Ziek zwak en misselijik - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Ziek zwak en misselijik - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Ziek zwak en misselijik

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

07 Juli 2006 | Indonesië, Batavia

AAAhhhh Fijn......

Ik zat dus in het vliegtuig vanuit Balikpapan naar Jakarta, en na een heftige vlucht met veel turbelentie, zette het toestel tot mijn opluchting de daling in. Natuurlijk geeft de daling altijd weer het druk verschil op je oren, maar dankzij mijn jarenlange vlieg ervaring (pappa is piloot) heb ik daar geen moeite mee. Ik begon echter wel te stuiptrekken van het lachen, toen de man naast mij heel hard op zijn vuist blies, en vervolgens zijn vuist snel op zijn oor zette, waarna hij dit proces meerdere malen herhaalde. Ik ben er buitegewoon van overtuigt dat hij dat deed om de druk van ze oren af te halen, of het hielp vraag ik me tot nu toe nog steeds af!!!!! De volgende dag, ging ik savonds even naar de Eastern Promise, de kroeg die beheerd wordt door een nederlandse vriend van me: Lens. Het was er wel gezzelig maar niet onwijs bijzondere dingen die het vermelden waard zijn. De dag er op was ik per email uitgenodigt in Bugils, daar ging namelijk 1 van de jongenz zijn vrijgezellen avond vieren. Eerst moesten we nog de voetbal wedstrijd Engeland Portugal kijken, en daar was dus geen bal aan!!!

Ook omdat Engeland verloor en 85% van de kijkers in Bugils voor Engeland was, kon je de sfeer wel achter in de diepvries zetten!!! Dus wij daarna snel Bugils uit met 12 man, om Ray (de bruidegom to be) van een zijn laatste vrijgezelle en ook gratis avondje zuipen te voorzien. Eerst gingen we naar een straat met een hele rij kroegen waar alleen maar negers zaten. Ik dacht dat ik in Amsterdam was joh, als je daar op de wallen de verkeerde straat in sla, sta je ineens ook tussen alleen maar dikke negerinen!!!! Hoe ik dat weet?? tja dat is basiskennis............

Maar goed, Lens was dus de organisator, en ook omdat hij de getuige van Ray zou zijn op de trouwdag volgde wij hem. Nadat we 20 minuten tussen die geschoren Bob Marley's hadden gefeest was de lol er wel weer van af, me neus was wit van de versneden ratte gif, en me bek was droog van de groen uitgeslagen pruim tabak, al met al tijd om er vandoor te gaan. Wij naar Blok M en we komen daar dus om 2 uur snachts half lam aan met 12 man (behalve Ray, die heeft toch een 6e Nederlandse zintuig, want die gratis drank smaakte hem een stuk beter dan dat hij normaal smaakte) dus die was al lam, en hij tegen iedereen aan te dansen, hij lag ook nog een tijdje het biljard doek te douwen oftewel hij was in vorm. Ik was natuurlijk niet te beroerd om dit op video vast te leggen, en we zullen het met zijn trouwerij dan ook even op groot scherm laten zien!!!!

Nou toen ik om half 7 smorgens thuis kwam, kwam de maid meteen aanrennen in de huiskamer, of ik wou ontbijten maar het leek me verstandiger om toch eerst ff naar bed te gaan!!! Nou toen ik om 2 uur smiddags wakker werd, was ik wel ff uitgefeest, en ik heb de rest van de dag ook niks meer ondernomen.

Maandag was ik gewoon te werk en dinsdag aan het einde van de dag werd ik maar eens ff ziek voor de verandering. Woensdag bleef ik thuis en smiddags ben ik op aandringen van Bas ff naar de clinic gegaan om de dokter te laten checken of het ernstig was. Nou de dokter vertelde me dat ik na 48uur terug moest komen als het dan nog niet beter was. Dus ik vanmorgen weer terug, omdat ik er toch nog niet helemaal was zeg maar. Afijn een bloedtest deed uitkomen dat ik aan het dementeeren was, en omdat tegen te gaan moest ik veel antibiotica, XTC en bier drinken............. Niet dus, ik mankeerde in princippe niks, behlve het feit dat ik nooit helemaal 100% ben geweest was ik lichamelijk in orde. Oh en dat ik nooit 100% ben geweest ligt gewoon aan het feit dat me vader en moeder het destijds hebben afgeraffeld ;-) Ja die heb ik graag gemaakt hoor...........

Nu dan, morgen heb ik een trouwerij van Ray, althans ik ben beniewd wanneer ze die filmpjes gaan laten zien, want als ze dat vooraf doen, dan kunnen ze de rode loper wel weer inrollen en de rijst weer terug in de pot stoppen!!!

Nou dat was het wel weer, ik wil jullie niet langer afleiden met dit zinloze geouwehoer!!!!

Cheers!!!!!!!!!!



Teun Sabel Tasman ;-)

  • 07 Juli 2006 - 12:47

    Hey Vluggertje Met Drank Op:

    Nee,dat heeft die man niet goed gedaan.Om de druk op je oren kwijt te raken tijdens het vliegen moet je met weggooi bekertjes op je oren gaan zitten.Dat weet toch iedereen!En om een jetlag te vermijden moet je met je zonnebril op in het vliegtuig gaan zitten.Verstandig is om dan ook nog een steunpanty aan te trekken tegen de zere voeten.Ja, als jij dan eigenwijs gewoon naturel op die vlucht stapt,en je zet het daarna nog flink op een zuipen,dan word je ook ziek zwak en misselijk.PAS JE WEL EEN BEETJE OP JEZELF Eet eens een appeltje en ga zelf eens voetballen.kus mam

  • 07 Juli 2006 - 13:38

    Hey Teun:

    je ben nog niet verzopen zie ik. geweldig dat het lekker gaat. ik lees zo af en toe eens een veraal want ja wat heb ik nou nog voor een tijd, ik heb het hardstikke druk met schoonmaken!! het huis is onderhand al meer gevuld, we hebben nu ook een bank. :P goh wat zit dat toch lekker. kort om weinig verandering hier.en alles gaat geweldig. zo nu en dan eens goed dronken. ik wist niet dat ik dat nog kan na een jaar lang als bob te hebben gefigureerd. ofzo... maar het lukt nu maar al te vaak en zonder spijt goh wat kan dat toch een belevenis zijn. alleen op de fiets naar huis das dan wel een hele klus.
    en net als jij ben ik er goed in veel te vertellen. wat bij mij dan ook nog neer komt op iets wat totaal niet nuttig is. dus ik stop er mee. als je nog meer nieuws flashes wil hoor ik het wel.
    teun dikke kus en tot PcockPOP ofzo...
    liefs mar

  • 07 Juli 2006 - 16:15

    He Broeder:

    mooi verhaal ouwe ik ben heel benieuwd naar 't vervolg van deze story "de Bruiloft" maar dat komt vast wel Ik moet nog 1 week werken en dan heb ik 3 weken vakantie en zoals je nu natuurlijk al uitgerekend heb ben ik er dus niet als jij thuiskomt met Pauwenpop ben ik overigens wel in the house dus dan gaan we los!!
    Gister verjaardag bij Erik v Buuren was wel gezellig we raakten te dobbellen om drank als je 6 gooit moest je zuipen maar ja als je 6 gooit moet je bij ieder spel nog eens gooien dus dat voerden we oo bij ons in best lullig als je dan 4 x 6 achter elkaar gooit Niels bosma weet er alles van hehe;)
    nou verder niet zo veel bijzonders te melden ik hoop je snel weer ens te zien
    Groeten je GROOOTE broer

  • 09 Juli 2006 - 10:16

    He Misbaksel:

    Nou volgens mij wordt het nu dus gewoon hoog tijd dat jij weer deze kant op komt, want zo goed lijkt het nou niet meer te gaan met jou. Misselijk ,ziek en afgeraffeld dat klinkt allemaal niet best.
    Nog ff volhouden en dan mag je weer naar huis hoor. Groetjes Tante ank.

  • 18 Juli 2006 - 14:18

    Rob:

    Het is wel zwaar he het leven in Indonesie. Uit je verhaal te lezen heb je geen ene flikker uitgevoerd en toch presteer je het om ziek te worden. Knap... bravo!
    Je moeder en Jan Dirk komen volgens mij binnenkort ook jouw kant op als ik het goed heb en vervolgens heb je weer vakantie in NL. Ik zie je in NL volgens mij nog net, dan moeten we maar ff naar Leeuwarden toe, mijn nieuwe huis checken.

    Ik spreek je weer binnenkort! Mzzls!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: