De kokos valt nooit ver van de noot!!!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Teun Hoek - WaarBenJij.nu De kokos valt nooit ver van de noot!!!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

De kokos valt nooit ver van de noot!!!!

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

20 November 2005 | Singapore, Singapore

Kijk er eens uit, ik moest maar weer eens een verhaal op het perkament kliederen zodat ik jullie niet alles hoef te vertellen als ik thuis kom (Ik hoor sommige al denken: Teun jij vertel alles vier keer)

Nou het is al weer eventjes geleden en daarvoor mijn excuses, maar de tijd en de energie om weer wat in mekaar te schrijven ontbrak me de laatste tijd wat.

Ik was net terug uit Jakarta en Bas zou me als backup gebruiken in Balikpapan, eigenlijk was het idee dat hij me meer zou vertellen en informeeren rond de verkoop en dat soort dingen. We zouden omdat alle bedrijven dicht waren mooi rustig aan doen, en een beetje halve dagen werken. Nu wil het dat plannen bij ons bedrijf Brandt vrijwel zelden uitpakt zoals gehoopt en ook deze keer sloeg het noodlot weer toe. Op 1 van de platformen moesten lagers uitgewisselt worden van onze machines, dit is niet zo schokkend er zijn meer mensen in Indonesie die dat kunnen. Helaas was de rig eigenaar nog al afgezeken over Teddy onze supervisor in Balikpapan, en daarom besloot Bas het volgende. Teun gaat offshore en wisselt de lagers uit, hij praat even met de mensen offshore om de boel wat te sussen, en door zijn blanke gezicht moet dat niet te moeilijk zijn. Ondertussen blaast Bas hoog van de toren tegen de rig baas, dat hij een Expat engineer helemaal uit Jakarta laat overkomen speciaal voor dit rig. Nou dat werkte allemaal, en nadat ik het platform verliet was iedereen weer gelukkig en tevreden. Ik moet zeggen dat geeft een goed gevoel als je het idee hebt dat je eigen aanwezigheid het grote verschil heeft gemaakt.

Ondertussen waren we wel een week verder, en het leek er op dat ik in de knoop zou komen met me visum, dat liep namelijk op de 24e November af. Bas zei als we je terug naar Jakarta brengen kun je maar twee weken offshore en dan moet je terug naar Singapore voor een nieuw visum. Je ga eerst maar ff naar Singapore voor een nieuw visum en dan kun je er daarna weer vol tegen aan, en dan zallen we ook je permanente verblijfsvergunning afronden (ik heb eindelijk een kopie van me diploma weten te bemachtigen, mede dankzij me vader's input richting school) Dus ik ging naar Singapore afgelopen maandag. Dinsdag ochtend reisde ik meteen door naar Malaysie voor een klus van 2 dagen, op een rig dat daar in de haven lag. Ik heb weinig van Malaysie gezien maar 1 ding was wel het vermelden waard. Vlak over de grens (ik ging per auto, want er liggen twee bruggen tussen Singapore en Malaysie en ik nam die van Johor zie landkaart!) Stonden een heleboel huizen, en als ik zeg een heleboel dan bedoel ik dus DUIZENDEN. Me chauffeur "als vanzelf chauffeur, autorijden lijkt te veel op werken" ;-) die vertelde mij dat al deze huizen gebouwd waren voor de mensen die in Malaysie wonen en in Singapore werken. Een huis dicht bij de grens zou dan een uitkomst zijn. Helaas toen alle huizen er eenmaal stonden waren ze vergeten dat er ook een verkoopplan moest zijn, want niet iedereen gaat direct in zon nieuwbouw spookstad wonen. Nou als je zon plan niet hebt dan laat je het schijnbaar maar zitten en blijven dus alle nagel nieuwe huisen leeg staan (al vier jaar lang) Het was wel heel indrukwekkend om te zien maar ook erg triest.

Die chauffeur die was door de rig eigenaar gestuurd, omdat het bijna onmogelijk was om die haven te vinden als je er nog nooit geweest was, n vanaf ons bedrijf in Singapore was het totaal twee uur rijden.

Donderdag kwam ik weer terug aan in Singapore, en vanwege problemen bij de Ambassde moet ik nu 3 volle werkdagen wachten op me nieuwe visum, daardoor zit ik tot en met dinsdag vast in Singapore en zo mis ik dus een feestje in Jakarta met Bas en de nieuwe manager. Dat is wel ff balen Bas was er ook niet echt blij mee, omdat ik de nieuwe manager nog nooit gezien heb, en nu zouden we mooi ff samen om tafel kunnen om te kijken hoe de zaken er bij staan en wat de plannen voor het bedrijf en mij zijn. Jammer maar helaas en als ik dinsdag aankom in Jakarta dan zal ik de maandag er op weer offshore gaan, en dat betekent waarschijnlijk terug naar saaie en verveel dagen. Maar goed ik zal zien hoe het loopt (waarschijnlijk niet volgens plan) en dan houd ik jullie daarna wel weer op de hoogte.

Ik ben ff uitgeluld op het momment en ik wacht nu maar weer geduldig op jullie mooi verhalen.


Heej je moet maar zo denken, beter 1 Teun van huis dan 10 om je poten. Laat allemaal ff het gewicht van keuvel tas weten en zing bij de schoorsteen ook maar extra hard voor mij, want ik denk dat de goede Sint mij vanuit Jakarta niet zal horen (vooral omdat ik ook niet zal zingen)

Groeten en voor iedereen die er behoefte aan heeft een dikke schop onder je hol.

Teun Sabel ;-)




---UPDATE---

Jongens meiden en alle anderen, mijn email adress is onlangs verandert, omdat ons bedrijf is overgenomen.

mijn nieuwe email adress is:

Teun.vanderHoek@nov.com

Wederom tot ziens.

  • 20 November 2005 - 08:46

    Hoi Wereldreiziger,:

    Het keuvelen was zoals gewoonlijk weer een feest met weer allemaal nieuwe gezichten zoals Wendy v Z. (nee, niet van Zaanen) en Rene B. met lolly en zowat nog meer lol dan zijn dochter die ik de eerste keer -heel verlegen maar dat is ze niet echt- niet eens kon horen waarop Petra toen maar aanbelde. Met open deur en face to face had ze een enorme schetterstem die je bij Tokke zelfs kon horen. De meest creatieve keuvels, die je altijd veel te kort mag bekijken en opvallend dit jaar......allemaal rugtassen. Je begrijpt wie die snoeptroep er dan in moet doen. De tas omdraaien vonden die hummels absoluut geen optie. Maar goed , het was in ieder geval lekker droog en dus helemaal goed. Er kwamen ruim 70 kids langs. Stefanie had er ruim 700.
    Dat was dan ook op haar werk. Sinterklaas is gisteren ook weer overal aangekomen. Ik was met Steef voor een open dag naar de Hoge School van Amsterdam en op de terugweg zijn we de Sint met zijn gevolg diverse malen tegengekomen. Het is goed dat die kinderen nog geen open dagen hebben.
    Morgenavond gaan we naar de Haas, het zal ons benieuwen. Er is een aantal instanties dat hem geprobeerd heeft te activeren maar hij was steeds afwezig of (er) ziek (van).
    Chris heeft het enorm naar zijn zin in zijn nieuwe (vaste) baan en rijdt nu, na heel veel commentaar van collega's dat je toch echt niet in een Peugeot ook al is het een gti naar je werk bij de Volvo kan komen.,..in een Volvo. Helemaal te gek natuurlijk want alleen stuurbekrachtiging is al het einde als je dat niet gewend bent en dan alle andere luxe nog. Van de open dagen uitslagen verneem je nader, want die zijn nog niet ten einde.
    Houd je goed enne 1 feestje minder overleef je weel.
    Dikke zoen, Elly

  • 20 November 2005 - 09:21

    He Swetsertje:

    Aan zelf vertouwen ontbreekt het je niet, de kokos valt nooit ver van de noot!!!!!hoe komt dat toch?,dat je een bikkel bent. die titel had ik je al gegeven, maar je mag het wel iets minder uitdragen (valt zo tegen als het een keer niet lukt). anyway. ik ben weer thuis en gelijk in Full swing v.w.b. de buitenbaden en de bouw, van mij kunnen ze toch niet zeggen dat ik niet wil werken!! Ik moest afgelopen week na twee dagen thuis alweer offshore omdat mijn kollega van boord rechtstreeks het gemini in schoof, of ik effe wilde komen. ben nu hopelijk 10 dagen thuis. wij zijn de voorbereidingen aan het treffen om jou volgend jaar met en bezoek te vereren.Misschien komen Daan en/of Steef ook nog wel mee. Gisteren ben ik bezig geweest met een zwem spa, dat is een bak met 7500ltr water die opgewarmd moet worden tot 38 graden.Totaal vermogen van het bad 18kw!!! we hebben gevraagd om een windmolen te plaatsen. want die amerikanen zijn echt niet goed. toen ik hem had aangesloten aan het net, viel in de wieringermeer het licht uit. ik dacht heb ik dat goed, mog een keer aansluiten valt in de polder het licht uit!!! blijkt dat de yanken het aan willen sluiten met min 50Amp!!!! dat is hier een industrie aansluiting ! vanmorgen heb ik een ander element ingebouwd en nu branden overal de lichtjes nog. ga vandaag de boog aansluiten en moet nog wat van dat lint op het huis repareren. ik ga je hangen wij spreken elkaar morgen als ik die de Haas op z'n bek heb omdat ik jou diploma niet mee krijg. een dikke zoen van je Pa

  • 20 November 2005 - 10:04

    Heleen.:

    Jij blijft ook maar heen & weer vliegen hè? (Letterlijk & figuurlijk). Maar nog steeds naar je zin!?

    Het is trouwens wel erg opvallend dat zelfs in Azië 'de man met de witte kop' het probleem op moet lossen. Het is dus geen 'vreemd' probleem hier in Nederland dat die 'migranten' 't zelf niet kunnen?

    Enne...stond er geen mooi huisje voor jou vrij??

  • 21 November 2005 - 13:34

    Hallo Antoin:

    Dat zijn allemaal weer mooie berichten uit den vreemden.En hier was een lekkere opsteker van de informatie beheer groep zoals Dirk je al liet weten.Je mag dat bedrag nog deze maand verwachten.Zaterdag ben ik met je broer te funshoppen geweest.Die moest nog steeds zijn verjaarskadootje innen.We zijn leuk geslaagd voor wat prullaria in zijn huis.Ben jij al eens geslaagd voor een leuke ketting of horloge zoals je van plan was?Vast niet.Misschien leuk om jezelf eens te verwennen als je achterstallige toelage komt.Hier in het dorp ziet het er weer sfeervol uit met de verlichte bogen over de sloten.

    De Sint is weer in het land en hij is ook jouw niet vergeten hoor.
    .Er ligt een kadootje op je te wachten in de koelkast op kantoor.

    En de sint hoopt
    dat het niet weg loopt

    Dat je een avondje kan lachen voor de t.v.
    En misschien maak je Bas er ook nog blij mee.

    De lekkernijen zijn misschien niet meer te vreten
    Daar zijn de mieren al aan begonnen heb ik begrepen.

    Al is zwarte Piet een domme knecht
    Jouw presentje is toch terecht.
    De Sint
    en je moeder

  • 21 November 2005 - 17:46

    Rob:

    Hé blanke!

    Werd inderdaad wel weer eens tijd ja Teun, na bijna een maand. Eerste heb gisteren gelijk gespeeld tegen JVC (de nummer 1). Wat een kl*tescheids. Laten we het erop houden dat jij vandaag geen stem meer had als jij was te kijken.

    Ben eruit wat ik na het MTRO ga doen. De Hotelschool in Leeuwarden wordt me volgende studie, kan misschien in het tweede jaar instromen gezien mijn andere opleiding en werkervaring bla bla bla.
    Heb van de week me vader opgehaald uit Dusseldorf en vandaag weer weggebonjourd naar Dordrecht voor de kerstreizen. Hij moet op en neer naar Keulen geloof ik, 6 weken lang. Gezellig, je moet er maar zin in hebben.

    Ik gaat er snel van tussen, moet namelijk tennissen. Spreek je weer en leuk dat je ff belde zondag.

    Schip Ahoi!

  • 21 November 2005 - 18:08

    Kennieboy:

    wanneer gaan we de klompendans doen?

  • 23 November 2005 - 12:26

    Carolien:

    Bedankt voor de zonnestralen! ;-)

  • 27 November 2005 - 12:26

    Marit:

    Hoi Teun,
    Heb al weer een tijd niks van me laten horen, maar alles gaat goed hier. Ik ben geslaagd voor mijn diploma en mag me nu officieel 'Bachelor of Fashion Technology' noemen! Ook gaan we volgend jaar verhuizen naar een nieuw plan in Winkel, een dorp naast Nieuwe Niedorp, maar dat weet je misschien al. Ons huis staat nu te koop en dat is wel een beetje gek.Ik ben nu even aan het werk voordat ik volgend jaar weer met een nieuwe opleiding begin. Ik ben als uitzendkracht aan het werk in een banketbakkerij, dat was wel even wennen, maar opzich wel grappig om dat voor een aantal weken mee te maken.
    Jonne zit nu in groep 4 en wordt alweer een grote meid!
    Nou veel plezier daar,
    liefs van je nicht!

  • 28 November 2005 - 20:59

    De Tillies:

    Hier weer eens een praatje pot van ons. Het is bij jouw vast warmer dan in de W.Waard, het is hier bok koud en afgelopen vrijdag waren de eerste sneeuwbuien in Nederland. Ongelofelijk dat in zo'n welvarend land als Nederland bij de eerste de beste sneeuwbui van het jaar het hele verkeer plat ligt en stroom uitvalt. Er stond in totaal ruim 800 km file op de weg en verschillende automobilisten moesten de nacht doorbrengen in hun auto met wat dekens. Dit was natuurlijk wel in het Oosten en Zuiden van het land want wij hebben hier een kleine bui met wat natte sneeuw gehad, meer niet. Je begrijpt natuurlijk wel dat wij onze ogen uitgekeken hebben toen we 's avonds in het journaal de chaos zagen.
    Verder is Ome Douwe voor de 2e keer zijn laptop kwijt. Deze keer meende iemand in de trein van A'dam naar Keulen dat het zijn bezit was, en heeft op een heel slinkse manier Ome Douwe om de tuin geleid. Het hoe en wat hoor je nog wel want als ik dat hier ga vertellen hoor ik alle lezer als denken "dat zal mij nooit gebeuren". Nou Teun ik zal je vertellen dat heeft Ome Douwe ook altijd gezegt, maar binnen en halve minuut hebben ze je hele hebben en houwen gejat. HUFTERS !!!!
    Verder werkt Koen zich het apezuur bij Intertoys i.v.m. die oude grijsaard uit Spanje, ongelofelijk hoeveel er weer gekocht wordt door die kerel. Wat gaat het slecht in Nederland !!!!!
    Trouwens de Sint hoort alle kindertjes dus als je extra hard zingt bij de schoorsteen (hebben ze die daar wel ?) komt het vast wel goed.
    Nou kerel het allerbeste maar weer,
    En tot de volgende keer.
    (leuk he, dat rijmt)
    Groetjes Tante Gerda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 138837

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: