Als het goed moet, moet je het zelf doen!!!!!!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Als het goed moet, moet je het zelf doen!!!!!!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Als het goed moet, moet je het zelf doen!!!!!!!

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

30 September 2005 | Singapore, Singapore

Hai die hallo geouwehoer krijg je hierzo,

Mijn naam is dus Teun mochten jullie me na bijna 3 weken van afwezigheid al weer volledig vergeten zijn, en ik ben nu dus sinds woensdag ochtend 10 uur in Balikpapan.

Bas had besloten dat ik wel lang genoeg in Singapore had gezeten, er kwam maar geen reacie uit Brunei of ik daar offshore terecht kon, en Bas vond het zodoende welletjes geweest!! Hij kon me ook wel gebruiken, en aangezien zondag het feestje in ze nieuwe huis is en nog lang niet alles geregeld was (Bier kopen, catering regelen, kroeg verder inrichten) kon ik daar ook wel ff een helpende hand toe steken. We moesten ff een muurtje aan de achterkant van het huis issoleeren, omdat de airco’s anders het huis niet konden bekoelen. Bas had daar 2 jongens voor ingehuurd, maar die hadden na een hele dag wel 4 platen tegen de muur gezet, vervolgens de boormachine al gemold en de boortjes vernaggeld, wat toch een LOMP VOLLUK!!!!! Nou Bas en ik savonds ff in een uurtje 14 platen tegen de muur gemept, nu hadden we er echter nog 20 te gaan maar het was donker en het was tijd om te eten en te kantelen. Bas stelde voor dat ik dan gisteren de jongens in de gaten zou houden en ze een beetje aan de gang zou houden, zodat het gister af zou komen. Nou ik ben wel regelmatig wezen kijken, en heb ze een paar keer aan de gang gezet, maar iedere keer als ik kwam hadden ze wel wat vernield of iets opgemaakt zodat ze niet meer verder konden. Nou ja dan doen ik het zelf maar STELLETJE RANDDEBIELEN....... En zodoende heb ik me vanmorgen samen met Darman ff druk gemaakt en om 11uur waren we klaar met het isolatie klusje, dat was net op tijd want de zon kwam over het huis heen en nu konden we bijna niet meer in de schaduw werken.

Ik ben gisteren dus ook nog voor een medische keuring geweest, dat was hier nooit zo belangrijk, maar sinds er vorige week een jongen op de rig kwam en die viel drie kwartier na aankomst in ze kamer dood neer (hartaanval) zijn ze hier ineens weer van de medische keuringen. Nou dat stelt dus echt weer geen fuck voor, echt allemaal typisch Indonesie. Ze gaan je hart en naar je longen luisteren bloed aftappen enz enz die dokter schrok zich rot omdat het bloed uit mijn aderen namelijk groen is (dit is de reactie op geen alcohol na een maand in Nederland als alcoholist door het leven te zijn gegaan) maar verder mankeerde ik niks en dus ben ik goed gekeurd. Die testjes werden genomen in een telefooncel, want een fatsoenlijke kliniek hebben ze hier vanzelfs niet. Nou gister avond nog ff een paar biertjes gepakt met Bas en vanavond zallen we ook nog ff in de kroeg kijken. Ik denk dat ik volgende week offshore ga want we willen Jakarta nog ff afwachten. Dit vanwege het feit dat er aankomende zaterdag demonstraties gepland zijn voor de stijgende benzineprijsen. Dit zou nog wel eens kunnen escalleeren, en daar ben ik tezamen met Bas ff liever niet bij, maak je dus geen zorgen als jullie rare dingen over Indonesie horen ik zit veilig in het afgelegen Balikpapan. Voor de tankstations hier staan op het momment wel mega lange rijen, ik geloof dat als je mazzel bent dat je binnen 3uur een volle tank kan scooren. Verder heb ik nu weinig te melden het is al weer bijna weekend en dat gaat er hier dus wel interresant uit zien.

Afgelopen weekend was ik in Singapore naar Holland Village geweest (deze plek is erg in trek bij de Europeanen die voor hun werk in Singapore zitten) het barst er van de restaurants en koffie tenten, en ook een leuke bar is er makkelijk te vinden. Ik heb me natuurlijk overgeleverd aan de sushi en heb daarna een paar biertjes geproefd in Harry’s bar, het was er niet druk maar ik zat buiten op het terras en de straat waar ik zat gaf me meer het idee dat ik in frankrijk zat dan in Singapore of Holland (het heette daar immers Holland village!!) Het was er alleen een stuk schoner dan Frankrijk en ik hoorde er niet dat maffe franse gebrabbel in me oorshelpen galmen.

Goed dusssszz..........

Gisteren hebben Bas en ik het nog ff over Jakarta gehad en we hopen dat ik over 2 weken toch die kant op kan gaan, het is niet gezegd dat het lukt maar we gaan het wel probeeren!!! Ik kan dan in Jakarta mooi ff offshore maar mocht het niet lukken dan ga ik eerst hier ff offshore denk ik zo maar. We hebben dus weer een plan, maar wat er wederom van terecht gaat komen is nog maar de vraag, WE ZULLEN HET ZIEN.


Ik hoor weer van jullie en ik wens jullie een leuk weekend en veel sterkte tijdens het kastanjes zoeken!!!!!


Tot de volgende nieuws uitzending van

Teun Sabel.

  • 30 September 2005 - 06:25

    Paps:

    Ha die Teun, ik lees dat je het kantelen alweer geoefend hebt met Bas, Ik lees ook dat jij een bouwonderneming hebt overgenomen in isoleren, of hebben zij je een baan aangeboden??? als opper isoleerder?? Verder gaat hier alles zijn gangetje, Daan is gisteravond thuis gekomen met een briefje van de Hermadad en daar kan hij zich de komende weken over bezinnen, Ik ga vandaag ook weer Offshore, kreeg gisteren bericht dat wij waarschijnlijk een week op en twee af gaan lopen, geweldig kan ik alvast mijn pensioen gaan opmaken voordat het te laat is. Vernam dat je neef Thijs de kuiierlaten heeft genomen , woont nu samen met Joost R. je kent hem wel. Kat is terug aan de Loet en Daan heeft de tactische oefening van afgelopen weekend goed doorstaan. Heeft volgens mij alleen maar gegeten in plaats van de "buks" gebruiken in het veld.
    Nou kanjer zet hem op en ik bel je zaterdag avond half tien jou tijd. een groet en een zoen.

  • 30 September 2005 - 07:05

    Rob:

    Het werd inderdaad wel weer eens tijd van der Hoek, ons een beetje 3 weken in het ongewisse laten.
    Heb eigenlijk vrij weinig te melden want hier gebeurd vrij weinig. Weet nog niet wat ik dit weekend ga doen, ga volgend weekend naar Amsterdam, die daarna misschien naar Groningen en die daarna naar Salzburg. Heb weer wat in het vooruitzicht dacht ik zo. We spreken mekaar weer Teun.

    Mzzls

  • 30 September 2005 - 09:44

    Tommy G:

    Hey Teuntje, ik wou net zeggen ,werd weer eens tijd voor een mooi verhaal.. :D Alles gaat hier zn gangetje, vanavond mooi een After season pary van het werk dus ik heb mn fiets maar meegenomen.. :-) Afgelopen dinsdag mn eerste les gehad voor mn cursus assistant controller in Alkmaar en je raad het nooit.... Ik ben de jongste...Tussen de fossielen zaten gelukkig ook nog wat jongere cursisten waar het vast nog gezellig mee gaat worden op de dinsdag. Verder heb ik nog mn verjaardag in opkomst, maar je raad het nooit..dat is dus op de dinsdag wanneer ik naar school moet en overdag zit ik de hele dag in Aalsmeer met een helpdesk vergadering dus ik denk zomaar dat ik een ander dagje ga plannen..
    Teun, ik ga weer wat nuttigs doen in de baas zn tijd dus ik spreek je snel weer!

    Groeten Tom

  • 30 September 2005 - 09:58

    Ha Die Teun:

    je heb me er weer lekker voor over met die foto's!!!
    ben ook heel benieuwd naar de foto's van vrijdag van jofke en gritke. want daar staan we ook vast zeer belachelijk op. zoiets als om je over te bescheuren. ik mail je ik spreek je we msnne. en nee je ken ham niet. groetjes ook van brennie die zit nu naast mij. we genieten van je prachtige verhalen. hoop dat jij vanmorgen ook genoten heb van mijn rot kop op die webcam... haha.
    heb net even een boete gehad want deze eendekop heeft wel een blauwe kaart in haar auto maar stapt rustig uit zonder hem neer te leggen. maar ja je kent me, ik mezelf ook en ik had er dus ook al voor gespaard. dit paard gaat zo te werk. spreek u!!
    liefs mar en bren

  • 30 September 2005 - 20:58

    Mark:

    Zooo Smiddags Teun!
    wat denk je.. kom ik op mn werk.. het eerste wat ik te horen krijg..
    Ilona de Zeeuw komt bij ons werken, minimaal 400 kilo zwaar, 3 meter breed.. en dat komt weer bij mij werken! Ik ben voor het geluk geboren!
    Ik ga van t weekend ff niks doen, ik denk dat ik ga sparen voor de kermis in het zand. Nou teun het was weer een mooi verhaal van je, ik las al op teletekst dat de benzineprijzen verdubbeld worden, dus dat kan je beter niet meer drinken!
    He we spreken mekaar!
    De wipper

  • 30 September 2005 - 22:58

    Gurt En Tony:

    zooo ouwe tijger, hoe is het?
    hier gaat het wel lekker. zitten nu ff lekker met ze 2e te pilsen als vanouds. kous noppert en zus naar schagen, nix aan vanzelf. niels breed op bed, ook als vanouds. morgen ff zuipen bij de vleet. schagen onveilig maken enzovoort. alweer bijna kermis in het zand daar zal ook wel weer niets aan zijn. teun we spreken je, hou je haaks , wij houden ons op amstel. groeten tom en gert

  • 02 Oktober 2005 - 19:22

    Zo Ken:

    t weekend is weer af, gaat snel voorbij, vanzelfs.. ik heb weer geweldig genoten, we gingen zeg maar naar de vijverhut, maar eigenlijk wilde niemand naar de vingerhut, zelfs de taxichauf wilde er niet heen. waarom we daar dan weer belande is ook de grote vraag!! goed ik heb me daar evengoed prima vermaakt, al zegt ik t zelf. gang is alles.. het was dan ook goed laat geworden, maar dat moet allemaal kenne. je moet alles eruit halen, wat erin zit. nou wat een wijse taal! ik lijk wel bevriend met tvdh. goed, ik denk dat ik zo toch echt te bed beland, want ik ben goed moe. vandaag opgefrist langs de kant van het voetbalveld, even bij t tweede en bkc- petten gekeken. ik kreeg nog smse van je en daar heb ik uit opgemaakt dat je t flink naar je zin had. dat is natuurlijk buitengewoon mooi. zuster marit is dinsdag alweer jarig, dus dan zit t huis ook weer vol, feestjes kunnen weer niet op.. nou knakker.. ik ga me verhaal ten einde brengen.. ik zou zeggen, hou je haaks hou moed dan komt alles weer goed, je kan wel merken dat die witte baardenmans weer bijna in ned is, want de rijmen vliegen zo me mond weer uit.. well take care my dear...

    with love regina

  • 05 Oktober 2005 - 08:43

    Jolien:

    ik zit op school, ik verveel me, de wekker van een school maat van mij wilde geen geluid maken, heeft hij zich zomaar verslapen. zit ik nu te niksen. kan wat gaan doen natuurlijk, maar dat is moeilijk.. om wat aan school te doen.. maar ik ga me boek pakken en keihard leren!!!

    teun holadijo dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: