Wat je zoal op een dag niet doet...... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Wat je zoal op een dag niet doet...... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Wat je zoal op een dag niet doet......

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

06 September 2007 | Indonesië, Batavia

Goeiemorgen!

Tja wat je zoal op een dag niet doet daar sta ik toch iedere keer weer van te kijken!! Gisteren bijvoorbeeld wat ik allemaal wel weer niet gedaan heb. Ik heb niet de was gedaan, ik heb niet gekookt, ik heb niet me bed opgemaakt, ik heb niet de douche schoongemaakt, ik heb niet in de tuin aan het werk geweest en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Het zijn al die dingen thuis die voor me gedaan werden toen ik nog een koter was en nu doe ik het nog steeds niet (hebben we personeel voor) Als ik dan ook in me vakanties thuiskom dan kun je gewoon een spoor van rotzooi zolgen over alle plekken waar ik die dag geweest ben. Allemachtig man, malle pietje is er niks bij. Als ik ooit weer op mezelf raak dan is het te bidden dat ik niet alleen moet want anders heb ik binnen een maand twee van die oma's en de gemeente reinigsdienst op de stoep staan. Komt Caroliene Tensen dr nog met een camera bij om aan heel Nederland te laten zien wat een tyfus bende ik er van heb gemaakt :-)

Wat ik dan wel doe op een dag vragen jullie je wel meteen af mischien: Nou ik was wel om 6uur op kantoor om me emails te checken, voordat ik om half 8 in de auto stapte op weg naar een klant. Kwam ik om kwart voor 9 bij die klant en na een uurtje praten was ik om half 12 terug op de zaak. Weer emails checken en om half 1 ff naar huis om te eten. De koelkast was leeg dus ik was gauw klaar met eten (lees 3 mentos) 1 uur terug op de zaak nog meer emails. Bellen met Dubai voor missende onderdeelen, bellen met Aberdeen voor documentatie over een machine. Informatie doorstuuren naar de klant en bellen naar de klant om te bespreken wat het precies inhield. Bellen met een potentiele klant om een afspraak te maken voor vrijdag. 2 offerte's schrijven van machines die smorgens zo goed als verkocht had (gister was een goeie dag verkoopsgewijs) Bellen met Singapore om de machines alvast klaar te maken. Bellen met het constructie bedrijf dat ze moeten beginnen met het verzamelen van de installatie materialen etc etc en toen was het al drie uur en zo gaat het dus nog ff door. Al met al pittig druk dus. &uur op weg naar huis. ibu ophalen om naar de supermarkt te gaan en eten te halen. half 9 thuis en toen kon Ibu eten koken en donderde ik neer op de bank. 10 uur kwam er visite en die gingen om 1uur pas weg en vanmorgen was ik weer om 7uur op kantoor (vanwege de drukte begin ik deze dagen ff eerder) Ik vraag me af hoe die mensen het toch invullen om gewoon alles rond te krijgen en te onderhouden.... Nu besteeden die wel iets minder tijd in de file als ik neem ik aan maar dan nog vind ik het een hoop gedoe. mischien begin ik toch te veel te wennen aan het tempo in het verre oosten en is veel doen helemaal niet zoveel, of mischien moet ik de warmte toch meer als een factor in me achterhoofd houden..... Ik weet het niet, maar ok.

Afgelopen maandag en dinsdag was er een kerel van Brandt uit Denemarken op visite en die was gespecialiseerd in machines zoals ik die onlangs in Abu Dhabi heb bekeeken. Dat was wel interresant voor mij tenminste, maar me baas Andy was er ook en die snapte er geen FC-UK van en dat is natuurlijk wel mooi als jij hele gespreken zit te voeren en je baas zit er als een dood vogeltje naast te staren in het duister alsof we in het hybreeuws aan het praten waren.

Ik ging gisteren trouwens boodschappen doen... nou ik weet het niet hoor maar ik had voor 120 euro aan voer in me eentje en als ik het een week uithoud ben ik mazzel denk ik. Echt alle prijzen zijn aanzienlijk gestegen tijdens me vakantie. Ham is al 4 euro voor 100gram en lays chips, 5 euro per zak. Wou je een stukkie vlees das ook 8.50 voor een normale biefstuk. Ik denk bij me eigen als de prijzen iedere maand zo stijgen is dit land straks net zo duur als Hong Kong..... Achja het hoort er bij he en het komt trouwens toch ook omdat je zowieso de boodschappen door Inu moet laten doen want die red het wel voor 50 euro. Alleen moet ik weer zonodig allemaal andere troep en dan valt het ff anders uit.

Ohja ook nog lachen!! Die kerol die op visite was hier maandag die zat dus met ons in de auto opweg naar een klant, maar het was razend druk op de weg dus yussuf reed zoals gewoonlijk heel voorzichtig maar al die andere mongoolen klapte bijna op ons. Ik denk dat ik hem wel vier keer heb horen schrikken en vervolgens zeggen: SO THAT WAS CLOSE!!! terwijl Yussuf er niet van verblikte of bloosde en alleen mompelde: Gila Ojek Goblok dat betekent: gekke brommer is een stomkop.

Andy (me baas)komt zometeen weer deze kant op, die is in Singapore geweest om een presentatie te doen voor Kenny en de president van Brandt (Mark Laprouze) volgens mij komt ie zometeen terug met een reet zo rood dat je denk dat ie een week op de barbeque heeft gezeten! Aangezien het onmogelijk voor ons is om hetzelfde resultaat als vorig jaar te boeken zitten we dit jaar ongeveer een Miljoen onder de omzet van vorig jaar. Nou kan je lullen als brugman maar dat gaat hij echt niet verkopen daarzo... Afijn die details zal ik wel van hem horen straks.

Zondag had ik gevoetbald en dus meteen zo stijf als een plank en ook een hoop gefietst het agfelopen weekend dus ik wordt wel fitter maar niet leniger!! Ik was op de fiets naar de voetbal, en op de terugweg ff drie biertjes en naar huis voor het donker wordt. Maar ik was iets te laat en toen ging ik dus door het donker op me fiets zonder licht in Jakarta :-( das geen aanrader zal ik je vertellen en ik wist ook niet hoe hard ik moest trappen om maar snel thuis te zijn. Vanavond ff lampies en zon noorderkwartier outfit ophalen, want dit was toch wel een beetje spelen met je leven!!

Van het weekend (lees zondag) weer voetballen en fietsen en waarschijnlijk nog ff een tijdje in de zon zitten. Kroeg slaan ik ff over want er staan heel wat dingen op de calender waarbij ik multifit wil zijn en niet met een kater aan kan komen waggelen.

Hee ik zou zeggen: Als je denk dat Jakarta een leuke plek is om te fietsen dan heb je gelijk, maar als je de weg niet weet is het net zo leuk als twister spelen in een rol prikkeldraad (het lijkt een uitdaging maar je kom er niet zonder kleerscheuren vanaf!!)

Spater

Teun Sabel Tasman ;-)

• 06 September 2007 - 07:56

Gretverdrie:

Waarom is dit bericht zo kort?
    OMDAT HIJ HEM ER ALDOOR UITFLIKKER!
    Gretverdegretver.
    Tante Ank

• 06 September 2007 - 07:58

Jippie:

Hij doet het weer,gefeliciflapsteerd met je broer hoor.
    Ja ik nog een keer.Zo blij dat hij het weer doet.

• 06 September 2007 - 09:16

Pap:

He ouwe rakker, nog een weekje en dan ben jij ook aan de beurt om weer te verjaren. Ook van mij van harte met je broer, en aangezien ik de rest van de familie niet meer spreek, U ook allen van harte gefeliciteerd vanaf deze plaats.
    Jammer dat het vocabulair van enkele schrijvers niet toerijkend is om ook eens wat leuks op je site te zetten.
    Zoals je kunt zien zijn er meer mensen die niet werken, en alleen maar met hun harses voor de computer hangen om spelletjes te doen of te wachten tot jij weer eens een verhaal on lijn zet.
    Het is weer een leuke anecdote over jouw leven daar in het verre Jakarta.
    Ik ben gestreeld door je zelfkennis, wij houden inderdaad ons hart vast als jij ooit op jezelf zonder personeel of andere vorm van huishouding gaat wonen.
    Ik hoop dat je huis groot genoeg is dan om alle klere zooi te herbergen.
    Je broer viert z'n feest op de Noble Piet van Ede en is over twee weken weer terug in de bewoonde wereld. dan gaan we zijn huis eens inwijden met een beach party. Ik heb al een vrachtwagen met zand besteld bij de firma Spaansen en die komen het de 22e brengen om een uur of tien. Hij heeft dan de rest van de dag de tijd om het achter in zijn tuin te kruien. Ik heb ook nog wat bassalt besteld voor het aanleggen van een kunstmatige pier, wnt anders is het strand idee niet kompleet.
    Wij zullen dan ook gelijk jouw verjaring mee vieren en het belooft dus een gezellig samenzijn te worden.
    O ja langs deze onpersoonlijke weg nog hartelijk dank voor het geweldige kado wat ik van jullie (Daan, Teun, Chris, Stefanie) mocht ontvangen voor mijn verjaring. De surroundset is geweldig, laat effe weten waar je die gekocht hebt ik moet er nu nog een flatscreen bij hebben, met die ouwe tv is het effect toch niet optimaal.
    voor nu de groeten en neem er vanavond een op je broer. groeten je vader.

• 06 September 2007 - 10:32

Heike:

Zooo je krijgt nog is een conditie daaro!! Ik niet, ik kom terug als een rond, dik, roze varkentje :p Fietsen is absoluut geen optie hier, ze hebben geeneens fietspaden dus je moet op de grote wegen, nou dacht t niet he! Sportschool is overvol!! En daar werken alleen maar militaire die je aftakelen! Haha en erg duur dus moet eerst nog een keertje loon krijgen voor ik t überhaupt kan betalen!:p En de kindertjes zijn hier gemeen dus wil ook net met ze voetballen, en zij niet met mij geloof ik:)

Suc6 met alles daaro!

Liefs, Heike xxx

• 06 September 2007 - 19:35

Hoi Lens Van Gobbel:

Lekker sportief,voetballen op de fiets.Ben wel blij te horen dat je een gevarendriehoek op je bloessie wil spelden.Maar jij bent dan ook geen GOBLOK.Misschien moet je dat in de auto ook maar gaan dragen,uit voorzorg en om yusuf alert te houden.Je broer ligt op zijn 25e verjaardag de hele dag in zijn bed(nachtdienst)Voor jouw verjaardag is weer wat onderweg en dat zal wel weer veel te laat aankomen.Nou jongen laat je niet gek maken door die mannen die zichzelf beter vinden dan jij,dat doe ik ook niet. dikke kus mam

• 13 September 2007 - 09:00

Jarige Job:

Gefeliciteerd hoor, maak er een gezellige dag van, dat moet voor jou geen probleem zijn toch? Zaterdag nemen wij er eentje, misschien wel twee,op jouw en Dirk bij je moeder, dus proost en de groeten.
    Tante Ank.

• 13 September 2007 - 09:40

Van Harte:

Met je 23e verjaardag Teun.Ik begrijp dat het vanwege de ramadan op een laag pitje staat.Maar misschien kun je het dan gelijk vieren met het suikerfeest,Dan zit de stemming er beter in.Dag jongen maak er wat van want het blijft een bijzondere dag.Kus mam

• 13 September 2007 - 16:04

Joke:

Teun

Ook namens ons van harte gefeliciteerd met je verjaardag.En natuurlijk ook met je surrogaat vader.Daar gaan we zaterdag ff een borreltje halen,dus dat komt ook wel weer goed.Nou een hele prettige verjaardag verder en tot lezens.

Piet en Joke

• 13 September 2007 - 19:21

Hoi Teunemans:

Van HARTE GEFELICITEERD met je 23ste verjaardag !!!!! Ik zou zeggen vier het lekker uitbundig, maar dat zal wel loslopen met die rammeldan bij jullie. Mazzel dat het zo vroeg donker wordt bij jullie kun je evengoed om 6 uur eten, hier moeten ze tot 8 uur wachten !! Ik hoop dat je buro weer recht staat want volgens de kranten waren de aardschokken van Sumatra in Jakarta goed te voelen. Zo maak je nog eens wat mee.
    20 september moet Koen voor zijn laatste gesprek naar de politie, je hoor nog wel of het gelukt is. Rob is druk bezig een nieuw onderkomen te vinden in Leeuwarden want het huis waar ze nu wonen gaat de huisbaas verkopen, dat wordt waarschijnlijk weer schuren en schilderen. Nou Teun, neem maar een biertje (of 2) op je verjaardag dan doen wij het zaterdag bij je moeder en Dirk ook.
    Groetjes de Tillies

• 13 September 2007 - 22:43

Rob:

Fuck net te laat!
    Ik was je verjaardag niet vergeten, maar door een drukke dag van huizen bezichtigen en school was ik vergeten je te sms'en / mailen.
    Je zal wel flink aan de booze hebben gezeten maar om dronken te worden hoef je natuurlijk niet speciaal jarig te zijn! Zet em op en we mailen weer!

Ciao!