Stoffig land, stoffig volk, stoffige kleding ;-) - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Stoffig land, stoffig volk, stoffige kleding ;-) - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Stoffig land, stoffig volk, stoffige kleding ;-)

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

15 November 2007 | Saudi Arabië, Riyad

Sallam Mallakum (may peace be upon you)

Dus na enkele dagen met collega Colin in de ronte te hebben gelopen op kantoor (iets waar ik bijzonder weinig van heb opgestoken) hadden we allereerst een grote conference bij Aramco (Aramco is het lokale en enigste oliebedrijf hier in Saudi en het was een afkorting voor Arabian American Oil Company maar nu is het gewoon de naam van het bedrijf) Aramco heeft verreweg de grootste productie van olie wereldwijd met tien Miljoen Barrels olie per dag (das bijna 1.6 miljoen kubieke meter per dag aan ruwe olie) Nou op deze conference kwam ik aan in me T shirt en spijkerbroek omdat de helft van me kleren nog verscheept moet worden uit Jakarta inclusief me nieuwe pak dat ik in Jakarta nog even op het laatste moment had gekocht :-|

Nou dat heb ik de hele conference ook wel zon beetje moeten horen van al me collega's dat ik niet de goeie kleren aan had... ja wie ze schuld is dat denk je, ik ben hier voor het eerst en jullie zijn hier allemaal al tig keer geweest dus als ze nou ff de moeite hadden genomen om me te vertellen dat je met een stropdas moest komen ok, maar aangezien niemand dat had gedaan konden ze van mij mooi ongeacht de tyfus krijgen. Dinsdag moest ik het hele kledingstijl verhaal weer van Colin aanhoren en toen ben ik maar rechtstreeks naar de mall gereden en heb ik daar een zootje nieuwe overhemden en broeken enz opgehaald. Daarna direct naar huis om mezelf om te kleden en terug naar kantoor. Terug op kantoor aangekomen meende Colin dat ie nu grappen mocht maken over me nieuwe kleren maar 1 waarschuwing dat ie morgen klaar was voor de plastische chirurg als ie niet ophield kwam wel duidelijk over op ze botte verstand. Vervolgens heb ik nog ff een foto van mezelf gemaakt en die naar alle andere collega's gestuurd met de vraag of ik nu wel in hun kledingstijl van het jaar 1985 paste. Ze lopen hier allemaal met hun shirt in hun broek gepropt ik kan je verzekeren dat je dr uitziet als een gompie maar ok.

In de laatste dagen ben ik er ook wel achter gekomen waarom Colin naar Jakarta wordt verplaatst want die gast die doet gewoon geen fuck op een dag joh. Nu gaat ie bijvoorbeeld Donderdag een halve dag te werk (het is hier nu weekend op donderdag en vrijdag) Vrijdag gaat ie naar Bahrein en dan komt ie zaterdag mischien of helemaal niet terug.... das zeg maar hetzelfde als maandag ochtend niet te werk gaan en dan verbaasd zijn als je baas niet tevreden is :-P Maargoed het is dus de bedoeling dat Colin in deze maand alle informatie aan mij overdraagt maar het lijkt er erg op dat ie daar niet veel intresse in heeft omdat ie graag informatie tot zichzelf houdt (onder het motto ik ben de enige die zulke dingen weet houd ie zichzelf dan zogenaamd als onvervangbaar binnen het bedrijf) Gelukkig is me nieuwe baas wel van de creatieve oplossingen en die heeft Colin ze harde schijf gewoon even volledig gecopieerd toen ie er niet was. nou ik zal je vertellen dat me daar een berg informatie van afkwam, dat ik de komende twee weken nog niet uitgelezen ben.

Gisteren was ik samen met Lyn naar de rig toe (lyn is hier in Saudi voor 5 maanden om aan een project te werken en het lijkt er nu helaas op dat het hele project gecanceld wordt) Lyn komt uit de US en hij heeft gelukkig in de laatste 5 maanden al een heleboel dingen gezien en geleerd die hij me steeds vertelt en uitlegt en dat is wel mazzel hebben want anders was deze baan als 1 grote nachtmerrie begonnen met vriend Colin. Maar ik ging dus met Lyn naar de rig drie en half uur rijden door de woestijn (wel overal grote geasfalteerde wegen maar overal zand om ons heen) het was wel opvallend zoveel werk als ze aan het doen zijn in de buurt van die grote wegen. We hebben wel 100km gereden langs een industrie terein dat langs de weg lag, het was echt zo ongeloofelijk groot dat kan je jezelf niet voorstellen!! En omdat het ook nog op een paar km afstand van de weg lag kun je vanuit de auto nog steeds niet precies zien hoe groot het eigenlijk was. Eenmaal op de rig hebben we een uurtje vergadert en daarna zijn we weer terug gereden naar kantoor precies voor de file's uit. Man man man die arabieren rijden wel als debielen zeg.... ze zeilen je doodleuk voorbij met 160 over de vluchtstrook en ze halen je in op de afrit van een snelweg terwijl het 1 baans is en je in een bocht zit, het maakt ze allemaal niks uit!! Zij hebben haast en ze denken allemaal dat ze onverwoestbaar zijn als ze in hun auto zitten :-| stelletje simpeltjes!!!

Ik heb Kadhafi zelf nog niet gezien maar als ik hem zie zal ik hem zeker de groeten van jullie doen ;-) Het barste trouwens overal van de Dromedarisen onderweg (verassend!!!) volgens me collega zijn er ongeveer 18 miljoen kamelen waarvan er 1.2 miljoen kamelen 2 bulten hebben (backtrains) de andere kamelen hebben maar 1 bult en die noemen ze dromedarisen...... snap jij het of snap ik het?? Who gives a fuck ik ben toch geen kameel :-)

Vanmiddag ga ik voetballen, dus ik zal zometeen nog ff nieuwe voetbal schoenen halen. Het is hier op het moment niet zo heel warm dus het moet wel aardig te doen zijn hoop ik. Colin had een kameraad die bij een voetbal team zat en die had gevraagd of ik tijd had vandaag, hopelijk zijn er wat meer jongens van mijn leeftijd bij dit team!!

Ik houd er weer even mee op voor vandaag!!

Gammela Gamella twee kameelen in een lada :-)

Teun Sabel;-)

  • 15 November 2007 - 08:50

    Woestijn Rat:

    Jongeman, je eerste week zit er al weer op en je krijgt informatie binnen uit een hoek die je niet verwachte. Even voor je geschiedenis, Khadaffi komt uit Libie en zul je daar niet tegenkomen in het rode zand, dus die hem vooral de groeten mocht je hem wel zien.
    Ik zie dat je pontificaal naast je nieuwe vehicel staat, ergens in de Dessert. Het lijkt wel de route 66 in de USA, of de weg door de Nevada woestijn op weg naar Las Vegas.
    Die arabieren hebben wel oog voor kwaliteit, dat zij jou al hebben gevraagd ,binnen een week, om mee te doen in het nationale voetbalteam van Saoudi. Mocht je talent in de offshore niet van de grond komen heb je nog een kans als stervoetballer. Wij zien dan ook graag je foto met het team zo snel mogelijk op je site verschijnen. Moet je nu ook een baard laten staan, of ga je voetballen in een jurk????
    Wij zien het wel. Nogmaals heel veel succes met je inburgering en maak je niet te druk om die flap die Colin heet.
    Groeten vanaf een koude Noordzee.

    Pap

  • 18 November 2007 - 12:11

    Een Kaneel!!!:

    Leuke foto`s en een geruststellend verhaal.Wat ben ik toch trots op je.Jammer dat we niet kunnen komen kijken,maar foto`s helpen ook goed voor de beeldvorming.Ik hoop voor je dat het niet zo lang duurt voor je spullen uit Jakarta arriveren.Want nu zal je wel vaak misgrijpen.Succes met alle nieuwe dingen en veel plezier op de voetbal.Kus mam

  • 19 November 2007 - 10:53

    Winterwonderland?:

    Niet dus, alles is grijs en grauw en het miesert buiten. Maar als ik zo op die foto's van jou kijk, wordt ik daar ook niet echt vrolijk van, wat een dooie boel zeg.Jouw skyline bestaat uit bulten van een kameel. Nee dan maar liever hier met een exstra hemd en dikke jas.
    Die ouwe Klaas is er ook weer dus dat wordt snert bij oma. Die geven we met de feestdagen trouwens huisarrest zodat we niet weer in het ziekenhuis belanden.
    Heb ik anders nog wat te liegen, nee ik denk het niet,moet nog steeds een keer bij Daan kijken maar het komt er steeds niet van.
    Teun de mazzel en als je wat voelt kraken tussen je tanden is het waarschijnlijk zand.
    Tante Ank.

  • 29 November 2007 - 18:52

    Heike:

    Pak staat goed jonge man! :) Heb je al op zo'n kameldaris gereden? Moet je doen jo, toch een leuke ervaring! :) Ff je volgende verhaaltje lezen, loop een beetje achter :)

    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: