Als Vanouds - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Als Vanouds - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Als Vanouds

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

17 Juni 2006 | Indonesië, Balikpapan

Het was weer eens zover, alles liep op rolletjes totdat ik de dounane door moest. Ik gaf me paspoort, ze keek bedenkelijk haalde er een andere vent bij, die herkende mij van de vorige keer en het werd weer een op en neer bellen. Het verkeerde visa was voor de tweede keer een feit!!! Nadat Anella (Jakarta secetaresse) geprobeerd had te onderhandelen over een eventuele prijs om mij door de douane heen te laten, belde ze mij opnieuw op. Ik moest terug vliegen naar Jakarta, anders zouden ze me opsluiten......... Dus ik neem me paspoort weer mee, en ga terug naar de incheck bali om me bagage van het vliegtuig te laten halen. Nog geen 3 seconden later stond diezelfde douane beambte weer achter me, hij had zich bedacht ik mocht toch naar Sinapore, hij zou even een andere kant opkijken. Dat laatste deed hij niet, want hij keek in mijn portemenee. Ik had ongeveer 40euro mee in Roepia’s, en greep in 1 keer het hele pakket geld voor zijn ogen uit me portemenee en stopte het bij hem in ze hand. Ik denk dat dit me in de toekomst een hoop gedoe gaat besparen.................hmmm beetje dubbelzinige tekst

Dit is waar het allemaal begon, Ik arriveerde in Balikpapan om een installatie te doen op een offshore rig, maar het rig was nog in Thailand, en omdat er maar 1 sleepboot beschikbaar was ging het verplaatsen 10 dagen langer duren dan gepland. Dus nu kon ik mooi op de Expo in Balikpapan staan voor drie dagen, dan zondag middag naar Singapore voor een nieuw visa, en weer terug naar Balikpapan.

De Expo in Balikpapan was wel een succes, mijn bedrijf Brandt is een onderdeel van NOV dit moederbedrijf NOV heeft nog 70 andere kleinebedrijven en hiervan zijn er 5 gevestigd in Indonesie, en van alle 5 die bedrijven, kwamen de sales jongens naar de Balikpapan Expo. Lekker belangrijk zullen jullie nu denken, wat zal ons dat roeste...... Maar het kwam er op neer, dat je nieuwe jongens in je eigen bedrijf leert kennen, en met die gasten heb ik dus drie dagen vreselijk gelachen en nog meer gezopen. Op diezelfde Expo, kwam ik ook nog ff een bekende tegen!!! Tijdens mijn eerste stage bij Unocal in Nederland, heette mijn stagebegeleider Jaap Been, deze vent had ook nog vroeger met me vader samen offshore gewerkt. Tijdens mijn stage kon ik het goed met Jaap vinden, vooral omdat hij voornamelijk over neuken praatte en dat was aan mij destijds wel besteed (en nu ook nog wel trouwens) Deze Jaap stond nu ineens op de Expo in Balikpapan, nou ik stond wel ff raar te kijken vanzelfs. Blijkt dat Jaap gewoon tijdens mijn stage in Balikpapan ook in Balikpapan woonde, en zoals vele blanke verveelde volwassen mannen hier, had ook Jaap het standaard Balikpapan pakket genomen!!!!! Gescheiden van ze vrouw in Nederland, nieuwe vriendin in Balikpapan........ZWANGER nu dus opnieuw vader op ze 50e. Het enige jammere was dat hij ook werd ontslagen en dus vervolgens gedwongen terug moest naar ze oude baan in Nederland. Resultaat: 50% minder salaris nu die weer in Nederland werkt, dan ze vrouw in Nederland financieel afhandelen, en ze Indonesische vrouw en kind ondehouden..........hmmmmm ietwat onhandig. Maar goed wel gezellig met hem geouwehoerd die drie dagen op de Expo, en onhandig wil niet zeggen onaardig.

Nou eenmaal in Singapore, moest ik dus ff wachten op me visa (anderhalve dag) komt net de grote baas vanuit Dubai binnen Kenny Kaithness, die had ik nog nooit gezien dus dat was ook voor het eerst. Kenny kwam in principe iedereen ze huid vol schelden, voor de fouten die ze gemaakt hadden. Bas kwam ook vanuit Indonesie, maar die kreeg geen commentaar van Kenny, Bas gaf commentaar op Kenny..........hmmmmm dat was wel gedurfd, maar ja soms is het er op of er onder. Maar geloof dat het nu allemaal wel weer in orde was.

Tussen de middag gingen we ff wat eten met alle “grote” jongens, en ook met Henry. Henry is de enige neger in het bedrijf en het is serieus de grootste clown die ik ooit gekend heb. Henry zegt gewoon tegen Kenny, ken je niet aan een andere tafel gaan zitten met je dikke plofkop??? En toen dezelfde Henry ze bord amper leeg had, zei die met een volle mond, dank je Kenny dat was heerlijk (en toen moest de rekening dus nog komen)

Nou na Singapore, ging ik samen met Bas naar Jakarta, want er waren wederom nieuwe ontwikkelingen en zodoende was ik ff twee dagen in Jakarta, wel geinig niet veel bijzonders...

Gisteravond arriveerde ik weer in Balikpapan, waar Bas me van het vliegveld op pikte, ik moest eerst ff met hem mee naar de zus van ze vriendin????? Die ging namelijk trouwen de volgende dag, en Bas wou dat ik ff mee ging zodat hij een excuus had om na 30 min weer weg te gaan (ik had namelijk vreselijke honger volgens Bas) Ik dus met Bas naar dat huis naja huis...............Laten we het er op houden dat wij in Nederland onder huis een andere standaard verstaan, en zelfs Jan de Bouverie had hier geen inspirratie voor gehad. Dus wij eerst wachten voor de deur, komt er ongeveer 60.000 man uitlopen die waren allemaal bij de bruid geweest om te feliciteeren, nou toen Bas en ik naar binnen. Bas is natuurlijk maar 2 meter bij 150 kilo dus die paste lekker in dat huis.

En daar zat de bruid, in de slaapkamer, op het bed, opgemaakt en wel, ontiegelijk LELIJK TE ZIJN godsamme wat zag ze dr uit.........Het was net een Gothic in groen/wit...... de bruid van de Gremlins in het groot, haar ogen groen, haar gezicht geplamuurd, haar lippen waren red-light zone rood en de jurk wit. Gelukkig was de aanstaande bruidegom niet van betere kwaliteit dus de combinatie klopte wel.

Het was daar in dat kamertje ook helemaal niet warm, en gelukkig hoefde we geen 40 keer op de foto met alle neefjes en nichtjes ooms tantes buren vrienden vage kennisen en toevallige voorbijgangers. Nog meer mazzel was dat we mee mochten eten...... Koude rijst, koude eieren, koude kip, en we zaten op de veranda (bas paste er precies op) dus alle kinderen uit de hele buurt keke geduldig toe hoe wij met lange tanden ons eten verobberde. Ik zei tegen Bas toen we weg reden: ALS JE NOG EENS WAT MOET, VRAAG MIJ DAN NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Afijn het was weer een hele reis de afgelopen week en het is wel weer meer dan mooi geweest dacht ik zo.

Ik spreek jullie weer, ik zu zegggen.

Beter 1 lelijke bruid met een bruidegom, dan 10 beschikbaar.

Teun Sabel Tasman ;-)

  • 17 Juni 2006 - 07:30

    Elly:

    Je klaagt wel, maar het is niet saai!!
    De kermis is inmiddels weer achter de rug bij 30 graden(voor verslag zie e-mail), deze week als vanouds weer 15 graden, het voelt of het vriest.
    Zoals je hebt begrepen hangt Steef haar schooltas aan de vlaggestok en gisteren kwam daar een cijferlijst bij zonder onvoldoendes, echt te gek. Jij gaat dat allemaal later zien, dan vieren we het gewoon nog een keer.
    Dikke zoen!

  • 17 Juni 2006 - 07:34

    O:

    en je vader zit in de States en heeft het er erg naar 't zin met de mannen.

  • 19 Juni 2006 - 15:28

    Summer:

    hey seth, stom eind he van the oc!!! hadden ze nou niks beters kennen verzinnen. Worden die afleveringen trouwens al eens uitgezonden in nederland of moeten we nog een half jaar wachten. Hallelujah.. mooi nummer trouwens. nou ik ga weer even liggen zonnen.. tis ten slotte zomer.. fat hug summer

  • 21 Juni 2006 - 08:59

    Tribiani's:

    zo knul, haal ik wel is drie voldoendes na een kermis of niet. mooi me propedeuse binnen geslopen. even een 8.7 gehaald, doet me in principe niks. nog een 5.6, wat mijn favoriete cijfers zijn. net niet teveel gedaan. gister gesolliciteerd en de uitslag heb ik een dezer dagen. ik denk dat ik dus maar even naar de kermis moet deze week. tis ten slotte bijna vakantie, vanavond nederland kijken, word waarschijnlijk in schagen!! maar beste man,
    ik ga even eten!!

    I'm a Tribiani and this is what we do!!!

    woepss kisses pheebs

  • 22 Juni 2006 - 15:31

    Pa:

    Jongeman, u heeft het naar de zin zie ik, dat doet me goed,ik zou het nog maar een tijdje volhouden daar!! ben de afgelopen week in de states geweest voor de Luxebuitenbaden naar de fabriek in L.A. zeer interesant geen tijd voor leuke dingen daar, moesten direct door naar Albequerque in New Mexico voor de vliegtuig fabriek. Heel erg gaaf daar, mooie rondleiding gehad en we zien wel wat er van komt. yetje in 2008 ziet er goed uit.
    verder de route 66 gedaan en ook nog in Santa Fé geweest voor de lunch. de hoogste en (natuurlijk) de langste kabelbaan gedaan, de Sandia Tramway, van 3600 ft naar 10665 ft in 17 minuten en een uitzicht daar van welk driehonderd mijl.
    Na de verplichtingen nog even een biertje hier en daar gedaan, al met al een zeer geslaagd uitje naar de States met dank aan de mannen voor het genotene en niet te vergeten de gezelligheid.
    ik ga u groeten morgen weer aan de bak op villa zeezicht ik spreek je weer.

  • 26 Juni 2006 - 07:48

    Oma Opa . Hoek:

    Teun het is voorbij voor oranje de mannen hebben ge vochten als leeuwen maar zijn er ingestonken door de schijts . in W. waard gaat het goed de nieuw bouw schiet ook lekker op .Wij gaan nog op vacantie naar rene en rosie in juli dan schiet hetvoor jou ook lekker op voorde pouwer pop in W:W in augustus dan spreken we elkaar wel weer. de hollandse keuken zet zijn beste beentje voor jou na aldie rijst tafels die je al op heb zal jou dat best smaken .


    groeten van de oudjes

  • 27 Juni 2006 - 19:07

    Jennifer:

    he teun je heb weer een hoop mee gemaakt.een nieuwtje de hele grootes clane gaat bij elkaar wonen , we hebben het huis van mijn vader en moeder gekocht.wodt nog druk daar.we hebben de schagerkermis ook weer over leeft was erg gezellig maar ook duur. belt mijn vriendin vrijdag op of ik mee wil naar ROBBIE WILLIAMS hele maal gratis en voor niets je snapt het al ,ik zat gelijk al in de trein voor je het weet kom je zondag telaat en dat willen we niet nou ik lees wel weer wat van je de massel groetjes jennifer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: