Zo zie je maar weer, niks bijzonders - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Teun Hoek - WaarBenJij.nu Zo zie je maar weer, niks bijzonders - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Teun Hoek - WaarBenJij.nu

Zo zie je maar weer, niks bijzonders

Door: Teun van der Hoek

Blijf op de hoogte en volg Teun

17 September 2005 | Singapore, Singapore

Mijn Lieve Lieve Lieve lezertjes!!!!

NEE ZO BEGIN JE NIET Teun, ff op nieuw dan:

Heej stelletjes klompendansers en wietrokers.

Om maar ff een verhaal af te steken over het hoe en waar het met mij gaat, zal ik zoals gebruikelijk maar weer ergens bij het begin beginnen.

Toen bleek dus dat er helemaal geen sprake was van, HO HO HO dit is het begin niet Kwezel!!!

Ik zou dus naar Thailand samen met zon vent, helaas begint die man pas volgende week in Thailand en dan zou er op het offshore platform geen plaats meer voor mij zijn qua bedden. Bas stelde nu het volgende aan mij voor, we halen je eerst naar Balikpapan voor een paar weken, dan kun je hier nog ff in de werkplaats en op kantoor wat wijzer worden en dan gaan we daarna samen naar Jakarta. We zouden dan meteen samen wat klanten kunnen zien in Jakarta en links en rechts ff een zooitje reclame folders bij de juiste mensen in hun giechel kunnen rammen. Wie weet dat ze spontaan toch ergens gebrek aan hebben!!! Ik blijf nog tot volgende week in Singapore tot ze me visum geregeld hebben (Ik heb nog steeds een visum nodig omdat school te bureaucratisch is om me gewoon me diploma te geven) Dus dan krijg ik weer een verblijf van 2 maanden in Indonesie. Bas kwam er vandaag achter dat ik er een jaartje bij geteld heb sinds afgelopen dinsdag en beloofde mij op een extra borrel in Balikpapan, aangezien hij nog 4 redenen had gevonden om een feestje te vieren zijn de vooruitzichten op Balikpapan meer dan goed. Hier op kantoor in Singapore was het niemand opgevallen dat ik jarig was maar dat hoefde van mij ook niet zo nodig, met die lui hier valt volgens mij niet veel feest te bouwen. Het zou ook erg moelijk zijn een feestje te maken na een maand van zuiver feesten in Nederland met me echte vrienden.

Dat is dus een beetje de rompslomp op werkgebied, verder ben ik wel lekker bezig in de werkplaats hier, dat bevalt wel lekker!!

Wat ik nou vanmorgen meemaak, om je te bescheuren!!! Ik stap de deur uit en loop de lift in (ik zit op de 13e verdieping) op de negende verdieping stopt de lift en gaat de deur open, er is alleen niemand te zien en na enkele seconde sluiten de deuren weer. Nu wil het dat op het laatste momment een hond naar binnen glipt, dat was niet zo erg hij reikte slechts tot halverwege mijn scheenbeen. Helaas had hij ook een riem om die nu tussen de inmiddels gesloten deur zat, op dat zelfde momment vervolgde de lift zijn weg naar beneden. Je snapt hem wel, de eigenaar boven hield de riem vast en dus dreigde het hondje via de liftdeur naar het plafond getrokken te worden!!!!

Gelukkig voor die hond was ze eigenaar net zo klein als hij, dus na 1 flinke ruk van mij aan die hondenriem, ging de riem met mij en de hond mee naar beneden. Ik vanaf de eerste weer naar de 9e verdieping waar een klein meisje met grote tranen en veel luidkeels geschreeuw (waarschijnlijk een roep voor vader of moeder ze was chinees en dat gejank begreep ik dus ff niet) haar hondje in goede staat in ontvangst kon nemen. Opnieuw op weg naar de eerste verdieping snapte ik ineens waarom je in flats dus meestal geen hond mag houden, waarschijnlijk om dit soort vreemde en kantjeboort situaties te voorkomen.

Nou dit was al een leuk begin van de dag dacht ik, maar het kon natuurlijk nog gekker. Zit ik in de taxi en op weg naar de zaak kom ik zon 6 stoplichten tegen, nou ik dacht dat ik gek werd!!! Bij ieder stoplicht wat op rood staat, slaat die chineese chaufeur onmiddelijk ze krant open en begint als een gek te lezen. Vervolgens wordt het groen (Hij ziet het niet, want hij zit te kranten) auto's achter ons beginnen te toeteren, hij vouwt vliegensvlug de krant dicht en rijd weer door. Bij het volgende stoplicht weer hetzelfde laken en pak!!! Ik had het allemaal niet zo heel gek gevonden, maar het feit dat hij die krant steeds voledig op en uitvouwde vond ik bijzonder vaag!!! (wel amusant maar heel vaag!!!)

Nou de dag begint goed zo eerst die lift vervolgens die chauffeur, de rest van de dag verliep wel rustig en buiten het feit dat ik de werkplaats een beetje op ze kop probeerde te zetten. Als ik er geen reurring maak gaan ze volgens mij als een soort robots aan het werk!!!

Nou dat reurring maken was aardig gelukt en verder zit de eerste week er nu voor me op.

Ik vermaak me aardig goed en heb het lekker naar me zin!!!!

Ik laat wel weer eens van me horen als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen

Teun Sabel zegt JOEHHHHHHHHHHHOEHHHHHHOEHHHHHH

;-)

  • 17 September 2005 - 12:28

    Rob:

    Gewoon laten hangen die hond! Zo maak je nog es wat mee he. Hier gebeurt weinig, ga naar school, werk, ga uit, bios, weet ik veel wat. In ieder geval geen honden tussen de liftdeur en schreeuwende spleetogen. Mooi, ik ga weer ff wat doen aan me school (moet ook gebeuren) dus gij zijt gegroet.

    Ariverdeci.

  • 17 September 2005 - 13:59

    Heleen.:

    ...niks bijzonders dus! Nou volgens mij heb je al weer meer gezien dan ons hier in dit saaie kikkerlandje.
    Teun, nog gefeliciteerd & geniet van je borrel!

  • 17 September 2005 - 15:45

    Mam:

    Nou Teun, dat loopt al weer lekker, zo te lezen.En vanmiddag nog ff met je broer op skype gezeten dus ben je weer helemaal op de hoogte.Opa en oma v.d.Hoek zijn vanmorgen op vakantie gegaan.En opa en oma Groot zijn al een week weg.Hier is dit weekend POMPOENFAIR dus dat feestje moet je missen....???Vanavond vieren wij Dirk's verjaardag,ja ik zal taart voor je bewaren.Ellen is van de week getrouwd,ze was een mooi bruidje.Verder gaat alles zijn gangetje hier dus ik spreek je laterrrr...!!!

  • 17 September 2005 - 17:41

    M.:

    Zoo dierenbeul!
    rustig aan he doe ik ook..
    je gelooft het nooit ik blijf vanavond voor het eerst sinds 3 jaar thuis, klavers jassen met pa en moe!
    Later he Ouwe!
    joe

  • 17 September 2005 - 19:41

    Elly:

    Ik wist dat je een liefhebber bent, maar dat je zo'n hondenliefhebber bent ... het zal dan ook wel veel met reflex te maken hebben gehad. Het tripje Denemarken, Zweden, Noorwegen etc. dat eigenlijk 2 weken geleden op de planning stond is een absoluut succes, een en al genieten van een geweldige natuur en wat daar zoal bij komt kijken. Het fijne ervan hoor je nog. Vandaag Amsterdam nog eens dunnetjes over gedaan en jawel de leren jas is nu gelukt, het is werkelijk een plaatje maar voor jou erg winters. Ik zal zorgen dat je een foto gemaild krijg maar ik zit nu even zonder digitale camera, wordt dus vervolgd.
    Nou, succes met je ontwenningskuur Teun. Groetjes !!

  • 18 September 2005 - 11:16

    AnnGeeAnn:

    zo teunemans!
    gister ff kermis kolhorn met jo en erik.. was wel geinig, daarna nog ff naar een of ander vaag schuurfeest met alleen maar vage mensen..
    zo maar ff voetbal kijken, en daarna ff naar kermis tuitjehorn.. word wel mooi denk!
    mzzl!
    en volgende keer gwoon die hond laten hangen(voor nog meer sensatie)
    x An

  • 19 September 2005 - 12:21

    He Bokkepoot:

    Het was weer een mooi feest zaterdagavond bij je moeder en Dirk.
    We hebben weer lekker gelachen het was weer als vanouds,mooie verhalen en dikke pret.Jij vermaakt je ook nogal lees ik, hangt hier en daar een hond op en zo , is maar net waar je lol inhebt.
    Nou mazzels maar weer hoor.
    Tante Ank.

  • 19 September 2005 - 12:27

    By The Way,:

    We kopen voor je moeder een Bourka, dan weet je dat al vast en komt de klap niet zo hard aan als je weer thuis komt

  • 19 September 2005 - 16:44

    Jolien:

    ha teun, wat ontzettend attent van jou om die hond los te trekken en terug aan dat meiske te geven.. Wat een held!!! maar verder vermaak jij je prima, dat is nog is een goed bericht!! ik zal het dit keer is kort houden, heb nog meer te doen zieju!! maar teun hou je goed.. en heb plezier..

    joe kusje hoi

  • 19 September 2005 - 19:02

    Pap:

    Ha die boy,
    ben net tereug uit Noorwegen van een fantastische vliegreis met de TXL. Wij zijn vanaf Den helder eerst naar Esbjerg gegaan en vervolgens via Thisted naar Kristiansand in Noorwegen, 65 mijl over het water, na tien mijl konden wij de Noorse kust al zien liggen, geweldig wat een zicht kraak en kraak helder was het die dag, via Kristiansand zijn wij doorgegaan naar Fyresdall een veld in de bergen aan het water. de tweede dag zijn wij naar de Fjorden gevlogen via Bergen(Noorwegen) Sandfjord in de Bergen een veld boven in de Fjorden wij zijn bij de Noordzeekust het fjord in gegaan en zijn het hele fjord doorgevlogen, dat was echt gaaf om tussen de bergwanden te vliegen. De derde dag zijn wij via Zweden terug gegaan naar Billund in Denemarken, was een mooie trip veel gezien van de omgeving en natuur in Zweden. vandaag terug naar huis en vanmiddag weer Offshore. ik zal je binnekort de foto's mailen. Ik hoop dat jij je draai weer een beetje gevonden hebt zo te lezen wel, zonde dat Thailand nu niet door ging maar er komt vast een volgende keer. hou je haaks en zet hem op. en jij bent uitgenodigd door het wereld natuurfonds om een Award in ontvangst te nemen voor de beste hondenredder van de stille zuidzee.
    gegroet mijn vriend.

  • 19 September 2005 - 20:31

    Ha, Die Teun:

    nou, zo te horen gaat t dus alweer lekker daaro,, das mooi! morgen komt de kapper, niks bijzonders, alleen een ander kleurtje maar ik zal ervoor zorgen dat er tussen de vakantiefoto's van je vader mssn nog een andere foto zit,, kus steef

  • 20 September 2005 - 20:29

    TS. V.Buuren:

    ha dundas het gaat lekker in w waard en omstreken hoor .bij jou ook dus dat is mooi. ik spreek je .doei groeten Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Ja weet ik veel, werk al ruim 3 jaar in het buitenland!! Twee en half jaar in Indonesie, 4 maanden in Singapore, 8 maanden in Saudi Arabia en nu in Qatar en ben voor me werk verder nog naar Malaysie, Thailand, Vietnam en Houston geweest dus opzich heb ik al wel een hoop van de wereld gezien op me 23e!! Ben ook nog in Gambia, Engeland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Joegoslavie, Tsjechie, Duitsland, en Oostenrijk geweest maar dat was met me ouders op vakantie! Lees de berichten maar als je meer wilt weten over de hoed en de rand! Ciao

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 138811

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: