Kermis.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Kermis.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Kermis....

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

01 Juni 2007 | Indonesië, Batavia

Zoo dus het is bijna Kermis in ww gelukkig wrijft iedereen het er ook nog ff dubbel en dwars in per email en sms dus dat maakt het een stuk aangenamer dat ik er tenminste niet ben, alvast BEDANKT!! Ik had er niet eens aan gedacht aan die hele kermis, maar me lichaam voelde het gewoon aan dus gelukkig kan ik op ze zachts zeggen dat ik afgelopen weekend in Singapore me eigen dusdanig heb misdragen dat ik me eigen kermis in principe al heb gehad. Het was vrijdag en we hadden een verjaardag van Andy Haggart (collega) Dus Jaap Lennart Bas en ik zei de gek op een draf naar het gratis bier en nodige voedsel. We waren in de veronderstelling dat iedereen uitgenodigt was van de zaak maar achteraf bleek dat er alleen nederlands en schots bloed aanwezig mocht zijn nu zijn dat uiteraard de twee beste rassen wereld wijd dus op zich niks mis mee.....ghe ghe ghe. Nou om 1 uur snachts maar es ff naar huis met een driedubbelle hernia van het sjouwen van al die kratten bier daar in huis! (ooepsie ik ros ff op de verkeerde knop wordt er een half document op me pagina geplaatst, naja als je dacht wat een raar half verhaal dan betekent het dat ik het een half uur later achteraf dus verandert heb) Nou zaterdag was ik samen met Lennart en Jaap naar Dugston Hill heet het geloof ik, daar was ik nog nooit geweest maar het was er wel geinig, allemaal kleine kroegies met afgrijseliijk lelijke neon verlichting en de drank was er tegen absurde prijsen 12 dollar voor een biertje (6euries) dus wat wil je nou nog meer. Half 4 met een snee in me neus naar huis en zondag met Lennart en Bas naar Sentosa, dat is een klein eilandje vlak naast Singapore waar je met de brug heen kan of met de kabelbaan. Nou wij daar heen want dat was leuk (volgens Lennart) Jaap was niet mee want die moest met ze bolle harses aan het werk in Australie, je weet wel dat continent afgeladen met rasisten en backpackers :-)

Nou komen we daar op Sentosa alle machtig wat was het daar blaf en blaf heet echt joh me huid viel er zowat van af het leek Volendam wel met oud en nieuw, dus wij in een kabelbaan naar het strand (het heeft wel wat weg van de Efteling daarzo) Eenmaal op het "strand" het was kunstmatig aangelegt daar was een strandtent/lounch tent waar we de hele middag aan de kannen Hoegaarden gingen, niet te geloven joh dat is echt een topmerk bier en zo ontzettend goed voor de dorst! dus na een stuk of 15 van die rakkers in de volle zon kon ik me eigen naam niet eens meer spellen vanzelfs.... dus we betaalden de rekening van bijna 1000 dollar met 5en (leuke verassing) omgerekend ff 100 euro de man en toen moesten we maar weer ergens anders naartoe. Helaas had ik me zakken wel dusdanig gevuld dat ik lekker naar huis toe ging met me kop als een opgezwollen aardbei ;-)

Dus ja dat weekend deed niet onder voor de gemidelde kermis, voordeel was ook dat iedereen op Sentosa een stuk aangenamer rook dan de mensen op maandag ochtend in het Wapen van Wieringerwaard, en de bediening was ook van een behoorlijk aangenaam uiterlijk voorzien dus aan het uitzicht lag het zeker niet. Maandag stond ik weer te trappelen om te werk te gaan......niet echt maarja het bij nacht een man bij dag een man. Afgelopen Dinsdag was ik nog ff met Lennart naar de film van Pirates of de Carebean geweest (schrijf je dat zo?) en Woensdag ben ik terug naar Jakarta gevlogen om hier een presentatie te doen op Donderdag. Vandaag is eigenlijk een vrije dag maar ik gebruik de dag maar ff om een inhaal slag te maken tegen het achterstallige werk van me collega's.

Zondag vlieg ik weer terug naar Singapore en dan ken ik dr weer een paar weken vol tegen aan.

ff een kort verhaal want het is hier razend druk dus ik heb nog meer te doen vandaag!

Gr Teun Sabel

  • 01 Juni 2007 - 09:20

    Mark:

    Hee ouwe rammer..
    Lijkt me sterk dat het daar beter ruikt dan hier op maandag met de kermis. Heb net 23 uur met die stinkmensen in het vliegtuig gezeten maar tering tyfes zeg wat meuren die gasten. Het komt uit alle hoeken en gaten..
    Mooi dat je je eigen kermis heb gevierd, hebben wij ook geen last van jou, anders vind je weer ergens een toeter en dan heb ik die weer 3 dagen tegen mn oor aan..
    Je hoort wel weer hoe het is geweest.. Tom wilde wel eens met een jongen zoenen zei ie dus ik ben benieuwd!
    Teun ik zie je ooit wel weer es, ik ga een biertje nemen..

    Later!

  • 01 Juni 2007 - 18:44

    Kouwe Kermis:

    Oma ziek,opa heeft het in zijn rug,
    Daan in Schotland,hier druk druk druk
    de kat is krols(die van de buren,onze is een je weet wel ding)de planten hangen slap want ik heb geen tijd om ze water te geven .Gelukkig gaat ie bij jou ook lekker lees ik.Anders nog iets? Nee dat was het wel zo'n beetje.
    O ja morgen is ome Jan jarig,ook dat nog.
    Groetjes Tante neuroot.

  • 03 Juni 2007 - 08:04

    Opa .hoek:

    heerakker
    het gaatgoedmetjezotehoren jehebgeenlast van hangorenmetdie eigen
    kermis hierook alles goed tot de kermis
    nacht oma hadhaartuin mooioporde gaatvanmorgen haarplantenwatergeven is
    er mooie plant ge jat met pot en al je kan dus aan de voor kant beter beereklauwen zetten dan branden ze te
    minsten hun jatten. oma heeft een nieuwe
    fiets met traponder stuening hetis nu
    spiedie consales opa moet er nu wel tegen aan om haar bij te houden,
    verder gaat het prima met ons de caravan
    staat nu in hulshorst op een vaste plaats tot october dan hoef ik ook niet
    meer op te bouwen als we weer gaan,

    nou teun tot het volgede ronde

    groeten van ons bijden en

    hou het hoofd er bij

  • 03 Juni 2007 - 16:56

    Steef:

    Heey!

    Dat klinkt cker goed allemaal! Niks doen is ook niks. ;) Ik had 't deze week ook eens druk.., ben ik natuurlijk niet gewend =p maandag was 't natuurlijk pinkster dus toen mooi vrij, dinsdagavond was ik mooi te stappen in leeuwarden en woensdag om half negen weer les, dus dat was best brak.. Donderdag en vrijdag naar Antwerpen (donderdag om 5 uur uit bed, want moesten vroeg de bus in..)
    Antwerpen was wel egt lache trouwens! Voor het grootste gedeelte konden we doen waar we zin in hadden , dus eerst geshopt en daarna naar de Irish Pub, en later door naar een karaoke tent haha. Maar de volgende ochtend weer vroeg uit bed, dus zaterdag had ik me mooi verslapen..

    Was trouwens ook naar Pirates geweest! Best leuke film weer, maar had twee dagen eerder deel 1 gezien, dus was een beetje kwijt waar 2 ookalweer geeindigd was..

    Heb nu nog ongeveer 4 weken school en dan zit 't eerste jaar dr ook weer op! Lkkr ;)

    Jij rustig aan daar en spreek je snel weer!

    Kuss!

  • 05 Juni 2007 - 07:54

    Maartpiraat:

    Heey maatje,
    nou gister nog ff een patatje gegeten geloof ik met je vader dirk haha weet t niet meer zeker want ik was zo blauw als een aap!.
    Na 7dg keihard aan de bak geweest te zijn in rotterdam in het dok toch ff een dagje kermis meepikken ....en dat ik dronken was kan ik behoorlijk
    bevestigen want na de kermis wippen en dan niet komen en dezelfde ochtend nog niet nou dan is er toch wel ff wat loos hahah.
    Voor de rest alles zuiver hier feestje van bart was ook een suc6 en nog ff met je mentor geouwehoerd jaap leuke vent toch!...maatje ik mail je wel ff persoonlijk van de week want we gaan er weer een mooi weekie van maken :P

  • 07 Juni 2007 - 10:42

    Hè Teunemans:

    Terwijl jij geen tijd hebt om je Emails te lezen,gaan wij van het ene feest naar het andere.Maandag een oergezellige deun en Woensdag naar de toppers in consert in de Arena.Met Daan en Ania en haar broer Jan,met Pieter en Lies en je ouwe moeder waren we een mooi koppel.We hadden de auto`s bij Zaandam geparkeert en toen met de trein verder naar de Arena.Het was de hele avond zingen en swingen.Hartstikke leuk.
    Zondag gaan opa en oma Groot op vakantie,ze zijn weer helemaal fit allebij.
    Zo ben je weer een beetje op de hoogte van ons reilen en zeilen hier,dag jongen houd je haaks .Kus mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: