Aan de wandel met je handel.... - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Aan de wandel met je handel.... - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Aan de wandel met je handel....

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

24 Oktober 2007 | Saudi Arabië, Riyad

Nou alles is zon beetje rond op het moment voor mijn verhuising naar Saudi die zojuist is bijgesteld naar 4 November. De jongen die daar werkt en van wie ik het overneem die heeft getekend om mijn baan hier over te nemen dus we wisselen gewoon ff van baan. Ik had gisteren en vandaag verschillende verhuisbedrijven over de vloer die de volledige verhuizing inclusief in en uitpakken van al mijn spullen gaan doen dus daar hoef ik me tenminste niet druk om te maken :-) Ik vlieg eerst naar Bahrein waar ik enkele dagen voor me visa moet verblijven, als het goed is krijg ik meteen een visa voor een half jaar dus dan hoef ik niet zoals iedere keer in Indonesie om de twee maanden door zon enorme papierberg heen. vanaf Bahrein kan ik het geloof ik met de auto redden naar Al Khobar in 40min. Ik heb in de Atlas gezien dat Bahrein ongeveer hetzelfde is voor Saudi als terschelling voor Nederland, een rustige plek waar je jezelf naar behoren kan misdragen zonder dat iemand het verder in de gaten heeft behalve dat je voor Bahrein je paspoort mee moet nemen. Het is ook een beetje hetzelfde als Singapore en Batam in Singapore mag ook niks en kost alles een vermogen maar als je de boot naar Batam neemt (45min varen) dan ben je in Indonesie waar je jezelf gewoon heerlijk kan misdragen en het kost er nog minder dan een derde van wat alles in Singapore kost!!

In Saudi aangekomen wordt het dan officieel huilen met de pet op :-| zal wel meevallen hoor denk ik (hoop ik) het werk wordt wel heel anders want daar hoef je niet van die grote papierwerk bergen te verzetten het is meer recht toe, recht aan, verkoop. In Indonesie gaat alles boven de 5000 dollar door de grote bureaucratische (schrijf je dat zo??) molen maar in Saudi gaat dat helemaal anders. Nadat je product goedgekeurd is door een bedrijf hoeft er bij volgende aankopen niks meer bekeken te worden behalve de prijs, het is moeilijk uit te leggen maar het wordt echt een wereld van veschil en me dagen daar zullen gewoon veel productiever zijn!! Ik zal helaas wel zelf de was moeten doen en zelf moeten koken dus dat resulteert waarschijnlijk in 6 dagen in de week diepvries maaltijden en 1 dag in de week uit eten ;-) of ik kan gewoon me vrije tijd besteden om te leeren koken......zoals ik al zei het worden buitengewoon productieve dagen!

Zaterdag komt Colin deze kant op vanuit Saudi en dan zal ik hem een week lang door Jakarta heen trappen. De vrijdag er op 2 November geef ik een afscheidsfeestje in de Eastern Promise want op 4 november ben ik waarschijnlijk wel voorgoed vertrokken vanuit Jakarta. Zeer waarschijnlijk zal ik nog wel eens een vakantie boeken deze kant op want ik vind het nog steeds een waanzinnig mooi land!! Toch ben ik blij dat ik voor me werk hier wel vandaan ga want ik heb zomaar de indruk dat me baas hier begint af te zakken en een alcoholist begint te worden die zuipen belangrijker vind dan ze werk. Tegenwoordig schuift ie alles in mijn schoenen het maakt niet uit wat het ook is alles laat ie door mij of de supervisor in Balikpapan doen en zelf lijkt ie gewoon geen ene flikker meer te doen op een dag. Als je een heel verhaal aan hem vertelt over wat voor stappen we mischien moeten ondernemen om het bedrijf in Indonesie op de rit te houden dan zegt ie gewoon helemaal niks hij heeft nooit eens een idee ofzo!! Je verwacht toch dat je baas een soort van idee heeft waar ie mee bezig is maar Andy niet hoor die laat alles lekker op ze elfendertigste aanbakken....

Maandag wasa ik het dan ook even helemaal zat en was ik mooi thuis gebleven en heb ik de hele dag geen fuck uitgevoerd behalve in het zwembad gelegen. Ik was de avond er voor ook nog ff doorgezakt in De Hooi (zo heet die bar) en daarna samen met 1 van die meiden die daar werkt naar huis gereden want die had geen electriciteit in haar huis dus bleef ze bij mij in de logeerkamer slapen. Die gastvrijheid moest ik bekoopen met ontbijt op bed de volgende morgen....waanzinnig onaangenaam dacht ik zo ;-)

Nou verder weet ik ff niks meer te liegen, ik ga me eigen nog ff verdiepen in de history van Saudi Arabie...... :-/

Ik zeg maar zo: Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!!!!

Teun Sabel

  • 24 Oktober 2007 - 10:08

    Pap:

    Dag jongen wat een eerlijk vooruitzicht voor ons dat jij eindelijk eens dichter bij ons in de buurt komt wonen, kosten de tickets ook minder:-)
    Nee hoor gezeik van de bovenste plank, maar wat die schrijffouten betreft daar mag jij wel eens aan gaan werken, mijn god wat ken jij ze verzinnen!!!
    Wij mogen toch hopelijk bidden dat jij niet zelf gaat sturen daar in Saudi want dat wordt dan voor de plaatselijke bevolking nog spannend. Ik zou in zo'n geval een flinke SUV aanschaffen,(laat je de uitbreidingen achterwege) want dan gebeurt jou tenminste niets:-)
    Bahrein, wat een vervelende plek om te vertoeven, je zult je daar wel vervelen:-)
    IK hoop van harte dat je deze uitdaging ook tot een goed einde weet te bewerken, het is een flinke stap omhoog, en volgens mij sla je een paar sporten van de karrieladder over,maar ik ben ervan overtuigd dat jij het kunt!
    Wij blijven je volgen op de voet, en wij wensen jou natuurlijk heel veel succes toe.

    Dikke knuffel van Pap en Elly en Steef

  • 25 Oktober 2007 - 23:47

    Heike:

    Oyevaar daar aan de andere kant! Zo jij gaat ook weer wat spannends mee maken dus! Luilak, geeneens zelf je spulletjes uitpakken! Zegt die dat ik verwent bent.. tss.. En jij moet gaan koken, hihi wil ik wel mee maken! Damens over de vloer? In de logeerkamer? Yeah right:)

    Hier gaat alles nog steeds goed! Ga al weer bijna naa Nederland:) Alleen maar voor een paar daagjes hoor, ff klasgenootjes opzoeken, met vriendinnetjes gourmetten, met mama uiteten en een beetje luieren mag ook:) Moest me holidays opmaken (ja want die heb ik hier ookal ben ik "stagiere", wat heb ik het slecht)

    Teunemans, veel suc6 met je verhuizing en je nieuwe baan op Terschelling!! Tot snel maar weer!!

    Liefs, Heike xxx

  • 29 Oktober 2007 - 17:19

    Hoi Zwiebertje:

    Het schiet op nu,nog ff volhouden en je bent van Andy en Warsono af.Wat zal je op de volgende plek weer vinden?Nou in ieder geval een nieuwe uitdaging.Tip; voor het wassen,lees de waslabels in je kleren.Tip;voor het eten,eet veel fruit.Heb je Colin al ingewerkt in Jakarta?Weet hij alle kroegen al te vinden?Dat zal wel een hele klus zijn.hier gaat alles gewoon lekker,we genieten van het mooie herfstweer en hebben de tuin weer eens onderhanden genomen.Dag Teun,kus mam

  • 30 Oktober 2007 - 18:33

    He Teun:

    Mag je nou ook een harem?
    Tante Ank

  • 04 November 2007 - 06:16

    Welkom:

    He kanjer, welkom in Bahrein, wij hopen dat je een mooie toekomst tegmoet gaat in je nieuwe uitdaging. Veel succes daar.
    Papa, Elly, Stefanie en Chris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: