Teun Sabel op verkennig - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Teun Sabel op verkennig - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Teun Sabel op verkennig

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

05 Mei 2005 | Indonesië, Balikpapan

Hee stelletje onsoortig!!!!

Nu ik dus weer terug ben van de rig dacht ik bij me eigen, kom ik zal Wieringerwaardeloos nog ff afkraaken. Kleine moeite dacht ik zo!!!! Om maar meteen met de deur in huis te vallen (das logisch je kom niet met de groene bak in huis vallen vanzelfs) Ik ging dus vrijdag offshore en ben met de taxi naar Handil gereden om 6uur smorgens, ik was er om half 8 en om 8uur zou de boot in princippe vertrekken, nu zijn we wel in Indonesie dus dat word dan zonder hoesten of zuchten net zo makkelijk 9uur of half 10. Ik zou daar in Handil me collega Deddi ontmoeten (wat een naam zeker afgeleid van daddy day care dacht ik bij mezelf) nou die Deddi was nergens te bekennen en ik had die kerel ook nog nooit gezien dus ik moest al op zoek naar iemand met een reistas van Brandt Varco. Nou zag ik zon tas staan was die tas natuurlijk weer van een jongen die net terug kwam van de rig, afijn hij stelde me even voor aan Deddi die dus gewoon 3 meter verderop stond en net deed of hij mij niet zag. Ja dat is dus ook Indonesie hulp van de meeste collega’s hoef je niet te verwachten, ik kon Deddi ze bloed dan ook al zuipen nadat ik hem 5 minuten kon. Op de rig leerde ik Domingo’s kennen, Bas had me al verteld dat het een zeiklul was en dat hij vreselijk negatief was over het bedrijf en over alles wat verder in de wereld ademde en een hartslag had (ik dacht bij mezelf jammer dat die Domingo’s ze hartslag dan niet negatief is) Nou meneer Domingo’s zeurde er inderdaad stevig op los in de dagen dat ik offshore zat, maar hij heeft me op het vakgebied wel een hoop geleerd en tegen mij persoonlijk was hij niet geheel onaardig. Na al zijn geklaag wou ik hem klaagiemodo gaan noemen maar omdat hij ook nog mank loopt (ja wat 1 man al niet ken mankeren he!!!) hebben Bas en ik hem opgedoopt in ''Sir Limps a lot'' Op de rig zaten ook wel een zooitje leuke gasten en ze hadden een mooie fitness ruimte daar dus ik heb mezelf nog maar weer ff aantrekkelijker getraind dan ik al was (of mischien me San Miquel pens een beetje bijgeschaafd) Toen ik dus woensdag terug kwam van de rig in Handil om 11uur kreeg ik een lift naar Balikpapan van een man John Proctor van BJ dat is een bedrijf dat de cement klussen doet offshore (CEMENT????? Ja cement ja niet vragen gewoon zeggen, ohja nu snap ik het!!) Nou toen ging ik ff naar de zaak en daar heb ik met Bas even de plannen omtrent mijn verloop van mijn stage besproken. Laat ik voorop stellen het zijn plannen niks is nog zeker en we zullen eens zien waar het schip de wal kraakt. Ik ga na dit weekend op maandag naar Singapore, dat is gisteravond besloten in de kroeg want Bas heeft vrijkaarten voor een feest hier op zondag en daar kunnen we gratis eten en drinken. Na Singapore ga ik waarschijnlijk terug via Jakarta naar Balikpapan, als dan na 2 maanden me visum hier opnieuw is verlopen dan ga ik via Singapore naar Vietnam of Thailand. In Thailand draait namelijk een nieuwe machine van Brandt en daar mogen ze van Brandt trainee’s naar toesturen, die machine staat ok nog eens op het land in plaats van offshore dus dat is extra mooi als ik daar heen zou kunnen dan kun je ook nog omgeving enz zien. Het kan ook zijn dat ik nu een maand in Singapore blijf en dan na die maand terug ga naar Balikpapan voor 2 maanden, dan zit me stage er namelijk na die 2 maanden op. Ik hoop maar op het eerste en ik heb vertrouwen dat Bas het beste voor me zoekt. Nou gister werd ik ook nog uitgenodigt met Bas voor een feest dat vandaag om 10 uur smorgens begint, Bas kon die kerel wel ik niet het was een Griekse kerel echt een boom van een vent!!! Die slaat een arm om me heen (hij was wel pittig lam) en zegt morgen zuipen bij mij vanaf 10uur smorgens, we are gonna get fucking fucking drunk and there will be plenty of food. Dus Bas en ik hebben ons nu gedoucht en we gaan ff een mooi feessie vieren, ik creeer hier zeg maar gewoon me eigen kermis daar heb ik wieringerwaard helemaal niet voor nodig!!!!

Nou ik heb wel weer genoeg verteld en geschreven op het momment, iedereen bedankt voor de emails ik heb helaas nu ff weinig tijd om ze te beantwoorden maar ik geniet er heel erg van om ze te lezen dus als je zin hebt om te schrijven (dat klinkt als een meester Buis zin) dan graag naar mij!!!!

Onthoud goed wat er ook gebeurt HALIBURTON SUCKS!!!!!!! (dat riep ik gister keihard in de kroeg temidden van 2 mensen van Haliburton nou ik had er spontaan 2 vrienden bij!!!!


Groeten van jullie eigenste Teun $abel

  • 05 Mei 2005 - 06:02

    Hoi Kanjer:

    Zo,jij was al weer vroeg bij de pinken vandaag.Oh nee,het is voor mij nog vroeg.Ja,ze willen evengoed eten in Molenweid,ook al is het hemelsvaartdag.Dus jij gaan te feesten en ik gaan te werk.Dat zal jij wel een goede verdeling vinden.Kijk je ook nog eens bij Rob op de site?Die zit weer voor 4maanden in Virton.Ik heb je kaartje van de week ontvangen dus mijn week kan niet meer stuk.Ik neem dat gevoel mee naar moederdag dan heb je dat ook maar gehad.Succes en een kus van je moeder.

  • 05 Mei 2005 - 08:41

    De Tillies:

    Hey Tijger, hier weer eens een berichtje van je "tante Gerda" Zoals je moeder al schreef is Rob ook weer vertrokken uit Wieringerwaard, dus je begrijpt dat het hier nu wel erg stil is zonder TWEE van die halve zolen maar Koen kan het redelijk opvullen met zijn feesten,partijen etc.
    Hij is ontzettend bang om iets te missen dus hij doet aan alles mee waar maar gelachen en gedronken wordt. Op dit moment is hij naar de Familievoetbaldag waar hij in een team speelt met Kous, TomvB, Mark etc. en morgen moet hij als begeleider helpen bij het jeugdvoetbalkamp. Je weet wel dat kamp waar we jouw en Rob 's morgens vroeg op moesten halen omdat jullie van slaap te kort en narrigheid over een hekje hingen. (voor de medelezers, dit is al een paar jaar terug hoor, ze kunnen nu redelijk goed zonder slaap)Morgen hebben we een feestje van mijn broer, die wordt 50 jaar dus ik moet weer met het bord "effe toeteren" op pad. Nou kerel op dit moment weet ik niet zo veel meer en ik wens je nog veel plezier daar en hoop voor je dat je naar Thailand of Vietnam mag. Groetjes van mij en Koen.

  • 05 Mei 2005 - 10:50

    Zo Teun,:

    Jij heb daar de afgelopen tijd alweer genoeg meegemaakt lees ik.
    Heb jij ff mazzel met dat Thailand gedoe! Ik hoop echt voor je dat het wat wordt en dat je er heen mag. Dat zou wel ff kicken zijn denk.
    Ik zit onderhand alweer een week in Virton en het bevalt me prima. Het is de bedoeling dat ik de functie van hoofd-receptionist over ga nemen dus er is nog genoeg te doen.
    Het is hier een bende en er ligt nog wat achterstallig werk ook.
    Ik ben momenteel bezig om iemand in te werken die van de zomer ook op de receptie komt. Morgen komt er weer een nieuwe dus die moet ook weer ingewerkt worden. Gaat allemaal wel lukken, ze pikken het goed op.
    Op het moment loopt de camp aardig vol, het is natuurlijk vakantie in Nederland en alle verhuuraccommodaties zijn bezet. Vandaag ook nog een druk dagje qua aankomsten en daarna keert de rust weer terug als het goed is.
    Dan kan ik me eens storten op andere dingen die gebeuren moeten hier op de receptie.
    Vannacht om een uur of 2 werd ik wakker gemaakt door Karlijn. Er stond een auto op de parkeerplaats met een man erin die nogal raar deed. Wij stonden dus met z’n tweeën voor het raam (licht uit anders ziet hij ons natuurlijk), trekt die vent z’n broek en als z’n kleren van z’n lijf en gaat daar ff in z’n auto liggen slapen. Zag er wel komisch uit hoe hij zich met z’n nogal logge en forse lijf door die bus probeerde te manouvreren.
    Ik ga nu die vent es ff uit z’n bus vandaan halen want hij ligt er nog steeds in. Dat wordt natuurlijk wel betalen voor hem. Mag ik hem nu ff gaan duidelijk maken.

    Ik zou zeggen, veel plezier op dat feest van die Griek en pas op met de ouzo, wanneer ze de Sirtaki gaan dansen en als ze met borden gaan smijten. Voor je het weet heb je een scherf in je barst en dat zal vast niet zo lekker lopen.

    Teun, de groeten vanuit Virton en we bellen of mailen weer.

    Rob.

  • 05 Mei 2005 - 11:49

    Daan:

    He ouwe feestganger
    das weer een prachtig verhaal nou ik zit nu bij opa en oma van der Hoek en je krijgt natuurlijk de groeten van hun.
    Werd het niet rammen in die kroeg toen je dat riep ik heb echt zin om naar Balikpapan te komen en ik spreek je snel.
    PS er is een E-mailtje naar je onderweg van mij
    Groetjes je Broer.

  • 05 Mei 2005 - 17:03

    Mussenhof 24:

    Lieve Teun Mooi verhaal en dat op bevrijdingsdag Je Oma is 4 dagen met de kaartvriendinnen op pad geweest naar de Kempervennen in Brabant,veel fietsen en veel plezier!maar bij jou belevenissen valt het in het niet.Fantastisch wat jou overkomt! alleen pas goed op je zelf een ander doet het niet zei Groppie Groot. Liefs van Opa en Oma.

  • 07 Mei 2005 - 13:53

    De La Smeer.................@@@@:

    Zo Mr sabel gaat dat!! jij zet daar de boel op stelten...dat doe je goed jongen, een beetje je plaats op eisen hoor! gedraag je als een echte sabel! over haliburton gesproken is dat ook niet zo'n blauw konijn met drie poten en apenstaart....gehehe!!! ow best!!! en om met de woorden van larf te spreken!!!! WIE IS JIJ? LATERZZZZZ SMEER=

  • 08 Mei 2005 - 18:16

    Phoebe:

    hey teunie, alles goedie.
    ik zie dat het daar nog steeds heel gesjellie is. mooi hoor, die verhalen van robbie zijn ook leuk he!!

    dik kussie

  • 09 Mei 2005 - 09:53

    Heleen:

    Eey teun,

    ik zie alweer dat je het helemaal super heb daar! De tijd schiet al lekker op daar zeker? Ik had van Rob je site gekregen, dus ik denk: gelijk even kijken!
    Leuke foto's ook trouwens, enne....je hebt een best onderkomen!
    Ben je onderhand al wat bruiner geworden? Dat past dan wel weer bij je kroeshaar!

    Nou succes nog, en veel plezier.

    groetjes heleen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: