Zoals beloofd - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Zoals beloofd - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Zoals beloofd

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

22 Februari 2005 | Indonesië, Batavia

Hoi allemaal,

Het staat al boven geschreven ik zou jullie op de hoogte houden....................
Ik heb vandaag een zware wekdag gehad die overigens wel heel leuk was. Nadat ik gister te laat te bed was gegaan met 1 liter veel te duur Heineken bier achter me kiezen, was het vandaag in de werkplaats ook nog eens bijna 40graden. Het zweet gutste dan ook uit me lijf en ondanks dat ik me klem zoop in het water hoefde ik dus niet naar de wc. Ik heb vandaag gebeld met Bas (me stage begeleider in Indonesie) en die wil me toch langer in Singapore houden. Er ligt hiernamelijk een platform in de haven waar wij onze apperatuur op aan het installeren zijn, en die moet over 2 weken klaar zijn want dan gaat die weg. Ik kan nu dus mooi kijken hoe alle apperaten er in het geheel uit zien als ze allemaal op elkaar zijn aangesloten, als ik dan over 2 weken naar Indonesie ga kan ik meteen als Operator aan de slag. Het klinkt nogal al groot DAT IS HET OOK!!!!! maar volgens Bas heeft hij een plan en gaat het mij zeker lukken, nou ik doe me best. Ik heb vandaag van Bas te horen gekregen dat ik ook nog geld ga verdienen en dat bedrag stelt mij ook tevreden dus dat is ook leuk meegenomen. Gister had ik een vrije dag, ik heb uitgeslapen en ben naar het winkelcentrum geweest waar je heerlijk kunt rond kijken, want er zijn allemaal leuke shops en ze hebben er werkelijk alles. Daarna ben ik naar China Town geweest, en die gekke chineezen trekken je bijna meteen naar binnen zodra je oog maar op hun deurmat valt. Ik heb in een bakkerij daar ook nog een dief gezien die twee brooden meenam zonder te betalen, ik vind het een stoere kerel want hier hakken ze zo je handen er nog af, en ook omdat er naast de deur van die bakker nog een groot bord stond met daarop de tekst (shop theft is a crime, committers will be punished) ik zag het gebeuren voor me neus die jongen keek me nog schichtig aan, maar ik was te perplext om er wat van te zeggen. Vanavond heb ik weer in het staffhouse gegeten met Nard en Sushi, we aten iets met varkens lever er in GATVERDAMME WAT GOOR maar dat heb ik natuurlijk niet gezegd en ik heb het gewoon met een stalen gezicht naar binnen zitten metselen (zoals je havermout vroeger in je giechel stalde). Aankomende zondag ben ik door hun uitgenodigt om te eten op hun jaarlijkse bijeenkomst van hun religie vrienden. Dit eten wordt ieder jaar bij een ander gehouden en iedereen komt een keer aan de beurt, en nu is het hun beurt. Nogal logisch dat ze me uitnodigen want al hun vrienden komen dus hier langs en ik ben er ook dus dat ken je maar op 1 manier oplossen!!! mij ook uitnodigen. Nou ik zal wel ff een paar mooi verhalen van die periode uit 1940 vertellen!!! lijktme wel gepast over het Aarier ras.... hahaha nee geintje!!!!! Het lijkt me heel leuk wanneer maak je zoiets nou mee (waarschijnlijk nooit in Nederland want die gasten kunnen onze taal niet. Nou wel weer genoeg bijdehand geweest. Ik heb van Bas te horen gekregen dat in Indonesie alles super goedkoop is bier enzz dus dat komt mij wel gelegen he!!! nou eerst nog maar wat meer Singapore verkennen, ik ben aankomende donderdag uitgenodigt om bij Frank te komen eten. Krijg ik mischien wel weer eens gewoon boerenkool met een Joint toe (Frank is een Nederlander). en als ik zondag weer vrij ben dan ga ik weer naar het centrum van Singapore om eens wat foto's te maken, daar is het wel zo ontiegelijk mooi namelijk!!! Ik laat jullie zondag wel weer weten hoe het met me gaat. Ik wil alle jarigen voor deze week alvast Feliciteren Mark!!! en Steefanie!!! neem er maar 1 op mijn naam (maak maar een bonnetje ofzo bij het wapen) oh oh oh wat ben ik weer gul. Ik stort geen geld op rekeningen als cadeautje want ik krijg me geld hier heus wel op!!! Ik wacht op jullie reacties want daar geniet ik echt van en vergeet niet!!!!

BETER EEN VERRE BUUR DAN EEN GOEIE VRIEND.

gr van jullie correspondent uit Singapore

aufwiedersnikkel

  • 21 Februari 2005 - 13:56

    Rob:

    Hé ouwe stinkchinees,
    Het gaat je wel goed he daar zo te lezen. Doe je goed man. Lekker temperatuurtje, 40 graden. Ik ben bang dat je daar aan zult moeten wennen want het zal in Indosnesië wel net zo zijn.
    Je had je poot ff uit moeten steken naar die gast die die broden stal, had opzich voor het effect wel leuk geweest denk ik.
    Gelukkig heb je wat vrije dagen waardoor je nog es wat van de stad ziet, opzich wel gunstig toch? En dat je opeens meer gaat verdienen is ook HEEL VERVELEND natuurlijk. Wat moet je met al dat geld.
    Nou kerel, ik zit lekker op het reisbureau reissies te verkopen en daar ga ik dan ook maar gauw mee verder. Ik wens je prettige paasdagen en een gelukkige kermis.
    Hou je taai daar.

    Mzzls.

  • 21 Februari 2005 - 14:05

    Tante Ank:

    Als ik je verhaal op de site van Daan lees,en dat stuk hierboven, dan kom je straks als mllionair thuis. Dat komt goed uit want wij hebben nog een klein verbouwinkje op stel staan,dus een oliebaron in de familie is dan erg handig.Maar nog ff over dat eten,varkenslever is ook niet mijn favoriet ,maar de kop van Daan gegrild lijkt me ook nogal goor,die breekt je ook op volgens mij.Nou genoeg slap geleuterd.Doei.

  • 21 Februari 2005 - 14:43

    Mam:

    Hey oliesheikerd,FF als reactie op de reacties:WAT IS ER MIS MET DE KOP VAN DAAN?? Beter een verre BROER dan.....zul je bedoelen.Kijk naar je eigen krullekop van Jut.En dan nog even over die centen HELLUP!!!Eigen moeders eerst.Lachen drol?

  • 21 Februari 2005 - 16:59

    Dirk:

    Hey Teunus,
    Ze laten je nu werken ze denken hij heeft nu lang genoeg gerelaxed nu wordt het tijd van aanpakken nou dat kan je je ben niet vies van werken,daar zullen die indo´s nog wel achter komen.Het moest er alleen niet zo godsliederlijk warm wezen,gelukkig is het heineken prijzig daar dan hou je het tenminste bij het water,dat is volgens mij veel beter voor jou.Was die varkens lever smeriger dan de spruitjes van je moeder,de opvoeding van je ouders komt je nu toch van pas, om alles wat ze je voorschotelen op te kanen want anders beledig je die lui maar dat snap je gelukkig zelf ook.Ik hoop dat het in Indonesiè niet tegenvalt, en wat minder warm is maar dat horen of lezen we tzt wel.Kijk uit dat je niet wordt aangereden door een olifant of aangerand door een chimpansee veel suc6 en tot sinas. SELAMAT MALAM

  • 21 Februari 2005 - 17:02

    Mar:

    he teun
    het eerste had niet gespeeld van het weekend
    we zouden handbal gaan kijken maar dat mislukte. verder alles tof hier.
    en bij jou !!
    ook genieten lees ik. BH die 40 graden das minder lijkt mij.
    buffel lekker zo door.
    we spreken je weer
    kus mar joep

  • 21 Februari 2005 - 17:32

    Daanus:

    he teunes bedankt voor je reactie goed dat ik dat wet van jouw werktijden dan kan ik daar rekening mee houden in mijn/onze beslissing wel gaaf dat je lekker gaat verdienen dat is wel een fijne meevaller anyways doe rustig aan en ik spreek je vast wel weer eens greetz ikke

  • 22 Februari 2005 - 14:13

    Mussenhof:

    Mooie berichten Teun. Wij genieten mee van al die kloteverhalen In schagen is alles goed en hopen het zo te houden Groetjes en tot lezens

  • 22 Februari 2005 - 15:47

    Nadjesda:

    Hey schattie,
    Ik ben stik jaloers op je met je 40 grade daar. Daar kunnen wij hier in Schagen nou niet echt over mee praten. Je zal wel heerlijk bruin terug komen. Ik kan verder alleen maar zeggen, geniet met volle teugen daar en blijf ons maar verrassen met je leuke verhalen over wat je daar allemaal mee maakt! P.S ik zal Rene nog even laten kijken voor dat bel gedoe zodat ook wij kunnen bellen met elkaar!!!!

    GIGA Knuffel en kus van mij!!!!!!!

  • 22 Februari 2005 - 16:56

    Marjolein:

    he teun
    heb je ook een post adres daar?
    joe mar

  • 22 Februari 2005 - 17:33

    Koenstra:

    He Badaap,
    Alles lekker daarso? Zo te horen wel, alleen die 40 graden lijkt me minder als je moet werken. Ik was zaterdag voor de eerste keer Ehresperger gewerkt. Echt lachuh man, wel mooi dat jij me aan dat baantje hielp. Je kom nou toch niet weer de hele tijd met je laptop he als je trug ben net als met je mp3 speler.(niet dat ik het erg vindt) Latersz Koenstra

  • 23 Februari 2005 - 14:35

    Tineke & Mick:

    Hey Teun, heb je site doorgestuurd gekregen van Fam. Breed.Je wordt nog es wereldberoemd in Wieringerwaard man!
    Zelfs mijn ouders lezen dit hahahahahah!
    Je zit wel een pokke-end weg van hier, maar het weer is bij jou beter als hier, hier sneeuwt het!(jaja!!!)
    Nou Teuntje, groetjes van ons en hou je haaks daar in Verweggiestan.(je kom toch niet ook met zo'n felgroene irri-wekker thuis voor je moeder hé?hihi
    Groetjes Tineke & Co

  • 23 Februari 2005 - 17:57

    Tony_$:

    zo gaat het eendekop hier in w waard is er weer is geen reed te doen ,het is ongeveer nog elk weekend het zelfde dat zal het ook wel blijven waarschijnlijk ,maar ben je al een een beetje uitgeweest daar mooi op chineesegrieten jacht of nog niet ? pas wel op met die grieten want volgens mij nemen ze het niet zo nouw op een geslachtsziekte voor je het weet heb je de genitale op je slurf staan, maar dat zal wel meevallen denk want ik lees en hoorde dat, vlak voor je weg ging een meid had ontmoet duss doe rustig aan daar. en als je weer in w waard bent in augustus zoiets dan gaan we maar weer is als van ouds pilsklappen ..ik spreek je later.. groeten de betere buur (van buuren)

  • 23 Februari 2005 - 18:33

    Steef:

    ja bedankt Teun! Ik had het niet verwacht maar mssn dat ik met die meiden nog wel ff naar t wapen ga op jou kosten :P haha, nou zo te horen heb j het wel naar je zin daaro =D Geniet donderdag dan maar weer ff lkkr van de boerenkool ofzo haha... Kus steef

  • 24 Februari 2005 - 18:24

    Niels:

    hey teun, vriend. Ik lees dat je je wel vermaakt daar. Ik ga morgen maar ff een biertje doen denk. het is apres ski in schagen dus.... en zaterdag doe ik ook wel ff een biertje want ja het is zaterdag he. Zondag nog ff eentje toe in het wapen, want ja we hoeven toch niet te voetballen en je moet toch wat. Het is maar goed dat je er niet bent want al dat drinken is toch niks voor jou. Trouwens volgens mij kan je die mensen best wel verhalen vertellen uit 1940 over het arier ras, ik heb gehoord dat het mensen met heel veel humor zijn. nou ik spreek je weer. de mazzel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 138837

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: