Zeg maar GEWELDIG - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Zeg maar GEWELDIG - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Zeg maar GEWELDIG

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

06 Maart 2005 | Indonesië, Batavia

Ha die vrienden en gevolg,

Ik heb weer een fabuleuse week achter de rug, nadat ik vrijdag weer naar de havens ben geweest om een machine te installeren, had ik zaterdag vrij. Dit omdat ik vrijdag 12 en een half uur gewerkt had (en dan ook echt gewerkt). Zaterdag ben ik eerst maar ff naar het winkelcentrum in de buurt gelopen om ff wat lekkers te eten en weer in de ronte te struinen zoals gewoonlijk (altijd leuk vanzelfss) Daarna heb ik me computer maar ff weggebracht ter reparratie, de schanieren van het beeldscherm begonnen al te scheuren namelijk. Ja dat vond ik na 2 weken toch ff te vroeg voor het mooie, hij wordt nu gereviceerd en gewassen als het goed is en ik kan hem dinsdag ochtend weer ophalen. Daarom ben ik nu speciaal voor hunnie daar in Nederlandig naar het centrum gegaan naar het internet cafe. zaterdag was ik na me comp te hebben gedumpt aan het zwembad gaan liggen en ben gigantisch verbrand (me zonnebril staat tussen me ogen) en natuurlijk alleen aan de voorkant verbrand dus me rug is nog wit (voor de hand liggend want je rug is je achterkant) Gister avond was ik uit eten met Ria Pouw die vroeger in Wieringerwaard heeft gewoond, zij werkt bij de KLM en was toevallig in Singapore. We hebben leuk en gezellig gegeten en ik had kreeft (echt lekker wel een aanrader) en Ria had ook kreeft. Daarna hebben we nog wat gedronken in de top van ria d'r hotel echt gigantisch hoog op de 35e verdieping met een prachtig uitzicht. Hierna namen we afscheid en ik ging met de taxi naar huis en lag om 1uur te bed. Nou vandaag werd ik om 9uur wakker en na wat in het appartement gehangen te hebben (nee niet met een touw om me nek in het trapgat) besloot ik dat het zonde van me korte tijd hier was om niks te doen. Ik heb maar eens de metero genomen naar het centrum ipv de taxi dit koste mij het enorme vermogen van 1.25euro. Nou nu loop ik al de hele middag langs de duurste winkels van Ralf Lauren, Tag dealer (duur horloge merk) en nog veel meer van dat soort toko's. Iedere winkel waar ik met me blanke...euh rooie huid binnen stap word ik besprongen door verkopers die denken dat ik brul van het geld. Vooral ook leuk dat ik ze in die mythe laat geloven, en ik heb al verschillende malen de duurste spullen uit de vitrine laten trekken om vervolgens doodleuk te zeggen dat het design me niet helemaal zint. Nou maar ff wat eten tussendeur Teuntje, ik zie een restaurant en ja hoor geweldig een jappanse.... nou daar ben ik wel favoriet van. In dat restaurant komen de verschillende soorten sushi en snacks op een smalle lopende band langs me neus echt geweldig, de kleur van de bordjes waar het op staat geven de prijs aan. En voor me neus zit een intercom waarop je kan drukken, en vervolgens op nummer van de kaart een bestelling doen die te groot is voor de lopende band, of om wat te drinken te bestellen. Nou ik zat daar echt geweldig en het was een fantastisch mooie en apparte ervaring. Ik vlieg woensdag ochtend naar Indonesie door en daar heb ik dus ook onwijse zin in. Jammer dat er daar geen kabel internet is dus ik ben bang dat ik dan minder kans heb om te mailen en al helemaal niet om te skypen en msnen. Nouja dat zien we dan wel weer ik vergeet jullie heus niet hoor.....

Ik ga stoppen want ik ga maar weer eens op huis aan en jullie horen weer van me,

Ohja vergeet niet :zeg niet paard op een berg maar zeg: tophit

een gelukkige sneeuw opruiming toegewenst, en dat jullie maar lekker mogen verkleumen van de kou. Lang leve de haardkachel

TEUN SABEL

  • 06 Maart 2005 - 11:07

    Alice:

    Hai Teun,
    Leuk om wat van je te lezen. Het gaat daar wel goed met jou,lees ik. Zijn er niet meer nederlandse mensen?
    Woendag ga je naar de bush,bush. Wat is de dichtsbijzijnde stad, op die plek?
    Hier is het snowy! Jij bent weg en er valt ff een meter of wat sneeuw (beetje overdreven maar dat mag wel want jij ziet het toch niet). Ik hoorde van je moeder dat je een leuk meisje hebt ontmoet in Nederland vlak voordat je wegging. Goede timing Teun! Kan ze je daar bezoeken? Geef de verblijfplaats van jou ff exact. Als ik dan toeristen krijg die daar in de buurt wonen kunnen we misschien iets leuks bedenken. (voor jou op die plaats). Tot mails, alice

  • 06 Maart 2005 - 12:38

    Tom G:

    Ha die Teunes, Zo te horen heb je het beter als hier.. "Het weer is hier lekker (vooral in de kastanjelaan waar ze van zout strooien nog noooit gehoord hebben)Zo reed ik dus in mn net nieuwe stralende auto'tje rustig de straat door, ik kwam bij de bocht.... ik stuur...ik glij... en parkeer hem vervolgens even bovenop een gaar peugeo'tje van Andy zn vader.. :(" Hebben ze daar geen goedkope auto onderdelen? :D Teun, succes met je vleigreis en ik hoor snel weer van je.. Tom

  • 06 Maart 2005 - 13:07

    Elly:

    Ha die Teun,
    Wat heb je toch een "boring" leven daar....de verveling straalt er vanaf. Teun zou Teun niet zijn als hij niet elke gelegenheid aangrijpt om kattekwaad c.q. allerlei andere ongein uit te halen. Dat je het naar je zin zou hebben had ik wel verwacht, maar op deze manier in een totaal vreemde omgeving...nou ja, uit verveling kijk je al weer uit naar het volgende station. Je lijkt Singapore optimaal te hebben benut, goed gedaan jochie ! Het is hier helemaal geweldig met al die sneeuw. Als je ervan houdt tenminste want buurman Jaap loopt al weer minstens 5 dagen te bidden ( en dat voor een heiden!) dat het heet water zou gaan regenen. Verder is het werkelijk een plaatje! Je ziet mensen met ellerlei wintersport activiteiten in de weer zoals langlauf skie's sleeen enz. Verder kreeg ik -het zal je weinig interesseren- post voor je van het Gewest Kop NH, dan weet jij wel waar het over gaat. Ik zal het bij je moeder in de bus doen. Nou Teun, ik hoef je niet aan te moedigen, dus veel plezier in Balikpp. en tot mail, groetjes!!!

  • 06 Maart 2005 - 14:20

    Root:

    ik had niet verwacht dat een jonegn als jij zich zo staande zou houden, zo ver van huis. het lijkt wel of je een echte pionier bent geworden. het doet ons goed jouw verhalen te lezen en wij(ik) geniet er met volle teugen van. je vertrekt naar Balikpikpan en wij hopen dat jij je slang ook hier alleen in de juiste richting zult gebruiken. het zou toch zonde zijn als daar straks allemaal van die etterige puisten op komen(bah,bah,bah.ik zal het skippen erg missen, vindt dit altijd erg leuk,maar ja soms komt aan alle leuke dingen een einde.ik ga je begreoeten en hoop dat jij een geweldige tijd tegemoet gaat in Balikpikpan. groeten van een goede bekende.

  • 06 Maart 2005 - 15:08

    Tante Ank:

    Wat leuk Teun dat je Ria daar ontmoet hebt,kon je weer ff een beetje bijpraten. Hebben net je moeder en Dirk gesproken bij oma en opa, die was ook weer hartstikke blij met je belletje en zo kuin als een aap op je.
    Veel succes op Borneo groetjes,ook van ome Jan.

  • 06 Maart 2005 - 17:27

    Rob:

    Ha die Teun,
    Dat was alweer ffies geleden na je laatste verhaal. Wat gaaf joh dat Ria Pauw daar ook was. Is wel leuk denk om weer iemand te zien uit Nederland. Ik geef je helemaal gelijk wat betreft die sushi-bar want ik vind het ook onwijs lekker. Ik hoop dat je het nog steeds naar je zin hebt daar maar dat zal vast wel aan je verhalen te lezen. Ik zou zeggen: Heel veel plezier en succes in Indonesie en we horen weer van je.

    Arivederci

  • 06 Maart 2005 - 17:46

    Hoi Roodhuid:

    Misschien voorlopig wel je laatste verhaal dus.Wij hopen hier allemaal dat je toch kans blijft zien om ons op de hoogte te houden,want we genieten vreselijk van je story's.Woensdag naar Borneo en dan opnieuw op ontdekkingsreis.Vergeet ook je stageverslag niet ,je moet misschien toch maar alvast wat aantekeningen gaan maken.Ik hoop na woensdag toch snel weer wat van je te horen(of je goed aangekomen bent en zo)en wens je ook op je nieuwe plek alle succes.
    KUS MAM

  • 06 Maart 2005 - 19:29

    Mar:

    hey teun.
    genieten met je gappies zie ik, veel er op uit en zelfs een dorpsgenoot (ria)tegen gekomen!
    goeie vliegreis hoop dat je daar ook zo ga genieten.
    en ja heerlijk die sneeuw hier echt genieten!! walgelijk! kan niet harder dan 80. maja. verbranden in de zon lijkt me ook niet alles. ik mail je
    kus mar

  • 07 Maart 2005 - 14:35

    Nelly:

    dag teun hoe gaat ie?alles goed.bij ons wel hoor lekker rustig in het dorp zo zonder jou.je gaat wel een kermis missen geloof ik.

  • 07 Maart 2005 - 17:29

    T.s Vb:

    zo teun jij probeer mij te bellen bel me dan ook als ik er ben naja dat was jammer, maar het duurd niet zolang meer, je komt al bijna weer naar wieringerwaard
    duss dan spreek ik je, de tijd vliegt man ,neem nog maar een paar van die gouwe rakkers zet maaar op een bonnetje daar
    op mijn naam als ik die verhalen zo hoor moet ik daar toch nog een keer heen duss . ik spreek je later,.. tom vb

  • 08 Maart 2005 - 00:02

    Noble George Sauvageau:

    Hoi Teun,
    Heb je vanmorgen nog gesproken, ik hoorde dat jij je al lekker aanpast aan het werk tempo daarzo, jammer dat ze niet naar je luisteren on de efficienci wat op te krikken. maar je krijgt een nieuwe kans in Balikpikpan(indonesies gerecht)om het tempo er wat in te rammen. Ik wens je een goede reis en nog leuke ontdekkingen, spreek je zodra je gesetteld bent op je nieuwe lokatie. en je weet het he: beter spijt van de dingen die je gedaan hebt dan ....... enjoy life before you know you will.....
    groeten van je vader.

  • 08 Maart 2005 - 03:04

    Daar Ben Je Lekker Mee:

    ha die Teun, hebben wij onlangs lekker zitten skypen, krijg ik achteraf de rekening. Skype stuurde me een bericht dat ik meer dan 30 min met je had zitten(liggen) skypen of ik effe wil betalen voor het gebruik van de programmatuur.je snap natuurlijk wel dat ik daar niet aan begin, het is nog duurder dan KPN, of Vodafone. als je me wil bellen doe dat effe lekker over een gratis illegaal netwerkie krijgen wij de rekening ook niet. nou ik moet an het werk want die 400 euries moeten wel betaald worde. ik groet je en ik wacht op je berichten.
    p.s. mot je ok betale voor ontvangst van telefoon en e-mijlen???
    groete van ien supporter

  • 08 Maart 2005 - 10:06

    Marjolein:

    teun daar!!
    mail kan je niet meer onvangen denk. want ik krijg aldoor een mail terug dat het mislukt is. morgen vliegen spannend of nie.
    dus maar euh naar het zin nog of nie..
    spreek je binnen kort weer. groetjes aan je maten daar.
    liefs mar

  • 08 Maart 2005 - 13:53

    Opa & Oma V/d Hoek:

    Hoi kerel,
    Je bericht weer gelezen.Je ziet nog eens wat.Je mist hier niets,het is sneeuw en regen een grote bende op straat.Opa zou dit verzenden voor je op het vliegtuig zou stappen.Weer niet gelukt.Ik ga nu naar je moeder.Wens je een goede reis en hou je haaks.Groeten van ons en een pakkert van oma.

  • 08 Maart 2005 - 15:34

    Heike:

    Heej Teun! Lekker gestapt met me moeder:P haha leuk hoor!! Ze is onderhand al weer thuis en ze vond t erg gezellig! Lekker kreeft gegeten.. hmmm wou dak mee was;) Heej heel veel plezier en suc6 daar nog en spreek je wel weer! Liefs, Heike -xxx-juhs

  • 08 Maart 2005 - 19:13

    Dirk:

    Ha die Teun

    ik denk ik zal ook nog ff wat op je site kawauwen voordat je de rimboe in ga,ik hoop voor je dat je het een beetje vinden kan met Bas want nu zie je hem pas in levende lijve als ik het goed heb.Maar ik denk dat dat wel gaat lukken, ik hoop ook dat je een paar mooie klussen krijg.De sneeuw is hier al bijna weg dus die sneeuw opruiming gaat vaneigens,daar hoeft je niet over in te zitten. Voor de rest wil ik nog tegen je zeggen geef je ogen goed de kost en pas op voor alles wat daar door het struikgewas ruist en glibbert.Heel veel suc6 en de groente. Dirk

  • 08 Maart 2005 - 19:35

    Daan:

    Nou nou Teun dat was wel appart eten van de lopende band.
    wel luxe zeker en wat leuk dat je Ria tegenkwam die had jij ook al effe niet gezien zeker. Nou bij ons gaat alles goed ik geniet nu van mijn duur betaalde verlof dus dat zit wel goed. met kim gaat 't ok goed, ze kan al weer effe beter praten en eten gaat ook al weer redelijk ik wou je nog effe heel veel succes wensen als je naar Kali Mantan gaat en ik hoop dat we ook vanaf die locatie weer veel van je kunnen vernemen de groeten Daan en Kim

  • 09 Maart 2005 - 13:54

    Rob:

    Ha die Teun,

    Als het goed is ben je nu geland in Balikpapan. Ik wens je er onwijs veel succes en dat je het er maar erg naar je zin mag hebben.

    Mzzls.

  • 09 Maart 2005 - 18:59

    Robér:

    sorry waar ben je geland, bestaat dat nog jezusss. verder lijkt alles top daar gozer. hier zkr ook. en volgende week paasvee he, zonde dat je dat weer moet wissen want laten we eerlijk zijn zulks is echt voor jou persoontje weggelegd. maar ben zo vriendelijk dat ik jou pils wel voor mezelf neem, helemaal geen moeite mee. veel plezier in je nieuwe omgeving. zou zeggen baken je terratorium goed af. en veel fun toegewenst groet van je mede pilsner robbert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: