.
    Heb je alle goeie boeken en Joep al uit nu je je zo verveelt? De Da Vinci code is ook wel een dikke pil, dus als er wat gestuurd moet worden roep je maar.
    Groetjes en pas je aan, oftewel relax !

  • 13 Oktober 2005 - 15:19

    Pap:

    Ja jongen dat valt vies tegen dus, ik had het eigenlijk wel verwacht hoor. je moet nog in het echte werkritme komen, er zijn nog wel wat mensen in onze omgeving die je wel kunnen vertellen hoe je met niks doen toch druk kan zijn. Misschien kan je wel wat achterstallig onderhoud doen???? vindt Bas denk ik ook wel fijn. effe over het uitzicht uit je hotel, er was inderdaad koopavond daar, dat is elke avond trouwens hoor, je moet er alleen op tijd bij zijn. Je kan het vergelijken met de black market in Beverwijk. Wij zijn als gebruikelijk weer lekker druk bezig, En over voetbal ik heb daar niet zoveel verstand van maar de mentaliteit is alweer als gebruikelijk, ze dachten "wij hebben ze in de zak" en spelen doe eikels gelijk 0-0 laat ze inderdaad maar in de heimatt blijven. nou ik weet het effe niet meer. gegroet mijn "vriend" zet hem op en bedenk wat nuttigs al is het maar je hut schoonhouden.

  • 13 Oktober 2005 - 15:33

    Steef:

    hee, jij weet wel lkkr wat je wil hea? 4 uur rijden naar je bestemming in de hitte, oké daar mag je over klagen, maar als je dan maar 10 minuten moet rijden en dan niks van de omgeving ziet dan is t ook niet goed?! Uhm.. ik geloof dat we gaan eten, andijvie-stamppot met spek,, lkkr =p doei!

  • 14 Oktober 2005 - 09:13

    He Biggewipper:

    Alhoewel,geen big op de rig en te wippen valt er daar ook niks,denk ik.
    Bedankt voor de vogelgriep hoor ,we lopen hier allemaal met een dikke strot en snotbriebels en gister lag ik spontaan een ei.
    Verder weinig nieuws behalve dan dat ze oma de hoofdrol in de nieuwe Rambo film hebben aangeboden,die liep met verband om haar hoofd.
    O ja en je moeder gaat de politiek in.Ja ja dat is nog eens nieuws he?
    Groetjes Tante Ank

  • 15 Oktober 2005 - 19:28

    TiNa:

    HeEy Teun! (nu zit mn vinger bijna in je neus :P)

    Wel weer naar je zin hè ;) Ennuhh test t toch maar ff... bel 's nachts maar een keer hoor ;) Je weet wat je zeggen moet he :P
    Dikke kuzz Tina

  • 16 Oktober 2005 - 09:39

    Rob:

    Zo Teun, Surabaya dus... is weer es wat anders he.
    Gisteren verjaardag van Tom Gutker gehad, was gezellig, Monique Slikker was er ook nog.
    Straks voetbal kijken, is ook alweer een mooie tijd terug. Ze moeten in Niedorp, zal de groeten doen aan je neef.
    Verder heb ik vrij weinig te melden Teun, Salzburg komt in zicht, heb er vet veel zin in. Zet em op daar en misschien kom ik van de week nog wel ff langs, je ziet me wel verschijnen.

    Mazzel!

  • 17 Oktober 2005 - 09:27

    Mussenhof 24:

    Hoi Teun even een berichtje uit Schagen Wij zijn Gister met Jan,Ank en de jongens naar het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen geweest Prachtig weer en een hele mooie dag verder gaat hier alles nog op rolletjes.Op onze ouwe dag denken wij dat we het nog druk hebben. Maar als ik jou hoor moet jij je best doen om geen eelt op je rug te krijgen teun tot de volgende keer en hou je bezig Opa En Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: