Een bar verhaal - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Een bar verhaal - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Een bar verhaal

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

30 Augustus 2009 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hoi Hoi,

Ik dacht, kom ik schrijf weer eens zon bar verhaal over de voet en de krant......ik bedoel de stoet op het strand.

Afijn we hebben pauwepop weer overleeft ook al was het ff afzien vooral voor me nieren en me lever was het een redelijke uitdaging dit feest maar het is me toch weer gelukt. Zondag nog ff een nieuw record geprobeerd te vestigen door om half 11 smorgens in het wapen te zijn maar rond 6 uur savonds ben ik toen toch maar ff naar huis gegaan om te eten anders had ik middernacht niet gehaald. Had de week ervoor wel even kunnen oefenen op kermis winkel dus mischien heb dat nog wel een beetje geholpen want had het evengoed wel zwaar op zondag avond tegen 11 uur.

Hoop dat iedereen net zo genoten heeft, dit kunnen we volgend jaar wel weer doen zou ik zeggen.

Nadat ik om half 12 naar huis strompelde (of was ik met de taxi.....weet het niet meer pcies) kon ik de volgende ochtend om 6uur me bed uit om te zorgen dat ik om 7uur onderweg naar Schiphol zou zijn. Daar kwamen we redelijk op tijd aan en hebben me vader en ik nog ff een bakkie gedaan. Vervolgens om half 11 vliegen richting Chicago waar ik om Half 1 smiddags aankwam. Goed en wel door de Douane stapte ik in de bus waarna ik nog een mooie 3uur in de bus moest zitten naar West Lafayette waar de universiteit genaamd Purdue staat (althans ze noemen het een universiteit maar het heeft meer weg van het MBO in Nederland met dan nog een heleboel sport er bij) Nou daar heb ik dus de laatste week van me 9 maandse cursus gedaan en die heb ik succesvol afgerond. Was ik wel blij mee want dan heb ik het tenminste niet voor niks gedaan 9 maanden lang. Leuke week gehad waar ik ook nu weer een hoop ben opgestoken! We gingen nog een keertje golfen maar dr kwam weinig van terecht want bij het inslaan ging ineens het alarm af. Dat was zon regionaal alarm weet je wel zoals we ook in Nederland hebben voor het geval terroristen madurodam op willen blazen. Dus dat alarm ging daar af om de reden dat er een tornado aan zat te komen. Nou wij allemaal schuilen in de bunker die bij de golfbaan stond. Gelukkig vond iedereen het alleen maar lachen dus het was niet ongezellig om een uurtje in die bunker ondergronds te schuilen.

Na deze gezellige week kregen we ons certificaat en viel er voor iedereen een last van ze schouders want die laatste 9 maanden waren toch wel erg intensief geweest moet ik zeggen. Hoop geleerd maar op het end is het ook wel weer eens mooi geweest en zo voelde iedereen zich wel een beetje.

Nou toen weer terug naar Nederland om van daaruit door te vliegen naar Dubai waar ik na een totale reistijd van 30 uur uitgeput aankwam en meteen me bed in kon duiken. De volgende dag weer kaasverrot te werk want bij nacht een man bij dag een man. Gelukkig hadden Bianca en ik het appartement netjes achtergelaten dus dat was wel lekker thuiskomen. De volgende keer ga ik lekker de laatste werkdag niet te werk zodat ik de boel netjes kan achterlaten want dat is wel een verademing als je in een opgeruimd hok terug kom.

Nu eenmaal terug in Dubai ff opgang komen en dan gaat het zomaar weer door. Heb nog wel heel wat vakantie dagen over maar ik neem volgend jaar ff langer vakantie en dan gewoon twee keer om te pauwepoppen en nog ff skieen als dat lukt in Maart.

Afgelopen vrijdag was ik ff met een paar jongens naar de zand duinen om met quads in de ronte te knallen. Dat was echt bruut maar ik had wel de blaren op me handen staan (nog steeds) en toen we voor de 5e keer vast kwamen te zitten in het zand werd ik helemaal duizelig van de hitte maar we hebben we een uur lang prachtig lopen knallen daar in het zand dus dat gaan we zeker nog eens probeeren. Die jongens gingen de volgende dag kite surfen en als ze het leuk vonden dan zou ik volgende week mischien wel ff meegaan. Savonds zijn we na het quaden met een van die jongens mee naar huis gegaan om ze verjaardag te vieren en dat was ook wel ff gezellig dus ineens had ik zo weer ff een mooi daggie en werd ik de volgende morgen pas om 12 uur wakker.

Nog wel een kleinigheidje was dat bij aankomst uit Amerika de douche ineens blank stond en zo blijkt dus dat de airco lekt en water uit het plafond loopt, niet echt aangenaam en ook omdat het nog steeds niet gerepareerd is wordt het wel een beetje een zooitje. Het plafond hangt ondertussen al op ze 11 en 30ste dus dat wordt er niet mooier op maarja lekker belangrijk ze komen het eerdaags wel repareeren en het plafond vernieuwen.

Auto rijd nog steeds als een speer dus daar valt niet over te klagen en raak binnenkort mischien nog wel naar Oman voor een paar dagen maar het is nog maar even afwachten hoe dat uit gaat pakken. Mocht het er wel van komen dan heb ik weer een paar mooie kilometers voor de boeg in me waggie.

Het is hier ondertussen Ramedan maar ik merk er niet al te veel van behalve dat sommige mensen wel heel langzaam aan gaan werken of ineens nog maar 6uur per dag werken.

Ik schrijf binnenkort wel weer als ik nog meer nieuwtjes weet!!

Aftoeter

Teun Sabel

  • 30 Augustus 2009 - 18:09

    Heleen:

    Klinkt allemaal vervelend Teun! ;) Nou genieten maar weer & gefeliciteerd met 't behalen van je cursus!

    xx

  • 31 Augustus 2009 - 05:52

    Pap,:

    Hey Kerel, nou wij hebben het natuurlijk van dichtbij meegekregen, en feliciteren jou met je behaalde cursus.
    Beretrots zijn wij op je en wij hopen dat het in de toekomst zijn vruchten gaat afwerpen.
    Daan en ik hebben met vereende krachten de poorten(ook bij Hans)in stelling gebracht dus het is nu echt af!
    Ziet er gewoon erg mooi uit.
    Vandaag gaat ik na 13 weken vakantie ook maar weer eens te werk, want de vrije tijd is bijna op.
    Jij ook nog bedankt voor je inzet met de bouw van onze blokhut, hij staat er geschilderd bij. Groeten en kus Pap

  • 11 September 2009 - 10:14

    Teunemans:

    Blij dat je nog heel bent, dat is met zoveel heen en weer gevlieg best iets om blij om te zijn.Hier is de zomer een beetje aan het eind, dus rammelt het van de spinnen. Niet alleen kruisspinnen netjes buiten in een web, maar ook van die excemplaren met een hoge aaibaarheids factor, die met zoveel haar op de poten dat je er rasta van kunt maken. Deze zitten meestal binnen op plaatsen waar je ze liever niet hebt. Als je ze probeert te vangen accelereren ze met een snelheid waar de gebroeders Schumacher nog een puntje aan kunnen zuigen, richting arm of broekspijp.
    Je hebt weinig aan deze info dus laat ik het hier maar bij ,maar niet zonder je alvast te feliciteren met je verjaardag en die van Dirk.(ik heb zondag geen tijd, vandaar).
    Groetjes en maak er een fijne dag van.
    Tante Ank

  • 11 September 2009 - 12:24

    Bijna:

    Jaa, je bent bijna jarig.Ik hoop dat het kado op tijd komt,maar anders weet je ,wat in een goed vat zit verzuurd niet!Hier hebben we al drukte voor de verjaardag van Dirk.Boodschappen,taart bakken,bier in huis halen enz. We maken er weer een gezellige dag van.En met jouw kan ik alleen maar bellen,dus tot zondag de 13e
    kus mam

  • 13 September 2009 - 07:21

    Er Is Er Een....:

    lang zal hij leven in de gloria,hieperdepiep HOERAA.25 jaar en alweer zo ver van huis en mam.
    Hartelijk gefeliciteerd mam en Dirk

  • 13 September 2009 - 08:01

    Joke:

    Goedemorgen Teun van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een prettige dag.Ook nog gefeliciteerd met Dirk die vandaag ook een jaartje ouder is geworden.Groeten uit de Wieringerwaard van Piet en Joke.

  • 13 September 2009 - 20:44

    De Tillies:

    Hoi kerel,
    Van harte gefeliciteerd met je 25ste verjaardag en maak er maar een gezellige dag (of nacht) van. Ook gefeliciteerd met Dirk zijn verjaardag.
    Ben vanmiddag langs geweest en het was zo als altijd weer bar gezellig. Hier heeft de herfst zijn intrede gedaan maar ik denk dat jij daar geen last van zal hebben in die zandbak. Neem maar een lekker biertje (of twee)
    om je kwart eeuw te vieren en denk dan maar dat wij hier aan je denken denk ik (?)
    Groetjes van ons

  • 27 Oktober 2009 - 11:00

    Mam:

    Volgens mij heb je nu wel weer het nodige beleeft,dus is het tijd voor nieuw stukje!!!Kom op ,laat ons eens mee genieten van je kyte ervaringen en vakantie met Steef.

  • 31 Oktober 2009 - 12:52

    Barre Verhalen:

    We beginnen ze te missen.
    Tante Ank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 138796

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: