DE ULTIEME VAKANTIE!!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu DE ULTIEME VAKANTIE!!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

DE ULTIEME VAKANTIE!!!!

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

24 Januari 2007 | Indonesië, Batavia

Dus het is inderdaad al een mooie tijd geleden dat ik wat van me liet horen, maarja ik had gewoon vakantie dus ja dan doe ik ook es ff lekker niks!! En allemachtig wat ben ik daar goed in zeg in dat niks doen vooral samen met niemand anders dan Maart Piraat en Ruud de Playboy, voeg daar Teun Sabel de avonturier aan toe en je hebt een vrij legendarisch groepje halve zolen!!

Dus we begonnen in Jakarta, dag 1 deden de mannen rustig aan beginnen……euhum. FF lekker eten tussen de middag, en smiddags lekker in het zwembad liggen, want ook al was het regenseizoen het was blafheet en pittig zoning en het bleef zulk weer gedurende hun 10 dagen in Jakarta dus dat wel behoorlijk aangenaam!! Savonds naar de Star Deli, waar de meiden meteen beloofden met de mannen de volgende dag naar Seaworld te gaan een echte toeristische trekpleister…….. Nou ze kwamen thuis van Seaworld en de meiden waren anderhalf uur te laat op hun werk, maar dat mocht allemaal niet baten want Seaworld was toch een waardeloze plek met alleen een paar verdwaalde haringen, en goudvissen die niet eens van goud waren. Het enige leuke waren de kinder atracties althans zo heb ik het berhaal begrepen.

In de dagen erna stonden ook Eastern Promise en nog een paar andere bruine cafes op het programma. We hadden de dagen verder ook redelijk goed besteed met wat cultuur snuiven in de havens (niet te diep want de asbest lag doorgezaagd op de walkant) en bij het ouwe stadshuis geweest dat gebouwd was in de tijd dat de Nederlanders hier nog de baas waren. Nog ff wezen maseeren lekker op een heel bijzondere plek (dr lag een dooie rat in de wc dus dat was vrij bijzonder, en het viel Maarten op terwijl hij dr op zat dus dat gaf een geweldig effect……een herrinering om aan vast te houden!!!) Toen nog ff kussengevecht houden waarbij ik Ruud nog een paar mooie striemen op ze rug gaf vlak voor de massage. Maar daarna was het ff lekker ontspannen en we kwamen als herboren weer naar buiten!! We hebben de omzet van de Eastern Promise ff verdubbelt en in iedere kroeg waar we geweest zijn spreken de meiden nu de legendarische woorden KOTVERDOMME als er ook maar het minste of geringste mis gaat!! Echt vreselijk gelachen, tot zo erg dat het kwijl en de kroketten uit me bek vandaan dropen. In de eastern promise zwengelden de lampen aan het plafond, maar dat mocht niet baten want iedereen vond het maar wat mooi dat we dr waren iedere avond.

Ik had sinds 1 January een nieuwe vriendin en gelukkig duurde deze relatie niet langer dan het opzuigen van een zuurstok!!! De zeer vriendelijke Astrid ging gezellig samen met ons op pad toen we naar het safari park gingen, waar we olifanten mochten aaien en je echt de meest geweldige beesten kon zien. We reeden met de auto tussen de lama’s tijgers, leeuwen, flamingo’s en beeren door en vooral het feit dat we konden blijven zitten vonden we allen BEHOORLIJK AANGENAAM. Toen hebben we een paar dagen later nog eens een midagje in het Batavia Café doorgebracht met Astrid Maarten Ruud en ik, waar we serieus gingen lounce en we lieten alle cocktails op de kaart ff lekker doorkomen. Ik bestelde ff een Flaming Bikini, maar die cocktail werd terplekke in de fik gestoken dus die heb ik door een rietje snel weg geslokt om te voorkomen dat de Alchohol dr uit zou zijn voordat ik er van kon drinken. Het half uur daarna kreeg ik die grote smile ook niet meer van me waffle, en Maarten en Ruud hadden ook de grootste schik met mij uitlachen…..

Diezelfde dag ff eten in het bekende Tony Roma’s steakhouse en vervolgens nog even op visite in Bugils. Daar had de “lieve Astrid” mijn telefoon bij zich gehouden omdat het zo irritant zat in me broek zak. 3 uur later in Eastern Promise kwam mevrouw er achter dat ze haar en mijn telefoon allebei in de wc had laten liggen. Het was de volgende dag dat ik met Bas belde en die mij onmiddelijk uitlegde dat Astrid gewoon allebei de telefoons achterover had gedrukt en vervolgens wel had verkocht. Verschillende feiten begonnen later te bewijzen dat Astrid inderdaad me telefoon had achterover gedrukt en ja dat jeukte toch wel een beetje in me ziel. Vooral omdat we haar de laatste 10 dagen overall mee naartoe hadden genomen en zonder commentaar ook alles voor haar hadden betaald.

Dus de verkeering was niet officieel uit maar op Bali was ik klaar voor een vakantie waarin ik kon doen en laten wat ik wil.

We hadden een absoluut super hotel voor minder dan 50 euro per nacht en met een zwembad op de vierde verdieping dat uitkeek op zee. Daar kon je heerlijke cocktails bestellen en de Tequila Sunrise waaide er dan ook in, en ook de Bacardi Cola’s smaakte net zo goed als in Jakarta, en zelfs nog wel beter mischien. De hotel kamers waren netjes en grappig ingericht en Maart Piraat en Teun Sabel hebben nog enige avondjes op het balkon doorgebracht terwijl Ruud de Playboy aan het bijslapen was want ja die is toch al wel wat ouder……… hahaha neehoor das maar 1 keer gebeurd en als het er op aankwam hadden de jongens toch wel meer energie als ik.

Ik kwam zaterdag aan en op Zondag gingen we Raften, dit had onze Piraat als de grote water rat in ons midden ff geregeld, en het was een buitengewoon goed geslaagde zondag middag. We kwamen afgepeigerd terug maar na een paar uurtjes maffen waren de kroegtijgers in ons weer als herboren. Het mooiste was al weer dat Maarten en Ruud in de eerste dagen zonder mij een leuke bar hadden gevonden, en laat het nou precies dezelfde bar zijn waar mijn moeder, Dirk en ik destijds hadden gezeten!!! Iedere avond live muziek van 8 tot 11uur dezelfde band en daarna een andere band. Beregezelig en Ruud en Maarten hebben ook nog even de kroege gereorganiseerd in de dagen dat we er waaren. Maarten had nog ff een meid uit Jakarta zo gek gekregen om ook langs te komen op Bali dus de laatste 4 dagen was Kyky samen met ons drieen. Toen duikelde ik ook nog ff een leuke griet op (recommended by a friend) dus toen waren we zowat met ze vijfen. DIT WAS BEHOORLIJK AANGENAAM

We hebben op Bali ook nog op quad’s door de Jungle en over piepkleine landwegetjes geraced, waar ik bijna frontaal op een boom knalde en waar Maart Piraat nog even liet zien dat alles wel gekker en sneller kon op het moment dat je dacht je een limiet bereikt had. Ruud was van de inhaal manouvres die dag, en het was maar goed dat er toen geen meiden mee waaren want daar hadden we echt ff geen kracht voor. We zijn voor het gemak ook nog even wezen met Jetski’s op zee wezen rossen, waar ik nog ff lekker vol op Ruud knalde…. En Maarten nog even liet zien wie er nou de ware stuurman in ons midden was. Ruud viel nog ff om en dat was natuurlijk helemaal wel aan ons besteed!!
Diezelfde dag zijn we ook nog ff wezen snorkelen, we hebben de snorkels niet gezien, maar Maarten deed zich voor als Kapitein Ortega, dus ik denk dat het verhaal van de snorkels nog best wel eens waar zou kunnen zijn……. Neehor dat snorkelen was wel lachen, vooral samen met Kyky die helemaal niet eens kon zwemmen. Maarten en ik hadden haar de avond er voor nog een spoedcursus zwemmen gegeven maar de schoolslag was ze de volgende dag wel weer een beetje vergeten. Gelukkig droeg ze een zwemvest en ook door haar grote buste bleef ze lekker makkelijk drijven. Na het Snorkelen gingen we naar een schilpadden eiland, nou ik had nog nooit een plek gezien die zo achterlijk was ingericht voor toeristen. Alle beesten warden uit hun kooi meteen om je nek geslingerd of je nu wou of niet en na een foto werd dat dier meteen bij de volgende op ze schouder gerost, en vervolgens weer terug in ze kooi. De gids, had nog een heel leuk verhaal over haar werk en haar kinderen en haar leeftijd, en vooral Ruud vond dit buitengewoon interresant……… Het was maar goed dat ze geen Nederlands sprak want ik had dus echt ff geen goed Nederlands woord voor dat mens over. Ook haar kledendracht deed ons het idee geven alsof we op de zuidpool waaren aangeland, dus we waren gauw vertrokken van het schilpadden eiland, alwaar ik in het hotel nog wel serieusere zaken kon verzinnen om te ontspannen….. Toen Ruud en Maarten me wakker wouden maken om, om 8uur weer aan de loop te gaan, ging dat ff niet lekker lukken, maar met 3 uurtjes vertraging was ik ineens toch weer helemaal het mannetje en trof ik Ruud en Maarten weer aan in onze favoriete start plaats: De Espresso Bar (waar je trouwens geen koffie kon krijgen dus dat was wel humor)

De laatste avond vlogen de noten en zakken ijs door de espresso bar, en de zanger van de band die er iedere avond speelde was ziek nadat wij hem verschillende avonden tot groot vermaak hadden dronken gevoerd. Vervolgens in de Disco had ik nog ff een meid (stiekem toch een vent) met water nat zitten spetten, maar die kon niet zien wie het nou deed dus dat was lachen!!! Maarja wie kaatst kan de bal verwachten dus ik deed het bij Ruud en die lazerde meteen een hele fles water over me kop toen ik niet oplette, en voor we het wisten vloog de Smirnoff ice door de tent heen en plakte iedereen van die zoete troep. Allemachtig wat hebben we gelachen, een propster van de Espresso die met ons mee was raakte behoorlijk dronken, maar die had nogal een kwaaie dronk dus dat was een klein minpuntje aan die avond.

Dit zijn zon beetje wel de hoofdlijnen van een vakantie als geen ander, die echt meer dan geweldig was, en ook al raakte we drie keer per dag te pinnen om iedere keer maar het maximal te pinnen bedrag op te nemen, we hadden alledrie echt nergens spijt van. Naja Ruud en Maarten alleen van het Italiaans eten, maar als je dat verhaal wil horen moet je het hun maar in geuren en kleuren laten vertellen!!!!

Ik wil Maarten en Ruud nog ff bedanken voor hun komst. Jullie waren geweldig en op me volgende woon adres zijn jullie altijd weer welkom!!!! Ik zal deze vakantie niet snel vergeten en ook in Indonesie hebben jullie een behoorlijke indruk achter gelaten!!

Dit verhaal werd mede mogelijk gemaakt en met dank aan:


Ruud Groot (The Playboy)
Maarten Kind (Maart Piraat) Onder deze naam checkte hij ook doodleuk in

En Last but not least (Teun Sabel Tasman)

Ps. Ik heb een nieuwe telefoon met hetzelfde nummer, maar ik heb jullie nummers niet meer dus stuur ff een smsje met je naam er onder zodat ik jullie ook nog eens terug kan smsen.


The Editor……….

(dit verhaal is gesponsord door Durex, Heineken, Bintang, en Bacardi)

  • 24 Januari 2007 - 07:14

    Je Vader:

    Met zoveel plezier een vakantie beleven is de ultieme droom van veel mensen. Met je echte vrienden eens lekker op vakantie gaan en genieten is kikken. Daarom houd ik ook de slogan vast: geniet van het leven het duurt tenslotte maar even.
    Ben blij dat je weer heelhuids onder de veren van Ibu op krachten kan komen na deze slopende weken. Heb begrepen dat je toch wel een beetje aan het einde van je latijn was aangekomen.
    Nou weer met je barst aan het werk om de bankrekening weer te spekken zodat je hier in maart ook nog wat te besteden hebt.
    Wij kijken er weer naar uit om je hier eens te zien.
    Je broeder gaat vandaag voor twee hele weken naar de NOP, kan die ook geen kattekwaad meer uit halen.
    Veel plezier de komende weken en wij zien je gauw.
    Groeten en een dikke zoen van Pap en Elly.

  • 24 Januari 2007 - 08:31

    Occasion:

    Heey maatje ja er is niks over gelogen...maar denk dat we wel weer eens die kant op komen....tenslotte zijn ze nu een beetje voorbereidt op een frikandillies feestje met happy ending!.
    Was een ultieme zomer vakantie als ik het lees heb ik zo weer de slappe lach en ja alles doet nog zeer.....

  • 24 Januari 2007 - 09:15

    MAM:

    Lekker om weer wat van je te lezen.Ik denk aan mijn telefoon te zien dat je al een paar keer probeert om contact op te nemen,maar ik was steeds onderweg.Mooie vakantieverhalen,daar moet weer een poosje op teren.Wij kijken al weer uit naar je volgende stop in Nederland.Probeer de komende tijd je bloed weer alcoholvrij te krijgen en haal de blender maar weer eens te voorschijn.VITAMIENTJES!!

  • 24 Januari 2007 - 11:09

    Borilartis:

    Ja... Had eigenlijk niet anders verwacht! Mooi verhaal!

  • 24 Januari 2007 - 11:22

    Nou Nou Nou:

    Dat was weer niet misselijk allemaal, of toch wel met zoveel drank in je lijf?
    Wel zonde van die Astrid, misschien moet je toch maar voor die paardebek gaan, uiterlijk bedriegt dus kennelijk.
    Een leuke Hollandse misschien,die weet hoe ze een pan boerekool moet maken? Alhoewel die meiden van tegenwoordig nog geen pieper van een wortel kunnen onderscheiden.
    Met Oma gaat het weer de goede kant op. We hebben haar alvast voor de vierdaagse opgegeven.
    Ik wou deze keer eens afsluiten met een serieuse noot, komt ie:
    In ieder mens leven twee wolfen,een wolf van angst en haat (of drank)en een wolf van liefde en vrede.
    Welke wolf er wint hangt af van welke je het meest te vreten geeft.
    Zo,die kan ook weer bij de AA.
    Groetjes Tante Ank.

  • 25 Januari 2007 - 08:03

    Teun Sabel:

    HIJ KWAM BINNEN ZONDER KLOPPEN!!!!!

  • 27 Januari 2007 - 19:12

    Vrienden:

    hoezo, echte vrienden!!!!

  • 28 Januari 2007 - 06:35

    Hey Broerie:

    heb me kapot gelachen de meiden van FOSS & ESG (catering)kwamen helemaal kijken wat er loos was!
    als je in Nederland ben gaan we effe los hoor mooi effe te stappen zie je.
    blij dat je vakantie zo mooi was 't zal wel weer goud gekost hebben maar wie ben ik om daar iets van te zeggen haha.

    hey dibbes ik spreek je later Groetjes Daan.

  • 29 Januari 2007 - 19:07

    Dirk:

    Ha die Sabel Tasman,
    Gister met de voetbal Ruud G ff gesproken over de ultieme vakantie die nu achter de rug is.Hij was al weer aardig bij getrokken,en toevallig kwam vanavond Maart Piraat een dvd met de vakantie foto's brengen van jullie in Jakarta en Bali.Wat wij er van zagen hebben jullie je wel aardig vermaakt met z'n allen,wij thuis ook voor de tv, want ik overdrijf niet als ik zeg dat we een uur en een kwartier voor de buis hebben gezeten toen het laatste plaatje voorbij ging en de zelfde zanger met het zelfde deuntje voor de 20 ste keer eindelijk z'n tong afbeet.(Maarten vat dit niet te serieus op) we hebben erg genoten van de plaatjes die jullie gemaakt hebben, (ik schat ongeveer 1000)we zouden zo weer terug willen.Er zaten er verschillende bij die voor ons herkenbaar waren.Nou Teunus we spreken en zien mekaar over een week of 8

  • 29 Januari 2007 - 20:47

    Maart Piraat:

    Dirk; ja ben en blijf machinist op een vissersboot, maar hij is in de tas hoor! haha zo'n scherm met een kast en een plank met druk knoppen zijn helaas niet voor mij weg gelegd haha.....doe mij maar andere knoppen dan ben ik meer in mijn nopjes .....haha
    Teun goede site overigens die je had doorgemaild helemaal goed....groeten maartpiraat

  • 29 Januari 2007 - 20:56

    Maart Piraat:

    Overigens hoorde wij dat nr ook zeker 3x op een avond.
    "Schijnbaar" bleek t een nr 1 hit dus doe dan maar eens 20 x 3 ...lees zestig x de vakantie beluisterd. Maar goed jullie zullen hem zeker nog 20 keer bekijken dus laten we de getallen maar achterwegen ,want met onze gespierde torso's op dvd blijf je kijken natuurlijk haha mzzl Maartpiraat zal tevens proberen om de foto's ff los op cd-rom te plaatsen voor jullie Dirk & Lies....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: