Typisch Teun - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Typisch Teun - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Typisch Teun

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

15 Februari 2005 | Indonesië, Batavia

Beste vrienden en gevolg,

Na mijn aankomst op schiphol om half 7 smorgens, werd mij bij het ophalen van mijn ticket vriendelijk verteld dat ik pas savonds om half 7 moest inchecken. Ja ik ben gewend aan de 24uurs klok en naar AM en PM kijk ik natuurlijk niet (nou dat heb ik dus geweten) maar afijn.
Ik ben nu in Singapore, ik lande gister om half 4 lokale tijd na 11 en een half uur vliegen. In het vliegtuig heb ik ongeveer 7uur geslapen waardoor het behoorlijk snel ging. Ik ben van het vliegveld naar het hoofdkantoor gereden met een taxi. Deze taxi rit was zon 40km en koste ongeveer 20 singaporeese dollar (dat is ongeveer 8euro. Nadat ik aangekomen was werd opgevangen door buitengewoon vriendelijke mensen. Ik heb een sluitel gekregen van hetr staff house en ben daar meteen samen met Nard naartoe gereden, Nard woont als enigste in het staff house met zijn vrouw Sushi. Frank (een Nederlander) vertelde mij dat ik maar eens goed moest uitslapen vanwege de eventueele Jet Leg. Ik werd vanmorgen om half 10 wakker en was om 11 uur weer met de taxi op kantoor. Ik ga nu beginnen met werken, ik heb geen idee wat ik moet doen maar dat krijg ik allemaal wel te haoren van Andi een schot die hier al 4jaar werkt. Verder wil ik ff laten weten dat het 33graden is hier, ik ben 11600km van jullie verwijdert, er rijden hier alleen maar splinternieuwe toyota's en mitshubishi's, en alle auto's zijn rag schoon. Nou dit was het wel ff ik leef dus nog en we spreken mekaar weer.

Veel Groeten en een prettige paardenmarkt toegewenst.

Teun

  • 15 Februari 2005 - 04:28

    DIrk:

    Het is nu 6.15 am ik heb net gelezen dat je goed aangekomen ben.Watik er nu van begrijp is dat je het wel druk krijg, je moeder is blij dat ze nu weet dat alles goed is gegaan.Daar was ze toch wel bezorgd om,nu hoopt ze ook nog wat van je broer te horen.als je een vast adres heb kunnen we je mp3 opsturen we wachten het af.Veel suc6 en groeten van Dirk.Doe voorzichtig en have a nice time.

  • 15 Februari 2005 - 05:50

    Mam:

    Hallo jongen, wat heerlijk om van je te horen.Vanmorgen van je broer ook weer een smsje gekregen,die heeft vandaag zijn eerste rit naar shaiba.Hij heeft het gezellig met 60 man in een tent maar mag het internet van de Amerikanen niet gebruiken en het eten is er erg vet.De vliegtijd was dus veel korter dan verwacht bij jou,en ik vind dat je snel aan het werk kunt.Het weer bij ons is echt prut dus daar mis je zowiezo niks aan.Ik lees dat je al heel wat nieuwe mensen hebt ontmoet en dat zal vandaag wel zo doorgaan.Hou je haaks en tot de volgende mail.

  • 15 Februari 2005 - 06:15

    Opa En Oma Groot:

    heerlijk bericht teun bedankt en veel plezier

  • 15 Februari 2005 - 07:31

    De Tillies:

    He slimpie leuk wat van je te horen(lezen). Rob was om 8 uur weer thuis en vertelde dat Heleen je met zo'n karretje naar de gate zou brengen wat op zich natuurlijk wel geinig is. Op teletext lazen we dat je met maar 4 minuten vertraging vertrokken bent. (we wilden nu wel zeker weten dat je niet weer binnen een paar uur voor onze neus zou staan) Zo te lezen zijn je eerste indrukken positief dus jij ga dat helemaal redden daar. Nou werk ze en doe voorzichtig. En je weet het he, doe geen ....................................zouden doen.
    Groetjes van ons.

  • 15 Februari 2005 - 07:35

    Rob:

    Ha die teun, Mooi man dat je er nu bent. Hoe beviel de begeleiding achter de douane op Schiphol?
    Zo te zien is het daar prachtig weer, dus wat dat betreft zou ik wel met je willen ruilen. Je mag dus meteen beginnen met werken zie ik, da's ook mooi. Maar goed, je zal er veel leren denk ik. Goed, heel veel succes daar en ik spreek je weer. Hoe was het cadeau? Doe ze de groeten van me.

    Mzzls.

  • 15 Februari 2005 - 10:54

    Tom G.:

    Ha die Teun, beter dat je daar zo het internet op kan. :-) Zo te horen heb je het naar je zin en kun je gelijk lekker aan het werk. Heel veel succes met je stage en 's avonds niet te veel aan de sushi zitten hè?! ;-)

  • 15 Februari 2005 - 14:27

    Nadjesda:

    Tja het was even onverwachts dat je pas rond een uur of half vijf weg moest. Maar ik vond het echt super leuk om je die uurtjes dat je nog hier in het koude kikkerlandje was gezien te hebben. Leuk om te horen dat je het nu al naar je zin hebt, ik hoop voor je dat, dat zo blijft deze 6 maanden. Ik denk aan je........groetjes en kussies van mij

  • 15 Februari 2005 - 14:34

    An & Gert:

    Hee teun!!
    Mooi om te horen allemaal.. vooral dat het bij jou 33 graden is en het bij ons momenteel hagelt en sneeuwt.. We hopen dat je je vermaakt, maar dat zal vast en zeker lukken! wij gaan volgende week mooi te skiën.. en dat zal denk ook wel lukken.
    Nouwehh.. have fun! we horen van je. Kus ons!

  • 15 Februari 2005 - 17:50

    Elly:

    Cool Teun, het begin is goed. De communicatie tussen jou en de overige werknemers komt helemaal goed zodra je "Indonesisch" op peil is, moet met jouw talenknobbel geen punt zijn. Dan nog een wetenswaardigheid, prestatie, nieuwtje, roddel of anderzins uit NL. Deze valt onder de categorie "prestatie". Een 18-jarige jongen in Breezand is met 169 km p.u. over de van Ewijcksvaart (max.80km) geraasd. Hij passeerde een videoauto incognito. Foutje !
    Rijbewijs? Nier meer.
    Dan de categorie "allochtoon" Maxima gaf interview in Nova. Grote indruk (een van de eerste) maakte een vrouw op een fiets, met een kind voorop, een kind achterop, een bos bloemen en een tas boodschappen. "Dat zou ik nooit kunnen" zei ze tegen WA. Nou hoeft ze dat waarschijnlijk ook niet !
    Toi, toi, toi en tot mail.

  • 15 Februari 2005 - 18:12

    Daan Jimmink:

    Ha die teun!!

    Mooi om te horen dat het goed verloopt.. succes met je stage en we spreken elkaar..

    doeidoei, Daan

  • 15 Februari 2005 - 20:26

    Noble Lynda Bossler:

    Ha die Teun, Ik dacht dat jij in de offshore zou gaan stage lopen, had niet gedacht dat Ehrensperger daar ook een bedrijf heeft, hoeveel auto's was jij daar op een dag, want uit jou verhalen begreep ik dat jij de enige was die auto's "rag schoon" kon maken. genoeg hierover, ik ben blij wat van je te lezen en ben nu al jaloers op je, ik stuur je vrijdag van huis wel een mail. maak er wat van en zet hem op. grzzzzzzzzzzzz

  • 16 Februari 2005 - 10:07

    Mark:

    Oi Minimansie!!
    Dus jij zit nu in niemandsland... Ben je Jan Tsunami nog niet tegengekomen? Nja jij hebt zwemvaardigheid 1 en 2 dus dat moet geen probleem zijn!! :)
    Veel plezier ouwe!!
    Mazzll

  • 18 Februari 2005 - 14:28

    Thirza:

    heej teun...
    Gaat alles daar nog goed?
    lekker dom van je jah..dat juh te vroeg op het vliegveld was! naja kan gebeuren. Maar ik wens je veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 138868

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: