Lees Je Wijzer - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Lees Je Wijzer - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Lees Je Wijzer

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

22 April 2007 | Singapore, Singapore

Lees je wijzer was een schoolboek toen ik nog in groep 8 zat van de basis school, de titel is uitzonderlijk multifunctioneel want wat je ook leest, je wordt er altijd iets wijzer van. Lees je een dom ouwehoer verhaal van Teun van der Hoek dan leer je steeds beter wat een halvezool het wel niet is. Maar lees je het woordenboek dan wordt je ook een heleboel wijzer, alleen op een andere manier :-/

Afijn Ik zit in Singapore omdat Gus de regio manager woensdag moregen belde en zei: Boek de eerste beschikbare vlucht naar Singapore want we moeten praten en beslissingen maken voordat ik naar de US vlieg maandag. Dus ik op een draf naar Singapore en daar heb ik dus donderdag en vrijdag voornamelijk met Gus een plan de campagne gemaakt voor van alles en nog wat, wat er uiteindelijk in resulteerde dat ik het hele weekend aan het werk ben geweest.... Naja beter werken als dat zinloze gedrag dat ik anders weet te vertonen tijdens me werk ;-) Ik mocht bij Mr. Bas in huis verblijven dus dan hoefde ik niet in een hotel waar je nul privacy hebt en iedere dag in je eentje moet ontbijten tussen tweehonderd vreemde herkauwers met nog veel luidruchtigere kinderen....

Uiteraard moesten we wel meteen weer aan de loop door Singapore en gisteren hadden we weer eens een uitspattende avond met Bas, Lennart, Jaap, en nog een paar vrienden van Bas hierzo. Ook ging mee me "nieuwe vriendin" die onder de naam Yuni opereert, ze werkt bij een boorbedrijf in Jakarta en ik had er al een keer eerder gezien tijdens een zaken lunch met andere lui van datzelfde bedijf. In ieder geval, ik was dus vorige week maandag bij dat bedrijf langs en daar zag ik Yuni dus weer en toen kreeg ik savonds van 1 van die gasten die daar in datzelfde bedrijf werkt haar nummer.... Jajoh als je zo knap ben als ik dan, uch.. uch.. uch.. zo ik moest ff over me nek van me eigen arrogantie ;-)

Dus die cowboy shiet dat onschuldige konijntje ze hersens er uit en dat spettert over dat 4 jarige meisje met die mooie roze jurk, die vervolgens van schrik dr laatste loly in het zand laat vallen....... Ohnee zo ging het niet.

Dus we gingen zaterdag avond eerst ff naar het nationaal museum in Singapore dat is onlangs voor miljoenen gerestaureerd, en nu zit er een lounche bar op de binnenplaats waar alle rijke mensen uit Singapore kaviaar en champagne komen drinken in hun vier delige kostuums. En ze komen er per ferrarie of Lamborghini dus toen wij daar zaterdag avond waren stonden er 4 van deze supersnelle jongens voor de deur. Daarna gingen we naar Sint James Power station en dat is echt een bizarre grote disco met verschillende zalen waar je alle soorten muziek kan vinden. Jaz,Hiphop,lounche,santana weet ik veel wat nog meer. Nou daar hielden we het tot 4uur smorgens uit tot de lichten aan gingen. Yuni hield het ook uit maar was wel errug dronken en kotste onderweg in de taxi dan ook doodleuk ff dr handtas vol. Gelukkig zag ik het aankomen dus ik had dr mobieltje en portemenee maar ff uit die tas gehaald om deze van de maagzuur tsunami te redden.

Afgelopen donderdag gingen Bas en ik en een andere collega ff naar een Harley Cafe, waar je allemaal lompe motorijders met snor had zitten die de kantoor lucht uit hun neusharen probeeren te verdringen voor stinkende toiletten en smakkelijk koud bier om vervolgens met je zatte kop op je motor naar huis te gaan...... Maar verder kon je zeggen wat je wil, maar het was een mooie tent met een rustig terras en een doorgaande weg 500 meter verderop waardoor er genoeg te zien was en die kroeg was ook echt behoorlijk appart gedecoreerd. voorbeeldje: bij de wasbak hing geen spiegel maar 75 achteruitkijkspiegels naast elkaar gebundelt, behoorlijk ampartig kan ik je zeggen!!

Nou ik heb wel weer ff genoeg geschreven voor nu, ik zal probeeren weer wat meer te schrijven maar het is gewoon vreselijk druk op me werk dus ja dan moet je soms wel eens andere dingen laten wachten. Ik zou natuurlijk niet uit kunnen gaan of een uurtje later en in die tijd een nieuw verhaal schrijven, maarja je moet wel prioriteiten blijven stellen hoor!!! ;-)

Tot de volgende Lees Je Wijzer, maar pas op want van dit geouwehoer worden alleen je haaren grijzer....

Teun Sabel Tasman

  • 23 April 2007 - 11:52

    He Wijsneus:

    Dat boekje ken ik niet hoor,maar ja ik stam dan ook nog uit de tijd van Ot en Sien en het leesplankje weet je wel?
    Aap ,noot,Mies kattepies.
    Ik heb zelf nooit een handtas bij me maar zo zie je maar weer dat het in sommige gevallen best handig kan zijn.
    En inderdaad worden mijn haren ook grijs.
    Verder is het hier nog steeds mooi weer en sjouwen we van het ene naar het andere feest en aangezien we niet jouw conditie bezitten ,zijn we dan nu ook strontloof.Duuuus.
    Dag knul tot het volgende verhaal.
    Tante Ank.

  • 23 April 2007 - 18:18

    Ha Die Olieman:

    Leer lezen in een wip!
    Leuke naam, Juni.Is samen ook leuk, Juni en Tuni.Ik begrijp dat jullie Qua kotsen op de zelfde golflengte zitten.Ja, je moet toch ergens beginnen en dit schept natuurlijk toch een band.
    Nou jij vermaakt je nog wel een poosje zo dus bedankt voor je nieuwsbrief.
    KUS MAM

  • 26 April 2007 - 11:16

    Mopje:

    Het loopt in de woestijn en lult de oren van je kop?
    AliBlaBla

  • 29 April 2007 - 01:37

    Mark En Arie:

    hee Bolle!
    Hier ff een bericht van je maten die het dichtste bij je zijn.. qua afstand dan.! hehe
    wij hebben het naar onze zin.. het weer is hier behoorlijk en we zitten mooi elke avond op het balkon corona's te killen en muziekies te luisteren..
    Heel vervelend, als we terugkomen is het kermis in t veld en die week erop kermis in wieringerwaard..
    we vallen dus niet echt bepaald in een zwart gat!

    koning ik spreek je later weer!
    mazzel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: