Terug thuis........ - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Terug thuis........ - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Terug thuis........

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

06 April 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Naja thuis, thuis tja wat heet thuis tegenwoordig he? Ik herkende me appartement na 3 1/2 maand in Libya nog amper terug dus om dat nu een thuis te noemen. Zoals de meesten van jullie wel gemerkt hebben ben ik ondertussen op vakantie in Nederland geweest en na 3 weken lekker bijgekomen te zijn van het Libya avontuur ben ik nu weer terug in Dubai.

Het hele Libya avontuur was uiteindelijk goed afgelopen en de Country Manager daar (Markus) wat wel een aardige jongen is die was hartstikke tevreden en deed in de laatste 4 weken zijn uiterste best om me er van te overtuigen dat ik maar naar Libya moest verhuizen. Nou vanzelfs had ik daar geen oren naar maar wat bleek nou op het laatste moment begonnen ze ook vanuit Dubai weer te klieren over verhuizen. Want er was zogenaamd geen werk meer voor mij en bla bla bla. Afijn lang verhaal kort of ik even direct wou beslissen of ik wilde verhuizen naar Baku (Azerbaijan) of naar Tripoli (Libya) want daar was het heel druk en in Dubai zogenaamd niet. Nou dat heb ik allemaal maar gelaten voor wat het was en gezegd dat ik er na me vakantie wel op terug zou komen.

Nu ben ik dus op vakantie geweest en zoals altijd is het hele verhaal weer 180 graden omgedraaid. Opeens hoef ik niks meer maar mag alles en de wereld is plat en het werk in Dubai is te veel om op te noemen. Maar ondertussen wilden ze me nog erg graag in Libya hebben mocht ik daar achteraf gezien toch zin in hebben......... Nu heb ik ondertussen al wel door dat als het vandaag niet zo is dan is het morgen wel zo of andersom dus in Dubai verzinnen ze iedere dag wel weer wat anders (de nederlandse politiek is er niks bij zullen we maar zeggen) wat een stelletje draaikonten bij mekaar joh hierzo!.

Nou dus toen dacht ik bij mezelf ze verzinnen hier steeds wat anders maar nu willen ze het liefst dat ik naar Libya verhuis dus daar moet ik me voordeel mee doen. Ik heb nu aangegeven wel op rotatie te willen werken in Libya en dat zou het volgende inhouden. Het bedrijf regelt dat mijn auto wordt verkocht zonder dat ik daar verlies op draai en al me spullen laat ik dan naar Nederland verschepen. Vervolgens ga ik 10 weken werken in Libya en 3 weken vrij in Nederland en op die manier heb je lekker 84 vakantie dagen per jaar. Nou dat lijkt me lang niet onaangenaam en Markus uit Libya vond dat ook wel een prima regeling dus nu is het afwachten of dat gaat lukken.

Verder vermaak ik me in de tussentijd redelijk hier in Dubai en omstreken. We waren vorige week en dit weekend ook te jetskieen in Sharjah (dat is 1 van de andere 7 emiraten). De eerste week dat we gingen jetskieen was het heel kalm water maar afgelopen weekend waren er golven van 2 meter hoog dus je snap dat het er dan wel ruig aan toe gaat. Wij springen met die jestkies helemaal los uit het water dat was natuurlijk prachtig. na 10 minuten werd ik alleen door een hoge golf van die jetskie gewassen maar daar zat ik 30 seconden later alweer op. Pas toen ik er goed en wel op zat merkte ik alleen dat me collega ook van ze jetskie lag en die jetskie lag op ze kop dus die viel niet meer om te keren laat staan om te starten. Nou je snap hem wel daar drijf je dan vlak langs de kust met die jestkie waar je niks meer mee kan. Dus me andere collega die ze eigen Jetskie heeft ging ff een stuk touw halen en dan zouden we hem wel terug slepen. Nou dat werd helemaal niks want dat stuk touw kwam vast te zitten in zijn eigen jetskie. Nou toen deed nog 1 jetskie het waar ik dus opzat dus ik terug naar de jetskie verhuur en toen heb het bijna een uur geduurd om allebei die jongens uit het water te halen. Die gasten van de jetskie verhuur helemaal kwaad en die jetskie die omgerold was moest gerepareerd worden. Me collega kon dus 1100 Dirham betalen om die jetskie te laten repareren dat is ff 300 Dollar. Mooie dure zaterdag dus voor me collega die overigens Grant heet en die andere jonge (Brad) die ze eigen jetskie kon vrij makkelijk gerepareerd worden.

Toen dacht ik dus dat ik de lachende derde was met geen schade maar nou reed ik met me bumper over een stoeprand en heb ik waarschijnlijk meer als 2000 Dirham schade aan me auto. Je zie alleen dat de bumper links voor ietsjes ontwricht is maarja zulke plastic troep is altijd duurder dan je denk dus dat wordt nog een verzekerings kwestie.

Nou deze week hadden wij zondag nog vrij want het was hier ook Paas alleen heet het dan Easter. Dus een lekker kort weekje zo.

Dus ik geniet nog van me auto en van Dubai zolang de droom nog duurt en zodra ik meer weet horen jullie weer van me!

Hiep Hoi

Teun Sabel

  • 06 April 2010 - 13:46

    Hoi Prutser:

    Lekker te lezen dat je toch nog een sociaal leven hebt,jammer dat het duur is.Kytsurfen is UIT,jetski is IN? Wij hebben met de paas alleen eitjes genuttigd.En verder rustige dagen gehad.Ik heb net op Rob z'n site gekeken,die zit op robinparijs.Maar dat wist je misschien al?Opa en oma groot zijn met de caravan op pad voor 14 dagen.dat is alles ,dag mop kus mam

  • 07 April 2010 - 10:17

    He Paashaas:

    Gelukkig heb je je niet verslikt in de eieren.

    Het zou toch mooi zijn als je dat rouleren voor elkaar kreeg bij de baas.
    Dat Libya daar wil je toch voor je verdriet nog niet heen?

    Hier gaat alles goed alleen wat grieperig en verkouden,maar de zon schijnt ,dus janken we niet.
    Teun tot lezens maar weer en houd je poot stijf wat je baan betreft. Groetjes ook van de rest.
    Tante Ank

  • 23 April 2010 - 12:21

    Mussenhof:

    hoi Teun Mooi verhaal wehoren weer eens wat hier gaat alles nog steeds goed Dus groetjes van opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 770
Totaal aantal bezoekers 138770

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: